Etuhampaat kuluneet ja kiilteessä halkeamia
Mistähän tällainen voi johtua? Etuhampaani ovat kuluneet ja kiilteessä näkyy halkeamia. En juo limsaa tai energiajuomia koskaan enkä mehuja. Pesen hampaat aamuin illoin ja käytän hammaslankaa. Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (10)
Kai ne hampaat kuluvat iän myötä. Itse arvelen myös narskuttavani hampaita yöllä. Sekin varmasti kuluttaa niitä. Ap
Ne halkeamat ovat ihan normaaleja, googlaa craze lines
Jos kovin häiritsevät voit laittaa pinnoituksen tai kuoret.
Hampaat tosiaankin kuluvat iän myötä, joillain oikein paljonkin kuten ilmeisesti sinullakin.
Jos häiritseehirveästi niin hammaslääkäriin käynti ja kyselemään mitä olisi tehtävissä. Hammaslääkäri itsekin voi saada ihmeitä aikaan, mutta teknikko voisi vaikkapa valmistaa ns. 'kuoret' tai vaihtoehtoisesti kokonaan uudet hammaskruunut jotka lääkäri sitten asettaa suuhun.
Jos narskuttelet niitä öisin nukkuessasi? Itse olen vasta nyt huomannut, että kuulun varmaan tähän ryhmään. Nyt onkin pakko mennä hakemaan hammaslääkäristä purentakisko, kun on varsinkin etuhampaat ovat reunaltaan ihan halkeilleet.
Ja bruksismiin eli narskutteluun liittyen: kuluttaa hampaita entistä enemmän. Ratkaisuna on hammaslääkärikäynti ja teknikon valmistama purentakisko.
Täällä sama vika ja jännitän ensi viikon hammaslääkärikäyntiä! kuinka vanha olet? itse noin 40
Olen 33 v. Herään joskus aamulla puristaen hampaita yhteen. Muissakin kuin etuhampaissani on kuluneita kohtia.
Numero 8, tsemppiä sinulle hammaslääkärikäyntiin! Toivottavasti saat apua sieltä.
Itselläni on jäänyt hammaslääkärikäynnit väliin kouluaikojen jälkeen. Hävettää mennä näiden hampaiden kanssa mihinkään lääkäriin kuuntelemaan saarnausta. Tuollainen kisko hampaisiin olisi kyllä varmasti hyvä.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen 33 v. Herään joskus aamulla puristaen hampaita yhteen. Muissakin kuin etuhampaissani on kuluneita kohtia.
Numero 8, tsemppiä sinulle hammaslääkärikäyntiin! Toivottavasti saat apua sieltä.
Itselläni on jäänyt hammaslääkärikäynnit väliin kouluaikojen jälkeen. Hävettää mennä näiden hampaiden kanssa mihinkään lääkäriin kuuntelemaan saarnausta. Tuollainen kisko hampaisiin olisi kyllä varmasti hyvä.
Ap.
Ei kannata saarnoja pelätä, kun yleensä hammaslääkärit haluavat vain tehdä hyvää työtä, saada asiakkaan hampaat kuntoon ja erityisesti kannustaa kotihoitoon. Haluavat siis vaan hyvää.
Tsemppiä ja toivottavasti uskallat mennä. Purentakisko helpottaa ja leukanivelet rentoutuu kun sitä käyttää!
Sama juttu. Olen miettinyt, olisiko normaalia kulumaa, jota tulee iän myötä.