Alkaako teillä muissakin perheissä "nukkuva" mies isännöimään lasten asioissa
ja saa sen avulla vain kauhean säädön aikaiseksi, mutta mitään pitkäkestoisempaa hyötyä niistä pätevyyspuuskasta ei ole?
Olen nyt kurkkuani myöten täynnä tätä, koska mies saa hankaloitettua valikoivalla osallistumisellaan kaiken. Kun olen pukemassa lasta, hän tulee väliin neuvomaan mitkä vaatteet pitää laittaa ettei lapselle tule kylmä näillä pakkasilla (lol) Vastaavasti aamuisin hänen vientivuorollaan hän ei välttämättä saa lasta ollenkaan puettua ja jos olen vapaalla, hän repii minut syyllistämällä ylös sängystä pukemaan lapsen hoitokuntoon. Kun sitten saan lapsen laitettua hänen ohjeitaan väistellen, niin seuraavaksi mies aloittaa marinan miten hän on jo myöhässä ja kohta hän saa potkut ja mitähän vielä, Kun sitten olen jo työntämässä täyteen topattua taaperoa ulos ovista, niin mies keksii, että lapsi tarviseekin sittenkin toisen huivin ja sitä lähdetään etsimään. Totta kai se on minun vikani kun sitä ei löydy mistään. Jos en ole siivonnut, olen siivonnut sen väärään paikkaan.
Mies on joskus pitkiä aikoja pois kotoa, mutta hän osallistuu arkeemme keksimällä uusia sääntöjä, mutta ei ole paikalla seuraamassa niiden toteutusta. Saatan joskus illalla huomata ennen nukkumaanmenoa, että kaupassa käynyt mies on jättänyt tietoisesti ostamatta jotain mitä lapsen kanssa tarvitsee, (kuten yöksi maitoa tarvitsi vielä vuosi, kaksi sitten) ja mies viestittää iloisesti kentältä että hänen mielestän lapsi ei tarvitse sitä enää. Hänen on helppo sanoa, koska itse olen lapsen kanssa seuraavat päivät ja lähinnä yöt, jolloin kaupat ovat jo kiinni ja joudun sen huudon kuuntelemaan. Oli ihanaa huomata näitä ylläreitä joka kerta, ja opin itse käymään kaupassa, mutta kirosin miehen välillä maan alimpaan h el vett i aan näiden temppujen takia. Kun vastaava sählääminen toistuu joka käänteessä, alan olla loppu siihen miehen järjestämään vuoristorataan ja lapsikin on ihan sekaisin.
Miehellä tuntuu olevan kohtuus ja ajankäyttö täysin hukassa. Ei mitään lopeteta lapsen kanssa kuin naps vain tai ainakin pitäisi miettiä mihin kohtaan ne taistelunsa ajoittaa. Aamut ovat niitä pahimpia joita vihaan kuunnella.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei jummalauta mitä touhua.
Sanos muuta. Ap
Oletteko keskustelleet? Eikö oikeasti ymmärrä vai tekeekö kiusaa? Jos tahallaan niin viskaa pihalle.
Meidän mies kun nukkuu , niin ei se isännöi silloin lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Meidän mies kun nukkuu , niin ei se isännöi silloin lainkaan
Huoh
Sulla on siis siellä mieslapsi. Otsikko oli kyllä aika huono.
Ei tuo kuulosta täyspäiseltä mieheltä.
Meillä on samantyylistä, tosin on jo ex. Tykkää ohjeistaa ja nalkuttaa ihan helvetisti, itse ei hoida lasta ollenkaan. Tietää kumminkin paremmin, miten pitäisi tehdä ja miten ei pitäsi, vaikka vain tapaa lasta joskus.
Meillä ei mutta seuraan vierestä samanlaista ystäväni kohdalla. Sinusta ap en tiedä enkä väitä mitään mutta oman ystäväni kohdalla miehen käytös juontaa juurensa osin varmasti siitä että ystäväni tuntuu neuvovan ja moittivan häntä myös joka käänteessä, lasten asioissa mutta myös vähän kaikessa muussa. Mies haluaa sitten antaa takaisin ja se johtaa kaaokseen.
Toisaalta samaan aikaan hänen miehensä on myös tilanteelle sokea ja kuuro jurputtaja, kun hän saa päähänsä että lapsen pitää nyt laittaa tietyt kengät niin nehän laitetaan vaikka sille ei mitään pakottavaa tarvetta ole ja lapsi vastustaa. Tai hatun tai takin ja tai sukat. Hän on paljon töissä ja perheessä vähän ulkopuolinen, kai hän tuolla hakee auktoriteettia mutta on vain niin pässi että hakee sitä väärillä tavoilla väärissä hetkissä.
Eli sitten ne aamut on sellaisia että isukki ja lapsi on lähdössä töihin ja hoitoon kun äiti on vielä nukkumassa pikkusisaruksen kanssa. Isukki ja lapsi tappelee koska isukki herää liian myöhään ja joutuu hoputtamaan lasta jatkuvasti, molemmat on ihan hermona ja sitten isukki keksii vielä että tänään on pakko laittaa tämä vihreä paita jonka hän haki. Pakko on vaikka hihat on vähän lyhyet tai paidassa puuroa. Lapsi huutaa ja isukki huutaa ja sitten äiti nousee sängystä huutamaan isukille ja rauhoittamaan lapsen. Isukki ja lapsi pääsee ovesta ulos ja isukki on jälleen kerran saanut huomata että on täysin kykenemätön ja turha, sitä hän sitten pyörittelee päässään päivän ajan ja päättää että kunhan pääsee kotiin niin opettelee olemaan lapselle vanhempi ja niinpä hän suunnilleen ovesta sisään päästyään huutaakin jo että tänään meillä ei sitten olla ilman sukkia sisällä perkele. Ja kuvittelee olevansa hyvä vanhempi kun pitää kuria.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei mutta seuraan vierestä samanlaista ystäväni kohdalla. Sinusta ap en tiedä enkä väitä mitään mutta oman ystäväni kohdalla miehen käytös juontaa juurensa osin varmasti siitä että ystäväni tuntuu neuvovan ja moittivan häntä myös joka käänteessä, lasten asioissa mutta myös vähän kaikessa muussa. Mies haluaa sitten antaa takaisin ja se johtaa kaaokseen.
Toisaalta samaan aikaan hänen miehensä on myös tilanteelle sokea ja kuuro jurputtaja, kun hän saa päähänsä että lapsen pitää nyt laittaa tietyt kengät niin nehän laitetaan vaikka sille ei mitään pakottavaa tarvetta ole ja lapsi vastustaa. Tai hatun tai takin ja tai sukat. Hän on paljon töissä ja perheessä vähän ulkopuolinen, kai hän tuolla hakee auktoriteettia mutta on vain niin pässi että hakee sitä väärillä tavoilla väärissä hetkissä.
Eli sitten ne aamut on sellaisia että isukki ja lapsi on lähdössä töihin ja hoitoon kun äiti on vielä nukkumassa pikkusisaruksen kanssa. Isukki ja lapsi tappelee koska isukki herää liian myöhään ja joutuu hoputtamaan lasta jatkuvasti, molemmat on ihan hermona ja sitten isukki keksii vielä että tänään on pakko laittaa tämä vihreä paita jonka hän haki. Pakko on vaikka hihat on vähän lyhyet tai paidassa puuroa. Lapsi huutaa ja isukki huutaa ja sitten äiti nousee sängystä huutamaan isukille ja rauhoittamaan lapsen. Isukki ja lapsi pääsee ovesta ulos ja isukki on jälleen kerran saanut huomata että on täysin kykenemätön ja turha, sitä hän sitten pyörittelee päässään päivän ajan ja päättää että kunhan pääsee kotiin niin opettelee olemaan lapselle vanhempi ja niinpä hän suunnilleen ovesta sisään päästyään huutaakin jo että tänään meillä ei sitten olla ilman sukkia sisällä perkele. Ja kuvittelee olevansa hyvä vanhempi kun pitää kuria.
Eli syytät kaveriasi siitä että kaverin mies on ongelmien alkulähde?
Niin, ja toisen kappaleen ensimmäiseen lauseeseen viitaten meillä eletään kautta, jossa pukeminen on kuolemaakin pahempi vaihtoehto taaperolle. Sen vuoksi kismittää kun on juri saanut kiermutelevan lapsen puettua, niin mies tulee pätevänä ohjeistamaan miten on vääränlaiset vaatteet lapsella. - Tämä siis ap