Lapsia inhoava tokaluokan ope vastaa hetken kysymyksiin:)
Anti tulla:D
Kommentit (95)
ap:ta. Itse työskentelen myös lasten parissa, en tosin opettajan vaan " harrastus-toiminnan" puittteissa.
Osa lapsista on aivan järkyttäviä, heitä alkaa suorastaan vihaamaan. Toki pitää olla tasapuolinen jne. mutta pään sisässä saanee ajatella mitä haluaa...?;)
Osalla lapsista ei ole käyttäytymistapoja, ollaan koko ajan " minä-minä-minä" , tavaroita otetaan muiden lasten käsistä, esim. sakset kun niitä itse tarvitaan. Lapset ovat röyhkeitä; huutavat kovaan ääneen jos eivät heti saa jotakin, etuilevat jne.
Aikuisella/aukuisilla mnee paljon aikaa " hukkaan" , kun koko ajan pitää olla jotakin asiaa setvimässä, seistä askartelu tarvikkeiden tmv. vieressä vahtimassa, etteivät nämä ärsyttävät tapaukset vie kaikkia kiiltokuvia, silkkipapereita tmv. itselleen, koska niiden on tarkoitus riittää jokaiselle, niinkuin rittävätkin JOS jokainen ottaa kohtuudelle, ei niin että pari lasta vie kaiken " kivan" ja muut askartelevat äitienpäivä korttinsa ruskeasta pahvista ja joulupukki kiiltokuvista...
Näiltä lapsilta puuttuu empatia kyky, se osaisivat ottaa toisetkin huomioon. He ovat kuin susilauman kasvatteja...! Heitä ei voi rakastaa, he imevät enrgiaa koko ajan, eivätkä anna yhtään voimaa, niinkuin muut lapset. Heistä pystyy hyvin kuvittelemaan, että esim. koulussa varastavat sen luokan hiljaisen lapsen hienon kumin, koska tahtovat sen.
Vastuu on vanhemmilla, en sinällää syytä lasta. Mutta rehellisyyden nimissä; on onnenpäivä kun nuo lapset ovat ryhmästä poissa, koska ovat kipeinä tmv. Ja muutkin lapset ovat silloin rennonpia...!:)
helpotus tulossa. Toivottavasti loydän jonkun muun työpaikan
Ei se niin helppoa ole vaihtaa alaa, on perhe, asuntovelat ja muut menot. Helppo toisen sanoa kun ei tiedä tilannetta.
se pph
Vierailija:
työstään , siitä sen huomaa . En todellakaan lasten parissa työskentelis jos en pitäis siitä . Jo on taas ihme puheet . Mikä suakin pph estää kouluttautumasta muihin hommiin ?
Vierailija:
ap:ta. Itse työskentelen myös lasten parissa, en tosin opettajan vaan " harrastus-toiminnan" puittteissa.Osa lapsista on aivan järkyttäviä, heitä alkaa suorastaan vihaamaan. Toki pitää olla tasapuolinen jne. mutta pään sisässä saanee ajatella mitä haluaa...?;)
Osalla lapsista ei ole käyttäytymistapoja, ollaan koko ajan " minä-minä-minä" , tavaroita otetaan muiden lasten käsistä, esim. sakset kun niitä itse tarvitaan. Lapset ovat röyhkeitä; huutavat kovaan ääneen jos eivät heti saa jotakin, etuilevat jne.
Aikuisella/aukuisilla mnee paljon aikaa " hukkaan" , kun koko ajan pitää olla jotakin asiaa setvimässä, seistä askartelu tarvikkeiden tmv. vieressä vahtimassa, etteivät nämä ärsyttävät tapaukset vie kaikkia kiiltokuvia, silkkipapereita tmv. itselleen, koska niiden on tarkoitus riittää jokaiselle, niinkuin rittävätkin JOS jokainen ottaa kohtuudelle, ei niin että pari lasta vie kaiken " kivan" ja muut askartelevat äitienpäivä korttinsa ruskeasta pahvista ja joulupukki kiiltokuvista...
Näiltä lapsilta puuttuu empatia kyky, se osaisivat ottaa toisetkin huomioon. He ovat kuin susilauman kasvatteja...! Heitä ei voi rakastaa, he imevät enrgiaa koko ajan, eivätkä anna yhtään voimaa, niinkuin muut lapset. Heistä pystyy hyvin kuvittelemaan, että esim. koulussa varastavat sen luokan hiljaisen lapsen hienon kumin, koska tahtovat sen.
Vastuu on vanhemmilla, en sinällää syytä lasta. Mutta rehellisyyden nimissä; on onnenpäivä kun nuo lapset ovat ryhmästä poissa, koska ovat kipeinä tmv. Ja muutkin lapset ovat silloin rennonpia...!:)
Mulle ei ole vaikeita lapsia ollenkaan . VAAN HAASTEELLISIA !
