Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain lapun että koirani ulvoo tunnin ajan yksinollessa!

Vierailija
29.11.2018 |

Elikä koirani 7kk ulvoisi joka aamu tunnin verran yksinollessa. Ja siis ulvoo, ei räksytä. Itse teen kaksivuorotyötä ja olen joka toinen viikko aamut kotona. Tätä on kuulemma jatkunut pitkään.
En tiedä ulvooko koira silloin kun olen illat poissa... En ole ehtinyt jututtaa naapureita.
Talossa on muitakin koiria ja ainakin yksin ulisee myös jonkun verran kun jää yksin.

Koirani tuli minulle noin 3kk ikäisenä ja oli kasvattajan luona opetettu yksinoloon. Aloitin myös yksinoloharjoitukset koiran muutettua. Olen ollut siinä uskossa että kaikki on mennyt hyvin, koskaan ei ole kukaan valittanut.

En vaan keksi mitä voisin koiran suhteen tehdä! Hoitoon en sitä aamuisin saa enkä ketään sitä katsomaankaan. Täytyykö aloittaa yksinoloharjoitukset uudelleen? Kuitenkin kyse on vain tunnista viitenä päivänä viikossa, enkä edes tiedä toistuuko joka viikko... Puuhaleluja ym ajanvietettä on tarjolla..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo, sitruunapanta (auttaakohan ulvomiseen?), hoitaja kotiin tai päivähoitopaikka.

Vierailija
2/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat outoja. Joillakin ei ole muuta elämää kuin kuunnella mitä naapurissa on. Jos koira voi hyvin niin kaikki ok mutta tod ärsyttävää kiusata naapuria jostain koiran äänestä.

Ja kysy naapurilta miksi valittaa. Heidän pitää vastata asiaan face to face.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sille omanhajuisesi nuttu/torkkupeitto tms. jonka päällä se voi nukkua. Samoin maitopurkkeja/kong-lelu täytteellä jne. , jotta ensi hetket menenevät herkunetsintään sen jälkeen kun olet lähtenyt. Sitten voi paneutua tuoksuusi nukkumaan. 

Vierailija
4/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita läppärin webkamera tmv kuvaamaan kun lähdet kotoa. Sitten voit itse nähdä ja kuulla, ulvooko koirasi ja kuinka kauan. Jos koira tosiaan ulvoo joka kerta tunnin, kun olet pois kotoa, niin onhan se rasittavaa. Googlaamalla löytyy vinkkejä sen kitkemiseen.

Itse asun ok-talossa ja naapurin pohjanpystykorvat haukkuvat ja ulvovat myös päivittäin jossain vaiheessa, ja onhan se ärsyttävää jos sattuu olemaan itse just silloin ulkona kuuntelemassa. Piti sitten kysyä, pitääkö meidän koira muuten meteliä yksin ollessaan (on ulkona tuolloin niin ei tarvii sisällä äköttää), niin kuulema joskus jotain mutta harvemmin.

Vierailija
5/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat outoja. Joillakin ei ole muuta elämää kuin kuunnella mitä naapurissa on. Jos koira voi hyvin niin kaikki ok mutta tod ärsyttävää kiusata naapuria jostain koiran äänestä.

Naapuri nukkuu aamuisin, tekee vuorotyötä. "Paitsi kun koira ulvoo". Ymmärrän naapuria ja olen pahoillani että koirani mahdollinen ulvonta häiritsee. Olen silti vain hieman hämmentynyt asiasta. Nimeään naapuri ei paperiin laittanut.

Kun on yhden tunnin takia todella vaikea tehdä asialle mitään. Jätän tästälähin kameran nauhoittamaan ja sitten hankin sitruunapannan ensihätään jos koira todella ulvoo.

-ap

Vierailija
6/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat häädön, jos koira ulisee toistuvasti useana päivänä viikossa.

Vierailija
7/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapuri nukkuu aamuisin, tekee vuorotyötä. "Paitsi kun koira ulvoo". Ymmärrän naapuria ja olen pahoillani että koirani mahdollinen ulvonta häiritsee. Olen silti vain hieman hämmentynyt asiasta. Nimeään naapuri ei paperiin laittanut.

Kun on yhden tunnin takia todella vaikea tehdä asialle mitään. Jätän tästälähin kameran nauhoittamaan ja sitten hankin sitruunapannan ensihätään jos koira todella ulvoo.

-ap

Sitruunapanta toimii enemmänkin haukkuun. Riippuu tietysti miten karsea ja jytäkkä vonkuna koirastasi lähtee...

Vierailija
8/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun naapurirapussa koiranpentu haukkuu ja valittaa normaalisti arkisin klo 8-17 välillä. Joka päivä mutta ei yhtämittaa. Omistajilla ei varmaan ole tietoa asiasta.

Vierailija
9/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele naapurin kanssa ja selvitä missä vaiheessa ulvonta tapahtuu. Yleensä koirat aloittaa heti, kun omistaja lähtee ja toiset taas odottaa jonkin aikaa, että tuleeko omistaja takaisin x ajan päästä ja jos ei, niin aloittavat vasta sitten. Voihan olla, että ulvonnan aiheuttaakin jokin muu kuin se, että olet poissa. Itse varmaan tekisin harjoituksia uudestaan. Ethän aiemmissa tilanteissa ole mennyt takaisin asuntoon silloin, kun koira ulvoo? (Et varmaankaan).

Apteekista saa niitä pistorasiaan laitettavia laitteita, jotka erittävät jotain ainetta minkä pitäisi rauhoittaa useampaakin oiretta, mutta omalle koiralle aikoinaan ei toiminut (ei äännellyt, mutta muuta ei toivottua toimintaa oli asunnon vaihdon myötä, joka loppui itsestään).

Vierailija
10/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ap hyvä naapuri jos teet asialle jotain.

Itse jouduin muutama vuosi sitten parin vuoden ajan kärsimään yläkerran haukkuvasta ja ulvovasta koirasta, teki sitä aina selkeästi silloin kun oli yksin. Omistajat olivat joka arkipäivä aamusta iltapv poissa ja minä opiskelin kotona, oli ihan karseeta, koska se koira ei pitänyt minuuttia pidempiä taukoja itkemisestään.

Omistajat vähät välittivät, koska heidän mielestään kyseessä oli normaali elämisen ääni.

Vierailija
11/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita naapurille postiluukusta joululahjaksi: Jason ja vihainen viivi.

Jos on yleissivistystä niin häpee ja jos on oikeasti kusipää, niin laita asia eteenpäin.

Vierailija
12/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se ulina ihan v....n ärsyttävää, se ei ole normaali elämiseen kuuluva ääni.

Vierailija
13/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun naapurirapussa koiranpentu haukkuu ja valittaa normaalisti arkisin klo 8-17 välillä. Joka päivä mutta ei yhtämittaa. Omistajilla ei varmaan ole tietoa asiasta.

Jatkan tästä. Koiran omistajanuoripari hommasi koiran. Laittoi rappukäytäviin koiran kuvia ja kertoi, että koiraa saa rapsutella tavatessaan. Varmaan luulevat, että koira on päiväsaikaan ihan rauhallinen. Koiranpennun paikka ei ole yksinäinen kerrostaloasunto.

Vierailija
14/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se ulina ihan v....n ärsyttävää, se ei ole normaali elämiseen kuuluva ääni.

Mä en enää tiedä mikä on elämiseen kuuluvaa, mutta meidän 8 kerroksiseen taloon muutti nuori pariskunta ja sen jälkeen hissiin ja ilmoitustauluihin ilmestyi omituisia viestejä.

Vierailija
15/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ei-toivottuun käyttäytymiseen ratkaisuna sitruunapanta. Ei sitten mitään muuta voi keksiä, vai? Kyllä täytyy olla aikamoinen vätys, jos ei muuta vaivaudu keksimään koiransa hyvinvoinnin eteen.

Vierailija
16/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan itse olet todella outo. Tiedän kokemuksesta, että koiran ulvonta tuntuu pahalta. Ei sitä kuunnella, se kuuluu. Haukkuminen on erikseen ja se ärsyttää. Kyllä kerrostalossa pitää ajatella muitakin niin valitettavaa kun se tuntuu sinulle olevan.

Vierailija
17/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran ei-toivottuun käyttäytymiseen ratkaisuna sitruunapanta. Ei sitten mitään muuta voi keksiä, vai? Kyllä täytyy olla aikamoinen vätys, jos ei muuta vaivaudu keksimään koiransa hyvinvoinnin eteen.

Täysin samaa mieltä!

Vierailija
18/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa yksi hormonihiiri mylvii.

Vierailija
19/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat nyt kerta kaikkiaan ovat sellaisia, että ne eivät oikein pidä yksin olemisesta, vaikka miten olisi yritetty opettaa olemaan yksin.

Minua jostain syystä ärsyttää enemmän ihmisten kuin koirien aiheuttama meteli. Kai sitä ajattelee, että ihmisen pitäisi tajuta olla hiljaa, mutta koiralta ei voi vaatia samaa. Toki yöaikaan on kauheaa jos ei voi nukkua, ihan metelin aiheuttajasta riippumatta.

Vierailija
20/37 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ensin kamera nauhottamaan ulvooko koira ja jos ulvoo niin kokeile vaikka tätä https://www.digitaldogsitter.com/fi/koiran-eroahdistus?utm_source=googl…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän