Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Etuhampaat kuluneet ja kiilteessä halkeamia

Vierailija
09.12.2018 |

Mistähän tällainen voi johtua? Etuhampaani ovat kuluneet ja kiilteessä näkyy halkeamia. En juo limsaa tai energiajuomia koskaan enkä mehuja. Pesen hampaat aamuin illoin ja käytän hammaslankaa. Onko muilla vastaavaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Olen miettinyt, olisiko normaalia kulumaa, jota tulee iän myötä.

Vierailija
2/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne hampaat kuluvat iän myötä. Itse arvelen myös narskuttavani hampaita yöllä. Sekin varmasti kuluttaa niitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne halkeamat ovat ihan normaaleja, googlaa craze lines

Vierailija
4/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovin häiritsevät voit laittaa pinnoituksen tai kuoret.

Vierailija
5/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat tosiaankin kuluvat iän myötä, joillain oikein paljonkin kuten ilmeisesti sinullakin.

Jos häiritseehirveästi niin hammaslääkäriin käynti ja kyselemään mitä olisi tehtävissä. Hammaslääkäri itsekin voi saada ihmeitä aikaan, mutta teknikko voisi vaikkapa valmistaa ns. 'kuoret' tai vaihtoehtoisesti kokonaan uudet hammaskruunut jotka lääkäri sitten asettaa suuhun.

Vierailija
6/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos narskuttelet niitä öisin nukkuessasi? Itse olen vasta nyt huomannut, että kuulun varmaan tähän ryhmään. Nyt onkin pakko mennä hakemaan hammaslääkäristä purentakisko, kun on varsinkin etuhampaat ovat reunaltaan ihan halkeilleet. 

Vierailija
7/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja bruksismiin eli narskutteluun liittyen: kuluttaa hampaita entistä enemmän. Ratkaisuna on hammaslääkärikäynti ja teknikon valmistama purentakisko.

Vierailija
8/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama vika ja jännitän ensi viikon hammaslääkärikäyntiä! kuinka vanha olet? itse noin 40

Vierailija
9/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 v. Herään joskus aamulla puristaen hampaita yhteen. Muissakin kuin etuhampaissani on kuluneita kohtia.

Numero 8, tsemppiä sinulle hammaslääkärikäyntiin! Toivottavasti saat apua sieltä.

Itselläni on jäänyt hammaslääkärikäynnit väliin kouluaikojen jälkeen. Hävettää mennä näiden hampaiden kanssa mihinkään lääkäriin kuuntelemaan saarnausta. Tuollainen kisko hampaisiin olisi kyllä varmasti hyvä.

Ap.

Vierailija
10/10 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 33 v. Herään joskus aamulla puristaen hampaita yhteen. Muissakin kuin etuhampaissani on kuluneita kohtia.

Numero 8, tsemppiä sinulle hammaslääkärikäyntiin! Toivottavasti saat apua sieltä.

Itselläni on jäänyt hammaslääkärikäynnit väliin kouluaikojen jälkeen. Hävettää mennä näiden hampaiden kanssa mihinkään lääkäriin kuuntelemaan saarnausta. Tuollainen kisko hampaisiin olisi kyllä varmasti hyvä.

Ap.

Ei kannata saarnoja pelätä, kun yleensä hammaslääkärit haluavat vain tehdä hyvää työtä, saada asiakkaan hampaat kuntoon ja erityisesti kannustaa kotihoitoon. Haluavat siis vaan hyvää.

Tsemppiä ja toivottavasti uskallat mennä. Purentakisko helpottaa ja leukanivelet rentoutuu kun sitä käyttää!