Vessan peilikaappiin kurkkaaminen kylässä käydessä
Tekeekö ihmiset yleisesti tätä? Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?
Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.
Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Kaappeihin katsoja ovat todennäköisesti myös varkaita.
Meiltä vietiin kylppärin kaapista kissanminttupussi. Toivottavasti oli kiva poltella sitä.
Ensinnäkin pahoittelut kissallesi/kissoillesi, että heidän lystinsä varastettiin.
Toiseksi räkäiset naurut kissanminttuvarkaille, jotka kuvittelevat tulleensa kovaan pilveen kissanmintun poltosta 🤣!
Vierailija kirjoitti:
Aina kun minulle on vieraita tulossa, survon peilikaapin täyteen marmorikuulia juuri kaltaistesi takia.
Jaa, mullon riistakamera siellä odottamassa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän laittaa joku kerta juhlissa vessan kaappiin aivan jäätävän kokoinen suonikas dildo ja purkki liukuvoidetta. Sitten voisi seurata vaivihkaa vessasta tulevien ilmeitä.
Pöntön kanteen tai suihkunurkkauksen seinään imukupillinen jorma pystyyn ja pysyy vessa siistinä.
Pitääkin ostaa seuraavalla kerralla suonikas jorma kirpparilta ja laittaa se vierasvessan kaappiin laastareiden ja Neo-Amiseptin viereen. Myös geishapallot voisi ostaa lisärekvisiitaksi. Harmi, ettei kirppareilla ole ikinä anaalitappeja myynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva muuten lukea täältä, että monien mielestä on ihan ok luvatta napata kaapista side tai tamponi. Käytän itse kuukuppia, ja minulla on kaapissa ihan vain muutama side hätätapauksia varten. Olisi ikävää todeta, jos ne olisivat noin vain hävinneet, kun niitä tarvitsisin. Käytän sidettä niin harvoin, ettei varastoja tule sen kummemmin tarkkailtua.
Itse ajattelen, että vieraita varten on todella kohteliasta pitää sidepakettia jossain suhteellisen esillä, vaikkei itse käyttäisikään. :) Vieraanvaraista ja ajattelevaista. Mielummin haluan, että vieras hädissänsä nappaa siteen, kuin sotkee paikat.
Minkälaisia siteitä minun tulisi hankkia? Mielenkiinnosta toki haluaisin nähdä täällä ketjun missä naisehdokas on nähnyt kaapissani siteitä ja sanon että ajattelin vain olla vieraanvarainen tjsp.? M34
Miehen kaapista en välttämättä siteitä tajuaisi edes etsiä. :D Toki olisin todella helpottunut, jos mies olisi näinkin huomaavainen tajunnut olla, kun itsellä olisi hätätilanne menossa. Olisin usein myös hyvin onnellinen, jos miestenkin vessoista löytyisi roskiksia. :) Jos olet tosissasi ja naisvieraita käy, niin mitä tahansa halpismerkkiä paketti, missä lukee terveysside (ja esim "normal").. päälle voi kirjoittaa "Saa ottaa". :D
Roskis minulla on ja naisvieraita käy vaihtelevaan tahtiin. Usein naisillakin on minulle tölkki olutta kaapissaan ja olen siitä monesti sanoin kuvaamattoman, ehkä liiankin kiitollinen, niin olisihan tuo reilua että kaapissani olisi siteitä.
On pikkasen eri asia olut kuin siteet! Älyhoi! Mikä moukka.
Unohdetaan ne siteet sitten kun aiheuttivat eripuraa. Jatketaan normaalia kurkkimista ja vihoittelua.
Minä olen sidejengin puolella
Kyllä herrasmies osaa varautua siihen, että naisia käy kylässä. Kerran minullakin alkoivat menkat ja miespuolinen ystäväni oli fiksuna miehenä säästänyt jonkun mainoksen mukana tulleen siteen. Olin ikionnellinen!
Ap on sairas, voi kyynel sentään.
Meinasin ensin osallistua keskusteluun kun eräs vanhempi sukulaisnainen jäi nolosti kiinni kaappien tutkimisesta.
Mutta jätänpä väliin, sillä oon ihan varma, että tääkin aloitus on sen kyllästyneen is:n toimittajan aikaansaannosta ja ens viikolla saadaan lehdestä lukea parhaimmat palat. Sama pitkä jaarittelu alkuun ja jotain vähän erilaisia täkyjä sekaan ja mammat innostuu kertoilemaan tarinoita.
Vierailija kirjoitti:
Kaiveletteko te kurkkijat muitakin kaappeja? Entä toisten käsilaukkuja? Laatikoita? Katsotteko tiskikoneeseen? Vilkaisetteko tilaisuuden tullen sängyn alle?
Ihan vain mielenkiinnosta, mihin kaikkialle te uteliaat pikku sherlockit nokkanne työnnätte.
Minulla on käynyt vieras, joka sujahti parisänkymme alle tarkastamaan onko sängynalunen imuroitu ja mopattu kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaan korvaan kuulostaa kyllä suht hullulta, että porukka oikeasti väsää jotain ansoja vessan kaappeihin :D En ymmärrä mitä niin salaista niissä voi säilyttää, että ei oikeasti voi muka luottaa kehenkään.
Ei kyse ole mistään salaisuuksista, vaan yksityisyyden kunnioittamisesta. Ei minulla ole myöskään päiväkirjassa tai puhelimessa mitään valtionsalaisuuksia joita varjelen, mutta olisi todella loukkaavaa jos joku niitä ilman lupaa tutkisi.
Ethän sä koskaan saa tietää jossei kukaan jää kiinni 🤭 kukaan ei loukkaannu ja kyylä sai tyydytyksensä.
Eihän sitä voikaan tietää, vastasin vain kysymykseen mitä salaista on vessan peilikaapissa. Ei ole salaisuuksia, mutta ei kaapin sisältö silti kuulu muille kuin saman katon alla asuville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessassa ei tule säilyttää meikkejä, lääkkeitä, hammasharjoja, kärsivät kosteudesta ja pöpöistä
Miksi sinun vessassasi on kosteaa? Onko siellä joku putki hajennut ja kostuttanut wc-tilan niin että siellä kaikki menee sen kosteuden takia pilalle? Meillä on vessassa pönttö, ja lavuaari, sekä hieman kaappitilaa.. Ei ole kosteusvauriota, eikä pöpöjä.
"Koska aina, kun vedät vessan, kasa bakteereja lentelee ilmateitse muun muassa hammasharjaasi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä katsele kaappeja muuta kuin jos oon saanut luvan (Onks Sul tamponeja? - Joo ota kaapista.)
Muutta omissa kaapelissani ei kyllä ole mitään salaista vessassa. Senkun katsotte.
Joo, en voi käsittää, mitä niin hiton kiinnostavaa jostain vessan kaapista voisi löytyä ja miksi mun pitäisi sinne kurkistella. Ei ole ikinä tullut edes mieleen. Ja miksi se on juuri vessan peilikaappi, joka aiheuttaa tällaista vastustamatonta tutkimisen halua? Ratsaatteko, uteliaat, tilaisuuden tullen kylässä myös muita kaappeja ja laatikoita? Ei pöllömpi tuo jonkun vinkkaama marmorikuulajuttu.
Itse kirjoitin tänne eilen toiseen vastaavaan ketjuun, kun vessan kaappia penkonut ja kosmetiikkaa reilusti käyttänyt henkilö oli penkonut myös lukollista lääkekaappia (ottanut sieltä myös ilman lupaa kapseleita käyttöönsä) sekä laskulaatikkoa. Tuo laskulaatikkomme sisälsi myös lapsen epikriisejä ym. terveystietoja, joten tuollainen penkominen tuntuu erityisen loukkaavalta. Mikä ihme joitain ihmisiä vaivaa, kun ei toisia kunnioiteta ollenkaan?
Tuossa on varmaan kyse jostain samankaltaisesta tilasta, kuten vaikkapa kleptomania, ocd tai patologinen valehtelu.
On sairaalloisen utelias eikä kykene mitenkään hallitsemaan käytöstään.
Kun asuin kämppikseni kanssa kämppiksen kaveri tuli uusimman rakkautensa kanssa kylään kysymään olisiko meillä alkoholia. Ei ollut. Rakkaus kävi vessassa. Siellä meillä oli kaapissa muun muassa tavallisia käsikauppasärkylääkkeitä ja kämppiksen e-pillerit.
Illemmalla kämppis kiroili kuin ryöväri kylppärissä. Hän kertoi, että ilmeisesti se uusin rakkaus oli kipannut kitusiinsa kaikki e-pilleritkin särkylääkevarastomme lisäksi. Mahtoiko tyypille tulla kiva olo varastetuista lääkkeistä? Joku lääketiedettä tunteva voi valottaa asiaa.
Kämppikseni kielsi kaveriaan tulemasta meille muutoin kuin yksin ja kertoi että napit olivat menneet hänen rakkautensa parempiin suihin.
En itse kyllä viitsi availla. Joskus tulee katseltua näkyvillä olevia meikkejä yms. kun itsekkin tykkään kaikesga kosmetiikasta, mutta en tongi toisten ihmisten kaappeja.
Pitää olla vierasvessa. Ei samaan vessaan asukkaiden kanssa.
Tai pidättelee kotiin asti.
En tykkää että joku kopaa kaappeja.
Jos olen joutunut kylässä vessaa käyttämään, en koskaan katso kaappeihin.
Suosittelen sinua myös tsekkaamaan likapyykkikorin.
pyykkikopasta voi koittaa haistella pikkuhousuja.
Oonko ainoo ketä ei kiinnosta mitä kenenkin peilikaapissa on?
Onko kirppareilla oikeasti käytettyjä dildoja myynnissä? Kuka sellaisen ostaa? Itse rinnastan siihen että ostaisi käytetyn hammasharjan.
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainoo ketä ei kiinnosta mitä kenenkin peilikaapissa on?
Taidat olla
Siis mitä, en yhtään tunnista tätä meuhkaamista ihmisten vessankaapeista :O en ole koskaan oppinut että vessan kaapin käyttäminen olisi mitenkään tungettelevaa. Olen käsittänyt niin että se on hylly joka olisi muuten avoin, mutta tilan ahtauden ja kosteuden takia siinä on ovet.
Olen usein ystävilläni yökylässä, ja he minun luonani, ja käytän päivittäin vanulappuja ja usein topsipuikkoja, kosteusvoidetta ja tietenkin hammastahnaa. Mulla on todella monia ystäviä joiden kaikkien kanssa on sama kulttuuri, eli kaikki edellä mainitut tavarat on yhtä yhteisiä kuin vessapaperi eikä niiden käytölle kysytä lupaa paitsi joskus harvoin muodon vuoksi, jolloin päivitetään tilanne että kyllä, niitä voi edelleenkin ottaa kysymättä.
Mulle on vilpitön yllätys, miten omistavasti ihmiset suhtautuvat peilikaappeihinsa. Olemme hövelisti kaappeihimme suhtautuvia 30-vuotiaita korkeakoulutettuja kaupunkilaisia naisia ja miehiä, ehkä käyttäytymisemme eroaa paljon jostain muista ryhmistä? Siis keitä te olette joita se oikein kovasti häiritsee?
Tää ansojen laittaminen kaappiin on kyllä kaiken huippu, vois ystävät lakata tulemasta yökylään kun virittelisin niille marmorikuulat kaappeihin! Tai miten olis joku ansa myös jääkaapin oveen, ei sinnekään varmaan saa mennä omia eväitään laittamaan ellei anele lupaa hyvissä ajoin?
Kehtaisitko AP myöntää kyläpaikan väelle, että kurkin muuten teidän kaappeja? Jos et, niin tiedät itsekin että teet väärin.
Ethän sä koskaan saa tietää jossei kukaan jää kiinni 🤭 kukaan ei loukkaannu ja kyylä sai tyydytyksensä.