Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te naiset ajattelette tästä? (Kotitöiden jakaminen)

Vierailija
28.11.2018 |

Vaimoni mielestä minun pitäisi tehdä puolet kotitöistä (siivous, pyykki, silittäminen, ruuanlaitto). Vaimo on kotona lapsemme 1,5v kanssa.

Minä en pysty tekemään enempää kuin nyt jo teen perhemme hyväksi. Teen vaativaa työtä, jossa työpäivät saattavat venyä pitkiksi eikä varsinaista työaikaa ole. Lisäksi autan vaimoni isän yrityksessä iltaisin ja viikonloppuisin ilman palkkaa. Teen kaikki kodin korjaustyöt, toteutan vaimon suunnittelemat sisustusprojektit, hoidan puutarhan, pidän huolta perheen talousasioista, rahoista, sijoituksista, huollatan ja pidän kunnossa meidän molemmat autot. Lisäksi pidän huolta kaikesta elektroniikasta, päivitän tietokoneet, teen kaikki muut ostokset paitsi vaimon jutut ja lapsen vaatteet. Minulla ei riitä aikaa enää vaimoni tarkoittamiin ”kotitöihin” ja lisäksi ihmettelen mitä kaikki minun tekemäni työ sitten on?

Mitä mieltä olette tästä? Mitä sanoisitte vaimolleni? Kirjoittakaa vastauksenne ketjuun, niin näytän sen vaimolleni, kun asiasta seuraavan kerran tulee keskustelua.
M34

Kommentit (513)

Vierailija
41/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ero. Hanki nainen joka arvostaa sua - noilla ominaisuuksilla niitä nimittäin löytyy.

Epäilen työhullut kommunikaatiotaidottomat kontrollifriikit eivät ole kuuminta hottia pariutumismarkkinoilla. Varsinkin kun sieltä putkahtaa se viikkolapsikin. Ero kyllä olisi ihan oikein, että äijäkin osallustuisi oikeasti lapsensa arkeen. Tällaiset perhevastuun välttelijät ei kyllä sympatiaa ansaitse.

Ei varmaan nuo mainitsemasi ole hottia, mutta tuo aloittaja on hottia.

Aloittajahan on nimenomaan sellainen. Tekee mitä vaan ettei tartte olla kotona. On kommunikaatiokyvytön, eikä osaa keskustella asiasta vaimonsa kanssa. Kontrollifriikkinä haluaa omia perheen raha-asiat. Esittää työnsankaria kun silloin tällöin tekee jonkun pikku korjaushomman. Ei osallistu lapsensa hoitoon eikä ilmeisesti juuri huomioi sitä vaimoaankaan. Ero kyllä tulee tasan varmasti tolla pelillä.

Aloittaja on pakotettu auttamaan appeaan. Sen lisäksi painaa niska limassa hommia, jotta eukko saa läsiä kotona ja vaatia lisää kaikkea.

Vierailija
42/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on provo mutta vastataan nyt kuitenkin:

vaimoni isän yrityksessä iltaisin ja viikonloppuisin ilman palkkaa.

- Tämä vaimolle. Pääsee hänkin pois kotoa.

Teen kaikki kodin korjaustyöt,

- kertaluonteisia, ei niitä koko ajan ole

toteutan vaimon suunnittelemat sisustusprojektit

- ks yllä

hoidan puutarhan

- harrastus

pidän huolta perheen talousasioista, rahoista, sijoituksista

- Vaimolle

huollatan ja pidän kunnossa meidän molemmat autot

- kaksi kertaa vuodessa

Lisäksi pidän huolta kaikesta elektroniikasta, päivitän tietokoneet,

- kertaluonteista, jos sitäkään, mitä huolehdittavaa edes on elektroniikassa? Olen omistanut sitä 40 vuotta ja itsekseen tuntuu olla möllöttävän

teen kaikki muut ostokset paitsi vaimon jutut ja lapsen vaatteet.

- eli mitä tarkalleen? Omat vaatteesi? Ruokakaupassa riittää kun käy kerran viikossa ja nykyään voi tilata kaikki ruoat kotiinkin.

Lapsen vaatehuolto on perheessä se ehdottomasti työläin ostos-osuus

Minulla ei riitä aikaa enää vaimoni tarkoittamiin ”kotitöihin” ja lisäksi ihmettelen mitä kaikki minun tekemäni työ sitten on?

- Puuhailua, harrastamista ja vastuun laistamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni mielestä minun pitäisi tehdä puolet kotitöistä (siivous, pyykki, silittäminen, ruuanlaitto). Vaimo on kotona lapsemme 1,5v kanssa.

Minä en pysty tekemään enempää kuin nyt jo teen perhemme hyväksi. Teen vaativaa työtä, jossa työpäivät saattavat venyä pitkiksi eikä varsinaista työaikaa ole. Lisäksi autan vaimoni isän yrityksessä iltaisin ja viikonloppuisin ilman palkkaa. Teen kaikki kodin korjaustyöt, toteutan vaimon suunnittelemat sisustusprojektit, hoidan puutarhan, pidän huolta perheen talousasioista, rahoista, sijoituksista, huollatan ja pidän kunnossa meidän molemmat autot. Lisäksi pidän huolta kaikesta elektroniikasta, päivitän tietokoneet, teen kaikki muut ostokset paitsi vaimon jutut ja lapsen vaatteet. Minulla ei riitä aikaa enää vaimoni tarkoittamiin ”kotitöihin” ja lisäksi ihmettelen mitä kaikki minun tekemäni työ sitten on?

Mitä mieltä olette tästä? Mitä sanoisitte vaimolleni? Kirjoittakaa vastauksenne ketjuun, niin näytän sen vaimolleni, kun asiasta seuraavan kerran tulee keskustelua.

M34

Tässä sinulle ratkaisuja

- ala etsiä toista työtä, jossa on säännöllinen työaika

- sanot apelle, että aikasi ei enää riitä ilmaiseen työhön. Jos suuttuu, niin suuttuu, mutta ei haittaa.

- olette ilmeisesti ostaneet lahoamispisteessä olevan vanhan talon. Myytte sen ja hankitte tilalle rivarin tai kerrostalohuoneiston.

- sisustusprojektit loppuvat muuttoon. Tapetointiin voi palkata remppafirman.

- puutarhan hoidosta pääsette eroon muutolla. Ymmärtääkseni talvella ei edes ole mitään puutarhatöitä.

- perheen talousasioista, rahoista ja sijoituksista huolehtiminen vie viikosta korkeintaan 10 minuuttia

- miten huonot autot teillä on, kun niitä pitää viikottain huollattaa? Siihen menee omaisuus, jonka voi käyttää uudempien autojen hankintaan.

- ja taas tämä elektroniikasta huolehtiminen. Mitä se edes on? Kanavahaku telkkarista?

- en viitsi edes sanoa mitään tietokoneen päivittämisestä...

Vaimosi tietää, että kun hän palaa töihin, hänelle jää sitten kaikki kotityöt tehtäväksi, jos hän ei pidä nyt kiinni siitä, että sinä teet puolet. Aiemmin lapsia saaneet tuttavat ovat hänelle sen kertoneet. Harmi, kun itse typeryyksissäni tein kaikki kotityöt ollessani lapsen kanssa kotona. Mies laiskistui ihan silmissä.

Vaimo tietää palatessaan työelämään, että joutuu heräämään ennen yhdeksää. Kauhistus! Lapsi viedään päivähoitoon, jolloin ei sotke, tai tarvitse ruokaa päivisin. Koti pysyy siistinä. Ja niin edelleen. Homma helpottuu entisestään.

Vierailija
44/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi auttelet isän firmassa ja ilman palkkaa, ei kai sinua käytetä hyväksi, tai ei kai se vaan ole "mukava olohuone" josta saat kepparin luistaa kotitöistä? Karsi turhaa: sinä ulkopuolisia hommia ja vaimo voi unohtaa vaikka silittämisen.

Listaa tyypillinen viikko mitä ylipäätään edes teet, ei auton rassausta ja talon projekteja joka päivälle riitä.

Entäs kun vaimo palaa töihin, niin kotityötkö jää edelleen vaimolle? Perusteesi olla tekemättä niitä raukeaa viimeistään sillon, kun vaimokin käy töissä. Vai onko sekin sitten jotain vähäpätöistä puuhastelua verrattuna sinun urotöihin joita päivästä toiseen töissäsi suoritat.

Naapurin noin saman ikäistä miestä  kun katsoo kahden auton kanssa on riittänyt nikkaroimista joka päivälle jo toista viikkoa ja joka päivä näytti rakentavan lapsella leikkimajaa, jne...

Leikkimökin saa ostettua valmiina ja kun ostaa hyväkuntoiset autot niin ei tarvitse romua rassata. Meillä on uutena ostetut volvot vm 2002 ja 2009 ja niille ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin käyttää ennen katsastusta huoltamolla tarkastuksessa. Toisella on ajettu noin 400000 km ja toisella 200000 km.

Vierailija
45/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdota, että sinä jää vuorostasi kotiin hoitaman lasta. Vaimo töihin ja vastaamaan isänsä auttamisesta. Lapsi tarvii myös isäänsä.

Tämä. Ja muistakkin pitää koti siistinä ja ruoka odottamassa töistätulijaa. Tämä on opettavainen ja tarpeellinen kokemus kenelle tahansa.

Vierailija
46/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies yrittäjä ja homma lipsui juuri tuohon. Hän puuhaili kaikki ne hommat, joita sai tehdä rauhassa itsekseen, kaikki sellainen kevyt ja mieleinen.

Kun yritin sanoa, niin aina vastaus oli että viehän hän lapsen kerran viikossa harrastukseen eli kuskaa. Joo.

Pihatöitä tehdessä hän oli aina se, joka sai rauhassa paneutua suihkulähteen suihkun tekniikan virittämiseen tai sahan korjaamiseen tms. ja minä olin se, joka silmät selässä yritti kitkeä jotain ja siivota työkaluja pois lojumasta samalla lapsia vahtien.

Ja mies visusti sitä mieltä, että tekee paljon.

Kun oikeasti käyttäytyi kuin olisi ihan erillinen namiska siellä kotona, joka poimi rusinat pullasta ja kirjaimellisesti esim hyppi roskapussien yli töihin lähtiessään.

Minulla ei ollut koskaan sellaista hetkeä, että olisin saanut tehdä jonkin alusta loppuun kiireettä ja keskittyen.

Vierailija
47/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, teet paljon töitä, sitä ei voi kieltää. Uskon, että työsi on myös tärkeää. Mutta muistathan, että vaimosikin tekee erittäin tärkeää työtä: hän huolehtii pienestä lapsestanne ja kodistanne. Lapsen hoitaminen on ympärivuorokautista työtä, jossa ei väliä juurikaan ole mahdollisuuksia omaan aikaan ja lepoon. Lapselta liikenevän ajan vaimosi käyttää nyt kotitöihin, joista on yksin vastuussa. Ei sekään mikään helppo ja kevyt diili ole.

Eli ymmärrän, että sinulla on rankkaa, mutta niin on myös vaimollasi. Tiedän, koska olen itsekin kotona pian puolitoistavuotiaan kanssa. Olen tehnyt vaativaakin työtä ennen lasta, mutta en ole koskaan ollut näin uskomattoman väsynyt.

Voisitkohan tehdä hiukan vähemmän töitä, jotta pystyisit olemaan enemmän kotona ja osallistumaan kotiarkeen? Tää pikkulapsiaika on tosi rankka vaihe ja voi olla suhteelle tuhoisaa, jos vastuu lapsesta ja kodista jakautuu huomattavan epätasaisesti.

Nuo askareet, joita teet, ovat tosi tärkeitä, mutta väitän että päivittäiset kotityöt vievät huomattavasti enemmän aikaa, koska niitä on pakko tehdä niin usein: astiahuolto, pyykkääminen, ainakin kevyt järjestely ja ylläpitosiivous. Jos nyt et puolia pystykään tekemään, niin tee edes jotain, mieluiten pyytämättä. Tyhjennä silloin tällöin astianpesukone, laita pyykit koneeseen tai ripusta ne, korjaa lapsen lelut illalla lattialta. Siten viestit vaimollesi, että välität yhteisestä kodistanne ja että olette ns samassa veneessä.

Mielestäni aivan törkeä vastaus. Mies kertoi aloitusviestissään tekevänsä töiden lisäksi hommia myös vaimon isän firmassa ja omat kotityönsä. Mihin kaikkeen sitä oikein pitää revetä? Kyllä tuossa on ihan tarpeeksi, ja sanon näin vaikka itsekin olen ollut lasten kanssa kotona.

Kenen toive ja valinta on että mies tekee illat töitä appiukolle?

Todennäköisesti mies yrittää sillä välttyä kotonaolemisesta ja oikeasta osallistumisesta. Ihmeen kauan vaimo on tätä vastuunvälttelijää jo sietänyt. Taatusti vaimo haluaisi yhteistä aikaakin ja vaihtelua siihen omaan 24/7 kodin- ja lapsenhoitovastuuseen.

Vaimo voisi ottaa vastuu itsestään ja mennä esim. töihin. Ei itsenäinen nykynainen enää ole nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa jossain rajoittavassa vankilassa, jota miehen alistaminen, sorto ja epätasa-arvo aitaa vaan ihan toimiva subjekti joka tekee omia valintoja, arvioita ja päätöksiä omassa elämässään.

Vaimo on tässä se joka siipeilee. Ei käy töissä, ei ota vastuuta kotitöistä, jne. Kotiäitiys ei ole sitä, että vahvana vaaditaan paljon ja otetaan korkeitaa vastuu siitä lapsesta vaan se on kokonaista valtaista kodinhoitoa ja jos se ei maistu mietitään uudelleen onko se Rouva Virtainen oikea rooli.

Voin kyllä taata, että rouvalla on jo tämä eroajatus hautumassa. Eihän tuollaista parisuhteen irvikuvaa kukaan loputtomiin katsele.

Vierailija
48/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodissa on mukavia ja vähemään mukavia hommia.

Vähemmän mukavia on se loputon, ainainen samana toistuva siivous. Vie roskat, tiskikone, pintojen pyyhintä, kerää tavarat, kerää roskat, siisti ja säädä.

Kun lopetat sen toisesta päästä, saat aloittaa taas alusta sieltä toisesta päästä.

Sijoitulset, rahat, autot, puutarha, sisustus on harrastuksia....

Kerää roskat? :D Miten sotkuisia kämppiä teillä on kun niitä kotitöitä riittää uhriutumiseen asti?  Päivänä, joilloin kaikki mahdolliset koneet ja vempeleet. 

Mikä olisi teidän tärkeyden tunteen välikappale ja oman egon jatke, jos kaikki oikeasti voitaisiin käytännössä jakaa tasan?

Voivoi. Kun siellä huushollissa asuu taapero ja palveltava mies niin missäs luulet niiden roskien olevan ilman keräämistä.

Kerropa missä on esim kodinkone, joka kerää roskat, lelut ja vaatteet lattioilta? Vie roskat?

Egon jatke on kyllä enemmänkin se auto, jota täytyy mukapuunata koko ajan, sijoitukset eli se yks lapsilisä jonka kone panee säästötilille kerran kuussa, appiukon firma jossa ukkelit käy istuksimassa palkatta.

Jne.

Roskat ja vaatteet laittoilla? :D Vie roskat? :D Ette te voi olla tosissanne. 

Vierailija
49/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, teet paljon töitä, sitä ei voi kieltää. Uskon, että työsi on myös tärkeää. Mutta muistathan, että vaimosikin tekee erittäin tärkeää työtä: hän huolehtii pienestä lapsestanne ja kodistanne. Lapsen hoitaminen on ympärivuorokautista työtä, jossa ei väliä juurikaan ole mahdollisuuksia omaan aikaan ja lepoon. Lapselta liikenevän ajan vaimosi käyttää nyt kotitöihin, joista on yksin vastuussa. Ei sekään mikään helppo ja kevyt diili ole.

Eli ymmärrän, että sinulla on rankkaa, mutta niin on myös vaimollasi. Tiedän, koska olen itsekin kotona pian puolitoistavuotiaan kanssa. Olen tehnyt vaativaakin työtä ennen lasta, mutta en ole koskaan ollut näin uskomattoman väsynyt.

Voisitkohan tehdä hiukan vähemmän töitä, jotta pystyisit olemaan enemmän kotona ja osallistumaan kotiarkeen? Tää pikkulapsiaika on tosi rankka vaihe ja voi olla suhteelle tuhoisaa, jos vastuu lapsesta ja kodista jakautuu huomattavan epätasaisesti.

Nuo askareet, joita teet, ovat tosi tärkeitä, mutta väitän että päivittäiset kotityöt vievät huomattavasti enemmän aikaa, koska niitä on pakko tehdä niin usein: astiahuolto, pyykkääminen, ainakin kevyt järjestely ja ylläpitosiivous. Jos nyt et puolia pystykään tekemään, niin tee edes jotain, mieluiten pyytämättä. Tyhjennä silloin tällöin astianpesukone, laita pyykit koneeseen tai ripusta ne, korjaa lapsen lelut illalla lattialta. Siten viestit vaimollesi, että välität yhteisestä kodistanne ja että olette ns samassa veneessä.

Mielestäni aivan törkeä vastaus. Mies kertoi aloitusviestissään tekevänsä töiden lisäksi hommia myös vaimon isän firmassa ja omat kotityönsä. Mihin kaikkeen sitä oikein pitää revetä? Kyllä tuossa on ihan tarpeeksi, ja sanon näin vaikka itsekin olen ollut lasten kanssa kotona.

Kenen toive ja valinta on että mies tekee illat töitä appiukolle?

Todennäköisesti mies yrittää sillä välttyä kotonaolemisesta ja oikeasta osallistumisesta. Ihmeen kauan vaimo on tätä vastuunvälttelijää jo sietänyt. Taatusti vaimo haluaisi yhteistä aikaakin ja vaihtelua siihen omaan 24/7 kodin- ja lapsenhoitovastuuseen.

Tuskin mies tekee tuota vapaaehtoista palkatonta työtä muuten kuin vaimon vaatimuksesta ja sovun säilyttämiseksi.

Miehen kannattaa nostaa kytkintä!

Sitä ennen kannattaa tehdä avioehto, jos sitä ei jo ole.

Todennäköisesti ne talon ostorahat ovat tulleet vaimon isältä, joten enpä usko, että tyhjätaskun kannattaa kovasti avioehdoista intoilla. Miksi muuten mies katsoisi tarpeelliseksi tehdä apelleen ilmaista työtä?

Vierailija
50/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän mukavia on se loputon, ainainen samana toistuva siivous. Vie roskat, tiskikone, pintojen pyyhintä, kerää tavarat, kerää roskat, siisti ja säädä.

Kun lopetat sen toisesta päästä, saat aloittaa taas alusta sieltä toisesta päästä.

Kerää roskat? :D Miten sotkuisia kämppiä teillä on kun niitä kotitöitä riittää uhriutumiseen asti?  Päivänä, joilloin kaikki mahdolliset koneet ja vempeleet. 

Mikä olisi teidän tärkeyden tunteen välikappale ja oman egon jatke, jos kaikki oikeasti voitaisiin käytännössä jakaa tasan?

Voivoi. Kun siellä huushollissa asuu taapero ja palveltava mies niin missäs luulet niiden roskien olevan ilman keräämistä.

Kerropa missä on esim kodinkone, joka kerää roskat, lelut ja vaatteet lattioilta? Vie roskat?

Egon jatke on kyllä enemmänkin se auto, jota täytyy mukapuunata koko ajan, sijoitukset eli se yks lapsilisä jonka kone panee säästötilille kerran kuussa, appiukon firma jossa ukkelit käy istuksimassa palkatta.

Jne.

Niin. Tiedätkö edes, paljonko lapsiperheessä tulee roskia? Jonka vieminen on muuten aina ihan operaatio, kun siinä lahkeessa roikkuu se 1,5-vuotias. Kun  ne roskat kulkisi sinne roskikseen kuitenkin helposti, kun mies menee joka aamu puunatulle autolleen.

Meillä vaati kolmen vuoden keskustelut ennen kuin se roskapussi alkoi siirtyä miehen matkassa sinne auton vieressä olevaan roskikseen aamuisin. Sen sijaan että minä kuskaan sen sinne tuulikaapista (johon minä sen vien) kahden koiran ja kahden lapsen kanssa.

Vierailija
51/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Tässä sinulle ratkaisuja

- sanot apelle, että aikasi ei enää riitä ilmaiseen työhön. Jos suuttuu, niin suuttuu, mutta ei haittaa.

- olette ilmeisesti ostaneet lahoamispisteessä olevan vanhan talon. Myytte sen ja hankitte tilalle rivarin tai kerrostalohuoneiston.

- puutarhan hoidosta pääsette eroon muutolla. Ymmärtääkseni talvella ei edes ole mitään puutarhatöitä.

- perheen talousasioista, rahoista ja sijoituksista huolehtiminen vie viikosta korkeintaan 10 minuuttia

- miten huonot autot teillä on, kun niitä pitää viikottain huollattaa? Siihen menee omaisuus, jonka voi käyttää uudempien autojen hankintaan.

- ja taas tämä elektroniikasta huolehtiminen. Mitä se edes on? Kanavahaku telkkarista?

Vaimosi tietää, että kun hän palaa töihin, hänelle jää sitten kaikki kotityöt tehtäväksi, jos hän ei pidä nyt kiinni siitä, että sinä teet puolet. Aiemmin lapsia saaneet tuttavat ovat hänelle sen kertoneet. Harmi, kun itse typeryyksissäni tein kaikki kotityöt ollessani lapsen kanssa kotona. Mies laiskistui ihan silmissä.

Vaimo tietää palatessaan työelämään, että joutuu heräämään ennen yhdeksää. Kauhistus! Lapsi viedään päivähoitoon, jolloin ei sotke, tai tarvitse ruokaa päivisin. Koti pysyy siistinä. Ja niin edelleen. Homma helpottuu entisestään.

Aika harva pienen lapsen äiti saa nukkua yhdeksään. Aamuvirkku lapsi pitää huolen myös äidin heräämisestä.

Aloittaja kertoi, että hän tekee vaativaa työtä, jossa ei ole työaikaa. Vaimon palattua töihin myös miehen työaikoihin tulee järkeä, koska hän joutuu joko viemään lapsen hoitoon tai hakemaan hänet sieltä. Ja se vieminen ei tarkoita sitä, että mies ottaa mukaansa valmiiksi puetun lapsen vaan se tarkoittaa, että mies hoitaa kaikki lapsen aamutoimet heräämisestä alkaen. Eikä lapsen hakeminen hoidosta tarkoita sitä, että lapsi napataan mukaan ja tuodaan kotiin. Ei vaan siinä jutellaan hoitajan kanssa päivän kulusta, siistitään lapsen ulkovaatteet ja pakataan hoitoreppu seuraavaa päivää varten.

Vierailija
52/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota ero. Hanki nainen joka arvostaa sua - noilla ominaisuuksilla niitä nimittäin löytyy.

Epäilen työhullut kommunikaatiotaidottomat kontrollifriikit eivät ole kuuminta hottia pariutumismarkkinoilla. Varsinkin kun sieltä putkahtaa se viikkolapsikin. Ero kyllä olisi ihan oikein, että äijäkin osallustuisi oikeasti lapsensa arkeen. Tällaiset perhevastuun välttelijät ei kyllä sympatiaa ansaitse.

Ei varmaan nuo mainitsemasi ole hottia, mutta tuo aloittaja on hottia.

Kukaan, joka pistää työnsä ja harrastuspuuhansa vaimonsa ja lapsensa edelle ei ole hottia millään mittapuulla, vaan itsekäs sika.

Vierailija
53/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdota, että sinä jää vuorostasi kotiin hoitaman lasta. Vaimo töihin ja vastaamaan isänsä auttamisesta. Lapsi tarvii myös isäänsä.

Tämä. Ja muistakkin pitää koti siistinä ja ruoka odottamassa töistätulijaa. Tämä on opettavainen ja tarpeellinen kokemus kenelle tahansa.

Hohhoijaa. Mun mies on ollut toista vuotta kotona, eikä kodin siisteydessä ole ollut mitään valittamista ja ruokaakin on laittanut. Eikä hän ole piiska kourassa vaatimassa minun selän takana osallistumaa kotitöihin. Mikä siinä mahtaa olla, että se on nykynaisella liian raskas ponnistus? Vai alentaako se jotenkin naisen arvoa?

Vierailija
54/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen joka ei ole koskaan hoitanut lapsia - kuten ap - ei tajua miten työläitä on monet askareet, jotka ilman lapsia on ilmeisen helppoja.

Vierailija
55/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen yleisin tapaamismuoto on joka toinen viikonloppu. Ei siinä paljon sitä arkivanhemmuutta ole.

Ja mistähän syystä näin on? Tässäkään tapauksessa mies ei osallistu parisuhteen aikana yhtään lapsensahoitoon. Miten tällainen lähes täysin lapselle vieraaksi jäänyt ihminen hänen kanssaan edes selviytyisi siitä arjen pyörittämisestä?

Vierailija
56/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Tässä sinulle ratkaisuja

Hehheh. Jokainen, jolla on vauvoja tai pikkulapsia tietää sen, että herätys on aika paljon aikaisemmin kuin yhdeksältä. Nahkavekkari pitää siitä taatusti huolen, eikä sitä torkuteta. Itse olin tyytyväinen jos lapset nukkuivat pienenä edes kuuteen aamulla.

Vierailija
57/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Niin. Tiedätkö edes, paljonko lapsiperheessä tulee roskia? Jonka vieminen on muuten aina ihan operaatio, kun siinä lahkeessa roikkuu se 1,5-vuotias. Kun  ne roskat kulkisi sinne roskikseen kuitenkin helposti, kun mies menee joka aamu puunatulle autolleen.

Meillä vaati kolmen vuoden keskustelut ennen kuin se roskapussi alkoi siirtyä miehen matkassa sinne auton vieressä olevaan roskikseen aamuisin. Sen sijaan että minä kuskaan sen sinne tuulikaapista (johon minä sen vien) kahden koiran ja kahden lapsen kanssa.

Tämä pikkujuttu se meilläkin hiertää. Mies kulkee roskiksen vierestä tyhjin käsin autolleen ja jlauta voi sitä valmista roskapussia sinne roskikseen heittää. Ei tietenkään. Vaan minun täytyy se asioikseni tehdä. Vtuttaa kyllä toisen ajattelemattomuus.

Vierailija
58/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tekemästä turhia ylimääräisiä töitä appiukolle ja kanna vastuuta omasta perheestäsi. Lapsen kanssa on raakadta kotona. Jos vsimosi kupsyy ja ottaa eron, kun joutuu tekemään kaiken itse, niin dinä joudut hoitamaan nykyisten töittesi lisäksi paitsi 50% lapsenhoidosta, myös 100% kaikista kotiyöistä omassa kodissasi. Eli kotitöiden pitäisi olla korkealla prioriteettilistallasi nyt, koska se on se, mihin vaimo on isosti tyytymätön.

Vierailija
59/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Mun mies on ollut toista vuotta kotona, eikä kodin siisteydessä ole ollut mitään valittamista ja ruokaakin on laittanut. Eikä hän ole piiska kourassa vaatimassa minun selän takana osallistumaa kotitöihin. Mikä siinä mahtaa olla, että se on nykynaisella liian raskas ponnistus? Vai alentaako se jotenkin naisen arvoa?

Kivat sulle, että mies hoiti duuninsa. Monilla on se kokemus, että iskä hommailee omiaa , pelailee ja hädintuskin syöttää ja vaihtaa vaipan muksulleen. Töistätulijaa odottaa kaaos ja tekemättömät kotityöt iltapuhteella. Ihan kuin kotitöihin osallistuminen olisi nykymiehille liian radkas ponnistus vai alanteekako se jotenkin miehen arvoa?

Vierailija
60/513 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jne.

Tämä pikkujuttu se meilläkin hiertää. Mies kulkee roskiksen vierestä tyhjin käsin autolleen ja jlauta voi sitä valmista roskapussia sinne roskikseen heittää. Ei tietenkään. Vaan minun täytyy se asioikseni tehdä. Vtuttaa kyllä toisen ajattelemattomuus.

Onko nämä joilla roskista tulee sotaa niin kerrostalo asukkaita? Meillä on ovelta 7 askelta roskikselle ja sen juoksee vaikka sukkasilleen yhtäkkiä.