Pääseekö eläimet taivaaseen?
Kommentit (174)
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Energia ei koskaan katoa. Päätelkää siitä fysiikanlaista eteenpäin jos osaatte.
Miten tämä taivaaseen liittyy?
Kun kuolen, kroppani lämpöenergia leviää ympäristööni, ruumiini lahoamonen vapauttaa lisää energiaa.
Mutta ne aineenvaihdunnan energian ylläpitämät hermoimpulssit, jotka muodostivat sieluni, lakkaavat olemasta, kun aivoni lakkaavat toimimasta.
Se, ettei energia häviä, ei mitään taivaskuvitelmia pelasta.
Siina on ns analogia, jos tuo kreikkalainen sana hyvaksyttaisiin tassa, mutta paremminkin kayttaisin asiaa kuvaamaan: Yksi ainoa suora viiva. Siis piirrettyna lyhyt suora pyyhkaisy. Ei edes kahta lyhytta pyyhkaisya kynalla. Siis jotain piirrettyna, ja sen alle yksi pyyhkaisy, pystysuora viiva kynalla. ETTA JOTAIN ON JA SE MUUTTUU TOISEKSI: Kuten aine energiaksi. Koska se fysiikan lain mukaan tapahtuu, on se jo lain mukaan tapahtunut, koska se tulee tapahtumaan.
Siina se teille.
Egypt(i) kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kuolen, kroppani lämpöenergia leviää ympäristööni, ruumiini lahoamonen vapauttaa lisää energiaa.
Mutta ne aineenvaihdunnan energian ylläpitämät hermoimpulssit, jotka muodostivat sieluni, lakkaavat olemasta, kun aivoni lakkaavat toimimasta.
Siina on ns analogia, jos tuo kreikkalainen sana hyvaksyttaisiin tassa, mutta paremminkin kayttaisin asiaa kuvaamaan: Yksi ainoa suora viiva. Siis piirrettyna lyhyt suora pyyhkaisy. Ei edes kahta lyhytta pyyhkaisya kynalla. Siis jotain piirrettyna, ja sen alle yksi pyyhkaisy, pystysuora viiva kynalla. ETTA JOTAIN ON JA SE MUUTTUU TOISEKSI: Kuten aine energiaksi. Koska se fysiikan lain mukaan tapahtuu, on se jo lain mukaan tapahtunut, koska se tulee tapahtumaan.
Siina se teille.
Tässä ei ole mitään järkeä.
Sekava ajatus ei muutu viisaudeksi sillä, että sen naamioi entistä sekavampaan sepustukseen.
Aivan sama pääseekö vai ei, kun minä en satuihin uskomattomana taivaaseen ”pääse”. Mullan alle joudumme molemmat ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Egypt(i) kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siina se teille.
Sekava ajatus ei muutu viisaudeksi sillä, että sen naamioi entistä sekavampaan sepustukseen.
Sitten se sekava olet sina. Ei minulla muuta. Ihan vain silla perusteella ja oikeudella mita minulla on. Ateismi tai psykiatria ei sinua pelasta. Se on toki sekavuuden uskonto, mutta kaadan oman uskontosi paallesi, ellei sinulle muu kelpaa.
Ja pysyn turvassa.
Egypt(i) kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Egypt(i) kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siina se teille.
Sitten se sekava olet sina. Ei minulla muuta. Ihan vain silla perusteella ja oikeudella mita minulla on. Ateismi tai psykiatria ei sinua pelasta. Se on toki sekavuuden uskonto, mutta kaadan oman uskontosi paallesi, ellei sinulle muu kelpaa.
Ja pysyn turvassa.
Harmi, hetken luulin että pääsen käymään mielenkiintoista keskustelua. Mutta ei sitten.
Kokemus on kyllä pikkuhiljaa alkanut opettaa, että uskonnoista ei kannata keskustella uskovaisten kanssa. Ilmeisesti heillä ei kapasiteetti riitä tai jotain.
Olen ateisti ja kiellän jumalat. Jos olisin kristitty kuten olen aikoinaan ollut ja minut kasvatettiin uskoon, niin tulisin siihen lopputulokseen että olen itsekin Jumalan Poika. Eli Jeesus on veljeni.
En kuitenkaan halua moista valtaa ja hylkään sen. Olen mieluummin vaatimaton ateisti.
Silti kaiken tämän kokemuksen syvällä äänellä sanon sydämestäni tämän unien ja mielikuvien maailman rajoilta että jokainen eläin pääsee taivaasen ja on ihmisen kanssa yhdenvertainen.
Tämän tietää jokainen pieni lapsikin ja sellainen ihminen, joka ei ole unhoittanut itsessään pientä lastaan aikuisuuden ollessa läsnäkään.
Eläinten on pakko päästä taivaaseen, sillä täytyyhän sekasyöjillä olla taivaassakin syötävää. Kun kerran maanpäällisessä elämässä kasvissyöjiä/vegaaneja on vain muutama prosentti ihmisistä, tuskin kaikki ovat valmiita luopumaan lihasta taivaassakaan. Tuskin Jumalakaan voi olla niin julma, että pakottaa kaikki kasvisruokavalioon ikuisiksi ajoiksi.
Tässä lohdullinen uskovan tekemä video jonka löysin:
Itsekin uskon ja rukoilen, että lemmikit ovat taivaassa. Niin erityinen suhde niillä on ihmiseen.
Mikä taivas se on ellei rakaslemmikki ole siellä odottamassa? Tässä muutama kuolemanraja kokemus.Eläimet menee taivaaseen 100%, koska heillä ei ole omaa valintaa. Ihmisillä valitettavasti on.
ALL life has Gods Spirit. The difference between us and animals is, they don't know the difference between what is right and wrong Job 34:14-15 NLT
Oliko nuo siis oikeasti kuolleita?
No mitä siellä syötäs, jos ei pääsis?
Jos maailman kiltein lemmikkipupuni ei pääse taivaaseen, niin ei sitten kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Seuraamiltani Raamatunopettajilta olen kuullut erilaisia vastauksia. Eli tähän kysymykseen Raa.matussa ei ole mitään suoraa vastausta ymmärtääkseni. Jotain vihjausta kyllä on. Itse uskon eläinten pelastukseen. Jonkun VT:n profeetan kirjassa puhutaan tulevasta maailmanajasta, että siellä peto- ja saaliseläin (en muista tarkkaan mitkä eläimet ne olivat) elävät rauhassa keskenään.
Niin minäkin uskon. Etenkin lemmikkieläinten, koska niillä on aivan erityinen suhde ihmiseen, ovat perheenjäseniä parhaimmillaan. Hyvin harva opettaja kai väittää, ettei taivaassa olisi ollenkaan eläimiä. Sen sijaan olen kuullut, ettei olisi eläinyksilöitä. Että olisi vaikkapa vain koiria ja kissoja, muttei sitä omaa tuttua Mustia tai Mirreä. Se ei tunnu kivalta ajatukselta. Pystyyhän Jumala luomaan nekin uudestaan. Mutta tietenkään kukaan ihminen ei voi sanella Jumalalle, mitä Hänen on teht
Koskeekohan tämä ihmisiäkin? Ei olisi Lahtisen Maijaa eikä Sandströmin Patea, ainoastaan ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Eläinten on pakko päästä taivaaseen, sillä täytyyhän sekasyöjillä olla taivaassakin syötävää. Kun kerran maanpäällisessä elämässä kasvissyöjiä/vegaaneja on vain muutama prosentti ihmisistä, tuskin kaikki ovat valmiita luopumaan lihasta taivaassakaan. Tuskin Jumalakaan voi olla niin julma, että pakottaa kaikki kasvisruokavalioon ikuisiksi ajoiksi.
Tuskin siellä syödään, ollaan vaan henkiolentoja.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tavoiteltava taivas se eläimille sitten olisi, jos siellä tulisi tapetuksi ja syödyksi?
Vierailija kirjoitti:
Tässä lohdullinen uskovan tekemä video jonka löysin:
Itsekin uskon ja rukoilen, että lemmikit ovat taivaassa. Niin erityinen suhde niillä on ihmiseen.
Muistakaa ottaa koirankakkapussit mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsevät. Eläimilläkin on sielu.
Pääsevätkö kaikki käärmeetkin taivaaseen ? ?
Ateisti saarnaa viimeiset sanat kirjoitti:
Olen ateisti ja kiellän jumalat. Jos olisin kristitty kuten olen aikoinaan ollut ja minut kasvatettiin uskoon, niin tulisin siihen lopputulokseen että olen itsekin Jumalan Poika. Eli Jeesus on veljeni.
En kuitenkaan halua moista valtaa ja hylkään sen. Olen mieluummin vaatimaton ateisti.
Silti kaiken tämän kokemuksen syvällä äänellä sanon sydämestäni tämän unien ja mielikuvien maailman rajoilta että jokainen eläin pääsee taivaasen ja on ihmisen kanssa yhdenvertainen.
Tämän tietää jokainen pieni lapsikin ja sellainen ihminen, joka ei ole unhoittanut itsessään pientä lastaan aikuisuuden ollessa läsnäkään.
Kuulehan, taitaa olla syntiä uskovaisen tekeytyä ateistiksi. Hyi sinua.
Oikea ateisti tietää, että olematonta ei voi kieltää.