Lapsen silmien väri??
Olen hyvin vaalea ja sinisilmäinen, kuten kaikki meidän suvussa. Joku vihertäväkin on mahtunut joukkoon, muuta laaguninsinisistä tummansinisiin olemme muutoin kaikki.
Nyt olen viimein löytänyt miehen joka on kaikin tavoin kunnon kumppanin kriteerit täyttävä mutta se mutta...arvaatte varmaan..ruskeat silmät. Olen yrittänyt ohittaa tämän ominaisuuden jonka koen vieraana ja siten olenkin havainnut miehen ihan tosi hyväksi tyypiksi. Ehkä tulisin tämän ruskeasilmäisyyden kanssa itse toimeen mutta lapsiakin ehdin jo murehtia. Miehen sukukin on melko ruskeasilmäistä..onko siis täysin vääjäämätöntä että se on dominoiva piirre ja jyrää kaikki mahdollisuuteni saada sinisilmäiset lapset?
Kommentit (88)
Ei kannata tuon miehen kanssa lapsia tehdä, jos noin pientä asiaa pitää miettiä. Mies olisi varmaan riemuissaan, jos kuulisi mietteesi.
Vaikee uskoo ettei ap oo trolli. Kelle silmien väri on noin tärkee? :D
Siniset ja vihreät ja harmaatkin silmät kauniit ja sielun peili. Ruskeat silmät ovat ilmeettömät ja tylsät.
2 sinisilmäistä vanhempaa sai ruskeasilmäisen.
Minun miehellä on kullanruskeat hiukset ja silmät vihreän ja ruskean sekoitusta. Meillä on yksi tyttö, joka on perinyt nämä isältään, mutta on muuten piirteiltään kuin kopio minusta.
Vähän kummaltakin. En tiedä miksi sen pitäisi olla ongelma, ettei lapsella ole siniset silmät. Aika pinnallista aloittajalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa ruskeasilmäisten suvussa voisi mahdollisesti vaikka jokainen kantaa sinisilmäisyyden alleelia, se ei vaan näy fenotyypissä. Mikäli tällä miehellä olisi tuo alleeli, teillä olisi 50% mahdollisuus saada sinisilmäinen lapsi. Toki vaikka näin olisikin kaikista lapsistanne voisi tulla silti ruskeasilmäisiä. Koska todennäköisyytenne saada sinisilmäisiä jälkeläisiä on maksimissaan 50% suosittelen unohtamaan tämän muutoin niin ihanan miehen. Onhan silmien väri yksi ihmisen tärkeimmistä ominaisuuksista...
Näin olisi, jos silmien väriä säätäisi vain yksi geeni, mikä ei ole tilanne. Tällä hetkellä tunnetaan 3 geeniä, jotka siihen vaikuttavat ja matematiikka on paljon vaikeampi.
Ihan oikeasti. Usein lasta odottavalla on isompiakin murheita, kuten onko lapsi terve, ei synnynnäisiä kehityshäriöitä, sydän viinaa, harvinaisia sairauksia, ei kai synny keskosena, ja sinä pohdittava silmienväriä.
Ja ei lapsia muutenkaan "tehdä" Ei niitä kaikki valitettavasti saa vaikka kuinka haluaisi
Ei kannata yrittää lapsia ollenkaan, jos ei ole valmis kohtaamaan mahdollisia yllätyksiä ja pettymyksiä odotuksissa, joiden kanssa joutuu elämään koko oman ja lapsen eliniän. Joskus jälkimmäinen kun voi olla turhan lyhyt.
Ei niiden ominaisuuksia mistään ostos listalta pysty tilata varmuudella Edes sp.. pankista.