Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomessa todella olemassa aikuisia ihmisiä, joille huumeet ovat jotenkin kaukainen juttu?

Vierailija
06.12.2018 |

Ja tarkoitetaan huumeilla nyt kaikkia muita päihteitä kuin alkoholia.

Minulla on lähipiirissä huumeidenkäyttäjiä ihan hitosti, vaikka ikinä en ole itse käyttänyt edes pilveä.
Samoin kaikki tuntemani ihmiset taustastaan riippumatta tietävät useita, jotka käyttävät tai ovat ainakin kokeilleet esim. viihdekäytössä huumeita. Käyttäjät ovat "ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä", monet korkeasti koulutettujakin.

Millaista elämää pitää elää, ettei ikinä törmää huumeiden käyttöön muutoin kuin uutisissa tai että ehkä näkee joskus jossain kadulla jonkun pelottavan narkkarin?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En tunne tietääkseni ketään. Voi toki olla, että tunnen mutten tiedä huumeiden käytöstä. Pitää mennä 20 vuoden taakse, jolloin kuulin siskon kaverin veljen polttavan kannabista. Ainoa huumeiden käyttäjä, jonka osaisin nimetä.

Vierailija
2/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia. Ei siis tuttavapiirissa eikä lasten kavereissa ole tietääkseni yhtään käyttäjää. Olen mielestäni ihan tavallinen 50+N.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä enkä tunne ketään huumeidenkäyttäjää, en edes tiedä mistä ostaisin pilveä jos polttaisin... Olen ihan 42v stadilainen mies jolla kuitenkin on ystäviä. Enemmän ihmettelen että millaisissa piireissä on normaalia törmätä huumeiden käyttöön.

Vierailija
4/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun lähipiirissä ei tietääkseni huumeita liiku. Olen 36v. Ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä on tutut ja käyvät baareissa ym ties missä, mutta huumeita vastaan ovat kaikki.

Vierailija
5/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole omakohtaisia kokemuksia. Ei siis tuttavapiirissa eikä lasten kavereissa ole tietääkseni yhtään käyttäjää. Olen mielestäni ihan tavallinen 50+N.

Lapset vielä ala-asteella?

Vierailija
6/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. En tunne tietääkseni ketään. Voi toki olla, että tunnen mutten tiedä huumeiden käytöstä. Pitää mennä 20 vuoden taakse, jolloin kuulin siskon kaverin veljen polttavan kannabista. Ainoa huumeiden käyttäjä, jonka osaisin nimetä.

Ai niin, jäi vastaamatta kysymykseesi. Ihan tavallista elämää pitää elää, mutta kuitenkin sellaista ettei itse käytä eikä hakeudu käyttäjien pariin. Baareissa ja yökerhoissa en ole koskaan viihtynyt, mutta siihen oli aikoinaan syynä tupakansavu ja melu.

Vierailija
7/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti huumeisiin törmää jos hengailee roskasakin kanssa. Tämä on selvä. Mutta ns. normaalit eivät siihen törmää.

Vierailija
8/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiiriini ei kuulu yhtäkään huumeiden käyttäjää, siis tietääkseni. Noin viiskymppinen tavan tallaaja olen. aikoinaan yhden kaverin miehen veli oli täysnarkki

Vierailija
9/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tutut ovat käyttäneet kannabista. Eivät yleensä kuitenkaan minun seurassani, joten en ole joutunut olemaan huumeiden kanssa ihmeemmin tekemisissä.

- N33

Vierailija
10/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä ollaan. Toki tiedä että opiskelijakavereista osa poltteli, yksi eksä käytti pilveä (syy miksi jätin) ja että tässä kaupungissa aineita liikkuu. Itse en ole koskaan kokeillut kun ei kiinnosta, ja olen opiskellut yliopistossa ja työskennellyt akateemisissa laitoksissa.

Vierailija
11/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, jäi vastaamatta kysymykseesi. Ihan tavallista elämää pitää elää, mutta kuitenkin sellaista ettei itse käytä eikä hakeudu käyttäjien pariin. Baareissa ja yökerhoissa en ole koskaan viihtynyt, mutta siihen oli aikoinaan syynä tupakansavu ja melu.

En minäkään käytä saati ole mitenkään tietoisesti hakeutunut käyttäjien pariin. Hyvin monet tuntemistani ihmisistä ovat kuitenkin vähintään kokeilleet, pilveä varmaan lähes kaikki, mutta monia muitakin aineita. Niin uudet tutut kuin lapsuudenkaveritkin. 

Ap

Vierailija
12/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 43 v en ole koskaan ollut missään kosketuksissa huumeisiin. Ihan tavallinen nainen olen, pikkupaikkakunnalta kotoisin. Alkoholi ja baarielämä ym on ihan tuttu joten en mielestäni missään pumpulissa ole kasvanut tai elänyt muta huumeisiin en ole missään törmännyt.

Vierailija
13/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset vielä ala-asteella?

Yläkoulussa ja lukiossa. Osa jo aikuisia. Ei ole mun tietooni kantautunut kenenkään käyttö.

Vierailija
14/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä mitään päihteitä, en edes mitään lääkkeitä. Asun pk-seudulla. En tunne mun tuttavapiirissä nimeltä ketään joka käyttää huumeita tai edes olisi käyttänyt.

Ainoa joka tulee mieleen on eräs naapuri, jotka en tunne muutoin, mutta talossa epäillään hänen olevan käyttäjä.

Ihmettelen itse missä piireissä jotkut liikkuvat, jos huumeidenkäyttäjiä on ihan lähipiirissä. Valitse seurasi paremmin.

Vierailija
15/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (38v). Yksi kaveri polttelee kannabista. Muuten en tiedä ketään kuka käyttäisi. En ole ikinä nähnyt huumeita ja ikinä ei ole kukaan tarjonnut mikä on outoa koska teinistä asti olen kulkenut festareilla ja keikoilla ja baareissa.

Vierailija
16/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tällä kohtaa myönnän elväni omassa pienessä kuplassani. - Varmasti paikoin niissäkin paikoissa missä itse liikun ja kuljen käytetään tai on käytetty huumeita, vaikka en itse niitä tiedosta tai huomaa ympärilläni, enkä tiedä yhdenkään läheisen käyttävän.   

Vierailija
17/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi tarvinnut niihin törmätä ja toivottavasti ei tulevaisuudessakaan. 3 lasta on, joista 1 yläkoulussa.

Vierailija
18/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ”ei-roskasakki”, jotka käyttää...eivät meille taviksille kavereilleen sitä mainosta...näin luulen. Ei liikaa alkoholin käyttöäkään haluta tunnustaa...ei taviksetkaan.

Että ollaan varmaan törmätty käyttäjiin, vaikka ei tietoisesti tiedetä..

Vierailija
19/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupungilla näin nurmikolla makaavan naisen, joka kertoi kysymättä olevansa amfetaniinissa. Kehotin hakeutumaan hoitoon ja kiihdytin askelta. Muuten en ole huumeisiin törmännyt. En tiedä tuntevani ketään, joka olisi kokeillut.

Vierailija
20/113 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä mitään päihteitä, en edes mitään lääkkeitä. Asun pk-seudulla. En tunne mun tuttavapiirissä nimeltä ketään joka käyttää huumeita tai edes olisi käyttänyt.

Ainoa joka tulee mieleen on eräs naapuri, jotka en tunne muutoin, mutta talossa epäillään hänen olevan käyttäjä.

Ihmettelen itse missä piireissä jotkut liikkuvat, jos huumeidenkäyttäjiä on ihan lähipiirissä. Valitse seurasi paremmin.

Ei siltikään lähipiirissäni ole kuin yksi ongelmatapaus, hänkin onneksi pääsi kuiville. Hyviä ihmisiä, elämänarvot kohdallaan, suurin osa töissä tai opiskelee, perheenkin jotkut ehtineet perustamaan. Seurani on oikein hyvää enkä itse käytä huumeita ollenkaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi