Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsia inhoava tokaluokan ope vastaa hetken kysymyksiin:)

Vierailija
10.05.2006 |

Anti tulla:D

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

74:" Näen painajaisia niistä finnikasvoista! " Päivän parhaita kommentteja:D

ap

Vierailija
62/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse tykkään työstäni, niin ymmärrän kyllä AP:ta. Tämä työ on melko rankkaa ja lapset osaavat todella olla rasittavia. Uskon myös sen, että lapsivihastaan huolimatta ap osaa säilyttää työsään ammatillisuutensa. Miettikää vaikka kuinka moni lääkäri ei pidä työstään. Ja silti hoitavat työsä ihan riittävän hyvin. Ammatillisuus ja sen säilyttäminen on a ja o. Ymmärrän siis ap:n ajatukset vaikka kuuluun nihin opettajiin, jotka rakastavat lapsia ja työtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti av-mammojen verenpaine ei kohonnut liikaa;)

Terkkuja nicopettereille ja jennicajoannajasmineille!

ap

Vierailija
64/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallasi uralla , joka saattaa olla lyhyt !

Vierailija
65/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menneet huonompaan suuntaan käytöksensä puolesta. Ennen esikouluikäiset sentäs jotakin uskoivat ja tottelivat. Nykyisin vaan lällättävät vastaan ja kun joutuu ääntään korottamaan sadan kerran kauniistisanomisen jälkeen niin nämä kakarat vinkuvat että olet ilkeä kun huudat meille. Onneksi ei tarvitse enää vakituisesti tuota työtä tehdä. Ja en ole vielä eläkkeelle jäämässä, olen vielä alle nelikymppinen.

Vierailija
66/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se vaan on niin, että toisista potilaista pitää enemmän kuin toisista. Tietenkin kaikkia pitää kohdella samoin eikä negatiivisia tunteita saa näyttää potilaille. Joistakin potilaista vaan ei oiken pysty pitämään.

Vierailija
67/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki, että tuo oli " vitsi" , mutta opettajana luulisi sinunkin ymmärtävän, että ulkoisiin seikkoihin ei AIKUISEN ihmisen kuuluisi takertua. Hirveää ajatella, että aikuinen voi ajatella noin typerästi.

Voi, kunpa olisittekin aloittanut hieman asiallisemmalla sävyllä tämän keskustelun, koska aihe todella on tärkeä, mutta monien ketjuun kirjottaneiden opejen jutut saavat karvat pystyyn.

Ehkäpä joskus joku avaa keskustelun uudestaan hieman järkevämmällä tavalla ja saadaan rakentavampi keskustelu aikaseksi.

T: Tänään 2 kasvatuskeskustelua käynyt äiti, (itsekin alalla) joka toivoo, ettei lapsiamme kehuttu vain miellyttämisen takia.

Vierailija
68/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen välimerkkien...

t: epäolennaiseen puuttuva ohikulkija, ei ap

Vierailija
69/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmilta, jotka ovat osanneet kasvattaa lapsensa normaaliksi reippaaksi koululaiseksi. (=Lapsi on kasvatettu, hän osaa käyttäytyä- eli olla ns " normaalin" kohtelias lapsi. Mikään " enkeli" ei tarvitse olla.) Taitoja joita tarvitaan myös aikuisina...!!!

Eikö teitä häiritse se, että opettajan /harrastuksen ohjaajan ajasta kohtuuton osa menee näiden häirikkö tapausten kanssa?

Lapsenne ei ehkä pääse lainkaan kokeilemaan rintanapin tekoa, koska nämä " pellossa kasvaneet" ovat röyhkeästi vallanneet ko. koneen... Muutaman tunnin kuluttua heillä on jättimäinen kasa rintanappeja, lapsellanne se yksi jonka hän pääsi tekemään kun ohjaaja puuttui tilanteeseen... Ja toki, ohjaajan/opettajan ON PUUTUTTAVA tilnateeseen, ja katsottava että kaikki saavat tehdä rintanappeja, mutta kun homman pitäisi toimia niin, että lapset osaavat itse antaa myös tilaa muille. Ja tämä onnistuukin joissakin ryhmissä, koska siellä olevat lapset ovat normaaleja lapsia, jotka osaavat jonottaa vuoroaan...! Valitettavasti monissa ryhmissä on noita " minä-minä-minä" lapsia, jotka pilaavat koko ryhmän hengen...:(

Samoin tiedän monia ryhmiä, joissa on jouduttu luopumaan retkille menemisestä, esim. uimahalliin, teatteriin tmv. koska häirikkö lasten kanssa on mahdoton lähteä. He ovat niitä, jotka eivät tottele ohjaajaa/opettajaa, inttävät " ettei vielä tarvitse lähteä" altaasta pois

->koko ryhmä voi myöhästyä kuljetuksesta. Toki useat lapset inttävät, ero on että häirikkö lapset eivät tottele ollenkaan, normaalit lapset parin sanomisen jälkeen. Häiriköt saattavat myös omin lupinensa kiivetä suljettuun hyppytorniin, ja pomppia sieltä " vailla tolkkua" alas, ja vain naureskella kun uimahallin valvoja tulee paikalle sanomaan asiasta tiukkaan sävyyn.

Häirikkö lapset ovat niitä, jotka ottavat " kevät juhlassa" ison kakkupalan jos ohjaajan silmä välttää. Kun ohjaaja huomauttaa asiasta, he yskäisevät kakkupalan päälle, ja sanovat ettei kukaan enää huoli sitä. Ja ei huolikkaan, joten se sinun kiltti lapsesi saattaa jäädä ilman kakkua, ja joutuu tyytymään pariin ylimääräiseen keksiin tmv. mitä nyt " lohdutukseksi" keksitään...

Nämä häirikkö lapset siis ovat ongelma KAIKILLE! Ei ole sinänsä ohjaajan/opettajan vastuulla kasvattaa heistä kunnon kansalaisia, toki heillä on oma kasvatus velvollisuutensa...

Mutta se kytkeytyy heidän omaan tehtävä kenttäänsä, ei niin että vasta koulussa aletaan lasta " kasvattaa" , vaan sen koulun/harrastusten kasvattamisen tulisi olla vanhempien kasvatusta tukevaa. Valitettavasti veikkaan, että ensimmäinen kunnon kasvatus noille häiriköille tulee poliisin/sossun taholta:( Toivottavasti edes heillä on rahkeita puuttua noiden lasten elämän sen verran, että kasvavat kunnon kansalaisiksi...!

t.nro31

Vierailija
70/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ison lauman kanssa. Ja kun opettajat valittavat väsymystään, niin se tulkitaan juuri kuten ap:n kirjoitus (toki myönnän, että ap kirjoitti voimakkaaseen sävyyn kertoessaan vihastaan). Eli heti ajatellaan, että opettajat valittavat turhasta, ovat väärällä alalla tai muuten epäpäteviä hommaansa.

Vierailija
71/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä.

Vierailija
72/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ison lauman kanssa. Ja kun opettajat valittavat väsymystään, niin se tulkitaan juuri kuten ap:n kirjoitus (toki myönnän, että ap kirjoitti voimakkaaseen sävyyn kertoessaan vihastaan). Eli heti ajatellaan, että opettajat valittavat turhasta, ovat väärällä alalla tai muuten epäpäteviä hommaansa.

Samaa mieltä. Aihe josta tulisi keskustella, mutta ap:n kirjoitus ei kyllä motivoi keskustelemaan.. Ymmärrän ap:n pointin ja olen monissa kohdissa samaa mieltä, mutten yhtään ihmettele vanhempia, jotka nousee takajaloilleen tällaisesta aloituksesta. Oli sitten hyvin tai huonosti kasvatetut lapset.

Vierailija
73/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua reppanaa, kuules kyllä se vaan on niin, että vanhemmilla on oikeus arvioida työsi onnistumista, sinä vastaat heidän lapsistaan kouluaikana.

Se diktatuuri jolla luulet saavasi päättää kenelle olet vastuussa on nyt taakse jäänyttä elämää. Toki on aivan eri asia otatko vastaan arvioinnin itse tai esimiehesi rehtorin kautta, mutta palaute tulee kuitenkin vanhemmilta halusit tai et.

Minua sinä et ainakaan kiellä antamasta palautetta, et hyvää, etkä pahaa ja sinä et ole se kuka päättää ja pistää lakikirjaan, ettei vanhemmat saisi esim. kannustaa opettajaa työssään, jos on opetus hallussa ja oppilas oppii, en voi käsittää tässä kohtaa miten nojaudut pelkästään aineoppiin ja sen merkitykseen opetuksessa?

Erityislapsen äiti taas...

Jokos ap vanne löystyi lenkillä käydessä? Olet vissiin av-ämmä siinä missä me muutkin?

Vierailija
74/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin lapseni saa terapiaa, hänellä on lääkitys, koska en halua hänen vilkkaudellaan häiritsevän muiden koulurauhaa ja opettajan opetusta. Hänelle on tehty HOIKJS.

Meillä on useita eri keskusteluja, arviointia, tavoitteiden kirjaamista ja toteutumista seurataan jatkuvasti. Yhteistyötä eri ammattilaisten kanssa on paljon ja usein olen väsynyt.

Komennan, perustelen, kiellän ja kerron miksi pitää noudattaa yhteisiä koulu ym. sääntöjä. Opetan kunnioittamaan luokkatovereita, sanon ettei saa kiusata toisia, ei lyödä, nimitellä ketään ja kun uskoo opettajaa pääsee vähemmällä.

Olen sitä mieltä, että erityislapsista kasvaa kantapään kautta hyviä aikuisia, jotka ovat olleet suurennuslasin alla ja kantamaan tekosistaan vastuun ja oppineet anteeksipyyntöjen ja virheiden kautta empatiankykyä. Tavis lapset pääsee tässä suhteessa helpommalla ja usein se anteeksipyyntökin on pirun vaikeaa, koska tavikset pitää itseään hyvinä tyyppeinä ja syntipukit on erikseen.

Jos tulee negatiivista palautetta opettajalta, tartun heti toimeen ja yritän keskustelun kautta saada lapseni miettimään käytöstään ja toimimaan paremmin.

Olen opettanut hänen pyyhkimään p....sä ja hän ei ole kuulemma koulussa edes käynyt paskalla ;)

Kun lapsia tulee kasvattaa, ohjata ja opettaa, niin tulee aikuistenkin muistaa oma käytöksensä, lapsivihaa ei voi peittää ja silloin on turha odottaa lapsilta kunnioitusta. Opettajan on ansaittava arvotus ja ymmärrettävä työnsä kuva paremmin.

Mihin nämä Nikopetterit ja Jennajessikat tulisi täältä maailmasta poistaa?

Jos tälläiset lapset ärsyttää, kertokaa mihin heidät tulisi sijoittaa? Antakaa kunnon esimerkkejä ja toimivia kauas kantoisia ideoita ja sitoutukaa sitten niihin!

Vierailija
75/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräti kolmenkymmenen kanssa YKSIN. Ja joukossa saattaa olla useampikin erityislapsi. Tiukat opetussuunnitelman tavoitteet olisi saavutetta. Vanhempia, joiden kannssa pitää yhteyttä on kuusikymmenta tai kolmekymmentä kotia.

Uskon edelleen, että jokainen opettaja tekee parhaansa javarmasti yrittää kaikkensa erityisesti tällaiseten erityislasten kanssa.

Kysyi hyviä kauskantoisia ideoita. Itse kannatan integraatiota, jos tukitoimia lisätään. Olen kanssasi samaa mieltä, että erilaisia lapsia ja aikuisia on ja tulee aina olemaan, ei heitä tarvitse eristää minnekään, mutta oepttajille on annettava tukitoimia. Ei yksi oepttja pysty hoitamaan työtään, jos erutyislapsen lisäksi on 30 muuta oppilasta. Se on mahdoton yhtälö ilman lisäresursseja. Vanhemman vaatikaa yhteiskunnalta kouluun tukea. Opettajat ottavat kaiken avun vastaan.

Haluamme vain ja ainoastaan parhaan tulevaisuuden kaikille oppilaille. Näissä nykyoloissa se vain ei aina ole mahdollista. Kaikki tunnistvat, että yhteiskunta on muuttunut. On paljon eritason o´ngelmia kaikkialla. Opettajien vaatimuksia vain silti lisätään. Tukitoimia muuttuvassa yhteiskunnassa ei suunnata koulumaailmaan.

Vierailija
76/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yrittänyt juuri kertoa teksteissäni, että ymmärrän opettajia, koska olen antanut positiivista palautettakin koko ajan lapseni opettajalle. Olen yhteistyöhaluinen jne. Mutta täällä joku ope otti herneen nenään, ettei kuulemma tarvitse vanhempia arvostelemaan tai antamaan palautetta työnsä onnistumista.

Olen myös integraation kannalla. Kunnat rikkovat koko ajan lakia, eivätkä palkkaa avustajia, vaikka lapsilla olisi lääkärinlausunnot ym.

Vanhempien tulisi aktiivisemmin toimia ja älähtää saadakseen päättäjät heräämään säästöjen suhteen, eli ei liian isoja luokkaryhmiä jne. Vanhempien tulisi myös opettaa omillr lapsilleen suvaitsevaisuutta ja hyväksyntää. Erityislapsia ei tulisi liikaa leimata, koska se lisää taas levottomuutta ja provosoi lisää käyttäytymään huonosti.

Arvostan ainakin lapseni opettajaa, en koe hänessä samoja piirteitä kun ap. ssa. Hän on joutunut todella haastavaan tehtävään opettaessa lastani. Minä kiitän häntä aina ja uskon, sen auttavan häntä jatkamaan. Tätä kautta lapseni on oppinut kunnioittamaan opettajaansa ja opettaja on saanut otteen lapseeni.

Kyllä näistä lapsista tulee ihan hyviä tyyppejä, vaatii sitkeyttä, jopa sitä vihaakin (kuuluuhan se osana pedagogiikkaan kohtaamisena) tunteet ovat sallittuja, eivät vääriä.

Ap saattaa olla uupunut, työväsynyt, tunnollinen ja kaipaa varmasti enemmän onnistumisen kokemuksia. Voisiko asennemuutos auttaa?

Erityislapsen äiti, joka lähtee nyt nukkumaan.

Vierailija
77/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanne... hmm. Ei mulla sellaista ole:)

En nyt jaksa enää joka lausetta kaivella ja joka lauseeseen vastailla, mutta " erityislapsen äidille" tiedoksi että voisi lukea huolella koko ketjun, ennen kuin kommentoi.

Muistaakseni mainitsin että OIKEAT erityisoppilaat ovat ihan ok, ei heissä mitään, mutta kasvattamattomat, kurittomat, itsekkäät, röyhkeät (listaa voisi jatkaa loputtomiin) nicopetterit jotka toisenlaisella kotikasvatuksella olisivat myös ihan ok ovat mielestäni vastenmielisiä otuksia. Nämä mätämunat pilaavat ilmapiirin ja vähitellen ns " kunnollisetkin" lapset alkavat aiheuttaa vastenmielisyyden tunnetta.

Toki myös erityisoppilaat voivat olla - ja ovatkin rasittavia, mutta heitä ei ala samalla tavalla inhota, koska käytökseen on oikea syy. Lisäksi tuntemani erityisoppilaat ovat huomattavasti kohteliaampia ja hyväkäytöksisempiä kuin useat yleisopetuksen pikku ääliöt.

En kannata fyysistä kuritusta, mutta esim vanha kunnon jalkapuu olisi kätevä koulun oven ulkopuolella;)

Ap mene nyt nukkumaan, huomenna näet uudet koitokset;)

Vierailija
78/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*menee nukkumaan*

ap

Vierailija
79/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani ovat opettajia ja sanoivat aina, että olisi tärkeää, että opettajalla olisi myös omia lapsia. Tällöin opettaja tajuaa oikeasti lapsen kulloisenkin kehitystason ja muitakin vaikeuksia paremmin.

Vierailija
80/95 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä virnuilet asialla. Et taida olla ihan terve.