Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teillä kuluu rahaa per kuukausi?

Vierailija
28.11.2018 |

Tuosta yhdestä ketjusta tuli mieleen, että seuraatteko te kuinka paljon teillä kuluu rahaa ihan kaikkeen (pakolliset menot ja kaikki muut) per kuukausi (esim. verkkopankista koko vuoden menot jaettuna 12) ja kuinka monta ihmistä teidän taloudessa asuu?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vuoden kulut yhteensä meidän perheessä tähän päivään mennessä 38 878,44 €. sisältäen kaikki kulut. Nettotulot aika keskiverto 67 700,41 €. Tulos 28821,97 plussilla.

Hiukan vaikea ymmärtää alapeukuttajia. Jos joku saa huolellisella taloudenpidolla jotakin jäämään säästöön pienistä tuloistaan huolimatta, niin onko se keneltäkään pois.

Vai pienistä tuloista :D Me ei tienata tuota edes bruttona mitä teidän kulut on vuodessa. Ja silti meilläkin jää budjetti plussalle. Jos 67 000 euron nettotuloista ei jäisi plussalle mitään, niin olisihan se jo todella huolestuttavaa taloudenhoitoa. 

Ps. en alapeukuttanut ketään. Kunhan pisti silmään tämä kommentti. 

Vierailija
22/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki seuraan. Menot vaihtelee kuukausittain. Mulla on excel, johon merkitsen etukäteen kuukauden tulot ja menot, säästöön menevän jne. Budjetti on valmiina useaksi kuukaudeksi eteenpäin, siitä näen, milloin esim. harrastusten kausimaksut tai ajoneuvovero erääntyy ja huomaan, missä kuussa täytyy pihistää esim. ruokamenoissa tms., että budjetti pitää. Tai milloin pystyy tekemään isomman hankinnan.

Ois kauheeta olla noin köyhä, ettei rahaa ois johonkin säännölliseen budjetoimatta.

Voi, älä minua sääli :) En ole köyhä, olen tarkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki seuraan. Menot vaihtelee kuukausittain. Mulla on excel, johon merkitsen etukäteen kuukauden tulot ja menot, säästöön menevän jne. Budjetti on valmiina useaksi kuukaudeksi eteenpäin, siitä näen, milloin esim. harrastusten kausimaksut tai ajoneuvovero erääntyy ja huomaan, missä kuussa täytyy pihistää esim. ruokamenoissa tms., että budjetti pitää. Tai milloin pystyy tekemään isomman hankinnan.

Ei ole tullut mieleen jakaa näitä menoja vuositasolle? Ei tulisi koskaan tarvetta pihistellä eikä miettiä voiko jotain ostaa

Meillä nämä menot plus säätövara siirtyy laskutilille joka kuukausi. Ei tarvi miettiä onko rahaa

Kiitos opastuksesta, mutta minulla on toimiva systeemi. Säästöön menee aina x euroa, eli jos haluaisin olla pihistelemättä, voisin toki tehdä niin ja laittaa pienemmän osan säästöön. Mutta en halua. Haluan joka tapauksessa säästöihin ja sijoituksiin joka kuukausi saman euromäärän, joten se asettaa omat rajoitukset.

Suurin osa laskuista toistuu säännöllisesti. Lähinnä ovat lasten harrastukset, joiden kulut tulevat vähän miten sattuu. Niitä on myös hankala vuositasolla seurata ja ennakoida, sillä vuodet eivät ole veljiä keskenään. Kk maksu menee aina samoin, mutta jonain vuonna täytyy ostaa varusteita, joskus ei, joskus on 5 turnausta vuodessa joskus 2.

On mulla toki myös hätävararahat, joita voisi käyttää paniikkitilanteessa. Mutta mulle ei ole paniikki, että ostan itselleni farkut tai tapetoin olohuoneen vasta parin kuukauden viiveellä. Elämme siis mukavaa ja taloudellisesti turvattua elämää, minä ja kolme lastani. Talous on hyvin hallussa, mulla on hyvät tulot ja meillä kaikkea mitä tarvii. Eikä pihistely haittaa ketään, se on välillä ihan hauskaa ajankulua, kun miettii edullisia ruokia jne. (Ja hauskaa siis nimenomaan silloin, kun se ei ole pakollista!)

Näitä huvikseen pihistelijöitä ja pakkosäästäjiä ymmärrän kaikkein huonoiten.

Mikä ongelma olisi kerätä se raha pmus ylimääräistä kuukausittain. Varata vaikka ne harrastusmaksut yläkanttiin. Ja harvat laskut tulee kuukausittain. Ei ainakaan kannata niin ottaa. Eikö arvot ole enemmän kohdallaan kun varaa ensin rahat elämiseen ja sitten vasta miettii säästöjä. Aikuinen ihminen ei raaski ostaa itselleen farkkuja ennenkuin kahden kuukauden kuluttua?

Toki näytät saavan jotain outoa nautintoa tiosta taulukostasi. Meillä on seurattu menoja taulukossa. Melko sama meni aina ja seuranta päättyi. Laskutilille siirtyy aina sama summa. Plus 500 tarvittavaan. Käyttötilillä pitää myös olla riittävsti rahaa. Että voin koska tahansa ostaa mitä tahansa. Ei tarvi miettiä onko rahaa.

Silti rahaa kertyy säästöön ihan mukavasti. Olen saanut osani myös siitä että ennen tilipäivää ei ollut rahaa ja sitä oli pakko seurata. Ei koskaan enää!

Vierailija
24/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000-1300 € kuussa. Välillä tulee joku isompi lasku tai meno. Kolmen hengen talous, miehellä menee varmaan se 1300.

Vierailija
25/25 |
02.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee noin 3500e enemmän ja vähemmän pakollisiin menoihin. Lisäksi matkoihin ja turhiin huvituksiin jotaitain satasia kuussa. Nettotulot vähän alle 5000e ja 4 perheenjäsentä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän