Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessan peilikaappiin kurkkaaminen kylässä käydessä

Vierailija
09.12.2018 |

Tekeekö ihmiset yleisesti tätä? Minä kyllä usein kylässä vessassa käydessäni vilkaisen vessan peilikaappiin, en pengo enkä availe saati käytä tuotteita, enkä ole aiemmin kokenut tästä mitään huonoa omaatuntoa, mutta onko tämä yleisesti tuomittavaa?

Jotenkin vain kiinnostaa kaapin yleisilme, onko tuttava/sukulainen/kukalie sellainen, että laittaa topsipuikot purkkiin vai antaako niiden kulkeutua villeinä ja vapaina pitkin hyllyjä, onko hän sisimmässään enemmän järjestelmällinen vai luonnonlapsi? Ja joidenkin vessan kaapeissa on tietysti ihanaa kosmetiikkaa kauniissa purkeissa, varsinkin kosmetiikasta kiinnostuneilla naisilla jollaiseksi itsekin lukeudun, joten yleisilmeen lisäksi kosmetiikka itsessään kiinnostaa. Ja yhden kerran olin nuorempana yhden vähän inhottavan sukulaisen luona, ja jotenkin kovasti rauhoitti nähdä hänen hammaslankansa ja bepantheninsa ja muu inhimillisyytensä ennen kuin menin takaisin illallispöytään kuuntelemaan saarnaa opiskelusta ja miehen etsimisestä. En haluaisikaan nähdä mitään erityisen henkilökohtaista kuten e-pillereitä kummempia lääkkeitä, enkä ole onneksi koskaan nähnytkään; niistä tulisi vain paha mieli.

Onko tälle jotain kunnollista psykologista selitystä vai olenko vain utelias ihminen?

Kommentit (223)

Vierailija
101/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, opetettiin jo, kun olin lapsi. Jos epäilee, että vieraat nuuskivat kylppärin tai minkä tahansa huoneen kaappeja, kannattaa hankkia lukkoja ja / tai rakennella sellaisia ansoja, että kuuluu kolinaa, jos joku availee ovia. Tai sitten voi laittaa kaappiin jonkun sellaisen tavaran, joka takuuvarmasti nolostuttaa nuuskijaa, esim. vaikka jonkun seksilelun. Punoittava naama paljastaa uteliaan! Eikös ne anopit ole tässä suhteessa ihan pahimpia. Näin olen tältä palstalta oppinut. 

Vierailija
102/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin vieraassa paikassa yleensä kylässä jossa en voisi kaapeilla olla niin kuin kotonani. Tuntemattoman luona en viivy niin kauaa että vessahätä ennättää tulla.

Sinulleko on ok. jos sun äiti tai anoppi olisi sun luona kuin kotonaan, tutkisi kaapit ja kommentoisi kuinka paljon roskaruokaa on jääkaapissa tai tutkisi vaatekaapin, mitä uusia hankintoja olet tehnyt.

Anoppi ei ole hengissä enää mutta kyllä äitini niin saa tehdä. Eipä ole kyllä tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman avohyllyillä. Siinä on kaikki sievästi purkeissa esillä, mitä vessassa säilytän. Tosin johtuu siitä, ettei meidän vessan kalustoon kuulu kaapit. Lääkkeet on lääkekaapissa keittiössä. Dildot makkarissa.

Itse vasta syvemmän tutustumisen jälkeen saatan kiinnostua vessan kaapeista. Mutta siihen voi mennä vuosia. Oon sillai outo.

Vierailija
104/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uteliaisuus ei kuulu sivistykseen, opetettiin jo, kun olin lapsi. Jos epäilee, että vieraat nuuskivat kylppärin tai minkä tahansa huoneen kaappeja, kannattaa hankkia lukkoja ja / tai rakennella sellaisia ansoja, että kuuluu kolinaa, jos joku availee ovia. Tai sitten voi laittaa kaappiin jonkun sellaisen tavaran, joka takuuvarmasti nolostuttaa nuuskijaa, esim. vaikka jonkun seksilelun. Punoittava naama paljastaa uteliaan! Eikös ne anopit ole tässä suhteessa ihan pahimpia. Näin olen tältä palstalta oppinut. 

Olen kyllä täydellisen eri mieltä tuosta uteliaisuudesta. Se nimenomaan on sivistyksen kulmakivi, ei me muuten keksittäis uusia asioita.

Vierailija
105/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson tietysti :) tosi monella on hirveän epäsiistit ja likaiset kaapit. Pölyä ja jotain valunutta ja tavarat hujanhajan.

Mitäs sitten vaikka onkin epäsiistit kaapit? Ei ne ole tarkoitettu silmillesi! Törkyisiä kaappeja oksettavampaa on käytöksesi, josta vaikutat olevan vielä ylpeäkin..

Kannattaisi siivota jos noin hävettää ;)

Oikeastiko pidät toisten yksityisyyden loukkaamista hyväksyttävänä? Laittaa miettimään mitä muuta teet salaa.. Pidän jatkossakin kaappini tasan siinä kunnossa kuin itse haluan, koska ne ovat vain omille silmille tarkoitettukin ja jokainen hyvät käytöstavat omaava ihminen sen tietää.

Keittiössäkin saatan avata pari kaappia ennenkuin löydän roskiksen tai kahvikupit, ai kauheaa :,D pitäisi varmaan heittää sitten roskat lattialle.

Vierailija
106/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo, vaan nimenomaan normaali.

Kukaan normaali ei availe toisten kaappeja, mutta täällä outous kukkii.

Jos käy näin, että esim. veskipaperi loppu, niin silloin voi vähän raotella alakaappia. Mutta ihme vieraspaikka tietysti jos vararullat ei oo ihan näkyvillä.

Vierailija
107/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole niin vieraassa paikassa yleensä kylässä jossa en voisi kaapeilla olla niin kuin kotonani. Tuntemattoman luona en viivy niin kauaa että vessahätä ennättää tulla.

Sinulleko on ok. jos sun äiti tai anoppi olisi sun luona kuin kotonaan, tutkisi kaapit ja kommentoisi kuinka paljon roskaruokaa on jääkaapissa tai tutkisi vaatekaapin, mitä uusia hankintoja olet tehnyt.

Joo jääkaapistakin saa meillä vieraat ihan itse ottaa vaikka mehua jos tekee mieli, enkä pidä sitä mitenkään törkeänä. Vaatekaappiakin saa toki tonkia jos viikkaa vaatteet takaisin paikoilleen, ei tosin kukaan ole koskaan tonkinut :D

Vierailija
108/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten kaappeihin kurkkiminen ei ole tervettä. Jos sinua ei haittaa, että kodin asukkaat saavat tietää sinulla olevan mielenterveysongelmia, niin älä turhaan välttele penkomista tai yritä käyttäytyä normaalien ihmisten tavoin :)

Minkä mielenterveysongelman varma oire on liiallinen uteliaisuus?

Se voi liittyä moneen eri sairauteen.

Kaikki mt-ongelmaiset eivät ole sairaalloisen uteliaita,, mutta kaikki sairaalloisen uteliaat ovat mielenterveysongelmaisia.

No nyt oli kyse tästä ap:n uteliaisuudesta. Se menee vähän liialliseksi, mutta onko ap:lla todellakin sairaalloinen uteliaisuus? Sairaalloinen. Mua ihan oikeasti kiinnostaisi, millaista mt-ongelmaa joku voisi hänellä epäillä pelkästään sen perusteella mitä on tässä keskustelussa itsestään kertonut. Kun mulle ei tule mieleen mitään.

Vierailija
109/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä täydellisen eri mieltä tuosta uteliaisuudesta. Se nimenomaan on sivistyksen kulmakivi, ei me muuten keksittäis uusia asioita.

Uteliaisuutta on monenlaista. Itse olen esim. hyvin utelias uuden tiedon suhteen ja opettelen mielelläni uusia asioita. Toisten kaapeille en silti ilman lupaa mene, en, vaikka joskus mieli tekisikin.

Tämä sairaalloinen uteliaisuus ei selvästikään korreloi kuitenkaan älykkyyden kanssa. Ne joka kylän juoruämmät eivät yleensäkään ole sieltä fiksummasta päästä, jokainen varmaan sen muistaa. Tuskin kaappien penkojatkaan. Moukkia ilman käytöstapoja, mt-ongelmaisia. Sama koskee salakatselijoita/kuvaajia, sekä niitä, jotka onnettomuuden nähdessään ottavat mielummin kuvia kun menisivät auttamaan. Voiko oksettavampaa käytöstä olla?!

Vierailija
110/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen utelias näkemään kenen rinnuksilla on se vihreä maali ja miten se selviää siitä :)

Vierailija
111/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kiinnostaa muiden kaapit.

Tärkeät purkkini siirrän muualle, kun tietyt hlöt tulevat kylään. En todellakaan halua, että likasormet törkätään kalliisiin voiteisiini.

Vierailija
112/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson tietysti :) tosi monella on hirveän epäsiistit ja likaiset kaapit. Pölyä ja jotain valunutta ja tavarat hujanhajan.

Mitäs sitten vaikka onkin epäsiistit kaapit? Ei ne ole tarkoitettu silmillesi! Törkyisiä kaappeja oksettavampaa on käytöksesi, josta vaikutat olevan vielä ylpeäkin..

Kannattaisi siivota jos noin hävettää ;)

Oikeastiko pidät toisten yksityisyyden loukkaamista hyväksyttävänä? Laittaa miettimään mitä muuta teet salaa.. Pidän jatkossakin kaappini tasan siinä kunnossa kuin itse haluan, koska ne ovat vain omille silmille tarkoitettukin ja jokainen hyvät käytöstavat omaava ihminen sen tietää.

Keittiössäkin saatan avata pari kaappia ennenkuin löydän roskiksen tai kahvikupit, ai kauheaa :,D pitäisi varmaan heittää sitten roskat lattialle.

Pitäisi kysyä roskiksen ja kuppien sijaintia. Ihanko oikeasti joku availee vieraisilla summanmutikassa kaappeja etsien jotakin, kun voisi vain avata suunsa?

Vierailija
113/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri teidän tonkijoiden takia en säilytä vessan kaapeissa mitään arkaluontoista. Muun muassa lääkkeet pidän eri paikassa. Siitä vain tonkinaan. Mahtaa pettymys olla suuri, kun kaapista paljastuu vain saippuaputeleita ja naamarasvaa. Olisi kiinnostavaa tietää, minkälainen syväluotaava arvostelu minusta tehdään niiden perusteella.

Vierailija
114/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessassa ei tule säilyttää meikkejä, lääkkeitä, hammasharjoja, kärsivät kosteudesta ja pöpöistä

Vierailija
115/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En urki toisten kodeissa, avaa kaappeja tai tutki posteja. En pitäisi siitä, jos joku penkoisi kotonani.

Penkominen kertoo penkojan heikosta taustasta ja huonosta kodista.

Vierailija
116/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan oletuksena, että vieraat saa katsoa vessan kaappiin. Saattaahan joku tarvita terveyssidettä, särkylääkettä, rasvaa, hammaslankaa tms, eikä kehdannut tai muistanut kysyä ennen vessareissua. Jos ovat yövieraita, mainitsenkin tämän erikseen, että sieltä saa käyttää mitä tahansa jos jotain tarvii.

Salaiset asiat pidän muualla. Muiden luona en kehtaisi tonkia, jos ei ole tiukka tilanne. (= Yllätysmenkat.)

Eihän siinä mitään, jos on luvan antanut. Ilman lupaa sen sijaan on törkeää käyttää toisten kosmetiikkaa, lääkkeitä tms. kysymättä ensin. Vain sivistymätön ääliö tekee niin.

Joo en tottakai ikinä itse tekisi niin, jos en olisi varma että on ok. Mutta ei siis haittaisi, jos joku vessan kaappien sisältöä luonani käyttää, vaikka kysymättä. Toisaalta luonani käy vain perhettä ja hyviä ystäviä, varmasti pitäisin outona jonkun uuden tuttavuuden suurta omatoimisuutta.

Vierailija
117/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva muuten lukea täältä, että monien mielestä on ihan ok luvatta napata kaapista side tai tamponi. Käytän itse kuukuppia, ja minulla on kaapissa ihan vain muutama side hätätapauksia varten. Olisi ikävää todeta, jos ne olisivat noin vain hävinneet, kun niitä tarvitsisin. Käytän sidettä niin harvoin, ettei varastoja tule sen kummemmin tarkkailtua.

Vierailija
118/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen utelias näkemään kenen rinnuksilla on se vihreä maali ja miten se selviää siitä :)

Pyyhin sinun kalliisiin pyyhkeisiisi tietysti :P

Vierailija
119/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan korvaan kuulostaa kyllä suht hullulta, että porukka oikeasti väsää jotain ansoja vessan kaappeihin :D En ymmärrä mitä niin salaista niissä voi säilyttää, että ei oikeasti voi muka luottaa kehenkään.

Vierailija
120/223 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän laittaa joku kerta juhlissa vessan kaappiin aivan jäätävän kokoinen suonikas dildo ja purkki liukuvoidetta. Sitten voisi seurata vaivihkaa vessasta tulevien ilmeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi