Mikä tämä Facebook -arvoitus taas on?
"Nyt pelataan.
Mie epäonnistuin....Joten tämä kuva on se, joka minulle valittiin.
Sinun vuorosi: Lue arvoitus. Lähetä minulle vastauksesi meseviestinä. Jos vastauksesi on virheellinen, voin valita minkä tahansa kuvistasi, ja sinun pitää julkaista se kuva, sekä arvoitus seinälläsi. Jos vastaat oikein, kirjoitan nimesi kommentteihin, toki pokaalin kera.
Arvoitus;
Kello on 7:00, sinä nukut ja ovellesi koputetaan.
Oven takana ovat vanhempasi, jotka tulivat aamiaiselle.
Jääkaapissa: leipää, maitoa, mehua ja purkki hilloa.
Sitten vastaamaan.
Minkä avaat ensin?"
Ei kuulemma ole silmät, niinkuin kirahvivillityksessä. Mikä sitten?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole silmät, etkö osaa lukea?
Juupa juu, mites avaat Messengerin ja kirjoitat viestin silmät kiinni?
Miksi silmät olisi ollut kiinni ennen Messengerin avaamista? Ainoastaan arvoituksen tarinassa herätään aamulla, todellisuudessahan voit olla vaikka töissä tuon arvoitusviestin saadessasi ja oletettavasti silmät auki. :)
Jippo on siinä, että ennen "Minkä avaat ensin?" -kysymystä on lause "Sitten vastaamaan." Eli arvoitus oikeastaan päättyy, ja varsinainen kysymys viittaa siihen, minkä asian itse avaa vastatakseen. Eli messengerin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä se kuva valitaan? Niistä kuvista jotka on jo joskus julkaissut facessa? Mitäs hauskaa siinä on? Vai onko tämä joku "valitse puhelimestasi kolmessadasneljäskymmenesseitsemäs kuva ja julkaise se"?
Hauskuus syntyy siitä, että se, jolle olet väärän vastauksen messengerissä lähettänyt, saa valita facessa julkaisemistasi kuvista sen joka julkaistaan. Eli siihen ei voi itse vaikuttaa. Vapaaehtoisiahan nää on, mutta luulen että tää postaus on niin suosittu just siks, että moni nauraa mielellään itselleen ja jollekin vanhalle hölmölle kuvalleen. :)
Vastaus on joka tapauksessa silmät.
Arvoituksen luettuani räpyttelin silmiäni todella monta kertaa ja funtsin.
Päädyin lopputulokseen "silmät" enkä vaivautunut vastaamaan kysyjälle,
Sitä paitsi: tuskin kukaan klikkaa saman tien meseä auki.
Eli itse arvoituksen sisällä vastaus on silmät, koska herättyäni avaan silmät
ja
oikeassa elämässä, kyseisen viestin lukijana, vastaus on edelleenkin silmät.
Toki jos on kova hämmästelemään, suukin saattaisi käydä vastaukseksi.
Halleluja! Jumalan ansiota epäilemättä!