Kerrotteko ystävienne henkilökohtaiset asiat puolisollenne?
Tapasin eilen kaupungilla sattumalta ystäväni. Minulla on ollut vaikea henkilökohtainen tilanne, josta uskouduin ystävälleni kevyesti (en erityisen paljon vuodattaen, vaan kerroin asian pääpiirteittäin). Ystäväni reippaasti kyseli kuulumisia ja pian ryhtyi tarkemmin kyselemään tästä asiastani, vaikka meidän molempien miehet seisoivat vieressä kuunnellen keskusteluamme.
Tunsin oloni tosi kiusaantuneeksi. Vaikka olen ollut mieheni kanssa yhdessä yli 10 vuotta, niin ei tulisi mieleenikään puhua hänelle (tai kenellekään muulle) ystävieni henkilökohtaisia asioita. Tuli tosi pettynyt olo.
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Yksiselitteisesti: en.
Nyt jään odottamaan koska ketjuun tulee eka "kyllä me jaetaan ihan kaikki mun miehen kanssa"-tyyppi.
Tässä!
EIhän hän välttämättä ole kertonut sitä asiaa miehelleen. Alkoi vain jutella siitä asiasta nyt miehenkin kuullen. Tökeröä sekin tietty.
Aloittaja, sinulla ja ystävälläsi on erilainen käsitys siitä, mistä puhutaan.
Tutustuin uuteen työkaveriin ja parin minuutin sisällä hän uteli ikäni, olenko naimisissa, asunko omistusasunnossa vai vuokralla, koulutukseni ja vanhempieni koulutuksen. Olin niin häkeltynyt, että vastasin hänen uteluihinsa, vaikka pidin häntä nolona.
Ei, en kertoisi miehelle kaverien henkilökohtaisia asioita.
Kyllä mä kerron miehelleni kaiken. Ja hän minulle. Lähtien työasioista. En näe mitään syytä, miksi en kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä kerron miehelleni kaiken. Ja hän minulle. Lähtien työasioista. En näe mitään syytä, miksi en kertoisi.
Samoin. Tosin molemmat työskennellään perheyrityksessä, joten työasiat on yhteisiä. Välttämättä en muiden asioista yksityiskohtaisesti selitä, mutta noin pääpiirteissään.
Motä vähemmän häpeilette omia henkilökohtaisia asioita, sitä helpompaa elämä on.
Kyllä kerron miehelleni KAIKEN. Vaikka kaveri vannottaisi että en saa kertoa edes miehelleni, kertoisin silti. Koska luotan mieheeni 100%, meillä ei ole mitään salaisuuksia. Mutta mies on todellakin ainoa jolle kertoisin, en missään nimessä muille!
Ihanaa, palstaan voi aina luottaa. :D
1
Ystävieni asiat pintapuolisia kuulumisia lukuunottamatta jäävät vain meidän väliseksemme, mutta tiedän että raivostuttavan moni tätä kavereiden asioiden puolisolleen lärpättämistä valitettavasti harrastaa :/
Vierailija kirjoitti:
En kerro.
Enkä myöskään mieheni henkilökohtaisia asioita ystävälleni.
Sillai kunnioitan heitä molempia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kerron miehelleni KAIKEN. Vaikka kaveri vannottaisi että en saa kertoa edes miehelleni, kertoisin silti. Koska luotan mieheeni 100%, meillä ei ole mitään salaisuuksia. Mutta mies on todellakin ainoa jolle kertoisin, en missään nimessä muille!
Voihan kääk :D
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, palstaan voi aina luottaa. :D
1
Hih hih
En kerro mieheni asioita kavereille, mutta kavereiden asioista voin puhua mieheni kanssa. Suhde mieheen on luottamuksellisempi kuin suhde kavereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan kääk :D
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Juoruat sitten kaikki kavereittesi jutut ukollesi myös? En kyllä luottaisi sinuun ystävänä.
Kerron kavereiden asiat miehelle, mutta miehen asioita en kenellekään.
Yksiselitteisesti: en.
Nyt jään odottamaan koska ketjuun tulee eka "kyllä me jaetaan ihan kaikki mun miehen kanssa"-tyyppi.