Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä kuluu rahaa per kuukausi?

Vierailija
28.11.2018 |

Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen, että seuraatteko te kuinka paljon teillä kuluu rahaa ihan kaikkeen (pakolliset menot ja kaikki muut) per kuukausi (esim. verkkopankista koko vuoden menot jaettuna 12) ja kuinka monta ihmistä teidän taloudessa asuu?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten, kuin että toki näen paljonko jää vuodessa säästöön, joten kaikki muu on tietty mennyt kulutukseen.

Vierailija
2/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki seuraan. Menot vaihtelee kuukausittain. Mulla on excel, johon merkitsen etukäteen kuukauden tulot ja menot, säästöön menevän jne. Budjetti on valmiina useaksi kuukaudeksi eteenpäin, siitä näen, milloin esim. harrastusten kausimaksut tai ajoneuvovero erääntyy ja huomaan, missä kuussa täytyy pihistää esim. ruokamenoissa tms., että budjetti pitää. Tai milloin pystyy tekemään isomman hankinnan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden kulut yhteensä meidän perheessä tähän päivään mennessä 38 878,44 €. sisältäen kaikki kulut. Nettotulot aika keskiverto 67 700,41 €. Tulos 28821,97 plussilla.

Vierailija
4/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa. Minä + mies

Vierailija
5/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene kuin reilu tonni kuukaudessa ja tonnin verran jää säästöön.

Vierailija
6/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinpiirtein seurataan muttei pakkomielteisesti.   Enemmän kyllä seuraan osakesalkun liikkeitä.

Vierailija
7/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 975€/ kuukaudessa (Joulukuussa enemmän kuin helmikuussa, muutenkin kuukausien välillä on toki eroja). Suurin menoerä liittyy asumiseen liittyvät menot eli omassa tapauksessani asumismenoihin kuuluvat vuokra, käyttämäni sähkö ja vesi. - Ehkä yllättävintä on itselle menoja seuratess ollut sen havaitseminen, kuinka periaatteessa pienillä ruokamenoilla pärjäisin kuukaudessa; eli voisin säästää syömällä enempi itse tehtyä ruokaa ja vain hyvin vähän valmista.  

42 vuotias sinkku, joka on sekä lapseton että autoton.

Vierailija
8/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa palaa noin 4500€/kk säästöön jää 500€/kk. Kaksi aikuista + kaksi lasta. Elämme mukavasti.

Vierailija
9/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuoden kulut yhteensä meidän perheessä tähän päivään mennessä 38 878,44 €. sisältäen kaikki kulut. Nettotulot aika keskiverto 67 700,41 €. Tulos 28821,97 plussilla.

Monenko hengen perhe? - Hienoa, että olette noin paljon plussalla!

Vierailija
10/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

48000 tänä vuonna. 30000 jäänyt ylimääräistä .Ensi vuonna kulut pienenee 500€ kuussa.

Vierailija
11/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 e kk jää rahaa.

Saan palkkaa 1850 e, lainaan tonni, yhtiövastike 350 e e ja ruokaan 300 e. 150 e kk on budjetoitu sekalaisiin, eli sähkö ja kotivakuutus ja pieni extra.

Nyt saan 200 e kk pimeenä käteen, kun virolainen työmies asuu meillä alivuokralaisena milloin lapset ovat isällään. Tosin sähkölasku on noussut myös tosi paljon.

Vielä on satoa pakkasessa, ruokaan ei ole mennyt 300 e, syyskuussa meni n 100 e. Mutta viim toukokuussa on pakkaset tyhjät.

Aina kun saan rahaa kokoon vähäsen, tulee joku yllättävä kulu. Asuntolainaa on vielä 5 v, mutta isot remontit ovat taloyhtiössä edessä.

Vierailija
12/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettotulot 4900€ yhteensä. Siiitä säästöön suoraan 800€, loput menevät elämiseen, matkoihin yms.Meitä on vain kaksi, lapset maailmalla, yhteinen tili, eikä velkoja.

Vierailija
13/25 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenko hengen perhe? - Hienoa, että olette noin paljon plussalla!

kolme henkeä.

Vierailija
14/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menee, mitä tulee. Kun palkka tulee, jätän tilille ruokarahat, puskurin ja laskutilille osuuden juoksevista laskuista, laina ja yhtiövastike menevät suoraveloituksena, se, mitä tilille jää, teen extralyhennyksen asuntolainaan.

Oon tehnyt tätä jo, mitä ? 4 vuotta ? Toimii.

Vierailija
15/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki seuraan. Menot vaihtelee kuukausittain. Mulla on excel, johon merkitsen etukäteen kuukauden tulot ja menot, säästöön menevän jne. Budjetti on valmiina useaksi kuukaudeksi eteenpäin, siitä näen, milloin esim. harrastusten kausimaksut tai ajoneuvovero erääntyy ja huomaan, missä kuussa täytyy pihistää esim. ruokamenoissa tms., että budjetti pitää. Tai milloin pystyy tekemään isomman hankinnan.

Ei ole tullut mieleen jakaa näitä menoja vuositasolle? Ei tulisi koskaan tarvetta pihistellä eikä miettiä voiko jotain ostaa

Meillä nämä menot plus säätövara siirtyy laskutilille joka kuukausi. Ei tarvi miettiä onko rahaa

Vierailija
16/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois kauheeta olla noin köyhä, ettei rahaa ois johonkin säännölliseen budjetoimatta.

Vierailija
17/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei mene kuin reilu tonni kuukaudessa ja tonnin verran jää säästöön.

Et siis maksa asumisesta, vakuutuksia, autoa, bussilippua tai vastaavia.

Vierailija
18/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen vuoden aikana meni rahaa yhteensä n. 75 000 euroa, mutta siinä on mukana niin uusi auto (25 000), lapsettomuushoidot (12 000) ja suuren sairaan koiran eläinlääkärikulut yms (12 000).

Mutta elämiseen on siis normaalisti varattuna n. 2000€/kk, ja kaikki muu sitten sen lisäksi.

Vierailija
19/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan vaikea ymmärtää alapeukuttajia. Jos joku saa huolellisella taloudenpidolla jotakin jäämään säästöön pienistä tuloistaan huolimatta, niin onko se keneltäkään pois.

Vierailija
20/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleen jakaa näitä menoja vuositasolle? Ei tulisi koskaan tarvetta pihistellä eikä miettiä voiko jotain ostaa

Meillä nämä menot plus säätövara siirtyy laskutilille joka kuukausi. Ei tarvi miettiä onko rahaa

Kiitos opastuksesta, mutta minulla on toimiva systeemi. Säästöön menee aina x euroa, eli jos haluaisin olla pihistelemättä, voisin toki tehdä niin ja laittaa pienemmän osan säästöön. Mutta en halua. Haluan joka tapauksessa säästöihin ja sijoituksiin joka kuukausi saman euromäärän, joten se asettaa omat rajoitukset.

Suurin osa laskuista toistuu säännöllisesti. Lähinnä ovat lasten harrastukset, joiden kulut tulevat vähän miten sattuu. Niitä on myös hankala vuositasolla seurata ja ennakoida, sillä vuodet eivät ole veljiä keskenään. Kk maksu menee aina samoin, mutta jonain vuonna täytyy ostaa varusteita, joskus ei, joskus on 5 turnausta vuodessa joskus 2.

On mulla toki myös hätävararahat, joita voisi käyttää paniikkitilanteessa. Mutta mulle ei ole paniikki, että ostan itselleni farkut tai tapetoin olohuoneen vasta parin kuukauden viiveellä. Elämme siis mukavaa ja taloudellisesti turvattua elämää, minä ja kolme lastani. Talous on hyvin hallussa, mulla on hyvät tulot ja meillä kaikkea mitä tarvii. Eikä pihistely haittaa ketään, se on välillä ihan hauskaa ajankulua, kun miettii edullisia ruokia jne. (Ja hauskaa siis nimenomaan silloin, kun se ei ole pakollista!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän