Auton osto, ahdistaa
Entinen autoni oli hyvä ja mukava mutta auttamattoman vanha. Nyt olen ostamassa uutta mutta näin autokaupassa ihanan automallin josta en ollut ennen kuullutkaan ja nyt tekisi mieli hankkia semmoinen. Ongelma on että valmistus lopetettu nelisen vuotta sitten. Olen lukenut tuosta autosta paljon ja vaikuttaa tosi kivalta ja on ihanan näköinen ja aika pieni ja kevyt. En ole koskaan ajatellutkaan käytettyä autoa ennenkuin nyt. Jos ostaa käytetyn jolla on rällätty pahasti tai pidetty huonosti niin tuntuu että joutuu ongelmiin. Veli sanoo ettei ikinä käytettyä mutta vanhemmat että voi ihan hyvin ostaa, miten saisin semmoisen luottavaisen uskon että ois hyvä mieli koska tuo on ehkä sievin auto (ei ainoa mutta melkein peruste), siis sillain että vois iloita aidosti siitä autosta.
Kommentit (24)
Mitä autoa olet ostamassa, merkki?
Osta auto liikkeestä silloin on ainakin jonkinlainen turva . käytetyn ostaminen on aina riski mutta liikkeet ei tarkoituksella myy huonoa (loppuu kauppa).
Mikä auto ja minkä ikänen se vanha oli?
Mää olin ajatellu ostaa uuden mersun.
Muttei oikeestaan kannata kun tulee niin vähän kilometrejä.
Joten oliskos 3v vanha jossa paljon kilometrejä.
Tai jos ostais 10v vanhan ison luksusauton, niitä saa pikkurahalla, mutta tuleekos pitäminen kalliiksi ja korjaamo vie rahat?
Eikä raskeis ajaa kun kulutus noissa ihan törkeetä.
Joten taitaa olla parasta vaan ajella 10v TDIllä, kulutus 4l/100km.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin etten kerro kun aika vähän noita mut RCZ Peugeot... Ja oon nyt lähdössä koeajelulle😊
siitävaan kirjoitti:
Osta auto liikkeestä silloin on ainakin jonkinlainen turva . käytetyn ostaminen on aina riski mutta liikkeet ei tarkoituksella myy huonoa (loppuu kauppa).
Kyllä ne liikkeetkin kiertopalkintoja myy, mutta puhutaankin tosivanhoista ja yli 200tkm ajetuista romuista. Annetaan valheellinen mielikuva asiakkalle, että olisi "takuu" vaikka oikeasti kuluttaja-asiamiehen mukaan liikkeen ei tarvitse korvata mitään jos auto on X vuotta vanha ja Y kilsaa ajettu koska viat menevät luonnollisen kuluman piikkiin.
Vie se auto autotohtorille. Ne osaavat kertoa auton kunnosta. Voit satasella säästää tuhansia. Minä säästin heidän ansiostaan monta sataa, kun huomasivat, että tykästymässäni autossa oli sakkorenkaat alla. Sain renkaiden hinnan lisäalennusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin etten kerro kun aika vähän noita mut RCZ Peugeot... Ja oon nyt lähdössä koeajelulle😊
Älä ny ihmeessä tuota osta. Tuossa mallissa on vaikka mitä tyyppivikoja.
Ei kuitenkaan mikään talviauto ja ahtaus alkaa ärsyttämään kuskaamisessa.
Voi vitsit mitä vajakkeja, suurin osa suomalaisita ostaa aina käytetyn ja kaikki ajaa käytetyillä autoilla, onpa pelottavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
RCZ on niin harvinainen malli että ei esiinny missään tilastoissa, älä siis usko tuota kommenttia.
Auton komponentit ovat toisaalta pitkälle samaa tavaraa kuin muissakin Peugeoteissa eli ihan hyllytavaraa. Eli vian tullessa kohtuuhintainen osa on lähellä.
Jos auto on hyvässä kunnossa niin tee kaupat vaan.
Ennenkuin ostat niin tarkista ainakin ettei pohja ole ruosteessa. On tyypillistä tuossa mallissa.
RCZ:n varaosia ei tahdo enää saada ja Peugeotin muiden mallien osat eivät kunnolla sovi ja aiheuttavat ongelmia.
Eieieieieieieieieieieie!!!!!!!!!!!
Jos tuollaisen haluat, osta ennemmin TT audi.
Ota ennemmin ihan tuliterä auto yksityisleasingilla kuin tuollainen romu.
Jos olet hankkimassa ekaa omaa autoa, et todennäköisesti osaa arvioida oikeasti tärkeitä ominaisuuksia autossa. Ylipainotat todennäköisesti vain jotain ulkonäköä kun oikeasti on tärkeää myös miten siihen autoon mahtuu tavaroita ja minkälainen varustetaso ja turvallisuustaso siinä autossa on. Nuo puutteet ymmärtää helposti vasta myöhemmin kun on omistanut ekan auton joitakin aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytetyssä ne on korjattu jo, katso huoltokirja. Ranskiksissa on huonoa vain se, että ne ruostuvat huonosti (hyvä sinkitys).
Tollanen vähän erikoisempi pitää hyvin arvoa. Ja onhan tuo hieno.
Kerro nyt mikä tuo pieni ja sievä on?