Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis missä niitä hajuvesiä voi enää käyttää?

Vierailija
06.12.2018 |

Tuntuu että jokaisessa paikassa on kielto tai kehoitus ,että älä käytä voimakkaasti tuoksuvia hajuvesiä.

Ja varmasti monissa paikoissa on allergisia/herkkiä ihmisiä jotka eivät kestä hajuveden tuoksua.

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Joskus melkein olen vetänyt turpaan ratikassa jätkää jolla oli vahvasti dunkkaavaa hajuvettä. Kokoa löytyy ja pää ajettu kaljuksi vuosia sitten, että siinä ei olisi kaverille käynyt hyvin - en siis pelkää konfliktia. Mutta päätin vain vaihtaa paikkaa ja "vahingossa" tuuppaista jätkää kädessä olleella täydellä repulla päähän. Jäi ihmettelemään ja sölnköttämään jotain, mutta siinä vaiheessa olin jo hyvää matkaa ratikan takaosassa josta sain uuden penkin. 

Älkää käyttäkö julkisilla paikoilla hajuvettä - kiitos ja piste. 

Hajuvesiraivo? Pitäisiköhän sun tehdä jotain noille aggressioille? 

Minä käytän hajuvettä julkisilla ja yksityisillä paikoilla, aina ja täysin sun mielipiteestä riippumatta.

Ota vaan riski. : ) 

Enkä vihjaise mitään, mutta saattaapi olla että mulla tasapaino pettää ja kaadun täydellä painolla päälle. Tai "vahingossa" kompastun, ja raapaisen buutseilla kantapäitäsi täydellä voimalla. 

Ken tietää! Onnea valitsemaas tiehesi.

Tämä kompastelusiko nyt on sitä ”tiedät, kun olet minut kohdannut” -uhkakuvaasi? Aika vaimeaksi menit, kun tajusit että sinulla on ammattisi pelissä. Juu en aio välttää angsteistasi, käytän hajuvettä ihan kuten tahdon ja kukaan huoppuva kalju korsto ei siihen vaikuta.

Kiitos vilpittömästä onnentoivotuksestasi tälle minun omalle tielleni.

Akillesjänne on herkkä jänne repeämään/vahingoittumaan - kokemus puhuu. Ei mikään vähiten kivulias tapahtuma myös. Bootsit on aina tiukasti sidottuna jaloissa ja elopaino tuo oman lisänsä toki. Onnea valitsemalles tielle!

Sellaiset fantasiat siellä. Ehkäpä joskus kasvat noista kolli-ikäisistä asenteisestasi ja miehistyt, kuten ystäväni teki. Ihminen pakkaa viisastumaan vanhetessaan, eikä jankuta väkivaltafantasioitaan ja väsyneitä fraasejaan yleisille palstoille. Ymmärrät kai, että pidämme sinua naurettavana?

Ikää on kohta neljäkymmentä plakkarissa, vaimo löytynyt jo ajat sitten ja muksu on pihalla. Sanotaanko näin, että kyllä tässä ihan tarpeeksi vanhoja ollaan, että tiedetään oma maailmankuva ja mitä siihen kuuluu. Ja ketkä ihmiset ovat oman henk.koht maailmankuvan tiellä. Sinunkaltaiset jupit ja nulikat yrittää retostella paskatuoksuilla julkisissa paikoissa muiden ihmisten mukavuuden kustannuksella - silloin tulee oman maailmankuvan kautta jokamiehen oikeus peliin. Ja nokkeluutta löytyy myös nujertaa se, ilman että tarvitsee pelätä sitä että kukaan saa maijaa paikalle järkevästä syystä. Kyllä sen verran tätä maailmaa on tallustettu, että ymmärtää miten pelata näitä pelejä - luota minuun.

Vielä kerran - onnea valitsemallas tiellä. 

Kirjoitustesi perusteella olet keskimääräistä yksinkertaisempi.

Vierailija
42/115 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Joskus melkein olen vetänyt turpaan ratikassa jätkää jolla oli vahvasti dunkkaavaa hajuvettä. Kokoa löytyy ja pää ajettu kaljuksi vuosia sitten, että siinä ei olisi kaverille käynyt hyvin - en siis pelkää konfliktia. Mutta päätin vain vaihtaa paikkaa ja "vahingossa" tuuppaista jätkää kädessä olleella täydellä repulla päähän. Jäi ihmettelemään ja sölnköttämään jotain, mutta siinä vaiheessa olin jo hyvää matkaa ratikan takaosassa josta sain uuden penkin. 

Minä käytän hajuvettä julkisilla ja yksityisillä paikoilla, aina ja täysin sun mielipiteestä riippumatta.

Enkä vihjaise mitään, mutta saattaapi olla että mulla tasapaino pettää ja kaadun täydellä painolla päälle. Tai "vahingossa" kompastun, ja raapaisen buutseilla kantapäitäsi täydellä voimalla. 

Tämä kompastelusiko nyt on sitä ”tiedät, kun olet minut kohdannut” -uhkakuvaasi? Aika vaimeaksi menit, kun tajusit että sinulla on ammattisi pelissä. Juu en aio välttää angsteistasi, käytän hajuvettä ihan kuten tahdon ja kukaan huoppuva kalju korsto ei siihen vaikuta.

Akillesjänne on herkkä jänne repeämään/vahingoittumaan - kokemus puhuu. Ei mikään vähiten kivulias tapahtuma myös. Bootsit on aina tiukasti sidottuna jaloissa ja elopaino tuo oman lisänsä toki. Onnea valitsemalles tielle!

Sellaiset fantasiat siellä. Ehkäpä joskus kasvat noista kolli-ikäisistä asenteisestasi ja miehistyt, kuten ystäväni teki. Ihminen pakkaa viisastumaan vanhetessaan, eikä jankuta väkivaltafantasioitaan ja väsyneitä fraasejaan yleisille palstoille. Ymmärrät kai, että pidämme sinua naurettavana?

Ikää on kohta neljäkymmentä plakkarissa, vaimo löytynyt jo ajat sitten ja muksu on pihalla. Sanotaanko näin, että kyllä tässä ihan tarpeeksi vanhoja ollaan, että tiedetään oma maailmankuva ja mitä siihen kuuluu. Ja ketkä ihmiset ovat oman henk.koht maailmankuvan tiellä. Sinunkaltaiset jupit ja nulikat yrittää retostella paskatuoksuilla julkisissa paikoissa muiden ihmisten mukavuuden kustannuksella - silloin tulee oman maailmankuvan kautta jokamiehen oikeus peliin. Ja nokkeluutta löytyy myös nujertaa se, ilman että tarvitsee pelätä sitä että kukaan saa maijaa paikalle järkevästä syystä. Kyllä sen verran tätä maailmaa on tallustettu, että ymmärtää miten pelata näitä pelejä - luota minuun.

No, eihän alhaiselle älykkyysosamäärälle tietysti itse mitään voi. Toivottavasti lapsesi kasvaa vähemmän elämämkouluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Jos nokkeluuttasi ilmentää tuon väsyneen fraasin toistelu viestiesi lopussa, ei minulla ole mitään hätää. :-)

Ehkä tiedät oman maailmankuvasi, mutta ei sitä turhan kypsäksi voi kiittää. Olet kyllä miehistymisprosessinsa läpikäyneeseen ystävääni verrattuna jäänyt kersan asteelle. Hänkin oli vahva ja iso ja nuorempana uhosi voimaansa. Mutta hän kasvoi siitä uhoamisen tarpeesta irti ja tunnettiin ystäviensä parissa henkilönä, joka ajatteli muiden parasta. Siihen eivät väkivaltafantasiat kuuluneet. Sinulla maailmankuvasi näyttää vielä pyörivän ison ja vahvan napasi ympärillä.

Mutta uskon, että jos ystäväni pystyi kasvamaan, ehkä pystyt sinäkin. Hänellä siihen varmaan vaikutti pitkäaikainen sairaus. Sinä et vielä ole ilmeisesti kohdannut mitään sinua murtamaan pystyvää. Viime kädessä sen sinulle tuottaa vanhuus. Sääli, jos viisastuminen antaa sinulla odottaa niin pitkään, mutta minkäs teet. Kaljukin pää voi olla kova pää.

Vierailija
44/115 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Lelupoliisi räksyttää. Repulla päähän ja akillesjänne poikki, voi luoja. Retostellaan väkivaltaisuudella kun ei älyä tai muitakaan avuja ole millä itseään korostaisi.

Vierailija
45/115 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan joka aamu kolme suihkausta. Koita kestää.

Vierailija
46/115 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Toivottavasti kohtaamme joku päivä sporassa.

Voin luvata, että tiedät "kohdanneesi" minut, kun se päivä kohdallesi osuu. Ammatin puolesta jo retuuttanut soijavaliolla eläviä nilkkejä/nistejä ja myymälävarkaita. Kalju ei ole ainoa attribuutti - elopaino huitelee sadan paremmalla puolella ja pituutta 193cm. Salilla käynyt aktiivisesti jo 18 vuotiaasta asti. 

Edelleen, viestin parempi mennä perille - älä käytä hajuvesiä julkisilla paikoilla - kiitos ja piste.

Älä marakatti uhoa. Te, jotka omia ominaisuuksianne kuvailette, olette lähinnä huvittavia. Käytätkö karvakaulustakkia pelle?

Vierailija
47/115 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä, ja koen lähinnä myötähäpeää ihmisiä kohtaan jotka käyttää. 

Vierailija
48/115 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa, kun siinä liemessä ei ui ennen kotoa lähtöään.

Vierailija
49/115 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin itse nuorena todella reippaasti parfyymeja, hiuslakkaa ja monenlaista muutakin tuoksuvaa. Jossain vaiheessa alkoi yskittää ja yskä ei loppunutkaan. Astmadiagnoosi. Mutta kun en ole millekään allerginen, mistä ne oireet tulevat? Meni vuosia, että tajusin oireiden tulevan tuoksuista ja kemikaaleista. Nykyisin voin hyvin ilman lääkitystäkin. Teen etätyötä kotona ja pysyn poissa väenpaljoudesta. Mikä oli tarinan opetus? Eli sinähän voit käyttää vapaasti mitä haluat, koska pahasti reagoivat eivät voi käydä siellä missä sinä olet. Mutta voit myös itsekin herkistyä ja usein herkistyneet ovatkin olleet esim. juuri tuoksujen suurkuluttajia. 

Vierailija
50/115 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en käytä, ja koen lähinnä myötähäpeää ihmisiä kohtaan jotka käyttää. 

On sinulla sitten paljon tekemistä myötähäpeäsi kanssa, sillä - usko tai älä - suurin osa ihmisistä käyttää hajuvesiä, osa päivittäin, osa harvemmin. Jos voisit hyväksyä tämän, ei sinun tarvitsisi viettää loppuelämääsi myötähäpeämällä.

Vierailija
51/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa, aamulla töihin mennessä on mm. virkistävää tuoksua hajuvedeltä. Itsellä usean pullon kokoelma kotona.

Vierailija
52/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viitsi olla voimakkaasti tuoksuvan ihmisen seurassa kun seurauksena päänsärky. En ole yliherkkä, en vain käytä itse mitään tuoksuja.

Vierailija
53/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämiellyttävää kun koko ilmatila haisevan ihmisen ympärillä täyttyy "parfyymistä." Hajuvana jää vielä ihmisen mentyäkin 😷

Vierailija
54/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä suihkussa, niin ei tarvitse peitellä hajuaan hajuvesillä.

Vierailija
55/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä suihkussa, niin ei tarvitse peitellä hajuaan hajuvesillä.

Haisen hyvältä, käyn suihkussa, ja suihkautan vähintään 8-10 eri suihkausta erin kehon osiin ennen töihin lähtöä. Molempiin ranteisiin, kaulan ympäri, hiuksille ja vaatteisiin. Ja ei voisi vähempää kiinnostaa nillittäjien mielipiteet. 

Vierailija
56/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä riidellään niin paljon?  Eikö tästä asiasta voisi jutella ihan asiallisestikin, ilman tuota aggressiivisuutta.

MIksi ihmeessä ulos ei voi mennä ilman suihkausta parfyymiä?  Ketä varten halutaan tuoksua?

Jos se tuoksu pysyisi sellaisena raikkaana tuulahduksena, sen kestäisi jokainen, mutta sellainen makea myskipommi on monille liikaa.  Itse koitan vain pidätellä hengitystä, kun sellainen vastaani löyhähtää.  Varmaan ne, ketkä käyttää hyvin voimakkaita parfyymeja ja niitäkin vielä runsaasti, on immunisoituneet tuoksulleen eikä heille tunnu mikään olevan tarpeeksi.  Luulevat, etteivät tuoksu, vaikka tuoksuvat ihan liikaa.

Vanhoille ihmisille hajuveden tuoksu voi olla todella hankala, ja sen vuoksi ainakaan sairaaloissa ja hoitolaitoksissa ei pitäisi käyttää vahvoja tuoksuja, oikeastaan ei mitään.  Pitää sen verran ymmärtää vanhaa ihmistä ja kunnioittaa sääntöjä. 

Hikoilun haittoihin käytetään deodorantteja, eikä ne yleensä tuoksu niin paljon, deodorantin tuoksu on muutenkin erilainen kuin varsinainen parfyymi.  Mutta jotkut voiteet voi olla aika tyrmääviä. 

Tuo yliherkkyys tulee ihmiselle vanhemmiten ja voi tulla yllättävän nopeasti.  Ainakin itse sain yliherkkyysreaktion niin nopeasti, että olisin voinut kellonajan laittaa ylös.   Yhtäkkiä vain juuri pesty takkini alkoi tuoksua järkyttävän voimakkaasti nenääni, olin ollut se päällä jo hyvän aikaa ennen kuin tämä alkoi.  Sen jälkeen minun oli käytävä läpi koko liinavaatevarastonikin, kun siellä oli juuri sillä pesuaineella pestyjä juttuja.  Kaikki oli pestävä uudestaan, en vain kestänyt sitä hajua.  Niin vahva oli yliherkkyyys, että tunnistin sen tuoksun vielä pesun jälkeenkin, vaikka olin siis pessyt kaikki uudestaan ja tuoksuttomalla aineella.  On pakko uskoa, että tällainen ilmiö kuin tuoksuyliherkkyys on olemassa.

Tämä on vielä valikoivaa, joitakin voimakkaitakin tuoksuja kestän hyvin, toisia en sitten ollenkaan.  Parfyymeja ja muita hajuvesiä en kyllä lainkaan, mutta pesuaineissa ja voiteissa voin sentään vielä valita.

Vierailija
57/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et kestä parfyymin tuoksua, niin ehkä parempi vaan pysyä siellä kotona, neljän seinän sisällä, turvassa. Minä käytän parfyymia joka päivä, ja takuulla laitan sitä tasaisesti vaatteisiin ja eri puolille kehoa. Hajuvesi-yhteisössä nämä metodit tiedetään, ja kuuluvat etikettiin. Mitä järkeä vain suhauttaa yhden kerran 150€ maksaneesta hajuvedestä? Kun ostat hajuveden, haluat myös välittää tuoksua muille. Siinä koko jutun pointti. 

Tulen 100% varmasti käyttämään hajuvesiä kaikkialla, ja teen sen ylpeydellä. Yliherkät voi jäädä sinne kotiin potemaan omaa yliherkkyyttään ja raudan puutetta ja kaikkia muita vaivoja mitä heillä todennäköisesti on vielä. Se on voi voi... ; (

Vierailija
58/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosalla ei ole mitään yliherkkyyttä. On vain inhottavaa kun ilma on sakeana hajusteista.

Vierailija
59/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M.79 kirjoitti:

Toivottavasti kohtaamme joku päivä sporassa.

Voin luvata, että tiedät "kohdanneesi" minut, kun se päivä kohdallesi osuu. Ammatin puolesta jo retuuttanut soijavaliolla eläviä nilkkejä/nistejä ja myymälävarkaita. Kalju ei ole ainoa attribuutti - elopaino huitelee sadan paremmalla puolella ja pituutta 193cm. Salilla käynyt aktiivisesti jo 18 vuotiaasta asti. 

Edelleen, viestin parempi mennä perille - älä käytä hajuvesiä julkisilla paikoilla - kiitos ja piste.

Käytän just kuten haluan, ja jos käyt käsiksi saat tuomion ja pääset miettimään itsellesi uutta ammattia.

Mua kanssa pelottaa niin että kädet tärisee.

Terv. toinen 193cm salikundi + kamppailulajiharrastaja joka käyttää haju- ja partavesiä.

Vierailija
60/115 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan niitä käyttää, niissä ei vaan tarvitse uida. Ihanaa kun kanssaihmiset töissä, asiakkaana, muutenvaan lähistöllä tuoksuvat hyvältä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan