Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis missä niitä hajuvesiä voi enää käyttää?

Vierailija
06.12.2018 |

Tuntuu että jokaisessa paikassa on kielto tai kehoitus ,että älä käytä voimakkaasti tuoksuvia hajuvesiä.

Ja varmasti monissa paikoissa on allergisia/herkkiä ihmisiä jotka eivät kestä hajuveden tuoksua.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmaset ja muut vammaiset pysyköön kotonaan, Minä ainakin käytän hajuvettä Just niin paljon ja just siellä missä mä haluan. No jos mä jossain nään kehoituksen olla käyttämättä niin aivan varmasti laitan extra annoksen. Hajuyliherkkyys on pelkästäään huomionhakuisuutta!

Oletpa itsekeskeinen ja ymmärtämätön.. ja tahallaan ilkeäkin vielä. Sairaalaankin mennessä lotraat tahaallaan extrasti hajusteita?

Joillekin hajusteyliherkkyys aiheuttaa todella pahojakin moninaisia oireita. Suurimmalle osalle toki haitta on pienempi.

Vierailija
62/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Astmaset ja muut vammaiset pysyköön kotonaan, Minä ainakin käytän hajuvettä Just niin paljon ja just siellä missä mä haluan. No jos mä jossain nään kehoituksen olla käyttämättä niin aivan varmasti laitan extra annoksen. Hajuyliherkkyys on pelkästäään huomionhakuisuutta!

Yleensä en toivo mitään pahaa toisille, mutta sinulle toivon hajuyliherkkyyttä, astmaa tai migreeniä, joka laukeaa hajuista. Ehkä todellakin kuulut niihin ihmisiin, jotka tarvitsevat asioista omakohtaista kokemusta ennen kuin ymmärtävät mistä on kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kymmeniä hajuvesiä, tuhansia euroja tuhlattu ja nyt 10 v jälkeen töissä tuli kielto ettei saa käyttää. No, käytän sitten vain kotona. Säilyypähän rahat tästä edespäin kun ei tarvitse tuhlata enää tuoksuihin. Harmi, sillä hikoilen kuin merimies ja haisen ihan hirveältä ilman hajuvesiä :(

Miksiköhän mahtaa olla kielletty? Ettei vasn juuri sinun vuoksesi?

Hajuvesi ei peitä hien hajua, hoida hikoiluongelma kuntoon. Käytäthän ANTIperspiranttia?

Vierailija
64/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä koko purkkia tarvi kerralla laittaa, niin voit käyttää missä vaan. Ongelma on voimakkaat hajut

Vierailija
65/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et kestä parfyymin tuoksua, niin ehkä parempi vaan pysyä siellä kotona, neljän seinän sisällä, turvassa. Minä käytän parfyymia joka päivä, ja takuulla laitan sitä tasaisesti vaatteisiin ja eri puolille kehoa. Hajuvesi-yhteisössä nämä metodit tiedetään, ja kuuluvat etikettiin. Mitä järkeä vain suhauttaa yhden kerran 150€ maksaneesta hajuvedestä? Kun ostat hajuveden, haluat myös välittää tuoksua muille. Siinä koko jutun pointti. 

Tulen 100% varmasti käyttämään hajuvesiä kaikkialla, ja teen sen ylpeydellä. Yliherkät voi jäädä sinne kotiin potemaan omaa yliherkkyyttään ja raudan puutetta ja kaikkia muita vaivoja mitä heillä todennäköisesti on vielä. Se on voi voi... ; (

Onko tämän nyt jotakin sarkasmia vai oletko oikeasti tosissasi? Vähäistä on empatia- ja käsityskykysi. Taidat oikein nauttia toisten tahallisesta kiusaamisesta ja halveksimisesta noin niinkuin muissakin asioissa? Kullakin huvinsa, mutten usko, että tuollainen öykkärimäinen ajatusmaailma omaan elämääsikään loppujen lopuksi mitään kivaa tuo..

Vierailija
66/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ohjeet ovatkin seurausta hajuvesien väärinkäyttäjien takia. Kai te tiedätte, että lasten hajuaisti on huomattavasti herkempi kuin aikuisten. Ja jos siihen lisätään eläimet, jotka useilla menee ihmisten edelle, niin niillä on vieläkin herkempi.

Eli kun laitat, niin laita 1/10 siitä mitä ajattelit laittaa. Silloin se tuoksuu toisille vahvasti, vaikka et sitä itse huomaa.

Itse reagoin joihinkin hajuihin. Ei ole tutkittu ja jotkut vahvat hajuvedet eivät aiheuta mitään. Joihinkin meinaan tukehtua. Henki salpaa tuu ja tuntuu, että hengityksen mukana menee hiekkaa keuhkoihin. Joissakin hajuissa on pakko olla jotain myrkkyä mukana. Ja tosiaan kaikki voimakkaat hajut eivät aiheuta sitä.

Vierailija
67/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kestä parfyymin tuoksua, niin ehkä parempi vaan pysyä siellä kotona, neljän seinän sisällä, turvassa. Minä käytän parfyymia joka päivä, ja takuulla laitan sitä tasaisesti vaatteisiin ja eri puolille kehoa. Hajuvesi-yhteisössä nämä metodit tiedetään, ja kuuluvat etikettiin. Mitä järkeä vain suhauttaa yhden kerran 150€ maksaneesta hajuvedestä? Kun ostat hajuveden, haluat myös välittää tuoksua muille. Siinä koko jutun pointti. 

Tulen 100% varmasti käyttämään hajuvesiä kaikkialla, ja teen sen ylpeydellä. Yliherkät voi jäädä sinne kotiin potemaan omaa yliherkkyyttään ja raudan puutetta ja kaikkia muita vaivoja mitä heillä todennäköisesti on vielä. Se on voi voi... ; (

??? Mitäs ihmettä juuri luin? No ehkä tuossa ei ole etiketistä ja sivistyksestä tietoakaan. Ennemmin mainoksen uhri.

Ja juuri hyvä.esimerkki tuoksujen väärinkäytöstä.

Vierailija
68/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuljen aika vähän julkisilla, mutta se mitä nyt olen kulkenut, en muista kohdanneeni naisia jotka käyttävät hajuvettä liikaa. Sen sijaan monilla ulkomaalaistaustaisilla miehillä tuntuu olevan kuvottava tapa kaataa puoli pulloa jotain myskihajuvettä päälleen ennen kotoa lähtöä. Mistähän tämä tapa johtuu, olisko niin että jos on nenä tottunut siihen teolliseen myskiin tms niin sitä katkua ei itse enää haista? Miesten partavedet, tuoksut jne nyt kun vielä tuppaavat olemaan niitä läpitunkevampia hajuja. Mua ei niin jotkut naisten kukkaistuoksut haittaa, mutta nää etelänmaalaiset miehet.. Eikö kukaan nainenkaan koskaan anna heille asiasta palautetta, vai eivätkö tosiaan tiedosta löyhkäävänsä Intian Basaarille potenssiin kymmenen? Jostain syystä naiset vaan kaikkoavat pikaisesti ensitreffeiltä kun "pitää mennä ruokkimaan kissa" ja sen jälkeen ghostaavat, helpompi toimia näin kuin sanoa suoraan: muuten ihan kiva mut sä haiset!

Vierailija
69/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Laitan joka aamu kolme suihkausta. Koita kestää.

Miks haluat lemuta, kun voisit tuoksua? Itse tykkään ei tuoksuista , mutta inhoan noita kolmen suihkauksen lemuajia.

Kokeile joskus vähempää määrää ja voit saada kehuja tuoksusta.

Vierailija
70/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin käytän edelleen missä vain, jossa en varmuudella tiedä jonkun niistä oireita saavan olevan läsnä. Jos taas tietäisin esim. työpaikalla jonkun niistä kärsivän, ei olisi ongelma jättää laittamatta. Mutta joku raja huomaavaisuudellakin, en jätä laittamatta kohtuudella tuoksua kaupungille lähtiessäni, koska joku mahdollisesti voi saada siitä oireita. Aivan kuten en mieti joka hetki, onko minulla kissa-allergeeneja vaatteissani (on), jotka aikaansaavat jollekulle reaktion.

Kunhan ulkona. En ole allerginen, mutta löyhkääminen inhottaa, koska selvästikin useimmiten henkilö on niin turtunut siihen hajuunsa, ettei tajua sen tyrmäysvoimaa (huonossa mielessä). Ja asiakaspalvelutyössä valitettavasti haistaa myös sen, milloin hajuaineilla korvataan pesemättömyys. Alkaakin olla oletuksena, että haju=huono hygienia, ihan sama mikä haju.

Voihan se "kielo" sinusta olla maailman paras tuoksu - minulle riittää aito kielon tuoksu alkukesän metsässä.

Vierailija
71/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ette laita urheiluharrastuksiin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
72/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan yhden suihkauksen käsivarren mitan päästä ja toivon ettei käy kovasti kenenkään henkeen. Päivällä kevyempi, illalla raskaampi tuoksu - tosin vaikka teatteriin en laita raskasta tuoksua kun siellä moni kärsii hajuvesistä.

Vierailija
73/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntönä tuntuu olevan, että mitä kamalimman tuoksun löytää, sitä enemmän sitä pitää lorauttaa päällensä. Koskee niin miehiä kuin naisiakin. Ei tarvitse ihmetellä sitten, miks ihmiset kaikkoaa ympäriltä.

Vierailija
74/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuljen aika vähän julkisilla, mutta se mitä nyt olen kulkenut, en muista kohdanneeni naisia jotka käyttävät hajuvettä liikaa. Sen sijaan monilla ulkomaalaistaustaisilla miehillä tuntuu olevan kuvottava tapa kaataa puoli pulloa jotain myskihajuvettä päälleen ennen kotoa lähtöä. Mistähän tämä tapa johtuu, olisko niin että jos on nenä tottunut siihen teolliseen myskiin tms niin sitä katkua ei itse enää haista? Miesten partavedet, tuoksut jne nyt kun vielä tuppaavat olemaan niitä läpitunkevampia hajuja. Mua ei niin jotkut naisten kukkaistuoksut haittaa, mutta nää etelänmaalaiset miehet.. Eikö kukaan nainenkaan koskaan anna heille asiasta palautetta, vai eivätkö tosiaan tiedosta löyhkäävänsä Intian Basaarille potenssiin kymmenen? Jostain syystä naiset vaan kaikkoavat pikaisesti ensitreffeiltä kun "pitää mennä ruokkimaan kissa" ja sen jälkeen ghostaavat, helpompi toimia näin kuin sanoa suoraan: muuten ihan kiva mut sä haiset!

Tai miksei perheenjäsenet sano mitään, että vähempikin riittäisi? Vai onko nää tuoksuttelijat saaneet karkotettua kärpäsmyrkyillään kaikki läheisetkin ympäriltään?

Vierailija
75/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Joskus melkein olen vetänyt turpaan ratikassa jätkää jolla oli vahvasti dunkkaavaa hajuvettä. Kokoa löytyy ja pää ajettu kaljuksi vuosia sitten, että siinä ei olisi kaverille käynyt hyvin - en siis pelkää konfliktia. Mutta päätin vain vaihtaa paikkaa ja "vahingossa" tuuppaista jätkää kädessä olleella täydellä repulla päähän. Jäi ihmettelemään ja sölnköttämään jotain, mutta siinä vaiheessa olin jo hyvää matkaa ratikan takaosassa josta sain uuden penkin. 

Älkää käyttäkö julkisilla paikoilla hajuvettä - kiitos ja piste. 

Toivottavasti kohtaamme joku päivä sporassa.

Voin luvata, että tiedät "kohdanneesi" minut, kun se päivä kohdallesi osuu. Ammatin puolesta jo retuuttanut soijavaliolla eläviä nilkkejä/nistejä ja myymälävarkaita. Kalju ei ole ainoa attribuutti - elopaino huitelee sadan paremmalla puolella ja pituutta 193cm. Salilla käynyt aktiivisesti jo 18 vuotiaasta asti. 

Edelleen, viestin parempi mennä perille - älä käytä hajuvesiä julkisilla paikoilla - kiitos ja piste.

Ihanko oikeasti ajattelet että tämmöinen kirjoittelu tekee susta fiksun ja/tai vaarallisen oloisen? Oletko koskaan avannut kirjaa sen salilla käynnin jälkeen? Uhkailetko ihmisiä jatkuvasti jos he tekevät jotain joka ei just sua miellytä? Etkö osaa kommunikoida muuten kuin väkivallalla? Ja tiedoksi, jos päätät lauseen pisteellä, sitä ei tarvitse enää kirjoittaa. Se ei lisää tekstisi voimakkuutta tai päätä keskustelua sinun hyväksesi.

Vierailija
76/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän puhtaan tuoksusta ja se tulee suihkusta, ei hajuvesiputelista.

Oli aika erikoista kun eilen elokuvateatterissa oli hajuvesien sinfonia. Se oli niin voimakas, että häiritsi tällaista "tervettäkin", jolla ei ole astmaa tai hajusteyliherkkyyttä.

Vierailija
77/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ohjeet ovatkin seurausta hajuvesien väärinkäyttäjien takia. Kai te tiedätte, että lasten hajuaisti on huomattavasti herkempi kuin aikuisten. Ja jos siihen lisätään eläimet, jotka useilla menee ihmisten edelle, niin niillä on vieläkin herkempi.

Eli kun laitat, niin laita 1/10 siitä mitä ajattelit laittaa. Silloin se tuoksuu toisille vahvasti, vaikka et sitä itse huomaa.

Itse reagoin joihinkin hajuihin. Ei ole tutkittu ja jotkut vahvat hajuvedet eivät aiheuta mitään. Joihinkin meinaan tukehtua. Henki salpaa tuu ja tuntuu, että hengityksen mukana menee hiekkaa keuhkoihin. Joissakin hajuissa on pakko olla jotain myrkkyä mukana. Ja tosiaan kaikki voimakkaat hajut eivät aiheuta sitä.

Valtaosa hajusteherkistä on todellisuudessa kemikaaliyliherkkiä, eli tämä selittää sen, miksi yksi vahva haju aiheuttaa oireita ja toinen ei -> niissä on siis eri aineita ja vain toisen kemikaalille on herkistynyt.

Mä en ymmärrä miksi joka paikassa korostetaan että nyt oltaisiin hajuille jotenkin herkkiä kun oikeasti tosiaan ollaan yliherkkiä kemikaaleille. Toinen on yliherkkä pähkinälle, mä olen yliherkkä mm. isolle osalle (halvoista, keinotekoisista) hajuvesistä (ja siis tarkemmin niiden tietyille ainesosille). Jos joku työkaveri tulisi heittelemään pähkinöillä niille yliherkistynyttä työkaveriaan niin toiminta tuomittaisiin heti. Kemikaaliyliherkän viereen tullaan kuitenkin ihan kiusallaankin kun on just suihkautettu lisää hajuvettä ja naureskellaan päälle että kyllä on oikeus laittaa tuoksua...

No jospa joskus kymmenen-kahdenkymmenen vuoden päästä tyhmemmätkin tajuaisi että ihmiskeho ei vaan kaikilla kestä nykyisen tason korkeaa kemikaalikuormaa. Toki sittenkin vielä on varmaan vastaanlänkyttäviä änkyröitä jotka väittää toisin. Niinkuin nykyisinkin jotkut i da rit vielä väittää että ei ole mahdollista että jotenkin joku voisi olla vaikka gluteenille herkkä, eieiei, pullaa vaan ääntä kohden! Tai hyvin näyttää sulle tuo laktoositon maito käyvän, otat tästä tavan sinistä maitoa päälle, samaa maitoa ne on! Mikä laktoosi-intoleranssi, ei voi olla!

Vierailija
78/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi astmainen ja muutenkin vammainen toteaa, että toki välttelen paikkoja, joissa hajuvedet ja muut hajusteet yleisesti ottaen ovat ennalta arvattava haitta. Sen vuoksi en vuosikausiin ole käynyt esimerkiksi teatterissa ja elokuvissakin silloin, kun tiedän katsojia olevan vähän. Vaikeampaa on väistellä hajusteilla itseään ylenpalttisesti hölvääviä esimerkiksi julkisissa kulkuneuvoissa. Kyllä tässä maailmassa on otettava huomioon kanssaihmiset.

Vierailija
79/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä suihkussa, niin ei tarvitse peitellä hajuaan hajuvesillä.

Haisen hyvältä, käyn suihkussa, ja suihkautan vähintään 8-10 eri suihkausta erin kehon osiin ennen töihin lähtöä. Molempiin ranteisiin, kaulan ympäri, hiuksille ja vaatteisiin. Ja ei voisi vähempää kiinnostaa nillittäjien mielipiteet. 

Näin sitä pilataan kaikkien hajuvesiä käyttävien maine.

1-2 suihkausta on aivan tarpeeksi, ja niitäkään ei kuulu sentin päässä ihosta suihkauttaa.

Vierailija
80/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä suihkussa, niin ei tarvitse peitellä hajuaan hajuvesillä.

Haisen hyvältä, käyn suihkussa, ja suihkautan vähintään 8-10 eri suihkausta erin kehon osiin ennen töihin lähtöä. Molempiin ranteisiin, kaulan ympäri, hiuksille ja vaatteisiin. Ja ei voisi vähempää kiinnostaa nillittäjien mielipiteet. 

Täh, miksi ihmeessä? Tuohan on aivan liikaa. Pari suihkausta riittää.

Liikaa haisevista ihmisistä tulee muuten hiukan wt vaikutelma, kun ei osata käyttää hajuvettä... tosin kukaan ei yleensä kehtaa sanoa mitään henkilölle itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme