Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavia noi odotuspuolen mammat =)

Vierailija
11.05.2006 |

Kauhistelevat miten vauvamaha näkyy jo ja ostellaan mammavaatteita ja viikkoja vasta 8 tjtn!

Hienoo tietysti että ovat noin innoissaan raskauksistaan.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin käyttää äitiysfarkkuja joskus 25+ viikoilla, ja vasta 30+ äitiyspaitoja.

Vierailija
22/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kuka nyt ei haluaisi että maha on iso heti alusta asti. Perkule. Kun vihaan tätä mahaa. Että näin täällä. Rv 10+2

ei ihan terve kommentti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 20 oltiin matkalla ja mä olin NIIIIN pyöristynyt, että. Kuvissa ei vaan näy yhtikäs mitään!!!

Vierailija
24/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tullakin nimimerkillä, mutta en viitsi rekisteröityä.

Ei minullakaan ole koskaan vatsa turvonnut, ei raskausaikana eikä muulloinkaan. Hienoa ettei sinullakaan, olkaamme onnellisia siitä :) Turvotus on nimittäin inha vaiva, näin olen kuullut.

Noista mammavaatteista vielä, ostakaa hyvät mammat niitä jo rv7 jos niin haluatte :) Te varmasti olettekin sitten niin rikkaita että voi hyvin ostaa. Minä olen vaan tälläinen keskituloinen, joka ei halua laittaa rahojaan mammavaatteisiin noin aikaisin.

Kyllä rv 16 voi jonkinlainen vauvamaha jo näkyäkin :)

Vierailija:

Ja kuule, jos sulla maha turpoaa muuten vain, niin ei kaikilla. Esim. minulla EI IKINÄ ole mahassa mitään turvotuksia, ei ikinä. Ei ollut edes esikoista odottaessa, mutta nyt kakkosen kohdalla turvotus alkoi rv 5 ja kasvoi vain koko ajan niin, että rv 8 en enää voinut pitää omia housuja. Enkä saakeli vieten " mainostanut" turvotusta, mutta ei sitä saanut piiloonkaan!!! MAHA OLI PALLO tuosta alhaalta. Eikä turvotus ikinä ns. laskenut vaan sitten se kohdun muu kasvu ilmeisesti alkoi ja nyt rv 16 on ihan oikeaoppinen, iso vauvamaha. Vaikka sitä ei kai vieläkään saisi olla, kun eihän se sikiö nyt niin iso ole.

t. se odotuspuolen huvittava mamma

ps. tulepa tuonne odotuspuolelle ihan nimimerkillä aukomaan...

Vierailija
25/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne liikkeet viikolla 10-12 ovat jotain niin naurettavaa, että pitää ihan ihmetellä miten urpoa porukkaa maailmassa on. Eiköhän jokaisella tunnu ihan sikiön liikkeitä vastaavia muljahduksia ja poksahduksia mahassa silloinkin kun ei ole raskaana, silloin niitä vain yllättäen ei tule mielletyksi vauvan herttaisiksi pikku potkuiksi vaan ilmavaivoiksi ja suoliston liikkeiksi. Eihän sillä 12-viikkoisella vielä edes ole raajoja, pienet nysät vain. Niillä ei paljon mammaa potkiskella.

Vierailija
26/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta kokemusta omaavana (olen tk-lääkäri, myös äitiysneuvolaa pidän) voin kertoa kuinka itse asian näen. Ensinnäkin se mahan kasvu ei alkuvaiheessa johdu sikiöstä, vaan itse kohdun kasvusta ja siitä, että kohtu kasvaessaan muuttaa lantion elinten asemaa. Riippuu kohdun asennosta ja muodosta, sekä vatsalihaksistakin jonkun verran, mihin suuntaan kudokset antaa myöten. Joka tapauksessa jos raskauksia on ollut jo aiemmin, kohtu löytää helpommin tiensä ' ulos' ja vatsa pullahtaa aiemmin. Eteenpäin kallistunut kohtu todella vaikuttaa paljon, samoin istukan sijainti jonkin verran. Lisäksi raskaus ja muuttunut hormonitoimminta aiheuttavat monille äidille ummetusta, joka johtaa kaasun ja ulosteen kertymiseen, mikä tietysti turvottaa. Usein alkuvaiheessa siitä pyöreästä vauvamasusta osa muodostuu kohdusta, osa paikkaansa hakevista suolenmutkista jne. Mitä hoikempi nainen, sen herkemmin yleensä vauvamasu näkyy. Samoin mitä lyhyempi, sen aiemmin maha pullottaa, yleensä. Poikkeuksia on paljon. Mutta todella voin kertoa että tässäkin asiassa jokainen on yksilö, toisilla masu pullahtaa jo reilusti ennen 16. viikkoa, toisilla vasta 25. viikon jälkeen.

Vierailija
27/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityspaitoja tarvitsen vasta nyt rv 30, ja tavalliset housut menee edelleen.

Vierailija
28/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuu ihan muusta kuin itse raskaudesta. Turvotuksesta ja lihomisesta nimittäin. Vaikka kohtu olisi minkälaisessa asennossa, ei noilla viikoilla vielä ostella äitiysvaatteita t, terkkari

Vierailija
29/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pahoinvointi on ollut kova, ruokahalu nollassa ja alussa paino laskenut? Kun kaikesta tästä huolimatta alavatsani oli pallona jo viikolla 8?

Vierailija
30/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistäs se alkuraskauden turvotus sitten johtuu jos ei " itse raskaudesta" ?

Kaikenlaisia ammattilaisia ;D

Vierailija
31/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minun mahaani kommentoitiin aikoinaan ekan kerran rv 10. Omasta mielestäni se alkoi näkyä selkeästi joskus viikolla 17-18 mutta joku tarkkasilmäinen näki sen noin alusta asti. Ja kyllähän se pullotti jo tuolla viikolla ja vähän eri tavalla kun läskistä. Liikkeitä tunsin joskus millon lie puolessa välissä.

Vierailija
32/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lihotaan ilman, että paino nousee?

Lääkäri tuossa aika kattavasti ilmaisi miten asia on, mahan kasvu ei johdu VAUVASTA, mutta RASKAUDESTA kylläkin. Pitääkin alkaa puhua " raskausmahasta" , silloin ei kai puhu palturia...

Ja mammavaatteista, onko ne sitten halvempia jos niitä ostaa vasta rv 25? Meillä täällä päin on kyllä samat hinnat kaikille... Että maksoin rv 8 yksistä housuista 14,90 ja rv 10 mammafarkuista 39,90. Ja ne menee kyllä ihan loppuun asti, mammavaatteissa on se hassu puoli, että ne on tehty kasvavalle mahalle ja niissä on säätö- ja venymisvaraa.

Niin ja mammapaidat, mihin niitä tarvitaan? Nyt saankin oikein kiillottaa kruunuani, sillä en ole IKINÄ käyttänyt mammapaitoja, mammahousut ja tavalliset paidat on riittäneet jättimahankin kanssa.

t. hoikka toista odottava äiti, jolla eteenpäin kallistunut kohtu ja jonka raskausmaha näkyi todella aikaisin

Vierailija:

johtuu ihan muusta kuin itse raskaudesta. Turvotuksesta ja lihomisesta nimittäin. Vaikka kohtu olisi minkälaisessa asennossa, ei noilla viikoilla vielä ostella äitiysvaatteita t, terkkari

Vierailija
33/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä niitä kammotuksia joissa vyötärö tulee kainaloon. Tavallisten paitojen helma jättää mahaa näkyviin, mammapaidat ovat pidempiä.

" Niin ja mammapaidat, mihin niitä tarvitaan? Nyt saankin oikein kiillottaa kruunuani, sillä en ole IKINÄ käyttänyt mammapaitoja, mammahousut ja tavalliset paidat on riittäneet jättimahankin kanssa. "

Vierailija
34/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen hoikka ja pitkä, painoa ei ole tullut grammaakaan lisää, päinvastoin. ekan kahden viikon aikana käyrä on ennemminkin alaspäin. ummetuksesta en kärsi.

mahani pullottaa niin, etten voi enää peitellä raskauttani ollessani vaikkapa jumpassa! kyllä kai minä tiedän että sikiö on tällä hetkellä mitattavissa sentin tikulla, mutta raskaudesta tämä pullotus johtuu!

Vierailija
35/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin ostamaan mammahousut jo rv10, koska alavatsa oli niin pallona turvotuksesta, että vaikka makasin selälläni sängyllä ja mies yritti laittaa housujani kiinni niin eipä mennytkään.

Hoikilla kun näkyy ja tuntuu pienetkin turvotukset.

Vierailija
36/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täällä pitää korostaa sitä, että on hoikka... Miksei muka turvotukset näkyisi pyöreämmällä??

Vierailija
37/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska olen hoikka, näkyy maha aivan selvästi entisen littanan tilalla.

Vierailija
38/38 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maha pullottaa oikein kunnolla. Viikkoja 14 ja risat. Kolmatta pukkaa, vatsalihakset on leikattu useamman kerran, eikä niitä enää muutekaan ole ollut pitkään aikaan...Olen tyypillinen av-mammojen painajainen, raskauksista kiloja ylpeänä kantava, muutenkin ihan vaan tavis... Enkä ole tuntenut liikkeitä, niitä normaaleja tuntoja vain. Eli liekö putkissa häikkää kun kuplii. Joten antakaa olla ja eläkää omaa elämää!! En voi käsittää että tällaisesta asiasta saa tällaisen riidan?! Kenenkä maha kasvaa, ei se voi kasvaa kun täällä niin sanotaan...Juu ei voi. Täytyykin ahtaa nuo pienet housut aamulla jalkaan, turhaa ostin isompia. Viihtyvyyshän siinä kärsii, low cutit kun ei mua varten ole muutenkaan...En kyllä tiedä ketä varten on, en pidä kenenkään persvakoa niin tyylikkäänä etttä ihan julkisesti sitä pitäisi näytellä...Niin no perusjuntti miehethän sen muodin on jo ajat sitten tuoneet..lökäpöksyni mun =)

Eksyi ehkä hieman aiheesta..mutta siis kun joku sanoi että siksi mammapaita...Juu. Mulla mammahousuja siksi, että niissä on itsellä ja kasvavalla vaavilla hyvä olla. Se on mulla tärkeintä. ja myöskään minä en tällä hetkellä mahaani rakasta---kuten joku tuolla kirjoitti myöskin. Mua ällöttää tämä, mutta se nyt on siinä. Ei se tarkoita etten sen sisältöä rakastaisi ja odottaisi. Mahani voisin vain vielä pienentää tässä vaiheessa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi