Minusta ylioppilaaksi pääseminen kova saavutus, miksi sitä niin moni aliarvioi?
Monesti kuulee, ettei lukion käyminen ole mitään, eihän siinä edes valmistu ammattiin. Arvostelujat tuskin pääsisivät edes yhdestäkään kurssista läpi.
Kommentit (29)
Minä en koskaan päässyt lukioon. Olen kylläkin aika yksin kertainen.
Minusta nimenomaan päinvastoin, ylioppilaaksi pääsyä pidetään suurtakin suurempana saavutuksena, ammattiinvalmistumista vähätellään.
3 vuotta kun jaksoi käydä penkkiä kuluttamassa, ei se juuri muuta vaatinut.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minä kulutin pelkkiä aika paljon vielä kotonakin. Ja jotain opinkin.
Yleensä arvostelijat ovat niitä, joilla menee itsellä elämässä huonommin kuin niillä ylioppilailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei. Minä kulutin pelkkiä aika paljon vielä kotonakin. Ja jotain opinkin.
Okei. Tässä mitalisi 🏅
Vierailija kirjoitti:
Yleensä arvostelijat ovat niitä, joilla menee itsellä elämässä huonommin kuin niillä ylioppilailla.
Itse olen pitkäaikaistyötön ylioppilas ja Aspergerin vuoksi syrjäytynyt.
Sitä halveksuu ainostaan Janina Jeminat, jotka ovat juuri ja juuri päässeet oppisopimusamikseen en ole koskaan kuullut yhdenkään korkeammin koulutetun väheksyvän lukiota :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta nimenomaan päinvastoin, ylioppilaaksi pääsyä pidetään suurtakin suurempana saavutuksena, ammattiinvalmistumista vähätellään.
Eihän aapee verrannut noita vaan puhuu ylioppilaaksi pääsemisestä.
Kyllä lukion kurssien suorittaminen vaatii sinnikkyyttä- Samoin kirjoitukset.
Ammatillisella puolella opettajat ne sitä koulutusta vähättelee. Eivät hoida kunnolla. Liikaa vapaata ja eivät opeta. Niinhän ne oppilaat kertovat, että ups ei tarvinnut mennä tunneille.
Oppilaat jäävät hunningolle. Ikävää.
Lukio on yleissivistävä.
Arvostan,
Amis on ihan lastenleikkiä lukioon verrattuna ja mä kävin amiksen silloin, kun siellä vielä jotain opetettiinkin. Nyt kun omat lapset on lukiossa, niin huh heijaa, kyllä se on ihan eri asia.
Mun mielestä se on kova saavutus, koska itse en ikinä olisi pystynyt saamaan kirjoituksissa läpi esim. edes lyhyttä matikkaa tai jotain kielten puheenymmärtämiskokeita. Matikan takia en voinut kuvitellakaan meneväni lukioon.
Huomenna kai julkaistaan kevään uusien ylioppilaiden nimet.
Vierailija kirjoitti:
Aika harva ihan vaan tunneilla istumalla pääsee lukiosta läpi. Muutenhan kaikki kirjoittais 6 llää. Jotkut ei pääse ikinä vaikka uusisivat 100 kertaa.
No on se hienoa! Sivistysoppilaitos enemmänkin. Tosiaan ennemmin vähätellään ammattiin valmistujia.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin vuonna 1974 eikä lukio ollut penkkien kuluttamista vaan paljon töitä. Tämän takia tiedän, että sinä ET ole ylioppilas joten mitä HITTOA sinä tänne kirjoitat? Mene pois ja ole hiljaa!
Kelan tuilla 4 lasta eikä yhtä ylioppilasta, vit.uttaahan se. T. Outi
Tämä on Suomi. Täällä aliarvioidaan kaikkea. Tai jotkut aliarvioivat, ei kannata välittää.
Maaseudulla kyräillään ettei vaan kukaan luule olevansa mitään.
Juu, ja saa pitää wappuna lokin paskaa päässä, on se hienoo!