Vierailija:
helpotus tulossa. Toivottavasti loydän jonkun muun työpaikan
Ei se niin helppoa ole vaihtaa alaa, on perhe, asuntovelat ja muut menot. Helppo toisen sanoa kun ei tiedä tilannetta.
se pph
Vierailija:
työstään , siitä sen huomaa . En todellakaan lasten parissa työskentelis jos en pitäis siitä . Jo on taas ihme puheet . Mikä suakin pph estää kouluttautumasta muihin hommiin ?
Niin mikä estää vaihtamasta , kouluttautumasta . Oletko käynyt koulutuksen pph hommiin ? Jos niin miksi ? Yleensä ihminen valitsee koulutuksensa sen perusteella mitä haluaisi tehdä . itse olen valinnut myös lastenhoitoalan ja nautin todella työstäni . Jos et taas ole kouluttautunut niin HALOO !
YRITÄ NYT MUISTAA KUITENKIN SE VAITIOLO - VELVOLLISUUS ENNENKU RUPEET TÄÄLLÄ JUORUAMAAN . JOO , TÄÄ TODELLA KERTOO SUSTA JOTAIN .
23: " Et pärjää niille" :D
Toki pärjään, mutta kaikki aika jonka kulutan jennicajasmiinan ja nicopetterin vanhempien tekemien kasvatusvirheiden korjaamiseen, on jostain muusta pois. Jos vanhemmat hoitaisivat oman hommansa, eli kasvattaisivat lapsensa ja opettaisivat heidät pyyhkimään itse takapuolensa, ehtisi tehdä paljon enemmän.
ap
31, samoilla linjoilla ollaan...
ja
33, onko se sikailu sun mielestäs oikeasti normaalia käytöstä, edes lapselta?
36: Hauskaa että olen huvittava;)
ap
ajattelutapa . Sun kaltasten takia avustajien tarve luokassa kasvaa koko ajan koska et pärjää lasten kanssa ilman . On opettajia jotka ei pärjää vaikka lapsia olisi 4 jossain ryhmässä ilman avustajaa . Tää on naurettavaa ja totta . Luultavasti tähän porukkaan säkin kuulut . Sen sijaan et miettisit ratkasuja eri tilanteeseen niin tuut tänne huutelemaan inhoavasi oppilaita ja heidän lapsiaan . Ja ikää tälläkin alottajalla mitä ?
josta ei sitten pitemmän päälle tykkääkkään. Mikä outo juttu se muka on lastenhoito alalla? Joka alalla on ihmisiä jotka eivät viihdy pitemmän päälle ja haluavat vaihtaa alaa.
Jos lapsi käyttäytyy huonosti kuinka reagoit ? Hyvällä vai pahalla ? Siinä on eroa . Mutta toki se positiivisella tavalla asioiden opettaminen vaatiikin jo jotain ja kaikista ei siihen ole . Kuinka kerkesit kirjottaa sen että joku vanhempi soittaa jos samalla soi puhelin ? Pitikö vähän päteä ?
Ymmärtäähän sen toki, että häiriintyneet vanhemmat ei osaa kasvattaa normaaleja lapsia, mutta että jaksaa täälläkin vielä vängätä vastaan, että heidän kakaroitaan täytyy sietää niin huh...
Nehän ovat palsta-inhokkinimet, etkä niitä tietäisi jos et täällä olisi sangen usein=)
Vierailija:
Ymmärtäähän sen toki, että häiriintyneet vanhemmat ei osaa kasvattaa normaaleja lapsia, mutta että jaksaa täälläkin vielä vängätä vastaan, että heidän kakaroitaan täytyy sietää niin huh...
Kyllä ne lapset kasvatetaan kotona ja koulussa opettaja keskittyy opettamiseen, avustamiseen ja ohjaamiseen oikeissa oppimishäiriöissä.
Ei toki kaikkia. Läheskään. Mutta väitän että on erittäin inhimillistä tuntea tällaisia tunteita, jos jatkuvasti joutuu kuuntelemaan marinaa, höpötystä ja jopa haistattelua. Työrauhan eteen saa tehdä hulluna työtä, että joskus voisi jotain opettaakin. Opettaminen on vaihtunut nykykouluissa sosiaalityöksi ja peruskasvatustyöksi. Kyllä näin (yläasteen) aineenopena turhauttaa kun omalla ammattitaidolla ja koulutuksella ei tee paljon mitään. Mutta tuo alakoulumaailma ei paljon tästä eroa, on kokemusta siitäkin. Hyvällä idulla ovat nämä tulevat yläkoulun häiriköt ja häiriintyneet, joille ei kotona osata pistään mitään rajoja.
39: inhoan toki myös lasten vanhempia, mutta inho lapsiin on konkreettisempi koska näiden lasten kanssa olen tekemisissä 5 päivää viikossa.
Avustajasta sen verran, että mulla on ollut luokassa avustaja käsityö- ja askartelujutuissa. Satunnaisesti joskus kun soitetaan ja tarvii enemmän aikuisia neuvomaan kädestä pitäen, jotta opetus olisi tehokkaampaa.
Ikää tällä aloittajalla on 28v, piiiitkä matka eläkeikään;) Enköhän sitä ennen keksi jotain muuta työtä, kunhan saa vähän laina-asioita järjestykseen.
ap
Oppilaan äiti soittaa:D
ap