Jos eroaisit nyt, paljonko nettovarallisuutesi velkojen jälkeen olis kun omaisuus pistetty puoliksi
Kommentit (98)
Erosin, ja nyt nettovarallisuuteni on reilut 100 000€.
Ei ole avioehtoa ja kaikki hankittu yhdessä. Osuuteni verotusarvo olisi n. 2.5 miljoonaa.
Otetaanko nyt huomioon verottajan arvio vai tämänhetkinen markkina-arvo? Verottaja arvioi omaisuuteni noin 380 000 euron arvoiseksi. Meillä on avioehto, ilman sitä saisin vähemmän.
Kaikki, mitä meillä on. Meillä on avioehto, ja kaikki omaisuus on minun nimissäni, koska mies on luottotiedoton.
Kai tämä talo jonkun 200 te arvoinen on. Lainaa 50 te, joten nettovarallisuus omalta osaltani 75 te.
Muuta omaisuutta ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Otetaanko nyt huomioon verottajan arvio vai tämänhetkinen markkina-arvo? Verottaja arvioi omaisuuteni noin 380 000 euron arvoiseksi. Meillä on avioehto, ilman sitä saisin vähemmän.
Markkina-arvon mukaan
Ei avioehtoa, ihan kiva ois nettovarallisuus eron jälkeen. Eroa en edes harkitse, haluan olla kumppanini kanssa niin kauan kuin meissä elämä pihisee.
Meillä on avioehto. Vaimo sai perintöä 15 vuotta sitten ja minä olen yrittänyt kovasti tehdä töitä, säästää ja sijoittaa, että saisin hänet kiinni. Nyt olen vihdoin saanut hänet kiinni, kun molemmilla on omaisuutta markkina-arvolla mitattuna noin 650.000€.
Mistä tuon verotusarvon voisi tarkistaa?
Onpas varakasta väkeä sivustolla. Kuinkas useissa ketjuissa kuitenkin valitetaan köyhyyttä, haetaan postinjakajan ja keittiöapulaisten hommia, sekä kerjtään joululahjoja ja valitetaan ettei rahat tahdo riittää edes parin teinin ruokiin ??
Arviolta 350 000 olisi oman osuuteni arvo. Ne köyhät tällä palstalla ovat kovaäänisyydestään huolimatta vähemmistö. Suurinta osaa palstalijoista ei aktiivimallit kiinnosta hitusvinkulaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onpas varakasta väkeä sivustolla. Kuinkas useissa ketjuissa kuitenkin valitetaan köyhyyttä, haetaan postinjakajan ja keittiöapulaisten hommia, sekä kerjtään joululahjoja ja valitetaan ettei rahat tahdo riittää edes parin teinin ruokiin ??
Ehkä he eivät vastaa tällaiseen ketjuun.
Arvioin että talo+mökki- velat = 170 000€ ja se kahtia —> 85 000€ Eipä sillä herroiksi tai rouviksi eläisi
Oma osuus olisi n 250 000€ plus jakamattomassa pesässä kiinni oleva perintöosuus, arvo pari sataa tuhatta.
Ihmettelen kyllä kysymyksenasettelua? Ihan kuin ero olisi naisen ainoa tapa hankkia sitä nettovarallisuutta miehen siivellä.
Meillä ei ole avioehtoa, mutta molempien vanhemmilla on testamentti sulkemassa pois puolison avio-oikeuden perintöön. Olen hieman varakkaampi kuin mieheni, nettovarallisuus tällä hetkellä n. 200 000. Yhteinen omaisuus on yhdessä maksettukin, molemmat ollaan keskipalkkaisissa hommissa.
Kotitalouksien mediaani on 107.000€, eli erotessa suomalaisten keskimmäinen saisi mukaansa 53.500€.
Arvo olisi miinusmerkkinen, koska emme omista mitään ja on pelkkää velkaa.
Jäin hiljattain leskeksi. Miehen kuolinpesä on ylivelkainen, mutta hautajaisiin riitti rahat. Velkojat jäävät nuolemaan näppejään. Sen sijaan minä ja lapset saimme eri henkivakuutuksista yht. n.65000€. Lisäksi aloin saada leskeneläkettä, lapsilla nousi opintotuki ja kuopus alkoi saada koululaiseläkettä.
Jos olisimme siis eronneet, en olisi saanut mitään. Lapset ovat täysi-ikäisiä, joten en edes elatusapua.
Saako vanhapiika vastata, vaikka en voikaan erota ja nettovarallisuuteni on kokonaan minun?
Jos saan, niin vastaan, että se on noin 200 000 euroa.