Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Postilla työhaastattelussa

Vierailija
29.11.2018 |

Käväsin tuossa taannoin Postilla työhaastattelussa sanomalehtien jakajaksi.
Okei, ei ollut edes mitään kunnon työhaastattelua. Soitettiin vaan "olet laittanut hakemuksen, pääsetkö perehdytykseen päivänä x." Sanoin että onnistuu. No en mennyt koska univaikeuksia. Soittivat uudestaan ja tarjosivat uutta päivää. No menin sitten silloin.

Siellä Postin konttorilla sitten istuskeltiin 4h kuunnellen käytännön asioita perehdyttäjän saamatta tietokone + videoprojektia toimimaan joten homma mentiin sitten läpi puolivaloilla perehdytyksen venyessä yli viisi tuntiseksi.

Perehdytyksen jälkeen jengiä kutsuttiin yksi toisensa jälkeen kirjoittamaan työsopparia.
Sillä naisella jonka kanssa asiaa kävin läpi oli tissit tyrkyllä eli tarkoituksella jätetty ylimpiä nappeja napittamatta. Oli semi kiusallista.

Jakajilla on piirit. Ne piirit lukee työsopimuksessa. Ne piirit ovat numerosarjoja. Työsopimuksessa lukee tarkalleen, merkilleen näin:
"Työsuhteen alkaessa jakopiiri(t) ovat seuraavat: 172-340+527+583"
Kysyin siltä naiselta "onko mulla siis 4 jakopiiriä?"
Tähän nainen hymähti myöntävästi.
Myöhemmin työt aloitettuani selvisi, että piirejä on vain 3. Ensimmäinen numerosarja oli jotain aivan muuta kuin piirin numero vaikka niin annettiin ymmärtää.

No tuota työsuhdetta ei kauaa kestänyt. Työntekijän k***ttaminen on loistava tapa saada työntekijä jäämään taloon.

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

postin isotissinen täti kirjoitti:

Onko paljon mennyt pitkiä tänään?

0

Koetko olevasi jotenkin älykäs tuolla komentillasi?

Vierailija
102/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172-340+527+583

1 alue........... 172-340

2 alue............ 527

3.alue..............583

Nämö alueet on eroteltu selvästi +merkillä

Ei kerrottu. Minä kysyin "onko mulla siis 4 piiriä?" Johon hymähdettiin myöntyvästi. Sanoin "eli siis kun mulla on 4 piiriä ja työaika 2-6 niin yhden piirin kesto on tunnin?" Jälleen hymyiltiin ja hymähdettiin myöntyvästi. Todellisuudessa piirejä oli 3 eikä 4 ja piirit eivät olleet tunnin mittaisia vaan yhteensä 3 piiriä piti suorittaa alle 3h. Toisin sanoen annettiin allekirjoittaa sopimus väärän tiedon valossa ilman että sitä väärää tietoa pyrittiin edes oikaisemaan joka on harhaanjohtamista ja kusettamista työnantajan puolelta. Ymmärtääkö nyt vai tavataanko ja väännetään rautalangasta vielä tehokkaammin?

Se myöntyvä hymähdys oli ehkä hymähdys sun typeryydelle, koska alueita on selvästi vain kolme (3) kappaletta.

Ensin on iso alue ja sitten kaksi pienempää.

Päätän tähän, kiitos ja heippa 🤗

Ja se on harhaanjohtamista mikäli ei edes pyritä oikaisemaan väärinkäsitystä vaan annetaan väärän tiedon valossa allekirjoittaa sopimus. Se on RIKOS YMMÄRRÄTKÖ RIKOS!

Sulla varmaan on kaivaa Finlexistä tähän momentti ja joku  ennakkotapaus? Ilman niitä sun on ihan r turha jankata täällä - eikä  meitä kiinnosta.

Sä teet tuolla mesoamisellasi itsestäsi naurunalaisen.

Kaiva itse, en ole äitisi, isäsi enkä opettajasi. En ole Google enkä Wikipedia. Sinulla on molemmat. Käytä niitä ja käytä päätäsi mikä selkeästi on jäännyt vähän vähemmälle.

Ok eli sulla ole vedenpitävää keissiä vaan ainoastaan pakkomielteinen jankkaus oletetusta vääryydestä.

Palstailijat, hajaantukaa - ei täällä ole mitään nähtävää. Selvä latvabee tämä ap.Eikä  osaa edes hakea tietoa.

Jos sinä ap olet noin agressiivinen tuntemattomille ihmisille, suosittelen että suljet koneen ja koitat rauhoittua. Tuolla tyylillä et edistä asiaasi.

Ja muuten, ihmiset yleensä kaivavat esiin ne sopivat lainkohdat ja ennakkopäätökset tukemaan väitteitään. Minä olen käyttänyt itse menestyksekkäästi tätä metodia reklamoidessani eri jutuista ja aina on korvaus tullut.

Sullla on vaan väitteitä ja vihaa, muttei sen sijaan mitään konkreettista pykälää  johon vetoaisit. Olisit uskottavampi jos oisit tehnyt taustatyöt ennen kuin tulit tänne haukkumaan työnantajaasi.

En harrasta pulushakkia joten en keskustele kanssasi enempää, pulu. Pus.

Työntekijä saa purkaa työsopimuksen päättyväksi heti, mikäli työnantaja laiminlyö tai rikkoo työsopimuksesta tai laista johtuvia, työsuhteeseen olennaisesti vaikuttavia velvoitteitaan niin vakavasti, ettei työntekijältä voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista edes irtisanomisaikaa.

Tällaisia syitä ovat esimerkiksi:

- työnantaja on sopimusta tehtäessä olennaisessa kohdassa johtanut harhaan työntekijää

https://www.erto.fi/tyosuhdeopas/10-sis%C3%A4lt%C3%B6/1312-tyontekijan-o...

"Lain mukaan työsopimus saadaan purkaa, jos toinen osapuoli rikkoo tai laiminlyö työsopimuksesta tai laista johtuvia, työsuhteeseen olennaisesti vaikuttavia velvoitteitaan niin vakavasti, ettei toiselta osapuolelta voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista irtisanomisajan pituista aikaa. Tällaisia syitä voivat olla esimerkiksi toisen osapuolen vakava harhaanjohtaminen työsuhteen alkaessa."

https://www.minilex.fi/a/ty%C3%B6sopimuksen-purkaminen-ja-syyt

Minä olen tehnyt taustatyöni. Sinä et vaivautunut etsimään itse tietoa vaan tulit tänne pätemään ja esittämään kaikkitietävää vaikka et selkeästi sitä ole. Tuomitsit ilman että jaksoit itse ottaa selvää. Uusavuttomuus huipussaan. Taisi mennä se peukalo sinne vakoseen ja aika syvälle nyt. Hyvä, pysyköönkin siellä. Ei mikään ihme että eduskuntaan äännestetään kaiken maailman vatipäitä kun ihmisten äo taso ja oma-aloitteellisuus on tämä. xD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin että työsopimuksia kirjoiteltiin suht liukuhihnalta.

Onko mahdollista että kyse oli ihan vain siitä että henkilö, jonka kanssa allekirjoitit sopimusta ei jokaiseen merkittyjen aluenumeroiden määrää muistanut ulkoa. Oletti tod näk vain että osaat tulkita sopimusta. 

Mikäli sinulla oli epäselvyyttä asiasta/merkinnöistä sopimuksen allekirjoitustilanteessa, olisikohan tarkentava kysymys ollut poikaa...

Vierailija
104/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa näille postia viikoittain mollaaville palkkaa? Joku, jolla on yritys valmiina ottamaan työt tehdäkseen?

Vierailija
105/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikos se kyllä on, jos ei ole aluenumerosarjaa edes mainittuna. Törkeää!

Eikös se ollut se eka kolminumeroinen? Kyllä tää jankkaaja on... jankkaaja. Mikä mt-puolen ongelma mahtaakaan olla, terve ei   valita netissä tolleen.

Niin se olikin, mutta et selkeästi ymmärrä mistään mitään etkä varsinkaan sitä mikä tässä nyt on ongelma jonka olen selittänyt jo varmaan 16 kertaa. Mitäs jos lukisit ihan ajatuksen kanssa.

Pitää "jankata" koska luetun ymmärtämisessä on monella täällä suuria ongelmia.

Lisäksi monella on täällä kyvyttömyys etsiä itse tietoa vaan odotetaan, että kaikki tuodaan nenän eteen. Oivoi miten uusavutonta, laiskaa jengiä.

Itsekin oletat että työnantaja maagisesti tajuaa millä tavalla olet jonkun asian ymmärtänyt.

Vierailija
106/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitin että työsopimuksia kirjoiteltiin suht liukuhihnalta.

Onko mahdollista että kyse oli ihan vain siitä että henkilö, jonka kanssa allekirjoitit sopimusta ei jokaiseen merkittyjen aluenumeroiden määrää muistanut ulkoa. Oletti tod näk vain että osaat tulkita sopimusta. 

Mikäli sinulla oli epäselvyyttä asiasta/merkinnöistä sopimuksen allekirjoitustilanteessa, olisikohan tarkentava kysymys ollut poikaa...

Työnantajan valtuuttamalla palkollisella on sama työsopimus edessään kun mulla joten ei siinä ole mitään muistamista.

Jos työnantajan valtuuttama palkollinen ei itsekkään ymmärrä työsopimuksen sisältöä ei hän ole silloin ole oikea ihminen niitä tekemään työntekijöiden kanssa.

Minä kyllä kysyin asiasta, mutta asiaa ei selvennetty vaan annettiin elää harhaluuloissa ja niistä harhaluuloissa olemisesta työnantajan valtuuttama henkilö oli tietoinen, muttei tehnyt asian korjaamiseksi mitään.

Vierailija
107/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse varmaan ihmetellä, miksi postilla pissii hommat.

.

Soittelevat ja kerjäävät tuollaisia "nukkuneen rukouksia" (anteeksi kielilikuva 🙊) monta kertaa töihin. Eikö löydy työntekijää, jota ei tarvitse kerjää saapumaan duuniin, tässä työttömien maassa?

.

AP, sulle on selkeästi kerrottu aloituksen mukaan seuraavaa:

"Työsuhteen alkaessa jakopiiri(t) ovat

seuraavat: 172-340+527+583"

.

Tuossahan on selvästi kerrottu olevan kolme (3) aluetta!

.

172-340 ja 527 ja 583.

.

Nyt saat ainakin nukkua 🛌

Kyllä on yks taliaivo taas kommentoimassa.. Ei ymmärrä mitään lukemaansa ja kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken yrittäen olla nokkela.

Talia taitaa löytyä pöksyistäs.

Sun/AP viestin perusteella, taitaa postilla olla kova taso työntekijöissä.

Mikä pelkuri se siellä ei vastaa sille esitettyihin kysymyksiin? Puhu sitten tasoista kun vastaat näihin asioihin:

Miksi siihen on laitettu ylimääräinen numerosarja? Miksi siihen on laitettu 4 numerosarjaa piirinumeroiden kohdalle eikä 3 kun kerta todellinen piirimäärä oli 3 eikä 4?

Todella selvästi kerrottu, uskotkohan tuohon itsekkään. Olisi voinut samantien laittaa ne 3 piiriä eikä leikkiä ylimääräisillä numerosarjoilla ja merkeillä, mutta miksei tehty niin jos puhtaat jauhot pussissa? Vastaappa näihin ole hyvä.

ä

Käsitit siis piirien määrän väärin, so what?

Minä kysyin "onko mulla siis 4 piiriä?" Johon hymöhdettiin myöntyvästi.

Sanoin "eli siis kun mulla on 4 piiriä ja työaika 2-6 niin yhden piirin kesto on tunnin?"

Jälleen hymyiltiin ja hymähdettiin myöntyvästi.

Todellisuudessa piirejä oli 3 eikä 4 ja piirit eivät olleet tunnin mittaisia vaan yhteensä 3 piiriä piti suorittaa alle 3h.

Toisin sanoen annettiin allekirjoittaa sopimus väärän tiedon valossa ilman että sitä väärää tietoa pyrittiin edes oikaisemaan joka on harhaanjohtamista ja kusettamista työnantajan puolelta.

Miksi siihen on laitettu ylimääräinen numerosarja?

Miksi siihen on laitettu 4 numerosarjaa piirinumeroiden kohdalle eikä 3 kun kerta todellinen piirimäärä oli 3 eikä 4?

Se yksi numerosarja ei edes ollut piirin numerosarja, minä kysyin sitä kokeneemmalta kollegalta.

Todella selvästi kerrottu, uskotkohan tuohon itsekkään.

Olisi voinut samantien laittaa ne 3 piiriä eikä leikkiä ylimääräisillä numerosarjoilla ja merkeillä, mutta miksei tehty niin jos puhtaat jauhot pussissa?

Vastaappa näihin ole hyvä.

Ymmärtääkö nyt vai tavataanko ja väännetään rautalangasta vielä tehokkaammin?

No jos se 172 on aluenumero niin mitä epäselvää tuossa on? Piirejä on kolme ja ne ovat tuossa plussalla eroteltuina.

Minä epäilen että henkilö jonka kanssa allekirjoitit sopimuksen ei vaan tiennyt noista piireistä ja numeroista, hänen hommansa oli hoitaa rekryt kotiin. Toki ikävää että tuollainen väärinkäsitys tuli mutta ei siitä kannata lopuksi ikää tuohtua.

Vierailija
108/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

postit väärin kirjoitti:

Työsuhdetta ei kauan kestänyt? Menikö piirit päin vttua?

No ei kestänyt. Työ loppui ennen kuin alkoikaan.

Vierailija
109/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikos se kyllä on, jos ei ole aluenumerosarjaa edes mainittuna. Törkeää!

Eikös se ollut se eka kolminumeroinen? Kyllä tää jankkaaja on... jankkaaja. Mikä mt-puolen ongelma mahtaakaan olla, terve ei   valita netissä tolleen.

Niin se olikin, mutta et selkeästi ymmärrä mistään mitään etkä varsinkaan sitä mikä tässä nyt on ongelma jonka olen selittänyt jo varmaan 16 kertaa. Mitäs jos lukisit ihan ajatuksen kanssa.

Pitää "jankata" koska luetun ymmärtämisessä on monella täällä suuria ongelmia.

Lisäksi monella on täällä kyvyttömyys etsiä itse tietoa vaan odotetaan, että kaikki tuodaan nenän eteen. Oivoi miten uusavutonta, laiskaa jengiä.

Itsekin oletat että työnantaja maagisesti tajuaa millä tavalla olet jonkun asian ymmärtänyt.

"Mulla on siis 4 piiriä" vaikka työnantaja on kirjoittanut työsopimukseen 3 piiriä eikä selventänyt asiaa = tietoinen, tahallinen teko. Ei siihen tajuamiseen mitään magiaa tarvita.

Vierailija
110/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

postit väärin kirjoitti:

Niin, se loppui työtapaturmaan jonka johdosta olin leikkauksessa ja pari kk saikulla jonka jälkeen irtisanoin itseni koska monia puutteita mm työturvallisuudessa ja harhaanjohtamalla kirjoitettu työsoppari.

Tervemenoa vaan Postille töihin.

Vierailija
111/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse varmaan ihmetellä, miksi postilla pissii hommat.

.

Soittelevat ja kerjäävät tuollaisia "nukkuneen rukouksia" (anteeksi kielilikuva 🙊) monta kertaa töihin. Eikö löydy työntekijää, jota ei tarvitse kerjää saapumaan duuniin, tässä työttömien maassa?

.

AP, sulle on selkeästi kerrottu aloituksen mukaan seuraavaa:

"Työsuhteen alkaessa jakopiiri(t) ovat

seuraavat: 172-340+527+583"

.

Tuossahan on selvästi kerrottu olevan kolme (3) aluetta!

.

172-340 ja 527 ja 583.

.

Nyt saat ainakin nukkua 🛌

Kyllä on yks taliaivo taas kommentoimassa.. Ei ymmärrä mitään lukemaansa ja kuvittelee tietävänsä kaikesta kaiken yrittäen olla nokkela.

Talia taitaa löytyä pöksyistäs.

Sun/AP viestin perusteella, taitaa postilla olla kova taso työntekijöissä.

Mikä pelkuri se siellä ei vastaa sille esitettyihin kysymyksiin? Puhu sitten tasoista kun vastaat näihin asioihin:

Miksi siihen on laitettu ylimääräinen numerosarja? Miksi siihen on laitettu 4 numerosarjaa piirinumeroiden kohdalle eikä 3 kun kerta todellinen piirimäärä oli 3 eikä 4?

Todella selvästi kerrottu, uskotkohan tuohon itsekkään. Olisi voinut samantien laittaa ne 3 piiriä eikä leikkiä ylimääräisillä numerosarjoilla ja merkeillä, mutta miksei tehty niin jos puhtaat jauhot pussissa? Vastaappa näihin ole hyvä.

ä

Käsitit siis piirien määrän väärin, so what?

Minä kysyin "onko mulla siis 4 piiriä?" Johon hymöhdettiin myöntyvästi.

Sanoin "eli siis kun mulla on 4 piiriä ja työaika 2-6 niin yhden piirin kesto on tunnin?"

Jälleen hymyiltiin ja hymähdettiin myöntyvästi.

Todellisuudessa piirejä oli 3 eikä 4 ja piirit eivät olleet tunnin mittaisia vaan yhteensä 3 piiriä piti suorittaa alle 3h.

Toisin sanoen annettiin allekirjoittaa sopimus väärän tiedon valossa ilman että sitä väärää tietoa pyrittiin edes oikaisemaan joka on harhaanjohtamista ja kusettamista työnantajan puolelta.

Miksi siihen on laitettu ylimääräinen numerosarja?

Miksi siihen on laitettu 4 numerosarjaa piirinumeroiden kohdalle eikä 3 kun kerta todellinen piirimäärä oli 3 eikä 4?

Se yksi numerosarja ei edes ollut piirin numerosarja, minä kysyin sitä kokeneemmalta kollegalta.

Todella selvästi kerrottu, uskotkohan tuohon itsekkään.

Olisi voinut samantien laittaa ne 3 piiriä eikä leikkiä ylimääräisillä numerosarjoilla ja merkeillä, mutta miksei tehty niin jos puhtaat jauhot pussissa?

Vastaappa näihin ole hyvä.

Ymmärtääkö nyt vai tavataanko ja väännetään rautalangasta vielä tehokkaammin?

No jos se 172 on aluenumero niin mitä epäselvää tuossa on? Piirejä on kolme ja ne ovat tuossa plussalla eroteltuina.

Minä epäilen että henkilö jonka kanssa allekirjoitit sopimuksen ei vaan tiennyt noista piireistä ja numeroista, hänen hommansa oli hoitaa rekryt kotiin. Toki ikävää että tuollainen väärinkäsitys tuli mutta ei siitä kannata lopuksi ikää tuohtua.

Työnantajan valtuuttamalla palkollisella on sama työsopimus edessään kun mulla joten ei siinä ole mitään muistamista.

Jos työnantajan valtuuttama palkollinen ei itsekkään ymmärrä työsopimuksen sisältöä ei hän ole silloin ole oikea ihminen niitä tekemään työntekijöiden kanssa.

Minä kyllä kysyin asiasta, mutta asiaa ei selvennetty vaan annettiin elää harhaluuloissa ja niistä harhaluuloissa olemisesta työnantajan valtuuttama henkilö oli tietoinen, muttei tehnyt asian korjaamiseksi mitään.

Vierailija
112/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

postit väärin kirjoitti:

Niin, se loppui työtapaturmaan jonka johdosta olin leikkauksessa ja pari kk saikulla jonka jälkeen irtisanoin itseni koska monia puutteita mm työturvallisuudessa ja harhaanjohtamalla kirjoitettu työsoppari.

Tervemenoa vaan Postille töihin.

Kurja homma :(

Toivottavasti löytyy uusi mukava työ!

Vierailija
113/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No en mennyt koska univaikeuksia". 

Eiköhän tuo kertonutkin kaiken.

Ja sitten menin. Yhtä kaikki, oikeuttaako se työntekijän k*settamiseen jos terveydellisistä syistä on estynyt menemään perehdytykseen?

Oot Kaffebulla paras :D

Vierailija
114/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mikä työ sanomalehdenjakajilla. Tein sitä kesätyönä 18-vuotiaana pyörällä. 2.20 saapui lehdet ja 6.00 oli oltava valmista. Juosten kun veti piirinsä läpi niin oli valmista jo viiden aikoihin. Palkka oli muistaakseni 800-900e/kk. Tästä on kohta 8 vuotta aikaa.

Vierailija
115/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos valittaisit, että joudut tekemään enemmän töitä kun työsopimuksessa lukee.

Työaika ja palkka oli selvä kun sopimusta kirjoitit?

Vierailija
116/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuosta perehdytyksestä sai myös palkan?

Vierailija
117/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt mitään tästä aloituksesta. 

Pointti on, että ap yrittää kaikin mahdollisin keinoin välttää joutumasta töihin, mutta erehtyi epähuomiossa allekirjoittamaan työsopimuksen sillä allekirjoitustilanteessa pöydän toisella puolella istui nainen joka oli jättänyt paidan ylänapit auki.

Vierailija
118/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekijä saa purkaa työsopimuksen päättyväksi heti, mikäli työnantaja laiminlyö tai rikkoo työsopimuksesta tai laista johtuvia, työsuhteeseen olennaisesti vaikuttavia velvoitteitaan niin vakavasti, ettei työntekijältä voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista edes irtisanomisaikaa.

Tällaisia syitä ovat esimerkiksi:

- työnantaja on sopimusta tehtäessä olennaisessa kohdassa johtanut harhaan työntekijää

https://www.erto.fi/tyosuhdeopas/10-sis%C3%A4lt%C3%B6/1312-tyontekijan-…

"Lain mukaan työsopimus saadaan purkaa, jos toinen osapuoli rikkoo tai laiminlyö työsopimuksesta tai laista johtuvia, työsuhteeseen olennaisesti vaikuttavia velvoitteitaan niin vakavasti, ettei toiselta osapuolelta voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista irtisanomisajan pituista aikaa. Tällaisia syitä voivat olla esimerkiksi toisen osapuolen vakava harhaanjohtaminen työsuhteen alkaessa."

Koko ketjun lukeneena näen tässä seuraavat vaihtoehdot:

A) Aluenumerosta on jossakin välissä mainittu, mutta se on vain mennyt ohi. Sitä sattuu ns. paremmissakin piireissä.

B) Rekrystä vastaava Postin edustaja on myös kuvitellut piirejä olleen neljä, joten sinulla olisi ollut (vaikeasti toteen näytettävä) oikeus vaatia neljättä piiriä jaettavaksi. Mikäli Posti ei olisi tähän suostunut voit tosiaan _irtisanoa_ työsopimuksen, sillä tämän kokoluokan väärinkäsitys ei millään täytä purkamisen edellytyksiä (kohtuuttomuus jatkaa työtä irtisanomisajan).

Lähimpänä rikosnimikkeenä lienee petos, minkä tunnusmerkistö ei kuitenkaan lähellekään täyty, joten rikosta ei ole tapahtunut.

Tsemppiä uusiin koitoksiin!

Vierailija
119/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan ajattelu vaikuttaa jotenkin aika kummalliselta, jopa oudolta. Tuntuu, että hänellä saattaisi olla ajatteluprosesseissaan muutenkin aika laajaa jäykkyyttä ja realiteettien ymmärryksen hankaluutta.

Vierailija
120/166 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mikä se kusetus oli? Saitko paljon vähemmän palkkaa, kun piirejä oli kolme vai mitä?

Kysyij "onko mulla 4 piiriä" kun siinä kohti työsopimusta missä piirit oli lueteltu oli 4 numerosarjaa, ei kolme. Tähän se nainen hymähti myönteisesti. Eli ei oikaissut virheellistä käsitystäni. Ei oikaissut edes sitä kun sanoin "eli kun mulla on neljä piiriä ja työaika on 02-06 niin yks piiri kestää tunnin" (piireille laskettu piirikohtanen suoriutumisaika) Tähänkin nainen hymyili ja hymähti myönteisesti, ei oikaissut vääriä mielikuviani ja antoi väärän tiedon valossa allekirjoittaa työsopimuksen. Se oli se k*setus. Ymmärrätkö nyt?

Kumpi haittaa enemmän elämääsi, naisen hymähtely oletuksillesi vai jäädä ilman töitä?

Tee itse raskasta yötyötä 8,84e/h + 0,75E yölisä/h palkalla. Terveys on mulle arvokkaampaa kuin tuo. Yötyö syö tutkitusti terveyttä enemmän kuin päivätyö.

Kyllä minä tiedän yötyön haitat, ajattelin vaan kun hait tuota työtä. Ei kai se yllätys ollut, että on yötyö ja palkka huono?

Millään muulla alalla ei makseta yhtä naurettavan pientä yötyölisää kuin Postilla, ei edes pikaruokaloissa.

Yötyölisä on sisähommissa 30% tuntiliksaan.