Mitä puoluetta aiot äänestää seuraavissa vaaleissa?
Kommentit (238)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla puolueilla lähestulkoon on oma mallinsa perustulosta. Demarien yleisturva näyttää jokseenkin vielä vihreidenkin mallia fiksummalta.
Vain Vihreillä ja Vasemmistoliitolla on perustulomallit.
Muilla puolueilla on kullakin omat vastikkeellisen sosiaaliturvan mallit, ei perustulomalleja.
Perustulossa kannattaa keskittää ääni vihreille. Sanon vaan sen että on hyvin epätodennäköistä että vasemmistoliitto pääsee hallitukseen, siinä hallituksessa ei ainakaan kokoomus voi olla. Ehkä voisi olla niin että demarit, vihreät, keskusta, vasemmisto, rkp. Toisaalta jos kokoomuksen malli perustulolle on zyskowizin niin ei sitä hallitukseen kaivatakaan. No keskusta ja rkp saa pitää maataloustukensa, molemmathan puolsi perustuloa. Ruotsinkielisten asemaa ei tuossa kukaan olisi romuttamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on unelma kirjoitti:
Vihreät ehdottomasti.
Tietenkin Vihreät, sillä seuraavat vaalit ovat ennenkaikkea sosiaaliturvavaalit. Ja vain Vihreillä on asiaan realistinen, älyllinen ja inhimillinen ratkaisu.
Kukaan työssäkäyvä täysjärkinen ei äänestä vihreitä. Tämä on saletti. Suomeen tulee lisää sosiaalitapauksia joka päivä. Tämä ei ole realismia
Ainakin minä ja mieheni käymme töissä, saamme ihan kohtalaista palkkaakin. Äänestämme Vihreitä muutenkin, mutta ehkä eniten järkevien perustulonäkemysten takia.
Koko meidän pieni suku on äänestänyt ennen vihreitä.
Mutta lasten tulevaisuuden ja turvallisuuden takia nyt persuja äänestetään kaikki.
Myös ilmaston vuoksi nyt persuja. Tänne ei tarvi tulka yhtään uutta kuluttajaa.
Vihervassareita olen toistaiseksi aina äänestänyt, mutta olen tullut kuluneen parin vuoden aikana siihen tulokseen, että a) luonnonsuojelu ei ole heille enää niin tärkeää, ja b) he ovat täydellisen kädettömiä estämään yhteiskunnallista eriarvoistumista ja lisääntyvää seksuaalista väkivaltaa, vaikka yrittävätkin esiintyä ihmisoikeuspuolueena. Ideaalit kannatettavat, mutta ajama politiikka toimimatonta, huonosti priorisoitua ja joissain asioissa jopa näiden päämäärien vastaista.
Luultavasti äänestän persuja ensi vaaleissa, koska vaikka he ovat monissa asioissa aivan hakoteilla, joitain yhä kasvavia ongelmia saataisiin heidän kauttaan ehkä korjattua tai vähintäänkin pidettyä tapetilla niin että suuremmat puolueet ottaisivat niitä ohjelmistoonsa.
Hiukan järkyttää, että tällaiseen ratkaisuun olen päätymässä, mutta vielä enemmän minua järkyttävät tietyt viimeaikaiset tapahtumat ja se että olemme luoneet yhteiskunnastamme sellaisen, että niiden oli mahdollista toteutua.
En ainakaan hömppäpuoluetta= vihreitä
Persut gtulee tekemään ison jytkyn, koska on käytössä suhteellinen vaalitapa.
Muutama ääniharava per vaalipiiri saa ihan valtavasti ääniä, esim Laura ja Halla, ja niiden vanavedessä pienemmälläkin äänisaaliilla mennään läpi.
Persuja. Muilla on sormiperseessä.
En olisi koskaan tätä itse uskonut, mutta persuja äänestän. Ei pelkästään viimeaikaisen tapahtuman vuoksi ( joka ikäväkyllä nopeasti unohtuu kaikilta...paitsi asianomaisilta)
Persuilla on vain kieltämättä järkeviä mielipiteitä.
Vihreä olin ennen, mutta nyt se puolue etoo minua.
Haluan lapsuuteni turvallisen ja onnellisen Suomen takaisin. Jos haluan jännitystä ja kansainvälistä menoa voin aina mennä käymään ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisia. Eivät hekään tietysti ole läheskään täydellisiä mutta he ovat käytännössä Suomen ainoa toivo tulevaisuudessa.
Heidän politiikassa ei ole mitään vikaa. Suomi olisi nopeasti raiteillaan, jos he saisivat yksinvallan.
Ja ei ole vikaa siinä, että jotkut sanovat sen olevan yhden asian puolue. Tiedätte minkä asian. Tämä asia on sellainen, että jos pääsee pahaksi, sitä ei voi korjata. Kaikki muut asiat voidaan korjata tulevaisuudessa, oli se verotus, talouspolitiikka ym ym. Mutta sitä yhtä asiaa, kun se on kerran tänne otettu, ei voi enää poistaa. Jos ei haluta mennä 1930-luvun Saksan tielle.
persujen "yksinvaltius" juuri olisikin saksan 30 luvun tie...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisia. Eivät hekään tietysti ole läheskään täydellisiä mutta he ovat käytännössä Suomen ainoa toivo tulevaisuudessa.
Ei ole vaikeaa arvata, että juuri persut ovat tehneet tämän gallupin ja yhteistuumin äänestäneet täällä.
Ei kannattaisi pullistella. Olette Suomen kolmanneksi pienin puolue, ei mitään mahiksia enää.
Niin sillähän ei ole mitään vaikutusta asiaan että näiden ison b4k0la1stulvien mukana tulee myös ihan helvetisti ongelmia. Ruotsissa ollaan jo todella pahoissa ongelmissa tietyillä alueilla.
Ruotsalaiset heräs ongelmiinsa liian myöhään.
Olen itse äänestänyt perussuomalaisia jokaisissa eduskuntavaaleissa ja jatkan edelleen samalla linjalla.Kuitenkin tämänkin gallupin tuloksissa ps näyttää yli 40% kannatusta, joten joko täällä on voimakkaasti profiloitunut käyttäjäkunta, tai sitten galluppiin vaikuttaa joku ylilaudan porukka jolla ei muuta tekemistä.
Uskon että perussuomalaiten kannatus tulee olemaan vaaleissa iso, mutta enemmän olen tyytyväinen siitä, että sinisistä päästään eroon.Etenkin Timo Soini on ollut veronmaksajien pullakahvitettavana kirjaimellisesti liian pitkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, Persut haluavat mitata kannatukseksensa tiukan spammauspäivän jälkeen.
Teidän pelottelunne ei minuun pure. Asia on hoidettavissa ilman Halla-ahon äärioikeistolaista näkemystä (Suomen Sisu).
Nyt tarvitaan sivistyneitä ihmisiä kansakunnan johtoon.
Miten tämä asia on hoidettavissa? Ruotsi on esimerkki siitä että mitä tapahtuu kun näitä asioita hoidetaan ilman Halla-Ahon ''äärioikeistolaista'' näkemystä.
Se on hyvä kysymys. Ensin pitäisi lopettaa vihapuheet ja -teot. Ne pahentavat tilannetta.
Toivottavasti vitsailet mutta ei teistä koskaan tiedä.
Se olisi ensimmäinen askel. Tuskin he koskaan kotoutuvat, jos kohtelu yhteiskunnassa on sellaista mitä se nyt on.
Itse toivon myös tiukempaa pakolaispolitiikkaa, mutta en mitään oikeistolaista diktatuuria.
Olisimme vielä enemmän kusessa jos persut ei olis ollu hallituksessa.
Miten kaoottinen Suomi olisikaan jos vihreet ja sdp olis ollu vallassa viimeiset kolme vuotta.
Mikä tahansa puolue käy, joka tekee jotain konkreettista noiden Uuraisten ja Loimaan tapausten kaltaisten keppostelujen estämiseksi. Pitää muuten varmaan hakea lapset jouluksi opiskelupaikkakunnalta kotiin omalla autolla.
Persuja lähinnä siksi, että muut alkaisivat korjata asenteitaan ja miettiä vähän pidemmällä tähtäimellä mihin tätä maata ollaan viemässä. Tuijotetaan silmät soikeina jotain syntyvyyslukuja ja etsitään sitä yksinkertaisinta ratkaisua. Kuitenkin tilastoista selviää, että työntekijöiksi näistä tulijoista ei ole ja näitä lieveilmiöitä alkaa olla jo vähän turhan tiuhaan tahtiin.
Ennen olen äänestänyt Kokoomusta ja sieltä, niitä "maahanmuuttokriittisiä" ehdokkaita, mutta nyt on alkanut käymään selväksi, että nuo ovat Kokoomuksessa vain keräämässä äänet pois tyhmiltä (kuten minulta).
Sinällään en usko, että Persut pääsevät vaikuttamaan mihinkään, mutta kunhan laskeva kannatus saisi muut puolueet vähän korjaamaan linjojaan. Samalla tavalla kuin Tanskassa on tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on unelma kirjoitti:
Vihreät ehdottomasti.
Tietenkin Vihreät, sillä seuraavat vaalit ovat ennenkaikkea sosiaaliturvavaalit. Ja vain Vihreillä on asiaan realistinen, älyllinen ja inhimillinen ratkaisu.
Vihreet kannattaa perustuloa ja rajojen aukioloa, jotka molemmat lisäävät kuluttamista ja saastuttamista.
->epäloogisin puolue ikinä!
Suomeen täytyy ensin palauttaa järjestys. Sitten voidaan miettiä sotea ja perusturvaa. Ensin on kansalaisille saatava turvalliset olot omassa maassa. Minä olisin valmis vaikka hyväksymään kaiken yksityisyyden suojan poistavat tiedustelulait että tämänhetkinen loppuisi.
Ei aavistustakaan. Tiedän ketä en taatusti äänestä: vihreät, kristilliset, kepu, kokoomus.