Linnan juhlat 2018
Kenen pukua odotat eniten? Itse odotan rouva Haukion ja Piia Pasasen pukua. Pasanenhan on ennen ollut juontajana, nyt ilmeisesti kutsuttuna. Satu Taiveahon tyylistä olen aina tykännyt mutta tänä vuonna hän ei taida olla mukana.
Kommentit (1757)
Löytyykö niitä Kalevauvan sanoituksia jostain...
Vierailija kirjoitti:
Nämä juhlat ovat muuttuneet hyvään suuntaan Niinistön ja Haukion aikana. Veteraaneja huomioidaan paljon enemmän, Niinistö ja Haukio juttelevat heidän kanssaan eri huoneissa. Niinistö ja Haukio käyvät kuuntelemassa comboa ja heitä haastatellaan aina lähetyksen lopussa. Nämä ovat tyylikkäät juhlat, ja erittäin sopivat Suomen itsenäisyyspäivään.
t: Kansallinen Kokoomus ja Presidentin kanslia
Oli hyvä toi Alanko ja bändi. Onko haastattelija peltsi ottanut jo muutaman kuoharin ;)
Vierailija kirjoitti:
AUTS...kohta kello on 23, eikä voi enää kommentoida 😏😫
Mutta, hei, kiitos tästä illasta. Meni koko lähetys palstaillessa...
No missä se Lennu nyt sit on? Ei siihen tullukaan vastausta :D
Olenko ainoa, jonka mielestä Anna Puu on ärsyttävä? Harvoin ärsyynnyn julkisuuden henkilöistä, mutta hän jostain syystä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tuo Hauhion puku on tehty? Jos siis koivusta on. En ymmärrä.
No se on ihan oikea suomalainen innovaatio. Aalto yliopiston, siis käytännössä vanhan Teknillisen Korkeakoulun ja Taideteollisen korkeakoulun ihmisten yhteisprojekti.
Siinä tehdään kemiallis-teollisin prosessein vaikka jämäpuusta tai vanhoista sanomalehdistä perinteisten tekstiilikuitujen kaltaisia materiaaleja. Elikkä puuteollisuuden jämistä saadaan aikaiseksi lopulta erilaisia luomu-kankaita joista voidaan sitten tehdä vaikka vaatteita jne.
Projektin seuraksena on jo aloitettu myös yritystoimintaa.
Täältä lisää:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt ruotsin sössötys saa luvan loppua..
Lopettakaa nyt jo tuo pikkumielisyys, tämä on yhtä lailla juhla ruotsinkieliselle väestöllemme, minua ainakaan ei häiritse pätkääkään, että välissä on haastatteluja ruotsiksi.
En ole aikaisempi kommentoija, mutta ei sitä ruotsia tarvitse _Suomen itsenäisyyspäivänä_ joka toiseen haastatteluun olla tunkemassa. Ruotsinkielisten muutamalle prosentille tarjotaan ruotsinkielistä materiaalia vaikka mikä olisi mutta suomenkieliset pistetään puhumaan ruotsia, kuvaa kyllä hyvin yleistä ilmapiiriä.
Kyllä täytyy. Mun isä on rintamaveteraani ja ruotsinkielinen. Ei ole koskaan vaatinut palvelua tms ruotsiksi. Nyt 93 vuotiaana suomenkieli totaalisesti hävinnyt muistista ja puhuu ja ymmärtää enää ruotsia. Olen onnellinen että edes tämän verran on ohjelmaa ruotsiksi. Isälleni tämä on äärimmäisen tärkeää. Hän on sen ansainnut!
Meni Mariska ihan täysin ohi linnanjuhlissa. Onpa hän tyylikäs nainen.
Vierailija kirjoitti:
AUTS...kohta kello on 23, eikä voi enää kommentoida 😏😫
Miksei MeNaisten palsta sulkeudu kello 23?
Vierailija kirjoitti:
mikä on saulilla? :(
Olisiko korvanappi ja aikataulupaineita?
Mitä jenni sanoi kelle tää biisi menee?
Muistakaa mennä huomenna töihin, mulla on vapaa...
Enkä ole tienytkään, että Mariska on missä muruseni on sanoittaja :O se on ehkä kaunein laulu.
Piti olla bileet ja Jenni laulaa itkuvirsiä?
Mariskahan näyttää nykyisin ihan normaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö niitä Kalevauvan sanoituksia jostain...
No vauvan ketjuista. Esim. Mies söi lapsen vanukkaat. Googlella löytyy ketju paremmin. Juutuupissa lauluja.
Illka Alanko rulezzzz