Meneekö palkastasi iso osa "turhaan shoppailuun"
En nyt tarkota tavallisia menoja, kuten ruoka, sähkö, puhelin..vaan kaikkea heräteosteskelua..vaatteita, elektroniikkaa jne. baarissa käyntiä ja muita "turhia kuluja".
Kuinka paljon saatte säästöön vai yritättekö edes tietoisesti säästää osan palkasta tulevaisuuteen?
Kommentit (5)
N kerran viikossa kahvilassa - kuukaudessa 40€. Kynnet laitatan kerran kuukaudessa ja värjään kulmat, yht 75€. Näin olen helpommin huoliteltu töissä (ei siis mitään bling bling 2cm kotkankynsiä vaan juuri ja juuri sormenpäiden yli ja aika neutraalin väriset)
Yhteensä 115€, mies käyttää omiin menoihinsa 300€/kk + vaatteet (ostaa paljon enemmän kuin minä). Yhteisistä tuloista n 1000€ matkakassaan joka kuukausi.
Ei mene. En voi sietää mitään turhaa krääsää, vaatteita, meikkejä ja pesuaineita en osta kuin tarpeeseen edellisten loputtua. Pari kertaa vuodessa pitää käydä kampaajalla, jotta töissä kehtaa käydä.
Ei. Kahviloissa ja ravintoloissa syömistä tulee harrastettua, koska se helpottaa arkeani ja tekee siitä mukavampaa, mutta en osta mitään turhaa. Uutta ripsaria ei tarvitse, ennen kuin vanha on loppu. Ihminen ei tarvitse myöskään kymmeniä kynsilakkoja. Astiat minulla on jo, koriste-esineet ovat turhaa ryönää. Kirjoja voi lainata kirjastosta. Vaatteita ostan harkiten, samoin kodintarvikkeita. En tarvitse esim. blinipannua tai valkosipulin kuorijaa, enkä edes blenderiä, vedenkeitintä tai mikroa. Kotiin ostan tavaraa yleensä vain rikki menneen tilalle.
Ei. Pidän elämästä ja siitä nauttimisesta, jiten en koe että satunnainen kahvilakäynti tai päiväoluet olisi turhaa. Jos se tuo iloa niin, ei se ole mielestäni turhaa. Ja näitä käyntejä on n.5 kertaa vuodessa, pääosin kesällä (terassit).
Ei mene.