Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ihan nössövanhempi jos hankin ysiluokkalaiselle TET-paikan

Vierailija
07.12.2018 |

Tunnen työni puolesta paljon eri yritysten edustajia, ja minun olisi helppo kysyä. Nuori taas on kovin arka, eikä oikein uskaltaisi soitella tuntemattomille. Menisi kyllä sitten käymään itse tekemään sopimuksen. Ja on kyllä ihan reipas sitten kun tutustuu ihmisiin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä auttaa alkuun.Mutta toki jos nuori tekee itse yhteydenoton niin se parempi.Miksi nykyään pitää hävetä suhteilla töiden hankkimista?

Vierailija
42/44 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatteko TET-tiläisiä jos soittavat ja kysyvät paikkaa?

Toimi noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäköhän johtuu, että oma kokemus asiasta on aika erilainen kuin tämä "oikea totuus." Yliopistossa ja sen jälkeen on huomannut, että parhaiten ovat pärjänneet ne, jotka eivät itse hankkineet ensimmäisiä tet- ja työpaikkojaan, vaan joiden tekemisiin suhteita omaavat vanhemmat puuttuivat. Ehkä "itse soittivat" vanhemman valmiiksi sopimaan paikkaan, mutta eivät todellakaan olleet niissä oikeasti itse hankituista paikoissa Prismassa tai koulun ruokalassa.

Vielä yliopistossa olivat aina astetta tai paria muita paremmissa kesätöissä, vaikka silloin jo hankkivat ne oikeasti itse, mutta kummasti se vanhempien avulla hankittu cv vaikutti. Erot alkoivat todella tasoittua vasta vuosia valmistumisen jälkeen.

Kun omat lapset ovat teinejä, aioin todellakin käyttää suhteitani heidän hyväkseen. En näe mitään syytä, miksi heidän pitäisi lähteä takamatkalta niin kuin itseni.

Sama havainto. Helpoimmin työelämään pääsevät ne, joilla vanhemmat tai muut sukulaiset tasoittavat pääsyä omilla suhteillaan. Nämä nuoret myös saavat työuran alusta alkaen mukavia ja opettavaisia työpaikkoja,joista on helppo ponnistaa eteenpäin.

Tietenkin voi inttää, että työpaikka pitää hankkia itse jne., mutta valitettava totuus on, että työs saadaan suhteilla paljon helpommin.

Vierailija
44/44 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä menee TET paikat vain suhteilla. Otetaan vai jos joku tuttu suosittelee tettiläistä. Tuntemattomat on liian suuri riski

Kyse on 1-2 viikosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän