Vessan peilikaappiin kurkkaaminen kylässä käydessä
Tekeekö ihmiset yleisesti tätä? Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?
Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.
Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?
Kommentit (223)
Ainoastaan yhden kerran voin myöntää availleeni peilikaapin ja laatikoita kyläpaikan vessassa, ja silloinkin oli hätätapaus, koska tarvitsin sidettä - menkat alkoivat täysin yllättäen. Muuten en kyllä niin tee, tuo yksikin kerta tuntui hävettävältä.
Ehkä ne sun vieraat on oppineet avaamaan kaapin varovasti ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä katsele kaappeja muuta kuin jos oon saanut luvan (Onks Sul tamponeja? - Joo ota kaapista.)
Muutta omissa kaapelissani ei kyllä ole mitään salaista vessassa. Senkun katsotte.
Joo, en voi käsittää, mitä niin hiton kiinnostavaa jostain vessan kaapista voisi löytyä ja miksi mun pitäisi sinne kurkistella. Ei ole ikinä tullut edes mieleen. Ja miksi se on juuri vessan peilikaappi, joka aiheuttaa tällaista vastustamatonta tutkimisen halua? Ratsaatteko, uteliaat, tilaisuuden tullen kylässä myös muita kaappeja ja laatikoita? Ei pöllömpi tuo jonkun vinkkaama marmorikuulajuttu.
Itse kirjoitin tänne eilen toiseen vastaavaan ketjuun, kun vessan kaappia penkonut ja kosmetiikkaa reilusti käyttänyt henkilö oli penkonut myös lukollista lääkekaappia (ottanut sieltä myös ilman lupaa kapseleita käyttöönsä) sekä laskulaatikkoa. Tuo laskulaatikkomme sisälsi myös lapsen epikriisejä ym. terveystietoja, joten tuollainen penkominen tuntuu erityisen loukkaavalta. Mikä ihme joitain ihmisiä vaivaa, kun ei toisia kunnioiteta ollenkaan?
Tuossa on varmaan kyse jostain samankaltaisesta tilasta, kuten vaikkapa kleptomania, ocd tai patologinen valehtelu.
On sairaalloisen utelias eikä kykene mitenkään hallitsemaan käytöstään.
Vessan kaapeista on kiva ottaa näytteitä omiin pikku purkkeihin. Itse täytän aina travalon salaa kaverin hajuvedella ja otan esim. kasvovesistä ja voiteista ”näytteitä”. Tämä on hyvä keino päästä kokeilemaan ilmaiseksi kosmetiikkaa, ettei tule hutiostoksia. En usko, että kukaan on vielä huomannut ;)
Syön myös salaa ruokia, kun mulla on isona ihmisenä ihan kauhea energiankulutus.
Samoin pöllin myös paperirullia kaikista julkisista käymälöistä. Joskus otan käytettyäkin paperia mukaan ja kuivatan kotona. Ikeassa käydessäni otan myös vaipanvaihtopisteiltä vauvojen vaippoja ja käytän niitä inkontinenssi- ja kuukautissuojina, kun vuotoa tulee niin paljon! Säästö se on pienikin säästö! Vaikka oikeastaan en tee sitä rahan takia, vaan jonkun oudon mielihyvän tunteen. On kiva kun tietää, että pystyy salaa tekemään tuollaista. Olen muutenkin vähän outo. Ja ihan kauhea stalkkeri! Haluan aina tietää kaiken toisten yksityiselämistä, etenkin seurustelusuhteista. Stalkkaan netissä koko ajan kaikkia tuttujen eksien sometilejäkin. Joo, kutsukaa mua oudoksi, hih hih! :)
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö ihmiset yleisesti tätä?
Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?
Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.
Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?
Varmaan suunnilleen yhtä yleistä ja kertoo aika samoista asioista kuin kyläpaikan isäntäväen likapyykin tonkiminen ja haistelu.
Kokemus on opettanut että "Yökylässä" ollessa kurkkaan nykyään peilikaappiin.
Jos poikamiehen kaapissa onkin hiusnipsuja ja meikkejä niin nappaan eteisestä kengät ja takin ja livahdan ulos ilman hyvästelyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?
Varmaan suunnilleen yhtä yleistä ja kertoo aika samoista asioista kuin kyläpaikan isäntäväen likapyykin tonkiminen ja haistelu.
Huh huh, jos joku tuollaista tekisi! :D
Mulla on aina peilikaapin ovet auki, kun tykkään peilailla niitä ovia kääntelemällä. Kaappi on kyllä aina siisti ja tykkään pitää ne vanupuikotkin kauniissa purkissa.
Mulla ei ole peilikaappia, kaikki on esillä avoimella hyllyllä :D
Uteliaat vieraat ovat joskus aiheuttaneet sydämentykytyksiä. Erityisen kiusallista oli kun vanhemmat eivät katsoneet lasten perään, jotka tempaisivat meidän makkarin kaapin auki. Harrastetaan kinkyä seksiä ja se rekvisiitta ei ole ihan pikkulapsille sopivaa ja voi jopa vähän pelottaa. Joskus Fleshlight on unohtunut kuivumaan astiakaappiin ja vessan kaapeissakin saattaa olla ties mitä, toisaalta huvittava ajatus, että mitenkä joidenkin vieraiden kuva meistä, tylsistä ja näennäisen estyneistä keski-ikäisistä, saattaa muuttua penkomisen seurauksena.
Toivottavasti kaikki mahdollisesti penkoneet ovat vähintäänkin kiusaantuneet niin pirusti.
Mulla on peilikaapissa mun ja miehen ja lasten hammastahnat ja harjat. Lisäksi kuppi jossa on koruja, toinen jossa on pinnejä, hiuslakkaa ja vanulappuja sekä vanupuikkoja, naamarasva, ja mun ja miehen dödöt. Meikkejä/hajuvesiä/muuta ksometiikkaa mulla ei ole ollenkaan, kun en käytä.
Tampaksit ja siteet (joita on useaa eri kokoa ja sorttia) on vessanpöntön vieressä olevassa korissa, josta ne näkee ihan vain katsomalla, ei siis tarvitse penkoa mitään. Lääkkeet ja pepantteenit on kodinhoitohuoneen kaapissa(jonne ei ole kenelläkään mitään asiaa, koska sinne pitää mennä keittiön läpi, eikä sieltä ole muuta ulospääsyä, joten sinne ei voi eksyä) Dildotuotteet makkarin laatikossa(makkari viimeisistä viimeisin huone yläkerrassa, johon ei myöskään voi eksyä). Saa siis vapaasti katsella vessan peilikaappiin, mutta tuo marmorikuulahomma on kyllä niin kutkuttava, että tekisi mieli sitä kokeilla :D
Toisaalta itse varmaan unohtaisin että siellä sellaisia on, tai ainakin mies saisi sydärin aamulla hammasharjaa ottaessaan :D
En tosiaan kurki kylässä kaappeihin, kerran nuorena ja typeränä kurkkasin ystävän peilikaappiin, siellä oli mm. mielialalääkkeitä. Nykyään ei tulisi mieleenkään, mielestäni se on yhtä inhottavaa kuin toisen päiväkirjan tai viestien lukeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain harvalukuiset erittäin häiriintyneet ihmiset tekevät tätä. Tyypillisesti miehet ja sitähän ajat takaa, että tämä olisi jotenkin se miesten vastaava juttu. Ei ole lähimainkaan. Hyvä yritys tosin.
Yleensä en katso, mutta joskus esim. illanviettoon lähtiessä tekisi mieli avata, koska niiden kaappipeilien avulla on hyvä tarkastaa kampaus ja meikki, kun näkee sivuprofiilin. Luulen, että tästä syystä iso osa ne ovet avaa eikä uteliaisuudesta. Omassa peilikaapissani en todellakaan mitään vibroja säilyttele ja sinne saa kyllä katsoa. Purkkien avaamiseen ja meikkien lainaamiseen odotan luvan kysymistä.
Jos mun kaappiin katsoo, siellä voi hyvinkin tippua jotain lavuaariin, koska se on ihan täyteen tupattu, kun olen vessan tasot vieraskoreasti "siivonnut".
Vierailija kirjoitti:
Vessassa ei tule säilyttää meikkejä, lääkkeitä, hammasharjoja, kärsivät kosteudesta ja pöpöistä
Miksi sinun vessassasi on kosteaa? Onko siellä joku putki hajennut ja kostuttanut wc-tilan niin että siellä kaikki menee sen kosteuden takia pilalle? Meillä on vessassa pönttö, ja lavuaari, sekä hieman kaappitilaa.. Ei ole kosteusvauriota, eikä pöpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Kaiveletteko te kurkkijat muitakin kaappeja? Entä toisten käsilaukkuja? Laatikoita? Katsotteko tiskikoneeseen? Vilkaisetteko tilaisuuden tullen sängyn alle?
Ihan vain mielenkiinnosta, mihin kaikkialle te uteliaat pikku sherlockit nokkanne työnnätte.
En ikinä, vessankaappi on ainoa. Enkä esim parisuhteessa koskaan lue toisen viestejä tai mitään vastaavaa. Enkä todellakaan halua haistella kenenkään likapyykkejä, kun sitäkin joku spekuloi, hyi:D
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä katsele kaappeja muuta kuin jos oon saanut luvan (Onks Sul tamponeja? - Joo ota kaapista.)
Muutta omissa kaapelissani ei kyllä ole mitään salaista vessassa. Senkun katsotte.
Joo, en voi käsittää, mitä niin hiton kiinnostavaa jostain vessan kaapista voisi löytyä ja miksi mun pitäisi sinne kurkistella. Ei ole ikinä tullut edes mieleen. Ja miksi se on juuri vessan peilikaappi, joka aiheuttaa tällaista vastustamatonta tutkimisen halua? Ratsaatteko, uteliaat, tilaisuuden tullen kylässä myös muita kaappeja ja laatikoita? Ei pöllömpi tuo jonkun vinkkaama marmorikuulajuttu.
Olisiko vessan kaappi valikoitunut siksi, että vessasta saa oven lukkoon, joten asukas ei pääse yllättämään tuota tutkimista?
Vierailija kirjoitti:
Omaan korvaan kuulostaa kyllä suht hullulta, että porukka oikeasti väsää jotain ansoja vessan kaappeihin :D En ymmärrä mitä niin salaista niissä voi säilyttää, että ei oikeasti voi muka luottaa kehenkään.
Ei kyse ole mistään salaisuuksista, vaan yksityisyyden kunnioittamisesta. Ei minulla ole myöskään päiväkirjassa tai puhelimessa mitään valtionsalaisuuksia joita varjelen, mutta olisi todella loukkaavaa jos joku niitä ilman lupaa tutkisi.