Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen silmien väri??

Vierailija
03.12.2018 |

Olen hyvin vaalea ja sinisilmäinen, kuten kaikki meidän suvussa. Joku vihertäväkin on mahtunut joukkoon, muuta laaguninsinisistä tummansinisiin olemme muutoin kaikki.

Nyt olen viimein löytänyt miehen joka on kaikin tavoin kunnon kumppanin kriteerit täyttävä mutta se mutta...arvaatte varmaan..ruskeat silmät. Olen yrittänyt ohittaa tämän ominaisuuden jonka koen vieraana ja siten olenkin havainnut miehen ihan tosi hyväksi tyypiksi. Ehkä tulisin tämän ruskeasilmäisyyden kanssa itse toimeen mutta lapsiakin ehdin jo murehtia. Miehen sukukin on melko ruskeasilmäistä..onko siis täysin vääjäämätöntä että se on dominoiva piirre ja jyrää kaikki mahdollisuuteni saada sinisilmäiset lapset?

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tällainen tunnetila itsellä olisi niin kamalaa😭 Pelkään niin paljon että siten kävisi jos en tunnista lasta omakseni.

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/48c36934-8380-4721-9674-5398faaf9ad1

Vierailija
62/88 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ruskeasilmäinen ja isäni sinisilmäinen ja mulla ruskeanvihreät silmät niin että keskeltä ovat ruskeat ja reunoilta vihreät. Aika erikoinen yhdistelmä mutta hyvin mahdollinen tapauksessa jossa toisella vanhemmista vaaleanruskeat ja toisella siniset silmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa ruskeat silmät ja vaaleat hiukset, samoin 6v. pojallani. (Lapsilla tosin tämä yhdistelmä on kai yleisempi, aika monilla tummenee teini-iässä tukka.) Äitini on vaalea ja sinisilmäinen, isäni tummasilmäinen ja -tukkainen. Siskollani on astetta tummempi tukka kuin itsellä, mutta vaaleamman ruskeat, vihertävät silmät. Serkkuni taas ovat sinisilmäisiä, vaikka isälläänkin on ruskeat silmät. Nämä periytyy niin jännästi, että vaikka kuinka ottaisit sinisilmäisen miehen, voit silti saada ruskeasilmäisen lapsen ja toisin päin, itse asiassa kaikkea siltä väliltä. :)

Itse olen kuullut "värityksestäni" pelkkää hyvää, vaikka usein on ihmetelty enkö muka blondaa tukkaani. Olen aina pitänyt silmistäni itsekin ja ne ovat se osa minua, joka on saanut eniten kehuja jopa tuntemattomilta. Ehkä se tosiaan on se eksoottisuus, ei ole montaa aikuista tullut vastaan samoilla väreillä. 

Vierailija
64/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tällainen tunnetila itsellä olisi niin kamalaa😭 Pelkään niin paljon että siten kävisi jos en tunnista lasta omakseni.

SIlmien värikö sen määrittelee, tunnistatko lasta omaksesi tai kuinka paljon häntä rakastat? En tiedä, kannattaako sinun tehdä lapsia ollenkaan. 

Vierailija
65/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah mikä arjalaismamma tuo AP! :DD Komppaan edellistä, ei varmaan kannata tehdä lapsia jos rakkaus on silmien väristä kiinni. 

Vierailija
66/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeat silmät on tosi kauniit ja Suomessa harvinaiset vaikka maailmanlaajuisesti yleiset. Olen tavanut yhteensä elämäni aikana vaan 4 täysin suomalaista ruskeasilmäistä ihmistä. Kaikilla muilla jotain sinisen sävyjä tai sitten ulkomaalaista geeniperimää. Oot onnekas kun olet löytänyt ruskeasilmäisen miehen itsellesi! Teidän lapsista tulee varmasti kauniita. 

Vierailija
67/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen vanhemmilla molemmilla ruskeat silmät? Meillä on niin että miehelläni on siniset ja minulla on ruskeat silmät, samoin äidilläni ruskeat, isälläni vaaleansiniset. 50%:n mahdollisuus että omista lapsistani tulee ruskeasilmäisiä. Meillä tää prosentti on hyvin mennytkin, puolet lapsista sinisilmäisiä ja puolet ruskeasilmäisiä.

Jos tuon miehesi molemmat vanhemmat ovat ruskeasilmäisiä niin silloin vaara on suurempi. Tiedän myös hyvin tumman (tummat ruskeat silmät ja hiukset) jonka kaikilla kolmella lapsella on oikein pellavan vaaleat hiukset ja oikeen hailukan vaaleansiniset silmät, se oli aika hämmentävää!

Vierailija
68/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kanssa ruskeat silmät ja vaaleat hiukset, samoin 6v. pojallani. (Lapsilla tosin tämä yhdistelmä on kai yleisempi, aika monilla tummenee teini-iässä tukka.) Äitini on vaalea ja sinisilmäinen, isäni tummasilmäinen ja -tukkainen. Siskollani on astetta tummempi tukka kuin itsellä, mutta vaaleamman ruskeat, vihertävät silmät. Serkkuni taas ovat sinisilmäisiä, vaikka isälläänkin on ruskeat silmät. Nämä periytyy niin jännästi, että vaikka kuinka ottaisit sinisilmäisen miehen, voit silti saada ruskeasilmäisen lapsen ja toisin päin, itse asiassa kaikkea siltä väliltä. :)

Itse olen kuullut "värityksestäni" pelkkää hyvää, vaikka usein on ihmetelty enkö muka blondaa tukkaani. Olen aina pitänyt silmistäni itsekin ja ne ovat se osa minua, joka on saanut eniten kehuja jopa tuntemattomilta. Ehkä se tosiaan on se eksoottisuus, ei ole montaa aikuista tullut vastaan samoilla väreillä. 

Mulla on tuo sama yhdistelmä, vaaleat tuhkaan taittuvat hiukset ja melko tummat roosanruskeat silmät. Olen saanut todella paljon huomiota koko ikäni tästä, positiivista pelkästään.

Kaksi sinisilmäistä saa kyllä harvoin ruskeasilmäisen lapsen, on mahdollista mutta harvinaista. Sinisissä silmissä ei ole ruskeaa resessiivisenä mutta ruskeissa sen sijaan voi olla sininen resessiivisenä joten sen vuoksi taas ruskeasilmäinen voi saada sinisilmäisiä lapsia eikä ole edes mitenkään harvinaista.

Vierailija
69/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai sitä jokainen äiti toivoo, että lapsensa perisi ne parhaat geenit. Aina niin ei vain käy. Esim minun mies on todella komea todella miehisellä tavalla - pienet syvällä olevat silmät, ulkonevat kulmat, vahva leuka, iso nenä, pitkä - mutta tyttäremme on perinyt näistä piirteistä leijonanosan, eikä nuo naispuolisella valitettavasti ole mitään valtteja. Poikamme taas on perinyt enemmän minun piirteitäni ja näyttää hyvinkin naiselliselta, tädit tulevat hössöttämään kaupassa kuinka kaunis lapsi. Eikä siinä mitään, rakastamme lapsiamme yli kaiken! Täällä voin anonyymisti tunnustaa, että olisin vain toivonut poikamme näyttävän enemmän mieheltämme ja tyttäremme minulta.

Pointti kirjoituksessani oli se, että vaikka kuinka haluaa lapselleen jonkun ominaisuuden itseltään tai puolisoltaan, se ei välttämättä mene niin ja pettymyksiin pitää varautua. Geenit on täynnä yllätyksiä. Jos saa terveitä lapsia, tulisi olla kiitollinen. 

Vierailija
70/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo sama yhdistelmä, vaaleat tuhkaan taittuvat hiukset ja melko tummat roosanruskeat silmät. Olen saanut todella paljon huomiota koko ikäni tästä, positiivista pelkästään./quote]

Minkä väriset hiukset ja silmät vanhemmillasi on? Onko sisaruksilla tämä väritys myös? Itse olen ihan perus ruskeatukkainen ja harmaasilmäinen, mutta tunnen yhden tosi kauniin naisen jolla on ruskeat silmät ja vaaleat hiukset. Hänen mukaansa ei ole tukkaa värjännyt ja kyllä luonnolliselta näyttääkin. Jännän näköistä, kun silmien lisäksi myös kulmat ja ripset ovat suhteellisen tummat mutta tukka vaalea. Onkohan tämä joku suomalainen ominaisuus, en ole missään muualla näitä/teitä nähnyt? 

Vierailija
71/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunein silmien väri, ihan sama mikä tukka, on kyllä vihreä. 

Vierailija
72/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan helpoin kasvaa ensin aikuiseksi ennen lapsenteon suunnittelua.

Vierailija
73/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija}
</p>

<p>En ole ikinä moista sanontaa kuullut! Taisit itse keksiä. Suomalaiset siniset silmät kun eivät sävyllään huomiota herätä. Ja varsinkaan naisilla, joilla on kusenpolttaman väriset hiukset, pottunokka ja vetiset siniset silmät. Yök![/quote kirjoitti:

Minusta taas siniset silmät on ainoat joissa on jonkinlainen katse ja syvyys. Ruskeissa ei tavallaan ole kuin tyhjät mollukat. Katsopa vaikka tv:ta (suomalaisia siis) harvoilla on ruskeita silmiä, vaan uutistenlukijaa myöden on sinisilmiä. Mikäli joukossa on joku tummilla silmillä on se koko ilme ihan erilainen, ei ole sellasta ”katsetta” ollenkaan.

Suomalaisista toki pienemmällä prosentilla on ruskeat silmät, joten heitä näkyy TV:ssäkin vähemmän ;)

Ruskean sävyjäkin on silmissä monia, toisilla tummemmat ja toisilla enemmän esim. vihreään taittuvat (kuten ap jo aloituksessa toi esiin on heidänkin suvussaan myös erisävyisiä sinisiä silmiä).

TV:ssä on kuitenkin nähty vaikka Viivi Pumpanen, Karita Tykkä, Janni Hussi, Jaana Pelkonen, Janina Fry...

Miehistä tulee äkkiseltään mieleen esim. Esko Salminen ja Mikko Leppilampi. 

Vierailija
74/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunein silmien väri, ihan sama mikä tukka, on kyllä vihreä. 

Kirkkaanvihreä on kyllä harvinainen väri! <3 Itellä auringossa saattaa näyttää vihreiltä joskus, mutta yleensä epämääräisen rusehtavankellertävät. :/

Vierailija
75/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoppa ap esim tätä: https://www.independent.ie/style/fashion/style-talk/sharon-tate-the-exh…

Todella kaunis nainen muutenkin, mutta omasta mielestä nuo ruskeat silmät ovat kuin piste i:n päälle ja erottivat hänet muista Hollywoodin blondeista. Sinisilmäisenä olisi paljon tavallisimman näköinen IMO.

Vierailija
76/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoppa ap esim tätä: https://www.independent.ie/style/fashion/style-talk/sharon-tate-the-exh…

Todella kaunis nainen muutenkin, mutta omasta mielestä nuo ruskeat silmät ovat kuin piste i:n päälle ja erottivat hänet muista Hollywoodin blondeista. Sinisilmäisenä olisi paljon tavallisimman näköinen IMO.

Niin siis tää: https://www.independent.ie/style/fashion/style-talk/sharon-tate-the-exh…

Vierailija
77/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ap:n välttämättä ollenkaan tehdä lapsia....

Vierailija
78/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuo sama yhdistelmä, vaaleat tuhkaan taittuvat hiukset ja melko tummat roosanruskeat silmät. Olen saanut todella paljon huomiota koko ikäni tästä, positiivista pelkästään./quote]

Minkä väriset hiukset ja silmät vanhemmillasi on? Onko sisaruksilla tämä väritys myös? Itse olen ihan perus ruskeatukkainen ja harmaasilmäinen, mutta tunnen yhden tosi kauniin naisen jolla on ruskeat silmät ja vaaleat hiukset. Hänen mukaansa ei ole tukkaa värjännyt ja kyllä luonnolliselta näyttääkin. Jännän näköistä, kun silmien lisäksi myös kulmat ja ripset ovat suhteellisen tummat mutta tukka vaalea. Onkohan tämä joku suomalainen ominaisuus, en ole missään muualla näitä/teitä nähnyt? 

Äidilläni on vaaleanruskeat hiukset ja ruskeat silmät ja isälläni tummat hiukset ja siniset silmät (molemmat olivat lapsina aivan valkotukkaisia). Siskollani on tummat hiukset ja ruskeat silmät, samoin veljelläni. Olen saanut kehuja aivan tuntemattomilta, ja kyllä, naisiltakin. Silmäni ovat muutenkin sellaiset isohkot ja monen mielestä kauniin muotoiset pitkillä ripsillä (jotkut sanoneet lumoojan silmiksi, huvittavaa :)).

Vierailija
79/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidilläni on vaaleanruskeat hiukset ja ruskeat silmät ja isälläni tummat hiukset ja siniset silmät (molemmat olivat lapsina aivan valkotukkaisia). Siskollani on tummat hiukset ja ruskeat silmät, samoin veljelläni. Olen saanut kehuja aivan tuntemattomilta, ja kyllä, naisiltakin. Silmäni ovat muutenkin sellaiset isohkot ja monen mielestä kauniin muotoiset pitkillä ripsillä (jotkut sanoneet lumoojan silmiksi, huvittavaa :)).

Itellä ihan sama juttu! Synnyin mustatukkaisena, mutta kolmivuotiaana tukkani oli jo ihan valkoinen eikä juurikaan ole tummentunut tähän mennessä (ikää 32v.) Silmäni ovat suuret ja tummat isoilla pupilleilla ja pitkillä ripsillä. Katsettani on kuvattu ihan tuntemattomien toimesta "hypnoottiseksi". Viimeksi viime viikolla lääkäri kommentoi näöntarkastuksessa, että silmäni ovat paitsi terveet, myös kauniit. :) Ulkomailla (Espanjassa) opiskellessani sain yllättäen myös paljon kehuja ulkonäöstäni ja erityisesti silmistä, vaikka siellä päin ruskeat kauriinsilmät ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Johtui varmaan vaaleasta tukastani. En vaihtaisi omia värejäni kyllä mihinkään! 

Vierailija
80/88 |
05.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa ei kohta ole kuin kakan värisiä silmiä varsinkin, kun lähes kaikilla kehitys- tai muuten ankeiden maiden holtittomasti lisääntyvillä  ihmisillä on ruskeat silmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi