Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketogeeninen dietti turvallinen?

Vierailija
07.12.2018 |

Voiko aiheuttaa terveydellisiä ongelmia, esim. maksalle tai haimalle?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä ketoosista on?

Joissain sairauksissa siitä on hyötyä. Ainakin lasten epilepsiaa hoidetaan ketogeenisellä ruokavaliolla.

Vierailija
62/68 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/68 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö puhtaita raaka-aineita ja tee ruokasi itse. Ei ihminen tarvitse leipää tai pastaa elääkseen, kuidut saa kasviksista.

Itse menen 20 g/hh ketoosiin, hh pidän normaalisti alle 100 g/päivä. Olo on ketoillessa mitä mainioin :-)

Mitä meidän isovanhemmat ja esi-isät söivät ennen eineksiä ja mäkkäriä? On yllättävää, että omat isoisovanhempani elivät kaikki yli 90-vuotiaiksi täysin terveinä vaikka käyttivät aitoa voita, punaista lihaa, oman maan kasviksia (ja rasvaista maitoa joka ei ketoon kuulu).

Sun isovanhemmat on ollu tosi porvareita, jos eivät ole joutuneet pula-ajoista kärsimään. Muutenkin ennen tavan ihmiset söivät paljon niukemmin kuin nyt. On tutkittu, että yllättäen juuri pula-aikojen niukkuus on osaltaan tehnyt ihmisistä pitkäikäisiä, niistä siis jotka eivät suoraan nälkään kuolleet.

Vierailija
65/68 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa minulle, mitä haittaa voisi olla siitä, että hankkiutuu eroon valkoisesta viljasta ja turhasta sokerista? En oikein ymmärtänyt ap:n kysymystä.

Vierailija
66/68 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö puhtaita raaka-aineita ja tee ruokasi itse. Ei ihminen tarvitse leipää tai pastaa elääkseen, kuidut saa kasviksista.

Itse menen 20 g/hh ketoosiin, hh pidän normaalisti alle 100 g/päivä. Olo on ketoillessa mitä mainioin :-)

Mitä meidän isovanhemmat ja esi-isät söivät ennen eineksiä ja mäkkäriä? On yllättävää, että omat isoisovanhempani elivät kaikki yli 90-vuotiaiksi täysin terveinä vaikka käyttivät aitoa voita, punaista lihaa, oman maan kasviksia (ja rasvaista maitoa joka ei ketoon kuulu).

Sun isovanhemmat on ollu tosi porvareita, jos eivät ole joutuneet pula-ajoista kärsimään. Muutenkin ennen tavan ihmiset söivät paljon niukemmin kuin nyt. On tutkittu, että yllättäen juuri pula-aikojen niukkuus on osaltaan tehnyt ihmisistä pitkäikäisiä, niistä siis jotka eivät suoraan nälkään kuolleet.

En ihan ymmärrä sun viestisi tarkoitusta. Ei ketogeeninen ruokavalio ole suinkaan mitään ylensyöntiä. Pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
67/68 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole turvallinen pitkällä tähtäimellä.

Haarukalla kyllä, mutta pitkällä aikavälillä tarkasteltuna täytyy olla luomua ne kaikki rasvat ja lihat, ettei saa jäämiä lääkkeistä tai pestisideistä. Maksaa ei tietenkään kannata syödä ollenkaan, kun siinä on ne kaikki.

Vierailija
68/68 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti, jos sen avulla selviää ilman lääkityksiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä