Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Räikkösillä käy lastenhoitaja 6x viikossa, jotta vanhemmilla olisi omaa aikaa!

Vierailija
06.12.2018 |

Minna-Mari käy aamupäivisin lenkillä, kuntosalilla tai pilateksessa.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on? Meillä oli aupair kun lapset (3kpl) oli pienempiä. Auttoi lasten hoidossa muutaman tunnin päivässä, palkaksi sai asua ja syödä meillä ja tietty vähän taskurahaa. (100e/viikko) Lapset oppi samalla vierasta kieltä ja saivat elämään yhden tutun ja turvallisen aikuisen lisää, ehdottomasti oli sen arvoista.

Vierailija
22/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räikköset todennäköisesti maksavat lapsenhoitajalle. Suomessa jotkut vievät lapsensa ilmaiseen päivähoitoon voidakseen kartuttaakseen lähibupinpitäjän pohjatonta kassaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan kodinhoitaja 5 päivänä viikossa 6 tuntia kerrallaan, vaikka olin 3 lapsen kotiäiti. Yhteiskunta ei tukenut tätä palvelua eurollakaan. Jos minä keskituloinen pystyin tuohon 5 vuotta sitten, niin miksi ei jokainen pystyisi muutamaan tuntiin päivässä?

Ainoa oikea paikkahan lapselle on oma koti!

Kokemusta on roppakaupalla siitä asiasta.

Vierailija
24/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkevää jos vain on rahaa tuollaiseen. Itse kyllä ottaisin varmaan lastenhoitajan 7 päiväksi viikossa.

Vierailija
25/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä ei ole siellä minkäänlaista verkostoa ja Minttu on kertonut olevansa aika yksinäinen. Hänen ystävät ovat pääosin Suomessa, vain yksi ystävä siellä Sveitsissä ja Kimi paljon pois. Pitäisikö hänen sitten aloittajan mielestä olla lapsien kanssa 24/7? Totta kai tuollaisessa tilanteessa kannattaa ottaa lastenhoitaja.

Itselleni olisi kamala paikka, jos pitäisi muuttaa ulkomaille vain miehen tähden ja kuitenkin mies on paljon pois. Lisäksi elämää seurattaisiin tarkasti ja arvosteltaisiin. Rahaa toki on, mutta ei se kaiken väärti ole.

Höh, miksei hanki kavereita? Ei nyt luulisi olevan niin ylivoimaisen vaikeaa. Tietysti jos kulkee nokka pystyssä, niin vaikeahan siinä on keneenkään tutustua.

Vierailija
26/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttu varmaan ihmettelee, miksi kaikki naiset ei käy aamupäivisin pilateksessa.

Vierailija
27/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten?

Rahat pitäisi ottaa köyhille että muillakin olisi varaa tuollaiseen. Eihän pelkällä autolla ajamisesta saisi noin paljoa tienata. Se on väärin ja rikkoo järjen maailmaa.

Nyt olisi veroituksen paikka.

Vierailija
28/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räikköset todennäköisesti maksavat lapsenhoitajalle. Suomessa jotkut vievät lapsensa ilmaiseen päivähoitoon voidakseen kartuttaakseen lähibupinpitäjän pohjatonta kassaa.

Eikös niillä ole kaksi lasta?

Vierailija
29/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein siis käy, mun mielestä 3-4 kertaa viikossa olisi jo mahtavaa, siis että silloin voisi harrastaa omiaan.

Vierailija
30/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitajalla on luultavasti myös Räikkösten maksama ilmainen asunto tai asuu samassa talossa. Lastenhoitaja on ollut Tanskan kuninkaallisten palveluksessa ja on islantilainen. Olisiko Joachimin ja Alexandran lapset, nämä lapset ovat jo isoja.

Vierailija
31/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mäkin tekisin jos olis miljoonia. Kade?

Tämä oli vain joku saatananpaska trolli.

Vierailija
32/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli aikanaan kodinhoitaja 5 päivänä viikossa 6 tuntia kerrallaan, vaikka olin 3 lapsen kotiäiti. Yhteiskunta ei tukenut tätä palvelua eurollakaan. Jos minä keskituloinen pystyin tuohon 5 vuotta sitten, niin miksi ei jokainen pystyisi muutamaan tuntiin päivässä?

Ainoa oikea paikkahan lapselle on oma koti!

Kokemusta on roppakaupalla siitä asiasta.

Hyvä koti on lapselle maailman paras paikka. Huono koti ei ole. Onneksi meidän lapsilla on hyvä koti.

Vierailija
33/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni täällä puolustelee lapsen oikeutta päivähoitopaikkaan vaikka vanhempi olisi kotona (eikä siinä siis mielestäni ole mitään väärää, jokaisen perheen tapa on varmasti harkittu). Jos taas joku paljon töitä tekevä ottaa lastenhoitajan sitä kummeksitaan. 

Vierailija
34/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mä olisin miljonääri niin minä en kävisi töissä. Eikä meidän lapset olisi päiväkodissa. Meillä olisi lastenhoitaja kotona joka kävisi aina tarvittaessa tunnin tai muutaman. Jotta minä saisin rauhassa harrastaa tai käydä mieheni kanssa treffeillä. Jaksaisin olla parempi äiti ja mielellään viettäisin loppuajan lasteni kanssa. Itseäni ehkä tökki sana välttämättömyys.

Vierailija
35/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin elitististä, niin elitististä.

Vierailija
36/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenhoitajalla on luultavasti myös Räikkösten maksama ilmainen asunto tai asuu samassa talossa. Lastenhoitaja on ollut Tanskan kuninkaallisten palveluksessa ja on islantilainen. Olisiko Joachimin ja Alexandran lapset, nämä lapset ovat jo isoja.

Kaikilla kuninkaallisilla on liuta lastenhoitajia.

Vierailija
37/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää Minna-Maria itse hoitamasta lapsiaan aamupäivisin?

Vierailija
38/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sitä tukiverkostoa ei ole ja molemmille vanhemmille tulee vuoden aikana aika suuri määrä matkapäiviä samaan aikaan niin joku hoitojärjestely olisi kuitenkin pakollinen. Kivemminhan se noin menee että hoitaja on aina sama, lapsille tuttu ihminen joka on muutenkin osa arkea ja lähes perheenjäseneksi verrattava. 

Mahdollista olisi tietenkin myös että Minttu on vaan aina lasten kanssa kotona ja sitten käyvät kerran vuodessa parin viikon yhteisellä lomalla. Mutta käsi sydämellä, kuinka moni meistä valitsisi sen kun mahdollista on myös matkustella miehen mukana pari kertaa kuukaudessa, käydä lomilla ystävien kanssa ja tehdä erilaisia yhteistöitä yritysten kanssa? Omasta mielestäni ihanan usein on varsinkin vanhempi lapsi nykyään mukana kun on jo iso ja jää hienoja muistoja isän urasta. 

Vierailija
39/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mintulla tuskin olisi lainkaan lapsivapaata aikaa, ellei olisi lastenhoitajaa. Me köyhät päästään töihin karkuun lapsia ja hengähtämään, mutta Mintun ei tarvi käydä töissä. Miksi ei käyttäisi aamupäivisin aikaa omaan liikuntaansa, kun kerran aikaa ja ragaa on? Kuitenkin päivästä suurimmanosan on lastensa kanssa...

Vierailija
40/60 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka monella vanhemmalla on lapset mukana töissä?

Kuten Mintulla ja Kimillä aina varikolla on.