Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatuksia kehopositiivisuudesta

Vierailija
03.12.2018 |

Mielestäni kehopositiivisuus on hyvä juttu, jos sitä käyttää oikein. Eli ihminen opettelee rakastamaan itsenään ja sen ansiosta sitten alkaa elämään terveellisemmin. Edistyminen saattaa olla hidasta, mutta pienillä paremmilla valinnoilla elämä muuttuu. Sitä löytää itselleen mieluisan liikunnallisen harrastuksen, syö enemmän kasviksia ja hedelmiä sekä vähemmän herkkuja ja roskaruokaa. Jos painonnousun takana on joku trauma (ja uskon, että jos ylipainoa on todella paljon, että näin on), niin sitten sitä pyrkii käsittelemään terapiassa, tukiryhmässä tai lukemalla kirjoja. Paino putoaa hiljalleen ja keho kiinteytyy, vaikka se ei varsinaisesti olisi tavoite. Takapakkeja voi tulla, mutta yleisesti suunta on aina parempaan. Eivät normaalipainoisetkaan syö aina täydellisen kurinalaisesti.

Huonompi homma kehopositiivisuus on, jos sitä käytetään tekosyynä huonoihin elintapoihin. Eli mässytetään roskaruokaa ja herkkuja pahaan oloon ja sanotaan, että kehoni/mieleni tarvitsee tätä, joten nyt on pakko syödä. Tai en liiku, koska vihaan kaikkea liikuntaa, mutta samalla kyseinen henkilö ei edes suostu kokeilemaan mitään uutta lajia tai sisällyttämään päiväänsä vähän enemmän hyötyliikuntaa.

Ihminen, joka rakastaa itseään, haluaa ravita kehoaan hyvällä ravinnolla ja liikkua, jotta se pysyisi kunnossa. Kaikilla on välillä huonoja aikoja, mutta niihin ei jäädä jumittamaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kehopositiivisuus on sitä että saan elää elämääni ja olla sellainen kuin olen. Se, että olen ylipainoinen ei tarkoita, että olisin tyhmä, laiska, masentunut tai täysin itsekuriton. En sinänsä pyri tekemään elämänmuutoksia enkä laihduttamaan. En myöskään elä kuin pellossa ja mässytä vaan roskaruokaa ja herkkuja päivät pääksytysten.

Nykyisin ylipainosta on tullut niin suuri synti, että ilman kehopositiivisuutta moni lihava joutuisi miettimään, onko minulla edes ihmisarvoa ylipainoisena. Suhtautuminen lihaviin ihmisiin on viimeisen vuosikymmenen aikana muuttunut ihan hirvittävän negatiiviseksi. Kyllä tässä on minusta jo korkea aika antaa muillekin kuin hoikille lupa tykätä itsestään. Ei elämä mukavalta itseinhon kourissa kieriskellessäkään tunnu, vaikka kovin moni normaalipainoinen tuomitseekin sen jos lihava ei vihaa itseään.

Vierailija
2/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kehopositiivisuus on sitä että saan elää elämääni ja olla sellainen kuin olen. Se, että olen ylipainoinen ei tarkoita, että olisin tyhmä, laiska, masentunut tai täysin itsekuriton. En sinänsä pyri tekemään elämänmuutoksia enkä laihduttamaan. En myöskään elä kuin pellossa ja mässytä vaan roskaruokaa ja herkkuja päivät pääksytysten.

Nykyisin ylipainosta on tullut niin suuri synti, että ilman kehopositiivisuutta moni lihava joutuisi miettimään, onko minulla edes ihmisarvoa ylipainoisena. Suhtautuminen lihaviin ihmisiin on viimeisen vuosikymmenen aikana muuttunut ihan hirvittävän negatiiviseksi. Kyllä tässä on minusta jo korkea aika antaa muillekin kuin hoikille lupa tykätä itsestään. Ei elämä mukavalta itseinhon kourissa kieriskellessäkään tunnu, vaikka kovin moni normaalipainoinen tuomitseekin sen jos lihava ei vihaa itseään.

En yhtään ymmärrä miten ihmiset tekeekin itselleen niin suuren ongelman siitä miten toiset syö ja miten paljon he painavat. Terveydenhoitokuluista huolehtiminen kuulostaa vaan typerältä, kun niin moni toinenkin "syntinen" ihmisryhmä kuluttaa niitä. Myös ne normaalipainoiset ovat kuluerä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että normaalipainosta tai hoikkuudesta ollaan tekemässä negatiivista.

Kaikkien pitäisi olla kuten Jenny+, vielä sininen/violetti tukka sivusiilillä ja vot ollaan niin sinut itse kanssa.  Sinut, kuten lahtivalaat.

Vierailija
4/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että ylipainosta ollaan tekemässä uutta normia. Sitä näkee jo lehdissä ja mainoksissa, kun käytetään reippaasti ylipainoisia malleja, niin heitä ylistetään, että tässä on aito ja oikea nainen. Ylipaino on epäterveellistä, eikä siitä pitäisi edes yrittää tehdä kauneusihannetta.

Vierailija
5/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kehopositiivisuus sitä tarkoita, että ylipainosta yritettäisiin tehdä kauneusihannetta.

Vierailija
6/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas tuntuu, että normaalipainosta tai hoikkuudesta ollaan tekemässä negatiivista.

Kaikkien pitäisi olla kuten Jenny+, vielä sininen/violetti tukka sivusiilillä ja vot ollaan niin sinut itse kanssa.  Sinut, kuten lahtivalaat.

Miksi nimittelet toisia lahtivalaiksi? Miten se on mielestäsi normaalipainoisilta ja hoikilta pois, jos ylipainoinen ihminen tykkää itsestään?

Vierailija
7/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäisi olla kehopositiivisia. Aina näissä kehopositiivisuuskeskusteluissa halveksitaan laihoja, vaikka yhtä lailla laiha voi inhota itseään ja olla epävarma ulkonäöstään. Se tuntuu unohtuvan useilta.

Vierailija
8/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nimittelet toisia lahtivalaiksi? Miten se on mielestäsi normaalipainoisilta ja hoikilta pois, jos ylipainoinen ihminen tykkää itsestään?

Samaa mieltä, mutta tämä pitäisi ulottaa kaiken painoisiin ihmisiin. Täällä oli pitkä ketju Britannian Katesta ja miten hän on liian laiha ja hän näyttäisi paremmalta, jos saisi esim 10 kiloa lisää.

Ja jos Espanjan Letizia haluaa olla laiha, niin kuka on oikeutettu arvostelemaan hänen käsiään?

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-3285214/Queen-Letizia-shows-…

Vierailija
9/12 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pitäisi olla kehopositiivisia. Aina näissä kehopositiivisuuskeskusteluissa halveksitaan laihoja, vaikka yhtä lailla laiha voi inhota itseään ja olla epävarma ulkonäöstään. Se tuntuu unohtuvan useilta.

Tässä keskustelussa ainakaan kukaan ei ole vielä halveksinut laihoja. Lihavia sen sijaan ehti jo joku haukkua lahtivalaiksi.

Vierailija
10/12 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa ainakaan kukaan ei ole vielä halveksinut laihoja. Lihavia sen sijaan ehti jo joku haukkua lahtivalaiksi.

Ei minusta tuossa kommentissa, johon viittasit, haukuttu lihavia lahtivalaiksi.

"Minusta taas tuntuu, että normaalipainosta tai hoikkuudesta ollaan tekemässä negatiivista.

Kaikkien pitäisi olla kuten Jenny+, vielä sininen/violetti tukka sivusiilillä ja vot ollaan niin sinut itse kanssa.  Sinut, kuten lahtivalaat."

Numero 3 vain totesi lahtivalaiden olevan sinut itsensä kanssa.  Ehkä huono sanavalinta tuo 'lahtivalas', jotka varmaan ovat sinuja itsensä kanssa.  Jokin muu eläin olisi ollut parempi vertaus...  Sinut itsensä kanssa, kuin metsäperura olisi ehkä ollut korrektimpi.  Tiedä, miten sinuja eläimet ovat itsensä kanssa.  Luultavasti, ne ovat eäimellisyydessään kehopositiivisia.  Olkoon Jenny+ minkälainen vaan, jos hänen on hyvä olla itsensä kanssa.  Mitä hieman epäilen.  Hän vain dissaa hoikkia ja niitä, ketkä yrittävät pysyä normaalipainoisina.  Kun ei itse siihen kykene. Amen.

Vierailija
11/12 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ymmärrä miten ihmiset tekeekin itselleen niin suuren ongelman siitä miten toiset syö ja miten paljon he painavat. Terveydenhoitokuluista huolehtiminen kuulostaa vaan typerältä, kun niin moni toinenkin "syntinen" ihmisryhmä kuluttaa niitä. Myös ne normaalipainoiset ovat kuluerä.

ap

Juurihan itse aloituksessa olet sitä mieltä, että kehopositiivisuutta pitäisi käyttää siihen, että alkaa syömään terveellisesti. Mitä se sinulle kuuluu, kuinka muut syö? Miksi sulla on pakko olla siitä mielipide? Ja mikä nyt on kenenkin vartalolle terveellinen ruokavalio. Itse olen huomannut voivani sitä paremmin, mitä vähemmän mietin ruokaa, koska se vähentää stressiä ja helpottaa yleistä hyvinvointia. On mukavaa, kun ei joudu laittamaan ruokaa "väkisin" ja syön mitä milloinkin tekee mieli, pitsaa ja hamppariakin varmaan kerran viikossa. Ja päivittäin raakoja kasviksia, koska se on helppoa.

Vierailija
12/12 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen uusintana jenny plussaa.

Ihmettelen, miksi nykytrendi on tuollainen.  Kamalan ylipainoisia nuoria naisia tv:ssä hassuissa hiuslaitteissa.

Suotakoon heille habituksensa, jos heillä on hyvä olla.  Mutta säälittää.

Soisivat myös hoikille oikeuden olla onnellisia kehoissaan.

Minulle tuollainen ylipainoisuus on laiskuutta, luonteen heikkoutta, surullista.

Itse olin myös nuorena ylipainoinen, lihominen tapahtui vahingissa, enkä ollut sinut peilikuvani kanssa.

Sitten nopeasti laihdutin 35 vuotta sitten.  Edelleen, kohta 60v, olen edelleen hoikka.  Veriarvot kohdallaan.  Ja olen sinut itseni kanssa. Minulle itselle näin on hyvä.

Mutta kaikkea hyvää heille.  Toivon, että heillä oikeasti on todella hyvä olla kehopositiivisuudessaan.  Eikä kyseessä ole vain joku muotitrendi, jolla peitetään positiivisuuden taakse se, että on kuitenkin kurja olla läski.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä