Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskettaako sinua eläimen kuolema?

Vierailija
02.12.2018 |

?
Kysyn.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse teurastamolla töissä eli tuo homma menee rahasta. Ei liikuta pätkääkään. Eri asia jos joku kiduttaa.

Vierailija
22/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten luontodokumenteissa on ikinä koskettanut simpanssinpoikasen kohtalo, kun sen emo pääsi uuden alfauroksen haaremiin ja hylkäsi poikasensa sateiselle puunkannolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koskettaa niin eläinten kuin ihmisten. Eilen katsoin Avaraa Luontoa ja itkin kun norsunpoikanen huusi hädissään virran viemänä emoaan ja pelkäsi kuolevansa. Onneksi pääsi takaisin rantaan emon luo.

Vierailija
24/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina lemmikin menettäessäni olen surrut ja itkenyt.

Vierailija
25/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas koirani kuoli vuosia sitten, vieläkin näen unta että on kesä ja ollaan uimassa. Harvan ihmisen rakkaus on niin pyyteetöntä kuin koiralla.

Kiitos että olit olemassa❤️

Vierailija
26/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koskettaa, ihan kaikkien eläimien kuolema ja kärsimys. Äsken luin jostakin lehdestä jutun pieneläinkrematoriosta ja liikutuin täysin.

Vierailija
27/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin äitini kuolevan 4-vuotiaana.

Vierailija
28/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki eläimen kuolema koskettaa minua joissakin tapauksissa. Samalla tavalla kuin ihmisen kuolema koskettaa minua joissakin tapauksissa. En kyllä tunne tuskaa maailman jokaisesta kuolleesta, oli kyseessä sitten eläin tai ihminen.

Vierailija
29/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskettaa enemmän kuin ihmisen kuolema. Ihmisiä kohtaan en tunne mitään.

Olet sairas.

Vierailija
30/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän monet eivät tunne mitään ihmisiä kohtaan? Itse itken monesti sekä eläinten että ihmisten surullisia kohtaloita, tosin vain ollessani yksin. En niinkään itke kuoleman, vaan pelon ja tuskan vuoksi. Näen myös painajaisia, joissa eläimiä kidutetaan tai olen lähi-idässä sodan keskellä ja näen ihmisten pelon. Ehkä kaikista eniten itkin kuitenkin silloin, kun eräässä dokumentissa katkeroitunut syyrialainen mies kertoi, etteivät he kaipaa länsimaalaisilta apua. En tiedä miksi tuo kosketti, ehkä siksi, miten elämä on niin epäreilua eri puolilla maailmaa.

Vierailija
31/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suren eläintäkin, onhan se surullista viedä oma lemmikkieläin lopetettavaksi, mutta psykososiopaattisempaa olisi surra eläintä enemmän kuin ihmisiä, vaikka naapurin jonnea.

Vierailija
32/32 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskettaa niin eläinten kuin ihmisten. Eilen katsoin Avaraa Luontoa ja itkin kun norsunpoikanen huusi hädissään virran viemänä emoaan ja pelkäsi kuolevansa. Onneksi pääsi takaisin rantaan emon luo.

Mä kerran darrassa katsoin Avaraa Luontoa kun siinä kerrottiin pohjankiisloista. Ne pesi sellaisella jyrkällä kalliolla, jonka juurelta oli ehkä 200m merenrantaan. Niiden poikasten piti siis ensilennollaan onnistua liitämään sieltä kalliolta mereen. Ne pienet untuvapallot räpsytteli kovasti menemään ja suurin osa tipahti mereen odottavien vanhempien luo sellaisella "pläts"-tyylillä. Yksi ressukka ei kuitenkaan yltänyt, vaan liito loppui maalle ja pikku untuvapallo kimpoili maasta muutamaan otteeseen kuin pörröinen pingispallo, kunnes tipahti suoraan naalin suuhun. Mä menin siinä herkässä tilassa ihan pirstaleiksi ja itkin hysteerisesti tuota ensimmäiseen virheeseen päättynyttä elämää. Vieläkin säälittää ressukkan kohtalo, mutta minkäs teet, naalin pennut tarvii myös ruokaa. Tarinan opetus: Avara Luonto ei ole krapulaisille sopiva ohjelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän