Kerrotteko ystävienne henkilökohtaiset asiat puolisollenne?
Tapasin eilen kaupungilla sattumalta ystäväni. Minulla on ollut vaikea henkilökohtainen tilanne, josta uskouduin ystävälleni kevyesti (en erityisen paljon vuodattaen, vaan kerroin asian pääpiirteittäin). Ystäväni reippaasti kyseli kuulumisia ja pian ryhtyi tarkemmin kyselemään tästä asiastani, vaikka meidän molempien miehet seisoivat vieressä kuunnellen keskusteluamme.
Tunsin oloni tosi kiusaantuneeksi. Vaikka olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 10 vuotta, niin ei tulisi mieleenikään puhua hänelle (tai kenellekään muulle) ystävieni henkilökohtaisia asioita. Tuli tosi pettynyt olo.
Kommentit (156)
Mikä parisuhde sellainen on jossa ei voi jakaa kaikkea avoimesti?
En tietenkään kerro. Musta olisi typerää kertoa jonkun toisen salaisuuksia eteenpäin. Olen hyvä ystävä, en petä kenenkään luottamusta. Omat asiani kerron miehelleni.
Ne ihmiset, jotka kertovat kaikki asiat puolisolleen, ovat idiootteja, joihin ei kannata luottaa. Todennäköisesti kertovat kaikki asiat kaikille ”hyville” ystävilleen, eivät kunnioita muita ihmisiä tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Motä vähemmän häpeilette omia henkilökohtaisia asioita, sitä helpompaa elämä on.
Ei tarvitse hävetä mutta voisko mitenkään juoruilijoiden kaaliin mahtua ajatus ettei ehkä ihan kaikista asioista tahdo kenen tahansa tietävän?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kerron miehelleni kaiken. Ja hän minulle. Lähtien työasioista. En näe mitään syytä, miksi en kertoisi.
Minäkin kerron sinusta. Ihmettelen valtavia ihohuokosiasi, leveää ahteriasi ja sitä, että haiset aina pahalle, kehut nolosti käyttäytyviä lapsiasi ja sen, mikä on sinulle vielä epäselvää: miehelläsi on toinen nainen.
Mitäpä suotta salailemaan.
ohis
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään kerro. Musta olisi typerää kertoa jonkun toisen salaisuuksia eteenpäin. Olen hyvä ystävä, en petä kenenkään luottamusta. Omat asiani kerron miehelleni.
Ne ihmiset, jotka kertovat kaikki asiat puolisolleen, ovat idiootteja, joihin ei kannata luottaa. Todennäköisesti kertovat kaikki asiat kaikille ”hyville” ystävilleen, eivät kunnioita muita ihmisiä tippaakaan.
Amen.
Kannattaa miettiä, mistä on muille valmis puhumaan. Jos koko ajan esimerkiksi valitat puolisostasi, niin et ole mitään kovin mukavaa seuraa. Itse olet puolisosi valinnut, joten sinun tulisi käsitellä parisuhteesi ongelmat hänen kanssaan. Näin hyvissä parisuhteissa toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voit jakaa omat asiasi, mutta kavereista juoruaminen on selkäänpuukotusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kerron miehelleni kaiken. Ja hän minulle. Lähtien työasioista. En näe mitään syytä, miksi en kertoisi.
Juoruat sitten kaikki kavereittesi jutut ukollesi myös? En kyllä luottaisi sinuun ystävänä.
Ei haittaa. En kaipaa mitään ystävien luottamusta.
Sama. Jos ystävä ei tätä hyväksy en kaipaa sellaista ystävää joka ei hyväksy, että mies tulee ensin myös luottamuksellisessa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin hyvässä parisuhteessa jaetaan kaikki omat asiat, ei toisten. Ei kenenkään suhteeseen vaikuta mitä joku parisuhteen ulkopuolinen ihminen tekee, sairastaa tai ajattelee.
En koe ystävieni asioista puhumista mieheni kanssa juoruiluksi. Asiat eivät mene siitä ikinä minnekään eteen päin. Eikä ystäväni saa koskaan tietää. En puhu miehelleni siksi, et saisin juoruta, vaan koska minunkin täytyy saada käydä vaikeaa asiaa jonkun kanssa läpi.
No ei ole tullut mieleen että ei saisi kertoa jotain mitä ystäväni on minulle kahden kesken sanonut. On kuitenkin mieheni läsnä ollessa kertonut kaikki mielenterveysongelmat ja perseen repeämiset synnytyksessä ja siitä johtuvat vaivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juoruat sitten kaikki kavereittesi jutut ukollesi myös? En kyllä luottaisi sinuun ystävänä.
Ethän sinä mikään ystävä olekaan.
Joo no en kerro ja säästän mieheni ystäväni henkilökohtaisilta asioilta. Te jotka kerrotte puolisollenne kaiken, niin kiinnostaako puoliosanne oikeasti jonkun ystävänne työt, parisuhde jutut, terveys yms? Tietysti voin sanoa puolisolle, että esim. ystävä on eronnut, mutta en nyt ala puhumaan eroon johtaneista syistä tai ystäväni tuntemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Jos ystävä ei tätä hyväksy en kaipaa sellaista ystävää joka ei hyväksy, että mies tulee ensin myös luottamuksellisessa asioissa.
Voi luoja, miten typerää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kerron sinusta. Ihmettelen valtavia ihohuokosiasi, leveää ahteriasi ja sitä, että haiset aina pahalle, kehut nolosti käyttäytyviä lapsiasi ja sen, mikä on sinulle vielä epäselvää: miehelläsi on toinen nainen.
Mitäpä suotta salailemaan.
ohis
Ei minua haittaa, vaikka minusta puhuttaisi selkäni takana. Antaa mennä vaan. Itse tiedän, mikä on totta, mikä panettelua. Muulla ei ol3 väliä.
Minä en itse kerro muille sellaisia asioita mistä en tahdo muiden kuulevan.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mies on paras ystäväni.
Ja ainoa 'ystävä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ethän sinä mikään ystävä olekaan.
En ainakaan sinun. :D
En ihmettele suuria avioerolukuja. Kun pidetään ystäviä tärkeämpinä kuin miestä ja miehestä puhutaan ystävänä sitaateissa...