Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen silmien väri??

Vierailija
03.12.2018 |

Olen hyvin vaalea ja sinisilmäinen, kuten kaikki meidän suvussa. Joku vihertäväkin on mahtunut joukkoon, muuta laaguninsinisistä tummansinisiin olemme muutoin kaikki.

Nyt olen viimein löytänyt miehen joka on kaikin tavoin kunnon kumppanin kriteerit täyttävä mutta se mutta...arvaatte varmaan..ruskeat silmät. Olen yrittänyt ohittaa tämän ominaisuuden jonka koen vieraana ja siten olenkin havainnut miehen ihan tosi hyväksi tyypiksi. Ehkä tulisin tämän ruskeasilmäisyyden kanssa itse toimeen mutta lapsiakin ehdin jo murehtia. Miehen sukukin on melko ruskeasilmäistä..onko siis täysin vääjäämätöntä että se on dominoiva piirre ja jyrää kaikki mahdollisuuteni saada sinisilmäiset lapset?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kanssa ruskeat silmät ja vaaleat hiukset, samoin 6v. pojallani. (Lapsilla tosin tämä yhdistelmä on kai yleisempi, aika monilla tummenee teini-iässä tukka.) Äitini on vaalea ja sinisilmäinen, isäni tummasilmäinen ja -tukkainen. Siskollani on astetta tummempi tukka kuin itsellä, mutta vaaleamman ruskeat, vihertävät silmät. Serkkuni taas ovat sinisilmäisiä, vaikka isälläänkin on ruskeat silmät. Nämä periytyy niin jännästi, että vaikka kuinka ottaisit sinisilmäisen miehen, voit silti saada ruskeasilmäisen lapsen ja toisin päin, itse asiassa kaikkea siltä väliltä. :)

Itse olen kuullut "värityksestäni" pelkkää hyvää, vaikka usein on ihmetelty enkö muka blondaa tukkaani. Olen aina pitänyt silmistäni itsekin ja ne ovat se osa minua, joka on saanut eniten kehuja jopa tuntemattomilta. Ehkä se tosiaan on se eksoottisuus, ei ole montaa aikuista tullut vastaan samoilla väreillä. 

Mulla on tuo sama yhdistelmä, vaaleat tuhkaan taittuvat hiukset ja melko tummat roosanruskeat silmät. Olen saanut todella paljon huomiota koko ikäni tästä, positiivista pelkästään./quote]

Minkä väriset hiukset ja silmät vanhemmillasi on? Onko sisaruksilla tämä väritys myös? Itse olen ihan perus ruskeatukkainen ja harmaasilmäinen, mutta tunnen yhden tosi kauniin naisen jolla on ruskeat silmät ja vaaleat hiukset. Hänen mukaansa ei ole tukkaa värjännyt ja kyllä luonnolliselta näyttääkin. Jännän näköistä, kun silmien lisäksi myös kulmat ja ripset ovat suhteellisen tummat mutta tukka vaalea. Onkohan tämä joku suomalainen ominaisuus, en ole missään muualla näitä/teitä nähnyt? 

Äidilläni on vaaleanruskeat hiukset ja ruskeat silmät ja isälläni tummat hiukset ja siniset silmät (molemmat olivat lapsina aivan valkotukkaisia). Siskollani on tummat hiukset ja ruskeat silmät, samoin veljelläni. Olen saanut kehuja aivan tuntemattomilta, ja kyllä, naisiltakin. Silmäni ovat muutenkin sellaiset isohkot ja monen mielestä kauniin muotoiset pitkillä ripsillä (jotkut sanoneet lumoojan silmiksi, huvittavaa :)).

Itellä ihan sama juttu! Synnyin mustatukkaisena, mutta kolmivuotiaana tukkani oli jo ihan valkoinen eikä juurikaan ole tummentunut tähän mennessä (ikää 32v.) Silmäni ovat suuret ja tummat isoilla pupilleilla ja pitkillä ripsillä. Katsettani on kuvattu ihan tuntemattomien toimesta "hypnoottiseksi". Viimeksi viime viikolla lääkäri kommentoi näöntarkastuksessa, että silmäni ovat paitsi terveet, myös kauniit. :) Ulkomailla (Espanjassa) opiskellessani sain yllättäen myös paljon kehuja ulkonäöstäni ja erityisesti silmistä, vaikka siellä päin ruskeat kauriinsilmät ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Johtui varmaan vaaleasta tukastani. En vaihtaisi omia värejäni kyllä mihinkään! 

Jep, tää väritys vaan on harvinaisempi, en itsekään vaihtaisi mihinkään! Eikä muuten yhtään haittaa vaikka joku ei tykkäisi tästä yhdistelmästä koska kuitenkin itse tykkään.

Vierailija
82/88 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuon miehen kanssa lapsia tehdä, jos noin pientä asiaa pitää miettiä. Mies olisi varmaan riemuissaan, jos kuulisi mietteesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee uskoo ettei ap oo trolli. Kelle silmien väri on noin tärkee? :D

Vierailija
84/88 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siniset ja vihreät ja harmaatkin silmät kauniit ja sielun peili. Ruskeat silmät ovat ilmeettömät ja tylsät.

Vierailija
85/88 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 sinisilmäistä vanhempaa sai ruskeasilmäisen.

Vierailija
86/88 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehellä on kullanruskeat hiukset ja silmät vihreän ja ruskean sekoitusta. Meillä on yksi tyttö, joka on perinyt nämä isältään, mutta on muuten piirteiltään kuin kopio minusta.

Vähän kummaltakin. En tiedä miksi sen pitäisi olla ongelma, ettei lapsella ole siniset silmät. Aika pinnallista aloittajalta.

Vierailija
87/88 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ruskeasilmäisten suvussa voisi mahdollisesti vaikka jokainen kantaa sinisilmäisyyden alleelia, se ei vaan näy fenotyypissä. Mikäli tällä miehellä olisi tuo alleeli, teillä olisi 50% mahdollisuus saada sinisilmäinen lapsi. Toki vaikka näin olisikin kaikista lapsistanne voisi tulla silti ruskeasilmäisiä. Koska todennäköisyytenne saada sinisilmäisiä jälkeläisiä on maksimissaan 50% suosittelen unohtamaan tämän muutoin niin ihanan miehen. Onhan silmien väri yksi ihmisen tärkeimmistä ominaisuuksista...

Näin olisi, jos silmien väriä säätäisi vain yksi geeni, mikä ei ole tilanne. Tällä hetkellä tunnetaan 3 geeniä, jotka siihen vaikuttavat ja matematiikka on paljon vaikeampi.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Silmien_v%C3%A4ri

Vierailija
88/88 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti. Usein lasta odottavalla on isompiakin murheita, kuten onko lapsi terve, ei synnynnäisiä kehityshäriöitä, sydän viinaa, harvinaisia sairauksia, ei kai synny keskosena, ja sinä pohdittava silmienväriä.

Ja ei lapsia muutenkaan "tehdä" Ei niitä kaikki valitettavasti saa vaikka kuinka haluaisi

Ei kannata yrittää lapsia ollenkaan, jos ei ole valmis kohtaamaan mahdollisia yllätyksiä ja pettymyksiä odotuksissa, joiden kanssa joutuu elämään koko oman ja lapsen eliniän. Joskus jälkimmäinen kun voi olla turhan lyhyt.

Ei niiden ominaisuuksia mistään ostos listalta pysty tilata varmuudella Edes sp.. pankista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi