Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Et voi noutaa uutta passia tai henkilökorttia jos sinulla ei ole voimassa olevaan henkilökorttia tai passia

Vierailija
04.12.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7e966752-2669-4770-8d66-274f74a7f0ae
Mutta jos säännöt ei ole muuttuneet niin siellä on porsaanreikä. Tee valtakirja tuttavalle tai perheenjäsenelle jolla on passi tai henkilökortti niin saat sen R-kioskista.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Ajokortti on tarkoitettu pääsääntöisesti vain ajo-oikeuden todistamiseen, ei henkilöllisyyden todistamiseen. Miksi ajokortin pitäisi olla henkilöllisyystodistus?

Sitäpaitsi jos ei ole passia tai henkilökorttia, niin sitten vaihtoehdoksi jää henkilöllisyyden selvittäminen poliisin rekisterien ja tietokantojen kautta. Eiköhän se yhteistyöhaluiselle lainkuuliaiselle kansalaiselle onnistu, kun onnistuu vastahakoisille rikollisillekkin, jotka yrittävät henkilöllisyysasioissa huijatakin.

Vierailija
22/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais olla tämän aloituksen varsinainen tarkoitus rasististen viestien kirjoitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa uutisessa sanottu etteikö uutta passia voisi noutaa ilman voimassa olevaa passia. Aina olen uuden passin noutanut vanhalla jo erääntyneellä passilla ilman mitään ongelmia, ja kyllä sama onnistuu edelleen :) tuossahan puhutaan vain ajokortista.

Vierailija
24/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisien sivuilla kerrotaan

- uuden passin voi noutaa tekstiviestillä lähetetyn tunnuslukua vastaan

Ja henk.todistukseksi käy vanha passi, vaikka se ei enää olisi voimassa.

Ja jos vanhaa passia ei ole, henkilöllisyys varmistetaan muita viranomaisten rekistereitä käyttäen.

Mikä ongelma ap.?

Mä en halua, että meidän ärrän myyjä pääsee käyttämään mitään muita viraomaisten reiksteriä mua koskien.

Vierailija
25/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos vanhaa passia ei ole, henkilöllisyys varmistetaan muita viranomaisten rekistereitä käyttäen.

Mikä ongelma ap.?

Ymmärrän ap:n ongelman. Kävin eilen poliisilaitoksella ja seinällä oli tuo ilmoitus, että et voi hakea passia tai henkilökorttia jos sinulla ei ole voimassa olevaa passia tai henkilökorttia. Missään ei lukenut, että vanha passi käy kuitenkin tai että ilman vanhaakin passia saa lopulta sen passin tai henkilökortin. Nämä tiedot sain vasta asiakaspalvelijalta.

Vierailija
26/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisilaitokselta saa, kioskilta vain passilla. Mulle olisi annettu ajokortilla, mutta poliisilaitoksen ohjeiden mukaisesti ohjeistin nuorta tyttöä, että hänen kuuluu pyytää passia.

Vierailija
27/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma ap.?

Mä en halua, että meidän ärrän myyjä pääsee käyttämään mitään muita viraomaisten reiksteriä mua koskien.

Ei niitä R-kioski pääsekään käyttämään. Passi haetaan silloin poliisiasemalta.

Vierailija
28/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisilaitokselta saa, kioskilta vain passilla. Mulle olisi annettu ajokortilla, mutta poliisilaitoksen ohjeiden mukaisesti ohjeistin nuorta tyttöä, että hänen kuuluu pyytää passia.

..nurkuen

Vierailija
29/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha passi käy kyllä virallisena henkilöllisyystodistuksena, vaikka se ei enää olisi voimassa. Oliko nyt alle vuosi päiväyksestä? Ja tietysti tunnistettavissa kuvasta.

Ainakin itselläni on käynyt. Tietysti ei sillä voi matkustaa.

Vierailija
30/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä pitää olla kuvallinen henkilökortti tai passi. Se on välttämätön yhteiskunnassa. Jos olet tt. tuella niin Kelan velvollisuus on tehdä maksusitoumus sitä varten.

Vierailija
31/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

..nurkuen

Niin totta!

Aina on tullimies pyytänyt nurkuen passia : ).

Vierailija
32/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ajokortti enää vuosiin ole käynyt henk.todistuksesta esim. pankkiin.

Kävi viime viikolla pankissa asioidessani. Tilanne muuttuu vuodenvaihteessa.

Vierailija
33/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma ap.?

Ymmärrän ap:n ongelman. Kävin eilen poliisilaitoksella ja seinällä oli tuo ilmoitus, että et voi hakea passia tai henkilökorttia jos sinulla ei ole voimassa olevaa passia tai henkilökorttia. Missään ei lukenut, että vanha passi käy kuitenkin tai että ilman vanhaakin passia saa lopulta sen passin tai henkilökortin. Nämä tiedot sain vasta asiakaspalvelijalta.

Edelleen: noutaminen ja hakemuksen tekeminen ovat eri asioita.

Vierailija
34/73 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuore ajokortti vuodelta 1989. Se ei kelpaa henkkareiden hakuun. Mulla siis pitäisi olla henkkarit tai passi että saisin uuden henkilötodistukseni. Tämä menee mielenkiintoiseksi. Ehkä jätän henkkarit näyttämättä ja sanon kyselijälle. EKS SÄ TIEDÄ KUKA MÄ OLEN?

Kusessa olen muutenkin. Mulla on paavo väyrysen passi ja bengun luottokortti. Luulen että näillä pääsee vain putkaan.

Vierailija
35/73 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miksi esim. 1-2 vuotta vanha passi ei kelpaa uuden passin hakuun. Kyllä siitä vanhasta passista pitäisi pystyä tunnistamaan että kuka sinä olet vaikka parasta ennen päivä olisikin vanhentunut. Mites niille jotka hakevat ihan ensimmäistä passia eikä ole esim. ajokorttia, miten he todistavat henkilööllisyytensä? Sanomalla R kiskan myyjälle että avataan yhdessä se kuori jossa passi on ja katsotaan kuvasta olenko se minä vai naapurin Jaska vai miten se menee?

Vierailija
36/73 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sen sitten mahtaa sieltä saada? Minulla on vain miltei 10v vanha ajokortti, passi on vanhalla nimellä ja mennyt umpeen 4 vai 5 vuotta sitten, henkilökorttia minulla ei koskaan ole ollut.

Vierailija
37/73 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sen sitten mahtaa sieltä saada? Minulla on vain miltei 10v vanha ajokortti, passi on vanhalla nimellä ja mennyt umpeen 4 vai 5 vuotta sitten, henkilökorttia minulla ei koskaan ole ollut.

Samaa ongelmaa. Passi mennyt vanhaksi vuosia sitten, enkä muuton jälkeen tiedä enää sen olinpaikkaa. Ei ei henkilökorttia. Ajokortti on, mutta se on parissa vuosikymmenessä mennyt paloiksi ja on enää vain harvoin kelvannut tunnistautumiseen. Eipä ole myöskään tuttavia tai perheenjäseniä.

Vierailija
38/73 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisilaitokselta henkilöntunnistuksen avulla.

Vierailija
39/73 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa osataan tehdä kaikki päin vi**ua. Mihin siis tarvitaan esim. ajokorttia jatkossa? Jos poliisi pysäyttää pelkkä ajokortti ei voi riittää koska se ei käy todistuksesta henkilöllisyydestä. Se kertoo vain että henkilöllä x on lupa ajaa ajoneuvoa y. Kun kerran ollaan menossa kohti kaikenkattavaa isovelijärjestelmää niin miksei tehdä vain yhtä korttia johon liitetään kaikki ajokortit, kelakortit, passi jne? Siirtymäajalla kortin voi halutessaan ottaa siruna käteen. Jatkossa se laitetaan pakolla kaikille. Tähän ollaan kuitenkin menossa. Implanttiin voitaisiin myös kiinnittää etälamautin ja gps trakkeri jolla poliiisi saa pysäytettyä epäillyn tarvittaessa.

Vierailija
40/73 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ongelmaa. Passi mennyt vanhaksi vuosia sitten, enkä muuton jälkeen tiedä enää sen olinpaikkaa. Ei ei henkilökorttia. Ajokortti on, mutta se on parissa vuosikymmenessä mennyt paloiksi ja on enää vain harvoin kelvannut tunnistautumiseen. Eipä ole myöskään tuttavia tai perheenjäseniä.

No, eikö kannattaisi hankkia passi...?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme