Pääseekö eläimet taivaaseen?
Kommentit (174)
Vierailija kirjoitti:
Eivät pääse.
Linnut pääsevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä vastasi, että taivaassa on jälleennäkemisen toivo, joten miksi ei siellä omia rakkaita lemmikkejäkin voisi olla.
Raamatun mukaan, siis vain Jeesuksen seuraajat pääsevät taivaaseen, niin kuinka käy ei uskovaisten läheisten suhteen? Ajatellaan vaikka että lapsesi on ateisti.
Tajuaako sitä siellä taivaassa, että oma lapsi ei sinne päässyt. Olisiko se silloin taivas. Silloin ei välttämättä se oma edesmennyt taivaaseen päässyt Mustikaan lohduttaisi kun ajattelisi lapsensa kärsivän helvetissä.
Jos taivas on niin ihana paikka, ei siellä voi jälleennäkemistä tapahtua, koska kaikki rakkaat eivät ole uskossa, eivätkä siis pääse sinne.
Taivaassa ei ole tuskaa, surua, kaipuuta tai murhetta. Käytännössä jokainen murhaajakin joka on uudestisyntynyt on siellä sinulle kuin omaa perhettä. Taivaassa ei itketä heitä jotka sinne pääs
Eri, mutta siis kristittyjen näkemys on siis joko a) äitini kellisi siellä taivaassa ja olisi omana itsenään superonnellinen vaikka tietäisi lapsensa palavan parasta aikaa helvetin tulissa b) taivaassa hänet aivopestään onnelliseksi
Kumpikos näistä pitää paikkansa? Ja oliko jotain lähdettä josta edes muut samaan entiteettiin uskovat voi olla samaa mieltä vai keksitkö päästäsi?
Eivät pääse.
Ja kun muistat että ihmisetkin ovat elämiä niin voit tehdä tästä sen seuraavan johtopäätöksen.
Eli Ihmisetkään eivät pääse.
Eläimet pääsee mutta osa ihmisistä ei.
Ei pääse. Ulkona ovat koirat ja velhot.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Seuraamiltani Raamatunopettajilta olen kuullut erilaisia vastauksia. Eli tähän kysymykseen Raa.matussa ei ole mitään suoraa vastausta ymmärtääkseni. Jotain vihjausta kyllä on. Itse uskon eläinten pelastukseen. Jonkun VT:n profeetan kirjassa puhutaan tulevasta maailmanajasta, että siellä peto- ja saaliseläin (en muista tarkkaan mitkä eläimet ne olivat) elävät rauhassa keskenään.
Niin minäkin uskon. Etenkin lemmikkieläinten, koska niillä on aivan erityinen suhde ihmiseen, ovat perheenjäseniä parhaimmillaan. Hyvin harva opettaja kai väittää, ettei taivaassa olisi ollenkaan eläimiä. Sen sijaan olen kuullut, ettei olisi eläinyksilöitä. Että olisi vaikkapa vain koiria ja kissoja, muttei sitä omaa tuttua Mustia tai Mirreä. Se ei tunnu kivalta ajatukselta. Pystyyhän Jumala luomaan nekin uudestaan. Mutta tietenkään kukaan ihminen ei voi sanella Jumalalle, mitä Hänen on teht
Ei taivaassa ole aviopuolisoakaan, ehkäpä omistajuus ei kuulu sinne.
Ei siellä ole kuin yksi ja ainoa omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä vastasi, että taivaassa on jälleennäkemisen toivo, joten miksi ei siellä omia rakkaita lemmikkejäkin voisi olla.
Raamatun mukaan, siis vain Jeesuksen seuraajat pääsevät taivaaseen, niin kuinka käy ei uskovaisten läheisten suhteen? Ajatellaan vaikka että lapsesi on ateisti.
Tajuaako sitä siellä taivaassa, että oma lapsi ei sinne päässyt. Olisiko se silloin taivas. Silloin ei välttämättä se oma edesmennyt taivaaseen päässyt Mustikaan lohduttaisi kun ajattelisi lapsensa kärsivän helvetissä.
Jos taivas on niin ihana paikka, ei siellä voi jälleennäkemistä tapahtua, koska kaikki rakkaat eivät ole uskossa, eivätkä siis pääse sinne.
Taivaassa ei ole tuskaa, surua, kaipuuta tai murhetta. Käytännössä jokainen murhaajakin joka on uudestisyntynyt on siellä sinulle kuin omaa perhettä. Taivaassa ei itketä heitä jotka sinne pääs
Ei sitten ollenkaan selvä juttu.
Raamattu sanoo Roomalaiskirjeen 8:1922:ssa, että "koko luomakunta voihkii yhdessä ja kärsii yhdessä tähän asti" odottaa vapautumista turmeluksen orjuudesta. Tämä ei koske vain ihmisiä, vaan kaikki elävät olennot. Jos luomakunta huokaa, se johtuu siitä, että se on kärsinyt, ja jos se on kärsinyt, niin Jumala on luvannut palauttaa sen. Koska Jumala on oikeudenmukainen ja armollinen. Ja jos sinne luotaisiin uusia eläimiä, ne eivät tarvitsisi ennallistamista, koska tiedämme, että taivaassa ei ole sairautta tai kipua. Se antaa meille selvän vihjeen: he ovat samoja, jotka olivat täällä, ne, jotka kärsivät, jotka olivat osa elämäämme, niitä, jotka palautetaan. Kun Ilmestyskirja sanoo, että Jumala tekee "kaiken uudeksi", kreikan sana on *kainos*, joka ei tarkoita "uusi tyhjästä", vaan palautettu, uudistettu, muutettu. Toisin sanoen sama luomus, mutta ylistetty.
Ei eläimet tehneet syntiä jumalaa kohtaan. Muksi heitävrangaistaisiin tekemättömästä teosta kovemmin kuin ihmisiä?
Itse asiassa taivaassa otetaan vain kasveja. Siksi mekään emme pääse sinne.
Sinun vanhurskautesi on kuin Jumalan vuoret, sinun tuomiosi kuin suuri syvyys; sinä pelastat ihmiset ja eläimet, Herra. Psalmi 36:6 "Sillä kaikki metsän eläimet ovat minun, karja tuhansilla kukkuloilla. Minä tunnen kaikki kukkuloiden linnut, ja kaikki, mikä kedolla liikkuu, on minun." Psalmi 50:10-11 "Ja minä teen heidän hyväkseen sinä päivänä liiton metsän eläinten, taivaan lintujen ja maan pikkueläinten kanssa. Ja minä hävitän maasta jousen, miekan ja sodan ja annan teidän levätä turvassa." Hoosea 2:18
En ole varma, miksi Jumala tekisi liiton heidän kanssaan tai sanoisi, että jokainen eläin on Hänen, jos Hän vain aikoo tuhota heidät. Daavid sanoi myös, että Jumala pelastaa ihmiset ja eläimet psalmissa. Raamattu sanoo myös, että eläimet tuntevat ja ylistävät Jumalaa: "Mutta kysy eläimiltä, niin ne opettavat sinua, taivaan linnuilta, niin ne kertovat sinulle; tai maan pensaat, ja ne opettavat sinua, ja meren kalat kertovat sinulle. Kuka näistä kaikista ei tiedä, että Herran käsi on tämän tehnyt? Hänen kädessään on kaikkien elävien olentojen henki ja kaikkien ihmisten henki. Job 12:7-10 "Ylistäkööt häntä taivas ja maa, meret ja kaikki, mikä niissä liikkuu." Psalmi 69:34
Ihmisten keksimä ja uskoma taivaaseen pääsemis tarina.
Suuri käärme, jota saatanaksikin kutsutaan.