Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärinlausunto: "lievästi hoitamattoman näköinen"

Vierailija
04.12.2018 |

Huomasin omakannassa tälläisen kuvailun itsestäni. Mitähän tarkoittaa? Omasta mielestäni olin pukeutunut ihan normaalisti ja siististi. Varattu aika oli aamulla ja minulla aamu-unisena tottakai hurja kiire, mutta en mikään pelätti ollut omasta mielestäni, vaikken hiuksia ehtinyt sukia tai meikkiä vääntää.

Kommentit (258)

Vierailija
241/258 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut homssuisen näköinen jos et edes hiuksia ole kammannut. Niin kiire ei ole kenelläkään ettei tukkaansa ehdi kammata tai ei osaa aikatauluttaa elämäänsä.

Olisit herännyt aiemmin, käynyt suihkussa, harjannut hiuksesi.

Ilmeisesti olet tuoksahtanut likaiselle ja vaatteesikin olleet likaiset, suuri osa mt-potilaista jättää peseytymisen ja haisevat pahalle.

Vierailija
242/258 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi ettei potilaat voi kirjoittaa mihinkään arvosteluja lääkäreistään. Viimeisin jolla kävin oli epäsiistin parran ja haisevan hengityksen omaava mieshenkilö.

Joo kaikenlaista hottentottia on tullut vastaanotoilla vastaan🙂. Aika masentuneen oloisia lekureita on ollut useita.

Ja miten heidän masentuneisuutensa liittyy mitenkään mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/258 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
244/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

314

Vierailija
245/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänpelkuripsykiatrinaiset ei ole kohdanneet omia pelkojaan eivätkä siedä että kenelle tahansa voi tapahtua mitä tahansa ja siksi haluavat kontrolloida asiakkaita. Tositanteessa niistä ei ole mihinkään.

Vierailija
246/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 12 askeleen anonyymi ryhmissä, joita käyntejä ei kirjata mihinkään. Kaikista eniten sekaisin olevat oli psykiatrian parissa työskenteleviä ja väistämättä tuli mieleen että moni on hakeutunut alalle että ymmärtäisi tai hoitaisi ensisijaisesti itseään. Joku sen ääneen sanoikin.

Vierailija
247/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en meikkaa, mutta minun lausunnossani luki jotain tyyliin siisti habitus.

Toki käyn suihkussa, föönaan hiukset kuivaksi ja laitan siistit, puhtaat vaatteet, kun menen lääkäriin.

Minulla ei ole tuhruisia tatuointeja, lävistyksiä ja hiuksetkin on luonnonvaaleat.

Vierailija
248/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneena ei saisi koskaan mennä laitetun näköisenä. On ihmisiä jotka ovat huonossa kunnossa mutta kokevat että eivät ole saaneet apua jos ovat päällisin puolin olleet tosi siistejä.

Vierailija
249/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo yllätys ole että laittautumattomana näyttäytyy ehkä sairaalta, ainakin jos on aina ollut laitettu.

Kerran kun koulukaverini toi läksyjä ja ei ollut meikkejä tokaisi hän että oli ajatellut että olen kovin sairas kun yleensä nähnyt meikin kanssa. 

Vierailija
250/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneena ei saisi koskaan mennä laitetun näköisenä. On ihmisiä jotka ovat huonossa kunnossa mutta kokevat että eivät ole saaneet apua jos ovat päällisin puolin olleet tosi siistejä.

Itse kyllä pääsin pitkälle sairauslomalle työuupumuksen vuoksi, vaikka ulkonäköni ei räjähtänyt ja pystyin pitämään itseni puhtaana. Toki unettomuus näkyi kasvoilla.

Vierailija
251/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Ja itse kävin tökeröllä hierojalla, jonka puheesta tai oikeammin sössötyshuokauksista ei saanut selvää ja lopuksi kirjasi OmaKantaan virheellisesti tietoja. Virheet korjattiin pyynnöstäni, oma vaivansa siinäkin. Hierojan voi onneksi valita eli ei ikinä enää sinne! 

Vierailija
252/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aina ollut työssä, johon kuuluu siisti olemus, niin se on viimeinen asia, josta ihminen luopuu sairastuttuaan.

Vierailija
253/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on psykiatrian hoitsu valittanut joka kerta kun olen tulut meikittä vastaanotolle. Kyllä, meikittä. 

Olisiko jopa yleistä, että ovat itse kovin pinnallisia? Itse tiedän yhden tällaisen meikkipellen, pinnallisuus oikein huokuu. Miten tällainen ihminen voi auttaa muita, kun on tällainen? Psykologia on pseudotiede, ei mitään absoluuttisia totuuksia.

Vierailija
254/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukiset hujan hajan silmät ristissä ei anna kovin hyvää kuvaa ihmisestä jos vaatteet vielä kuluneet tai hompsuinen olemus tämä niinkuin yleisesti ottaen. 

Vierailija
255/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut homssuisen näköinen jos et edes hiuksia ole kammannut. Niin kiire ei ole kenelläkään ettei tukkaansa ehdi kammata tai ei osaa aikatauluttaa elämäänsä.

Olisit herännyt aiemmin, käynyt suihkussa, harjannut hiuksesi.

Ilmeisesti olet tuoksahtanut likaiselle ja vaatteesikin olleet likaiset, suuri osa mt-potilaista jättää peseytymisen ja haisevat pahalle.

Tietenkin erikseen haisulit, aina kannattaa olla siisti olemus, hiukset kammattu, puhdas. 

Vierailija
256/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nenä kiiltää jos on aamulla pessyt kasvot ellei oo sitten puuteria sipaissut

Vierailija
257/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että lääkärin mielestä ei ollut rehellistä kuvata ulkoasuasi siistiksi ja huolitelluksi, mutta ei myöskään epäsiistiksi ja hoitamattomaksi. Joten siksi tällainen välimuoto. Siisti ja huoliteltu ulkoasu viittaa siihen että ainakin jonkinlaista arjen toimintakykyä ja kiinnittymistä sosiaaliseen yhteisöön on (vaikka olisi masentunut), muut vaihtoehdot siihen että arjen toimintakyky on heikentynyt, tai sosiaalisten normien merkitys ihmiselle on menettänyt merkitystään. Lievästi hoitamaton on aika neutraali ilmaisu. Voi olla ihan tervettäkin ettei liikaa mieti mitä muut ajattelevat. Äärimmäisen huoliteltu/laitettu ihminen voi voida erittäin huonosti vaikka toimintakykyä on ainakin tältä osin. Joka tapauksessa ulkoasun arviointi on vain osa kokonaisarviota eikä siitä useinkaan yksinään voi tehdä päätelmiä, lisäksi arvoidaan ja kirjataan mm. tunteiden ilmaisua/vireystilaa, ajattelun koostumista, todellisuudentajua ja erilaisten kyselyjen tuloksia.

Vierailija
258/258 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva varmaan on itse sitä mieltä, että näyttää epäsiistiltä, samoin kun ne, jotka haisevat hielle tai lialle tai joilla on rasvainen tukka, yleensä eivät itse asiaa tajua. Voi siis hyvinkin olla, että vaikka ap omasta mielestään näytti perussiistiltä, ulkopuolinen näkee toisin. 

Kävin vastikään kampaajalla, jossa hiukseni leikkasi harjoittelija. Hän oli asiakaspalvelutyötä tekeväksi minusta häiritsevän epäsiisti. Jalassa hänellä oli pyjamasortsit ja yläosana virttynyt huppari. Hiukset olivat kampaamattomat ja meikki tuhruinen, kuin edellisenä iltana pesemättä jäänyt. Mietin, että harjoittelun ohjaajilla on varmasti todella korkea kynnys puuttua harjoittelijan ulkonäköön. Ulkonäön kommentointi voi loukata pahasti, vaikka kommentti olisikin aiheellinen. Kiusallista kaikille osapuolille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän