Toimeentulotuen 40% alennus
Onko täällä ihmisiä, jotka olisivat valinneet tuon, kun eivät halunneet olla enää työnhakijoita siinä vaiheessa, kun joutuivat kuntouttavan työtoiminnan tai muiden nöyryytysten uhkaamiksi?
Olisi kiinnostava kuulla, kuinka on mennyt. Olen ehkä itse päätymässä samaan ratkaisuun.
Tästä oli tänään joku aloitus, mutta en ehtinyt silloin kysellä. Nyt en onnistunut löytämään ketjua.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat alennuksen, voit hakea kunnalta täydentävänä sen alennetun osan. Koska pakko koska ei Suomessa saa ketään tappaa nälkään.
Täydentävä ttt on tarveharkintainen. Sitä ei todellakaan ole pakko myöntää miten sattuu. Syy pitää olla hyvin perusteltu.
Tässä perustelut: Hengissä pysymiseen, ettei tarvitse alkaa näpistelemään kaupoista. Onko riittävän hyvä syy?
Jos on sattumalta menettänyt ne luottotietonsa pitkälle ajalle sattuneiden jatkuvien, toistuvien, törkeiden (suomeksi rikollisten) PALKANALENNUSTEN takia...
Lopputiliähän ei voi tuossa kohtaa ottaa, jos ei halua karenssia....
NIIN silloin jää
just jäljelle tämä näpistämisvaihtoehto. Ei ole niin kauheasti menetettävää enää. Taitaa jopa valtion hotellikin jo houkutella, vankilassakin maksetaan PALKKAA, mm opiskelusta.Vielä en ole itse uskaltanut lähteä tuolle tielle...
Jos ei ole sivistystä ja moraalia tuonkaan vertaa, niin miski sivistyneen yhteiskunnan tulisi pitää huolta?
Olen matkalla tuohon. Nyt on alennettu se 20%. Aikaisempina vuosina se 40% on ollut niin raskas vähennys että olen patistanut itseni lääkäriin ja terapiaan, mutta en koskaan vaan jaksa alkua pidemmälle joten aina putoan pois. Sama rumba vuodesta toiseen - sairaspäiväraha>tt-tuki>tt20%>tt40%>sairaspäiväraha jne.Olen liian väsynyt. Nyt olen henkisesti yrittänyt valmistautua siihen että tämä on tässä ja 40% alennettu toimeentulotuki on se millä eletään kunnes ehkä joskus löytyy voimia muuhun. 50 euroa minun nähdäkseni voi tienata tt-tuella ilman että tuesta poistetaan mitään, joten voin aina joka kuussa yrittää myydä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saat alennuksen, voit hakea kunnalta täydentävänä sen alennetun osan. Koska pakko koska ei Suomessa saa ketään tappaa nälkään.
Täydentävä ttt on tarveharkintainen. Sitä ei todellakaan ole pakko myöntää miten sattuu. Syy pitää olla hyvin perusteltu.
Tässä perustelut: Hengissä pysymiseen, ettei tarvitse alkaa näpistelemään kaupoista. Onko riittävän hyvä syy?
Jos on sattumalta menettänyt ne luottotietonsa pitkälle ajalle sattuneiden jatkuvien, toistuvien, törkeiden (suomeksi rikollisten) PALKANALENNUSTEN takia...
Lopputiliähän ei voi tuossa kohtaa ottaa, jos ei halua karenssia....
NIIN silloin jää
just jäljelle tämä näpistämisvaihtoehto. Ei ole niin kauheasti menetettävää enää. Taitaa jopa valtion hotellikin jo houkutella, vankilassakin maksetaan PALKKAA, mm opiskelusta.Vielä en ole itse uskaltanut lähteä tuolle tielle...
Me töihin ja lopeta tuo itkeminen! Ihan oikeasti ärsyttää maksaa veroja sinun takia kun itket vonkut uliset. Koita sitä työntekoa ja koita olla edes yhden vuoden tunnollinen veronmaksaja, eikä lusmu! Minua ihan oikeesti ärsyttää laiskat ihmiset.
No ruokaseteli diakoniasta ja muutenkin jutella diakonin kanssa tilanteestasi niin katsoa pystyykö seurakunta jeesimään jotenkin. Päätökset mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen matkalla tuohon. Nyt on alennettu se 20%. Aikaisempina vuosina se 40% on ollut niin raskas vähennys että olen patistanut itseni lääkäriin ja terapiaan, mutta en koskaan vaan jaksa alkua pidemmälle joten aina putoan pois. Sama rumba vuodesta toiseen - sairaspäiväraha>tt-tuki>tt20%>tt40%>sairaspäiväraha jne.Olen liian väsynyt. Nyt olen henkisesti yrittänyt valmistautua siihen että tämä on tässä ja 40% alennettu toimeentulotuki on se millä eletään kunnes ehkä joskus löytyy voimia muuhun. 50 euroa minun nähdäkseni voi tienata tt-tuella ilman että tuesta poistetaan mitään, joten voin aina joka kuussa yrittää myydä jotain.
En ymmärrä? Jos olet sairas niin vuosi sairaspäivärahalla ja sitten kuntoutustukea ja eläke. Miksi ihmeessä olet sairaspäivärahalla jonkun aikaa ja sitten et ole ja taas sairaspäivärahalle sitten taas pois siltä ja kohta uudestaan!? Luulisi tuollaisen stressaavan aivan hemmetisti. Mutta jokainen tyylillään.
Miksi ihmiset tekevät elämästään niin vaikean?
Stressaavaa se on ravata jatkuvasti lääkärilläkin jos ei saa koskaan pitkää sairauslomaa.
Vierailija kirjoitti:
Stressaavaa se on ravata jatkuvasti lääkärilläkin jos ei saa koskaan pitkää sairauslomaa.
Ensin kaksi kuukautta. Sitten kaksi kuukautta. No puoli vuotta sitten... 10 kuukautta täynnä. Kirjoitetaan nyt kun sinun vointi ei parane kaksi kuukautta lisää ja tule käymään laitetaan kuntoutustuki vireille ok? Se mikä oli omituista kun kuntoustuki oli vireillä minun piti käydä työkkärissä ilmoittautumassa työnhakijaksi vaikka en ollut työkykyinen! Sitten tuli päätös kuntoutustuesta ja lopulta eläke.
Jos ei suostu kuntouttavaan työtlimintaan sen takia, ettei koe sitä tarpeelliseksi, toineentulotukea leikataan. Toisaalta ei saa enää työmarkkinatukea, jos on ollut pitkään työtön. Luuppi on noidankehä, jossa asiakas häviää aina. Työttömyydestä on tehty rangaistava rikos ja suorastaan sairautta. Jos yhteiskunta ajattelee noin, miksei tarjota työttömille suojatyöpaikkoja kunnissa ja valtiolla!? Yrityksille ei työttömät kelpaa kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeelle on vaikeaa tai jopa mahdotonta päästä.
Niin, siis teeskentelemällä. Oikeasti työkyvyttömät pääsevät.
Eikö tässä aloittajalla ollut kyse ns. kuntouttavan työtoiminnan välttämisen halusta? Eli orjatyöstä? Orjatyö on se muoto missä 8 h työpäivä korvataan 9 eurolla.
Mielestäni orjatyön välttelijälle v*ttuilevat ihmiset ovat psykopaatteja ja sadisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun eläkepolkuni oli kesken jääneet opiskelut vuosi sairaspäivärahalla sitten 3 vuotta kuntoustuella minä aikana vietin yhteensä 5 kuukautta pöpilässä. Eläkepaperit kouraan... Masennus ja pakko-oireinen häiriö eläkkeelle 30 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun eläkepolkuni oli kesken jääneet opiskelut vuosi sairaspäivärahalla sitten 3 vuotta kuntoustuella minä aikana vietin yhteensä 5 kuukautta pöpilässä. Eläkepaperit kouraan... Masennus ja pakko-oireinen häiriö eläkkeelle 30 vuotiaana.
Ai niin kävin minä kaksi kuukautta tekemässä noita 9 euroa per päivä hommia. Mutta katsottiin parhaaksi etten tee niitä enään...
Vierailija kirjoitti:
Kunta ei myönnä mitään täydentävää, jos perusosaa on
Hallintolain mukaisesti perustellusti alennettu. Silloin sitä on perusteltua alentaa, jos toimeentulotuen hakija ei ole työnhakijana tai on itse kieltäytynyt työllistymistä edistävästä palvelusta. Se on jokaisen oma valinta ja jos päättää näin valita, saa elää silloin pienemmällä rahalla. Lain mukaan jokaisella on velvollisuus elättää itseään ja itsensä elättäminen tarkoittaa sitä, että pitää huolen siitä, että on oikeutettu ensisijaisesti muihin toimeentulotukeen nähden ensisijaisiin etuuksiin kuten työttömyysturvaan. Miksi kukaan olisi TE-toimiston asiakkaana, jos toimeentulotuesta voisi saada saman rahan ilman, että pitää tehdä mitään?
Kun nämä käsittelyt siirtyivät Kelaan niin toimeentulotukeani on leikelty -40% aina aika ajoin milloin milläkin verukkeella.
Kerran leikkasivat -40% Joulukuussa ja aktiivimalli tuli voimaan seuraavana Tammikuussa.
Leikkasivat siitä huolimatta, että osoitin aktiivisuuteni näyttämällä ruutukaappauksia lähetetyistä työhakemuksista ja niihin saaduista vastauksista joita oli reilu 10kpl.
En ole pahemmin ollut työkkärin kirjoilla sillä siitä lafkasta ei ole mitään konkreettista hyötyä.
Siellä käydessäni olen saanut vaan kasan monisteita työpaikoista ja samat tiedot löydän netistä ihan itsekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunta ei myönnä mitään täydentävää, jos perusosaa on
Hallintolain mukaisesti perustellusti alennettu. Silloin sitä on perusteltua alentaa, jos toimeentulotuen hakija ei ole työnhakijana tai on itse kieltäytynyt työllistymistä edistävästä palvelusta. Se on jokaisen oma valinta ja jos päättää näin valita, saa elää silloin pienemmällä rahalla. Lain mukaan jokaisella on velvollisuus elättää itseään ja itsensä elättäminen tarkoittaa sitä, että pitää huolen siitä, että on oikeutettu ensisijaisesti muihin toimeentulotukeen nähden ensisijaisiin etuuksiin kuten työttömyysturvaan. Miksi kukaan olisi TE-toimiston asiakkaana, jos toimeentulotuesta voisi saada saman rahan ilman, että pitää tehdä mitään?
Ei pitäisi ollakaan, kun koko työkkäri on turha ja perseestä?! Sehän on karenssien lausuntopaikka eikä sen päätöksistä voi edes valittaa!! Tämä on byrokratian diktatuuri ja koko systeemi on asiakkaan nöyryytystäja syyllistämistä loppuun asti. Jos et suostu koulutettuna ihmisenä marjapussin tekoon pahimmillaan vuosiksi, sinulta viedään toimeentulotuesta suurin osa. Tämä on sairasta ja alistavaa!! Antakaa palkkatyötä, joka kerryttää eläkettä ja josta on jotain iloa työntekijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä? Jos olet sairas niin vuosi sairaspäivärahalla ja sitten kuntoutustukea ja eläke. Miksi ihmeessä olet sairaspäivärahalla jonkun aikaa ja sitten et ole ja taas sairaspäivärahalle sitten taas pois siltä ja kohta uudestaan!? Luulisi tuollaisen stressaavan aivan hemmetisti. Mutta jokainen tyylillään.
Koska en jaksa olla vuottakaan sairaspäivärahalla eli hoidossa tai terapiassa jne. Sairaspäivärahaa ei myönnetä ellei ole hoitosuunnitelmaa ja että sitä myös noudatetaan. Putoan aina aikaisemmin pois. Enkä voi siis hakea eläkettäkään koska vyön alle ei ole koskaan kertynyt tarpeeksi hoitokokeiluja.
Vierailija kirjoitti:
Kun nämä käsittelyt siirtyivät Kelaan niin toimeentulotukeani on leikelty -40% aina aika ajoin milloin milläkin verukkeella.
Kerran leikkasivat -40% Joulukuussa ja aktiivimalli tuli voimaan seuraavana Tammikuussa.
Leikkasivat siitä huolimatta, että osoitin aktiivisuuteni näyttämällä ruutukaappauksia lähetetyistä työhakemuksista ja niihin saaduista vastauksista joita oli reilu 10kpl.
En ole pahemmin ollut työkkärin kirjoilla sillä siitä lafkasta ei ole mitään konkreettista hyötyä.
Siellä käydessäni olen saanut vaan kasan monisteita työpaikoista ja samat tiedot löydän netistä ihan itsekkin.
Ihan lain mukaisesti ovat leikanneet, jos et ole työnhakijana TE-toimistossa. Linjaus ei ole mikään Kelan oma, vaan lukee Hallintolaissa. Kannattaisi laittaa työnhaku voimaan TE-toimistoon, niin saisi täyden perusosan. Oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan lain mukaisesti ovat leikanneet, jos et ole työnhakijana TE-toimistossa. Linjaus ei ole mikään Kelan oma, vaan lukee Hallintolaissa. Kannattaisi laittaa työnhaku voimaan TE-toimistoon, niin saisi täyden perusosan. Oma vika.
Tiedän kyllä, että on oma vika, mutta tässä tulee esiin taas tämä Suomalaisten into n****a jokaista pilkkua ja sääntöä. Vaikka osoitin selkeästi olevani aktiivinen niin silti kohdellaan kuin en olisi aktiivinen. Kannattaisiko joskus käyttää niitä omia aivoja ainaisen sääntökirjan rakastelun sijaan? Voisit vaikka yllättyä mitä tapahtuu.
Perustt:eellä ei elä jos sitä alennetaan 40%.