Sinä, joka koet että kiinnostuksesi seksiin kumppanin kanssa on lopahtanut ulkonäöllisistä syistä: oletko uskaltanut ottaa asian puheeksi?
Miten tuollaisen asian voi ottaa esiin ilman että toinen loukkaantuu ihan kauheasti? Kumppanini on lihonut melkoisesti ja rasva on kertynyt kaikkialle, erityisesti vatsaan. Lisäksi hänen hiki haisee pahalle ja hengitys myös.
Miten tällaisesta asiasta voi sanoa ilman että toinen menettää täysin itsetuntonsa?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehdannut. Toinen lihoi. Alkoi tuntua vastenmieliseltä. Hävetti oma reaktio, mutta ei halua voi pakottaa. Sanoin eron syyksi, että halusin olla sinkku ja vapaa.
Huh, aika rohkea veto tavallaan. Oliko mies se rakastuneempi osapuoli?
ap
Mitä väliä sukupuolella??
Mies on viimeisen kahden vuoden aikana mennyt yhä epäsiistimpään kuntoon. Hampaat sentään pesee ja käy suihkussa, mutta vaatteet on kamalia, likaisia ja yhteensopimattomia. Syö myös hyvin epäsiististi ja liikunta on vähentynyt huomattavasti. Olen huomauttanut asioista monta kertaa. Ei näytä menevän perille. Vielä pari vuotta katselen ja sitten lähden menemään. Välillä on käynyt mielessä, voisiko olla joku aivosairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehdannut. Toinen lihoi. Alkoi tuntua vastenmieliseltä. Hävetti oma reaktio, mutta ei halua voi pakottaa. Sanoin eron syyksi, että halusin olla sinkku ja vapaa.
ap
No sulla tais mennä ohi niin että heilahti. Ap varmaan tarkoitti että jos mies oli rakastuneempi osapuoli, että oliko jättäminen sen takia vaikeampaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Etkö tiedä kumpaa peukkua painat ilman? Jos on mies, ni totta mooses yläpeukkua siskolle, jätä se sika! Jos on nainen päästäny repsahtamaan, ni miehen vika! Olis tehnyt enemmän kotona..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-miesystävä lihoi lyhyessä ajassa tosi paljon, varmaan ainakin parikymmentä kiloa. Lihominen näkyi ennen kaikkea vatsan alueella ja vaikutti kyllä hänen viehättävyyteensä ja minun haluihini. Enhän minä sitä kehdannut suoraan sanoa juuri tuosta syystä, että tuollainen asia on vaikea sanoa loukkaamatta toista. Monesti itse puhui kuinka lihominen ja uusi olemus ahdisti häntä ja yritin kauniisti kannustaa liikkumaan, mutta viesti ei mennyt perille. Kiinnostui pitämään itsestään huolta ja laihduttamaan vasta, kun ihastui johonkin toiseen ja petti minua.
Liikkuminen vaan ei laihduta, pitää syödä terveellisesti. Muuten liikunta hyväksi.
Totta. Ei ehkä ruokailutottumuksetkaan olleet hänellä sieltä terveellisimmästä päästä, mutta aika lailla samaa ruokaa syötiin mutta hän lihoi samalla kun minä pysyin samoissa mitoissa koska pidin itsestäni muuten huolta. Hänellä oli geneettinen taipumus lihomiseen, geenit eivät kestäneet jatkuvaa kaljanjuontia tai epäterveellistä ruokaa toisin kuin itse pystyn syömään viikkojakin epäterveellisemmin mutta en liho. Ymmärrän pointtisi, mutta jos toinen ei todella liiku töiden lisäksi ikinä mihinkään, totta kai sillä on vaikutusta myös painoon.
Ikisinkku 80 kirjoitti:
Miksi on lihonut? Lähtekää yhdessä ulkoilee ja syömään terveellisesti. Perushygieniasta voit sanoa et "käydään eka pesulla yhdessä"
Pitääkö naisen olla miehelleenkin äitinä? Ei saat###. Jos parisuhde on tuollainen naisen ja miehen välillä, niin ei tarvitse kyllä yhtään ihmetellä, miksi naista ei kiinnosta peiton heilutus miehensä kanssa.
Olen lakannut pussaamasta jo vuosia sitten, nyt on alkanut koko äijä ällöttämään. Harmillista, toinen ei välitä itsestään yhtään. Olen kyllä sanonut vedoten terveyteen ja omaan hyvinvointiin, mutta kun ei kiinnosta, ei tee yhtään mitään. Näin ollut melkein alusta lähtien. Ekat 2 vuotta tsemppasi, papin aamenen jälkeen alkoi alamäki.
Huhhuh, pelottavia tarinoita. Hajut ja tuoksut on kuitenkin tärkeitä. Onko tää kuvio koskaan toisin päin? Että nainen ei pitäisi huolta hygieniastaan??
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh, pelottavia tarinoita. Hajut ja tuoksut on kuitenkin tärkeitä. Onko tää kuvio koskaan toisin päin? Että nainen ei pitäisi huolta hygieniastaan??
Kyllä sellaisia sutturoita on nähnyt työkavereissa, etten voi ymmärtää miten joku mies voi niihin mitään työntää. Hampaat peittyneenä moskaan ja hiukset liimaantuneena päähän. Eltaantunut löyhkä tulee suusta. Siinä ei vahvinkaan parfyymi auta peittämään vanhan vehkeen hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sellaisia sutturoita on nähnyt työkavereissa, etten voi ymmärtää miten joku mies voi niihin mitään työntää. Hampaat peittyneenä moskaan ja hiukset liimaantuneena päähän. Eltaantunut löyhkä tulee suusta. Siinä ei vahvinkaan parfyymi auta peittämään vanhan vehkeen hajua.
Voi apua :o. Ja harva haluaakaan yleensä tuollaisen kanssa seurustella. Joskus vaan siitä kumppanista voi tulla yhtäkkiä..
Minun mies lihosi 20kg ja kyllä se vähän otti päähän. Seksi oli vaikeeta ja miehen kalu ei toiminut sen lihomisen takia kunnolla. Tein niin, että aloin valmistaa terveellistä ruokaa ja tekemään miehelle eväät töihin. Mies ei tee eväitä vaan syö ulkona. Minä ikään kuin huijasin mieheni tohon eväsjuttuun sillä verukkeella, että sanoin jos katsottas paljon säästät rahaa, kun et syö työpäivän aikana ulkona. Tehdään sellanen parin kuukauden koe sopiiko. Joo sopii. Lupasin tehdä eväät se oli sopimus. Sitten sain sen sohvalta liikkumaan kanssani, kun valitin että on tylsää käydä lenkillä yksin. Mies alkoi ihmettelemään kun vaatteet alkoi roikkumaan. Hän alkoi hermoilla, että on sairastunut johonkin vakavaan, kun paino tippuu vaikka ei ole tehnyt mitään ja ei ole ollut dietillä. (ei siis tiedä ja tajunnu että on dietillä) Sain sen vanhan lookin takas puolessa vuodessa. Kolmannella kuulla kerroin sille koko jutun. Pyöreesti puolivuotta meni miinus 20kg.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies lihosi 20kg ja kyllä se vähän otti päähän. Seksi oli vaikeeta ja miehen kalu ei toiminut sen lihomisen takia kunnolla. Tein niin, että aloin valmistaa terveellistä ruokaa ja tekemään miehelle eväät töihin. Mies ei tee eväitä vaan syö ulkona. Minä ikään kuin huijasin mieheni tohon eväsjuttuun sillä verukkeella, että sanoin jos katsottas paljon säästät rahaa, kun et syö työpäivän aikana ulkona. Tehdään sellanen parin kuukauden koe sopiiko. Joo sopii. Lupasin tehdä eväät se oli sopimus. Sitten sain sen sohvalta liikkumaan kanssani, kun valitin että on tylsää käydä lenkillä yksin. Mies alkoi ihmettelemään kun vaatteet alkoi roikkumaan. Hän alkoi hermoilla, että on sairastunut johonkin vakavaan, kun paino tippuu vaikka ei ole tehnyt mitään ja ei ole ollut dietillä. (ei siis tiedä ja tajunnu että on dietillä) Sain sen vanhan lookin takas puolessa vuodessa. Kolmannella kuulla kerroin sille koko jutun. Pyöreesti puolivuotta meni miinus 20kg.
Wow :) Mahtavasti toimittu. Silti epäilen että tämä harvemmin toimii, koska useimmat kehittää erilaisia tapoja, esim. suklaata iltaisin, energiajuomaa ruokatauolla, yms yms mistä kasvaa iso puro. Hienoa että sulle kävi kuitenkin hyvin!
Ap
Oma mies lihoi viime kesän ja syksyn aikana myös sen jonkun 10 kg, mikä näkyy lähinnä keskivartalossa. Ei se uusi tynnyri ole millään lailla mukava, varsinkaan kun joutuu seuraamaan miten toinen yskii ja huohottaa yhä pienemmästä ponnistuksesta. Makuuhuoneen puolella tämä ongelma jaksamisen kanssa alkaa olla jo sietokyvyn rajoilla. Mies valittaa kovaan ääneen tilastaan itse ja käyttäytyy niin kuin ylipaino olisi joku ohimenevä, flunssan kaltainen sairaus joka menee itsestään ohi eikä ymmärrä, että kun autolla liikkuu joka paikkaan ja iltakaljoja menee arkenakin säännöllisesti, kilot alkaa helposti kerääntyä. Olen tästä yrittänyt sanoa, mitään ei tapahdu. Turhauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma mies lihoi viime kesän ja syksyn aikana myös sen jonkun 10 kg, mikä näkyy lähinnä keskivartalossa. Ei se uusi tynnyri ole millään lailla mukava, varsinkaan kun joutuu seuraamaan miten toinen yskii ja huohottaa yhä pienemmästä ponnistuksesta. Makuuhuoneen puolella tämä ongelma jaksamisen kanssa alkaa olla jo sietokyvyn rajoilla. Mies valittaa kovaan ääneen tilastaan itse ja käyttäytyy niin kuin ylipaino olisi joku ohimenevä, flunssan kaltainen sairaus joka menee itsestään ohi eikä ymmärrä, että kun autolla liikkuu joka paikkaan ja iltakaljoja menee arkenakin säännöllisesti, kilot alkaa helposti kerääntyä. Olen tästä yrittänyt sanoa, mitään ei tapahdu. Turhauttaa.
Tämä. Moni arvioi syömänsä kalorit reilusti alakanttiin. Moni ei tajua kuinka paljon eri juomat voivat sisältää kaloreita. Ja erityisesti ne, jotka ovat ns. läpipaskoja, ja jossain vaiheessa kun keho alkaakin keräämään rasvaa syystä tai toisesta, niin on aika mahdotonta selvittää että miten normaalisti ihmisille ne kalorit kertyy kun toinen on saanut syödä läpi elämänsä mitä vain. Näin kävi mun exälle. Tämä laiha ektomorfi, joka näytti kaikkien mielestä aina niin hyvältä, keräsi aikamoisen tikittävän aikapommin kehoonsa mäcci- ym aterioillaan, koska verisuonet olivat tukkiutuneet kuin vanhalla miehellä jo 30 vuoden iässä. suhde kaatui muutenkin omaan mahdottomuuteensa.
En ole koskaan tajunnut noita energiajuomien litkijöitä. Miten niistä tullaan riippuvaiseksi ja mitä niitä käyttävät ihmiset ajattelevat niistä saavansa? Itsekin olen ylipainoinen ja on ollut kiireistä elämässä, mutta ikinä ei ole tullut mieleenkään tarttua energiajuomaan. Haisevat ja maistuvatkin ihan kuselta. Käyttäjät usein vielä ylipainoisia ja sitähän sieltä purkista tulee, eli liikaa energiaa jolla kilot karttuu.
Onneksi mun haluihini ei miehen lihominen oo vaikuttanut mitenkään, koska en todellakaan ikinä kehtaisi hänelle asiasta mainita. Itse en ole lihonut, mutta tiedän, että loukkaantuisin todella paljon, jos joku mun ulkomuotoani alkaisi arvostella.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut noita energiajuomien litkijöitä. Miten niistä tullaan riippuvaiseksi ja mitä niitä käyttävät ihmiset ajattelevat niistä saavansa? Itsekin olen ylipainoinen ja on ollut kiireistä elämässä, mutta ikinä ei ole tullut mieleenkään tarttua energiajuomaan. Haisevat ja maistuvatkin ihan kuselta. Käyttäjät usein vielä ylipainoisia ja sitähän sieltä purkista tulee, eli liikaa energiaa jolla kilot karttuu.
Energiajuomat maistuu todellakin aivan järkyttävälle. Niissä on samoja aineita kuin esim light-limsoissa, lisäävät näläntunnetta ja aiheuttavat halua syödä useammin. Lisäksi em. asioita aktiivisesti juovilla on suurempi taipumus vyötärölihavuuteen koska energiajuomissa olevat makeutusaineet ym tuppaavat jäämään nimenomaan vyötärölle. En osaa selittää, mutta varmaan moni on lukenut noista.
Ap
MInulla ruuanlaitto on harrastus, ja ainakin omasta mielestä olen aika hyvä siinä .
Ex-tyttis lihoi varmaan 20 kiloa vuodessa, ja ne ruokamäärät oli ihan älyttömiä. En itse päivittäin liikkuvana syönyt edes puolia.
Ja en uskaltanut sanoa suoraan, tällä henkilöllä oli koko aikuisikä jojo-laihdutusta takana.
Onneksi erottiin.
Siinä on kyllä aina jotain surullista kun aikuinen ihminen ei osaa huolehtia hygieniastaan. Pahanhajuinen hiki on sinänsä vielä ymmärrettävää, koska sen ei tarvitse olla suorassa yhteydesäs siihen etteikö henkilö kävisi pesulla. Mutta se asenne että joo hampaat pestään kerran viikossa tms on jotenkin ihan uskomatonta :o
ap