Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessan peilikaappiin kurkkaaminen kylässä käydessä

Vierailija
09.12.2018 |

Tekeekö ihmiset yleisesti tätä? Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?

Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.

Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?

Kommentit (223)

Vierailija
141/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva muuten lukea täältä, että monien mielestä on ihan ok luvatta napata kaapista side tai tamponi. Käytän itse kuukuppia, ja minulla on kaapissa ihan vain muutama side hätätapauksia varten. Olisi ikävää todeta, jos ne olisivat noin vain hävinneet, kun niitä tarvitsisin. Käytän sidettä niin harvoin, ettei varastoja tule sen kummemmin tarkkailtua.

Itse ajattelen, että vieraita varten on todella kohteliasta pitää sidepakettia jossain suhteellisen esillä, vaikkei itse käyttäisikään. :) Vieraanvaraista ja ajattelevaista. Mielummin haluan, että vieras hädissänsä nappaa siteen, kuin sotkee paikat.

Minkälaisia siteitä minun tulisi hankkia? Mielenkiinnosta toki haluaisin nähdä täällä ketjun missä naisehdokas on nähnyt kaapissani siteitä ja sanon että ajattelin vain olla vieraanvarainen tjsp.? M34

Miehen kaapista en välttämättä siteitä tajuaisi edes etsiä. :D Toki olisin todella helpottunut, jos mies olisi näinkin huomaavainen tajunnut olla, kun itsellä olisi hätätilanne menossa. Olisin usein myös hyvin onnellinen, jos miestenkin vessoista löytyisi roskiksia. :) Jos olet tosissasi ja naisvieraita käy, niin mitä tahansa halpismerkkiä paketti, missä lukee terveysside (ja esim "normal").. päälle voi kirjoittaa "Saa ottaa". :D

Roskis minulla on ja naisvieraita käy vaihtelevaan tahtiin. Usein naisillakin on minulle tölkki olutta kaapissaan ja olen siitä monesti sanoin kuvaamattoman, ehkä liiankin kiitollinen, niin olisihan tuo reilua että kaapissani olisi siteitä.

On pikkasen eri asia olut kuin siteet! Älyhoi! Mikä moukka.

Vierailija
142/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva muuten lukea täältä, että monien mielestä on ihan ok luvatta napata kaapista side tai tamponi. Käytän itse kuukuppia, ja minulla on kaapissa ihan vain muutama side hätätapauksia varten. Olisi ikävää todeta, jos ne olisivat noin vain hävinneet, kun niitä tarvitsisin. Käytän sidettä niin harvoin, ettei varastoja tule sen kummemmin tarkkailtua.

Itse ajattelen, että vieraita varten on todella kohteliasta pitää sidepakettia jossain suhteellisen esillä, vaikkei itse käyttäisikään. :) Vieraanvaraista ja ajattelevaista. Mielummin haluan, että vieras hädissänsä nappaa siteen, kuin sotkee paikat.

Minkälaisia siteitä minun tulisi hankkia? Mielenkiinnosta toki haluaisin nähdä täällä ketjun missä naisehdokas on nähnyt kaapissani siteitä ja sanon että ajattelin vain olla vieraanvarainen tjsp.? M34

Miehen kaapista en välttämättä siteitä tajuaisi edes etsiä. :D Toki olisin todella helpottunut, jos mies olisi näinkin huomaavainen tajunnut olla, kun itsellä olisi hätätilanne menossa. Olisin usein myös hyvin onnellinen, jos miestenkin vessoista löytyisi roskiksia. :) Jos olet tosissasi ja naisvieraita käy, niin mitä tahansa halpismerkkiä paketti, missä lukee terveysside (ja esim "normal").. päälle voi kirjoittaa "Saa ottaa". :D

Roskis minulla on ja naisvieraita käy vaihtelevaan tahtiin. Usein naisillakin on minulle tölkki olutta kaapissaan ja olen siitä monesti sanoin kuvaamattoman, ehkä liiankin kiitollinen, niin olisihan tuo reilua että kaapissani olisi siteitä.

Unohdetaan ne siteet sitten kun aiheuttivat eripuraa. Jatketaan normaalia kurkkimista ja vihoittelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti sanottuna ei ole käynyt edes mielessä kurkata jonkun kaappiin. Olen järkyttynyt millaisia ihmisiä on olemassa.

Vierailija
144/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdetaan ne siteet sitten kun aiheuttivat eripuraa. Jatketaan normaalia kurkkimista ja vihoittelua.

Minä olen sidejengin puolella

Vierailija
145/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rehellisesti sanottuna ei ole käynyt edes mielessä kurkata jonkun kaappiin. Olen järkyttynyt millaisia ihmisiä on olemassa.

AV on tällainen yllätysmarmorikuulienkin palsta, tuskin tuotakaan oisit osannut kuvitella :)

Vierailija
146/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama! Missä käytöstavat? Noloa ja outoa penkoa toisten koteja.

Vierailija
147/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käymme tuttavaperheissä, haistelen aina pyykkikorissa olevat rouvan pikkarit.

Kaikillahan meillä on omat paheemme.

-Pervopena

Vierailija
148/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan joskus kylässä ollessani avata vessan peilikaapin, ihan vain jos haluan vilkaista avattavista vastakkaisista peiliovista, miltä kampaukseni näyttää takaapäin. En ole koskaan ajatellut, että siinä olisi mitään väärää (tarkoitukseni ei ole tutkia, enkä välttämättä kiinnitä mitään huomiota kaapin sisältöön). Joten sepäs olisikin yllätys, jos joku olisi virittänyt ansan. Taidan myös olettaa, että muut tekevät samalla tavalla, sillä en itse säilytä mitään liian henkilökohtaista wc:n kaapissa. Mutta ei ole kyllä koskaan tullut mieleen, että jotain kiinnostaisi ihan uteliaisuuttaan tonkia kaappejani.

Vierailija
149/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä kaivele toisten kaappeja! Ei ole edes tullut mieleen, että jotkut tekevät tällaista ja pitävät sitä vieläpä jotenkin oikeutettuna ja normaalina. 

Meillä ei edes ole mitään peilikaappia siinä vessassa, jota vieraat käyttävät. Ei tosin mitään salaista sisältöäkään ole kaapeissa, joita siellä on, mutta silti pitäisin omituisena sellaista ihmistä, joka niitä tutkisi.

Vierailija
150/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka nyt ei kurkkisi toisen kaappeihin. Myöntäkää, teette itsekin niin.

No aika monella on sen verran käytöstapoja, että ei kurki toisten kaappeja! Ja ei, en tee niin, ei ole tullut edes mieleen, että joku harrastaa tuollaista ennen kuin luin tältä palstalta.

Jos itse et osaa käyttäytyä niin ei pidä yleistää sitä koskemaan kaikkia muitakin ihmisikä.

Vierailija
151/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kurkkinut, koska pelkästä ajatuksesta tulee jo likainen olo. 

Vierailija
152/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään. Olen vuosikymmeniä tehnyt kotisiivouksia ja en ole kaappeihin kurkkinut.

Vierailija
153/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiveletteko te kurkkijat muitakin kaappeja? Entä toisten käsilaukkuja? Laatikoita? Katsotteko tiskikoneeseen? Vilkaisetteko tilaisuuden tullen sängyn alle?

Ihan vain mielenkiinnosta, mihin kaikkialle te uteliaat pikku sherlockit nokkanne työnnätte.

Vierailija
154/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun minulle on vieraita tulossa, survon peilikaapin täyteen marmorikuulia juuri kaltaistesi takia.

Itse käytän pingispalloja tähän.

Vierailija
155/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntonäytöissä ihmiset aukovat kaikki kaapit, vaikka eivät olisi edes tosissaan harkitsemassa ko. asunnon ostoa. Näin myös kerran kun joku mies oli kyyristynyt tutkimaan sängynalusta. Miksi - siihen en keksinyt mitään järjellistä syytä. Keittiön kaappeihin katsomisen voi vielä ymmärtää, jos haluaa saada käsityksen säilytystilasta, mutta joku peruspeilikaappi on aina samanlainen, joten sen aukominen asuntonäytössä pelkkää uteliaisuutta, sängyn aluksien tutkimisesta puhumattakaan. 

Vierailija
156/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain hylly peilin edessä, ei kaappia. Kosmetiikka muualla, ettei kostu.

Vierailija
157/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toteutat kaappien tutkimisen salaa? Olisi jotenkin katu-uskottavampaa tehdä ihan kokonaisvaltainen kaappitutkimus avoimesti ja mielellään ihan saman tien kun astut ovesta sisään.

Vierailija
158/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää kuinka näin monen mielestä peilikaappin tutkiminen on törkeää. Minulla menee usein etuhampaiden väliin ruokaa, jonka sitten vieraan luona huomaan käydessäni vessassa. Silloin katson olisiko peilikaapissa hammaslankaa. Omassa vessassa pidän hammaslangan ja korvatopsit näkyvillä, jos vieras sattuu niitä tarvitsemaan. Peilikaapissa on myös terveyssiteitä, jos hätä tulee...Kuulun varmaan sitten siihen ryhmään joka ajattelee vessan olevan niin sanottua yleistä tilaa, enkä peilikaapissa säilytä esim. lääkkeitä tai liukuvoiteita.

Vierailija
159/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää kuinka näin monen mielestä peilikaappin tutkiminen on törkeää. Minulla menee usein etuhampaiden väliin ruokaa, jonka sitten vieraan luona huomaan käydessäni vessassa. Silloin katson olisiko peilikaapissa hammaslankaa. Omassa vessassa pidän hammaslangan ja korvatopsit näkyvillä, jos vieras sattuu niitä tarvitsemaan. Peilikaapissa on myös terveyssiteitä, jos hätä tulee...Kuulun varmaan sitten siihen ryhmään joka ajattelee vessan olevan niin sanottua yleistä tilaa, enkä peilikaapissa säilytä esim. lääkkeitä tai liukuvoiteita.

Lopeta se luvaton kaivelu. Onko se lupa niin hankala kysyä? Se että itsekkäästi kaivelet muiden kaapeilla voi olla _muiden_ mielestä loukkaavaa, vaikkei se sinua omalla kohdalla haittaa. Kun olet kylässä, käyttäydyt kunnioittavasti.

Vierailija
160/223 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ei ole kerta eikä kaksi kun vieras on tullut kylppäristä ja kommentoinut peilikaappini sisustusta. Yleistä tilaa. Ei ole koskaan tullut mieleen edes, ettei vessan peilikaappiin saisi katsoa. Monesti olen katsonut, eikä koskaan ole silmiin osunut mitään mitä salattavana asiana saattaisin pitää.

Tästä ilmiöstä olisi mielenkiintoista keskustella, mutta harmi, että tässä on monta sivua tuhlaantunut tuohon "minä en ikinä katso toisten kaappeihin, hyi teitä juntteja" -soopaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi