Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen voi matkustaa 1h matkan itsekseen?

Vierailija
07.12.2018 |

Kyseessä etävanhemmalle meno. Lapseni on 10v mutta en ole vielä antanut kulkea itse junalla/bussilla. Parempi vaan että isä saa vähän nähdä vaivaa tapaamisen eteen ja hakea kotiovelta. Nyt lapsi kuitenkin itse sanoi että voisi kulkea itekseenkin tuon tunnin matkan. Pohdin onko laillista tän ikäisen matkustaa edes yksin

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä kulki kyllä 7v ikäsestä itekseen tommosen matkan. Eiköhän normaaliälyinen 10w pärjää!!

Vierailija
2/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä 10-vuotias on jo pari vuotta bussilla matkannut isälleen noin 100 km suuntaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 10 vuotias voi kulkea yksinään kunhan siitä asiasta ei tehdä mitään peikkoa.

Vierailija
4/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on matkanneet toiseen kaupunkiin junalla alle 10 vuotiaina, kyllä nyt joku tunnin bussimatka menee ihan helposti tuon ikäisellä.

Vierailija
5/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 90-vuotiaalle laittaisin saattajan. Mutta ihan kunnon mukaan.

Vierailija
6/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempanakin voi jo matkustaa itse tuon matkan.

Vierailija
7/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo kyllä 10 vuotias pärjää jo itekseen reilun tunnin matkan! Eiköhän isä kohta jo itsekin kieltäydy kyydityspalvelusta. Jos matka on 1h suuntaan niin mieheltä menee eestaas matkoihin 2h x 2 yhden viikonlopun aikana jossa nyt ei ole mitään järkeä! Kai maksat osan bensakuluista ettei tapaamisten kulut jää vaan isän vastuulle?

Vierailija
8/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko vakavissaan kysyt tota? Meillä välimatka vajaat 2h ja ekaluokkalaisesta asti on kulkenut lapsi ittekseen. Matkat maksetaan puoliksi exän kanssa. Ei tulis mieleenkään vaatia hakua kotiovelta! Varsinkin kun minä olin se joka muutti kauemmas.

Vierailija
9/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vauva.

Vierailija
10/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusa se on pienikin kiusa...

Oikeesti, pentu bussiin ja isälle! Nykypennuilla on puhelimet ja muut niin osaa soittaa kyllä jos hätä tulee. Tuskin tulee ellet oikeen maalaa piruja seinälle ja pelottele itekseen kulkemista.

Vierailija
11/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä itsekseen noin iso ja nuorempikin.

Vierailija
12/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kulki tokaluokkalainen mummolaan 3 tunnin matkaa.

Vierailija
13/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kulki tokaluokkalainen mummolaan 3 tunnin matkaa.

Korjaan 2 tunnin

Vierailija
14/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja haukuista. En vaan halua että lapsi kulkisi itse kun on tuokin mahis että isä hakekoon. En ole osallistunut kuluihin, enkä nää syytä siihen miksi maksaisinkaan! Tää kuljetus on toiminut hyvin näin.

Ap

Vierailija
15/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista ja haukuista. En vaan halua että lapsi kulkisi itse kun on tuokin mahis että isä hakekoon. En ole osallistunut kuluihin, enkä nää syytä siihen miksi maksaisinkaan! Tää kuljetus on toiminut hyvin näin.

Ap

Niin että sun katkeruus erosta menee lapsesi oman halun itsenäistymisen edelle. Just. Sähän ”ihana” ihminen olet.

Vierailija
16/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko lapsesi tyttö? Jos pelkäät jotain perverssejä miehiä, niin voin luvata että todennäköisempää ahdistelulle on ihan koulumatkat ja paikallisbussit. Junat on turvallisia ja bussissa pistä tyttö etupenkkiin lähelle kuskia äläkä pelottele valmiiksi kaikilla mahdollisilla kauhukuvilla. Hyvin se menee.

Vierailija
17/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 12 vuotias poika on kulkenut 7 vanhasta asti isälleen itse ja matkaa on 2h. Sitä ennen ajettiin molemmat puoliväliin matkaa ja lapsi vaihdettiin siinä.

Vierailija
18/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mein 8wee kulkee ite Kouvola-hki välin eli eiköhän ny 10 vuotias osaa kulkee jollei mikää erityislaps oo? Mejän poitsu pelailee kännyä ja joskus lukee sarjakuvia ton matkan ja hyvin on menny

Vierailija
19/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen itsenäistyä ja kulkea itse.

Vierailija
20/56 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei vaikuta kovin kivalta tyypiltä...

Henkilökohtaista kokemusta asiasta ei ole mutta lähipiirissä näitä etälapsia on. En kyllä muista että kukaan enää kouluikäistä hakisi kotiovelta asti! Bussilla tai junalla kulkevat kyllä alle 10 vuotiaatkin.