Vessan peilikaappiin kurkkaaminen kylässä käydessä
Tekeekö ihmiset yleisesti tätä? Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?
Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.
Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson tietysti :) tosi monella on hirveän epäsiistit ja likaiset kaapit. Pölyä ja jotain valunutta ja tavarat hujanhajan.
Mitäs sitten vaikka onkin epäsiistit kaapit? Ei ne ole tarkoitettu silmillesi! Törkyisiä kaappeja oksettavampaa on käytöksesi, josta vaikutat olevan vielä ylpeäkin..
Kannattaisi siivota jos noin hävettää ;)
Oikeastiko pidät toisten yksityisyyden loukkaamista hyväksyttävänä? Laittaa miettimään mitä muuta teet salaa.. Pidän jatkossakin kaappini tasan siinä kunnossa kuin itse haluan, koska ne ovat vain omille silmille tarkoitettukin ja jokainen hyvät käytöstavat omaava ihminen sen tietää.
Keittiössäkin saatan avata pari kaappia ennenkuin löydän roskiksen tai kahvikupit, ai kauheaa :,D pitäisi varmaan heittää sitten roskat lattialle.
Pitäisi kysyä roskiksen ja kuppien sijaintia. Ihanko oikeasti joku availee vieraisilla summanmutikassa kaappeja etsien jotakin, kun voisi vain avata suunsa?
Tottakai. Itse vihaan vieraita jotka seisovat tumput suorina ja odottavat palvelua ”anteeksi tässä on vähän roskia... ottaisin nyt kahvia...” jeesus. Itse avaan pari kaappia ja jos ei heti löydy kysyn että missäpäin kahvikupit on ja sitten otan sieltä kun neuvotaan. En jää seisomaan ja odottamaan palvelua, toki kaadan toisellekkin samalla.
Vierailija kirjoitti:
Kiva muuten lukea täältä, että monien mielestä on ihan ok luvatta napata kaapista side tai tamponi. Käytän itse kuukuppia, ja minulla on kaapissa ihan vain muutama side hätätapauksia varten. Olisi ikävää todeta, jos ne olisivat noin vain hävinneet, kun niitä tarvitsisin. Käytän sidettä niin harvoin, ettei varastoja tule sen kummemmin tarkkailtua.
Itse ajattelen, että vieraita varten on todella kohteliasta pitää sidepakettia jossain suhteellisen esillä, vaikkei itse käyttäisikään. :) Vieraanvaraista ja ajattelevaista. Mielummin haluan, että vieras hädissänsä nappaa siteen, kuin sotkee paikat.
Jos haluaa tuollaisista vieraista eroon niin kaappiin vaan kaikkea hämäkkkejä myrkkypurkkeja, esim täivoidetta satiaisvoidetta, HIV lääkettä jne :)
Kyllä joskus katson. Läheiseltä sukulaiselta olen jopa ottanut siteen kaapista, koska kuukautiseni alkoi yllättäen ja niitä näkyi olevan reilusti.
Olisi hauskaa nähdä tämä sama keskustelu oikeassa elämässä, vaikkapa työpaikan taukohuoneessa.
Kaappeihin katsoja ovat todennäköisesti myös varkaita.
Meiltä vietiin kylppärin kaapista kissanminttupussi. Toivottavasti oli kiva poltella sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva muuten lukea täältä, että monien mielestä on ihan ok luvatta napata kaapista side tai tamponi. Käytän itse kuukuppia, ja minulla on kaapissa ihan vain muutama side hätätapauksia varten. Olisi ikävää todeta, jos ne olisivat noin vain hävinneet, kun niitä tarvitsisin. Käytän sidettä niin harvoin, ettei varastoja tule sen kummemmin tarkkailtua.
Itse ajattelen, että vieraita varten on todella kohteliasta pitää sidepakettia jossain suhteellisen esillä, vaikkei itse käyttäisikään. :) Vieraanvaraista ja ajattelevaista. Mielummin haluan, että vieras hädissänsä nappaa siteen, kuin sotkee paikat.
Minkälaisia siteitä minun tulisi hankkia? Mielenkiinnosta toki haluaisin nähdä täällä ketjun missä naisehdokas on nähnyt kaapissani siteitä ja sanon että ajattelin vain olla vieraanvarainen tjsp.? M34
Vierailija kirjoitti:
Omaan korvaan kuulostaa kyllä suht hullulta, että porukka oikeasti väsää jotain ansoja vessan kaappeihin :D En ymmärrä mitä niin salaista niissä voi säilyttää, että ei oikeasti voi muka luottaa kehenkään.
Ehkä ne on epäilleet, että joku käy siellä? Jos on jotain hävinnyt tai vaihtanut paikkaa? Ja haluavat saada selville, kuka se penkoja on?
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän laittaa joku kerta juhlissa vessan kaappiin aivan jäätävän kokoinen suonikas dildo ja purkki liukuvoidetta. Sitten voisi seurata vaivihkaa vessasta tulevien ilmeitä.
Pöntön kanteen tai suihkunurkkauksen seinään imukupillinen jorma pystyyn ja pysyy vessa siistinä.
Minä tulostan etukäteen vieraistani kuvia, joita sitten käytän vessan kaapissa hyllypaperina.
Kuka nyt ei kurkkisi toisen kaappeihin. Myöntäkää, teette itsekin niin.
Riippuu. Reseptilääkkeet yms pidän tietty piilossa, mutta esim extra vessapaperirullat, saippuat herkkäihoisille, siteet ja hammastikut on vieraille vapaata riistaa. Toisaalta olen kyllä antanut vieraille luvan ihan suullisesti.
Itse en kyllä penkoisi/kurkistelisi muiden peilikaappeihin ilman lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson tietysti :) tosi monella on hirveän epäsiistit ja likaiset kaapit. Pölyä ja jotain valunutta ja tavarat hujanhajan.
Mitäs sitten vaikka onkin epäsiistit kaapit? Ei ne ole tarkoitettu silmillesi! Törkyisiä kaappeja oksettavampaa on käytöksesi, josta vaikutat olevan vielä ylpeäkin..
Oikeastiko pidät toisten yksityisyyden loukkaamista hyväksyttävänä? Laittaa miettimään mitä muuta teet salaa.. Pidän jatkossakin kaappini tasan siinä kunnossa kuin itse haluan, koska ne ovat vain omille silmille tarkoitettukin ja jokainen hyvät käytöstavat omaava ihminen sen tietää.
Keittiössäkin saatan avata pari kaappia ennenkuin löydän roskiksen tai kahvikupit, ai kauheaa :,D pitäisi varmaan heittää sitten roskat lattialle.
Pitäisi kysyä roskiksen ja kuppien sijaintia. Ihanko oikeasti joku availee vieraisilla summanmutikassa kaappeja etsien jotakin, kun voisi vain avata suunsa?
Tottakai. Itse vihaan vieraita jotka seisovat tumput suorina ja odottavat palvelua ”anteeksi tässä on vähän roskia... ottaisin nyt kahvia...” jeesus. Itse avaan pari kaappia ja jos ei heti löydy kysyn että missäpäin kahvikupit on ja sitten otan sieltä kun neuvotaan. En jää seisomaan ja odottamaan palvelua, toki kaadan toisellekkin samalla.
Isännöimisen ja emännöimisen ideana on nimenomaan palvella vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt ei kurkkisi toisen kaappeihin. Myöntäkää, teette itsekin niin.
En, minulla on käytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia siteitä minun tulisi hankkia? Mielenkiinnosta toki haluaisin nähdä täällä ketjun missä naisehdokas on nähnyt kaapissani siteitä ja sanon että ajattelin vain olla vieraanvarainen tjsp.? M34
Miehen kaapista en välttämättä siteitä tajuaisi edes etsiä. :D Toki olisin todella helpottunut, jos mies olisi näinkin huomaavainen tajunnut olla, kun itsellä olisi hätätilanne menossa. Olisin usein myös hyvin onnellinen, jos miestenkin vessoista löytyisi roskiksia. :) Jos olet tosissasi ja naisvieraita käy, niin mitä tahansa halpismerkkiä paketti, missä lukee terveysside (ja esim "normal").. päälle voi kirjoittaa "Saa ottaa". :D
Hahah tuo marmorikuulahomma kyllä naurattaa pitkään . Visio jossa utelias raottaa vea ja saa täyslaidallisen kuulia päälleen on kutkuttavan hauska , kun ne kuulat kuuluvat vielä koko vierasväelle ja hirmu kerääminen niissä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta vieraan tehtävä ei ole passuuttaa eikä varastaa vaan käyttäytyä kunnioittavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en voi sietää ätösiä ihmisiä jotka eivät edes kuppia saa itse kaapista, menköön muualle seisoskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kaapista en välttämättä siteitä tajuaisi edes etsiä. :D Toki olisin todella helpottunut, jos mies olisi näinkin huomaavainen tajunnut olla, kun itsellä olisi hätätilanne menossa. Olisin usein myös hyvin onnellinen, jos miestenkin vessoista löytyisi roskiksia. :) Jos olet tosissasi ja naisvieraita käy, niin mitä tahansa halpismerkkiä paketti, missä lukee terveysside (ja esim "normal").. päälle voi kirjoittaa "Saa ottaa". :D
Roskis minulla on ja naisvieraita käy vaihtelevaan tahtiin. Usein naisillakin on minulle tölkki olutta kaapissaan ja olen siitä monesti sanoin kuvaamattoman, ehkä liiankin kiitollinen, niin olisihan tuo reilua että kaapissani olisi siteitä.
Ihan hävettää teidän puolesta.
Itse yritän pitää edes sen verran käytöstavoista kiinni etten lähde vieraana ollessani penkomaan toisten kaappeja tai tavaroita. Osaan avata suuni jos tarvitsen jotain esim. lainaan.