Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et tykkää ystäväsi somepäivityksistä?

Vierailija
27.11.2018 |

Olen tuntenut ystäväni vuosia ja viestittelemme viikoittain, näemme noin kerran kuussa tai harvemmin. Olen miettinyt, miksi ystäväni ei tykkää somepäivityksistäni. En päivittele arkisia pikkuasioita someen tyyliin kahvikuppikuva auringonlaskussa, vaan kerron jos on jotain kertomisen arvoista. En myöskään päivitä esimerkiksi facebookiin kuulumisiani päivittäin, vaan muutaman viikon välein. Ystävä ei kuitenkaan koskaan tykkää päivityksistäni, joissa olen esimerkiksi kertonut valmistumisestani, merkittävästä työasiasta jne. Tuntuu oudolta, että ystävä ei tykkää esim. valmistujaiskuvastani, mutta puolitutut käyvät tykkäämässä. Ystävä käy kuitenkin tykkäämässä etäisempien tuttujensa "äidin mussukka Liisa-Lauri 11 kk opettelee seisomaan tukea vasten" päivityksistä. Miksi ystävä ei tykkää somessa päivityksistäni? Jos itse käyttäydyt näin, mikä käytökseen on syynä? En viitsi kysyä asiaa suoraan ystävältäni, koska hän on herkkä ja saattaisi suuttua kysymyksestä.

ap

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti jotain muuta.

Vierailija
2/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ystäväsi olla kateellinen? Mulla ainakin kirpaisee katsoa somesta toisten perheonnea, kun kärsin itse lapsettomuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Facebookia käytä muut kun eläkeläiset.

Syy on siinä

Vierailija
4/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kehusi haisee kuin biojätepussi eli valmistuminen, työasiat, yms saavutukset ovat huonosti piilotettua itsekorostusta ja on lähinnä tympeää käytöstä.

Vierailija
5/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän ei näe julkaisujasi, jos ne hukkuvat hänen uutisvirtaansa?

Vierailija
6/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en varmaan tykkää monenkaan kaverin päivityksistä, koska en yksinkertaisesti näe niitä. Kuulun facebookissa moneen ryhmään ja ne ryhmien viestit käytännössä täyttää mun feedin. Sellaset paljon tykkäyksiä saaneet päivitykset varmaan näkyy, mutta tuskin olen ikinä ensimmäisenä tykkäämässä mistään.

Vierailija
7/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei näe julkaisujasi, jos ne hukkuvat hänen uutisvirtaansa?

NÄinpä, onkohan se noin 20 kaveria, joiden päivitykset tulevat uutisvirtaan,

Vierailija
8/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on algoritmi, joka ohjaa  uutisvirtaan tulevia kavereiden päivityksiä. Jos teet päivityksiä vain harvoin, on hyvin mahdollista, ettei sinun päivityksesi edes tule ystäväsi uutisvirtaan näkyviin. Kommentoitko usein tämän ystäväsi päivityksiä? Olen huomannut, että kun joku alkaa useammin kommentoimaan mun päivityksiäni, hänen päivityksensä alkavatkin taas ilmestyä uutisvirtaani.

Vierailija
9/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä estin entisen ystäväni, jonka kanssa ei ollut enää mitään yhteistä, päinvastoin vittuilua vanhoista asioista. Hän ei ikinä kommentoinut mitään päivityksiäni, tai tykännyt niistä. Itse satunnaisesti tykkäilin hänen lapsiinsa liittyviä päivityksiä. Lisäksi hän liittyi samoihin ryhmiin missä itse olin, eikä kertaakaan kommentoinut mitään vaikka itse olen aktiivinen ryhmissä ja kerron henkilökohtaisia asioita.

Muutaman viikon jälkeen tämä ”ystävä” vaati selitystä rajanvedolleni ja toivotteli kivat loppuelämät.

Harmitti hirveästi, NOT.

Vierailija
10/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse kaverit>uusia julkaisuja.

Ei ole vaikeaa.

Tai valitse tietty kaveri> näytä profiili.

Mulla on fb.kavereita 25, ikähaarukka 27-73 v

Yksi on eläkkeellä.

Ryhmistäkin minä valitsen, mitä ryhmää haluan lukea.

"uutisvirta" ei kiinnosta.

Vierailija
11/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä estin entisen ystäväni, jonka kanssa ei ollut enää mitään yhteistä, päinvastoin vittuilua vanhoista asioista. Hän ei ikinä kommentoinut mitään päivityksiäni, tai tykännyt niistä. Itse satunnaisesti tykkäilin hänen lapsiinsa liittyviä päivityksiä. Lisäksi hän liittyi samoihin ryhmiin missä itse olin, eikä kertaakaan kommentoinut mitään vaikka itse olen aktiivinen ryhmissä ja kerron henkilökohtaisia asioita.

Muutaman viikon jälkeen tämä ”ystävä” vaati selitystä rajanvedolleni ja toivotteli kivat loppuelämät.

Harmitti hirveästi, NOT.

Kuka oikeasti suuttuu jos hänet estetään?teinimeininki.

Vierailija
12/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmitti hirveästi, NOT.

Aika surullista että ihmiset antaa somen vaikuttaa ystävyyteen. Koko tykkäämiskulttuuri on typerä. Aivan turhaa stressiä siitä kuka tykkää mistäkin ja miten paljon, ihan naurettavaa. Huomasin tämän pitkän some tauolta paluun jälkeen, että tuo on todellakin naurettavaa käytöstä. Ei mitään merkitystä sillä millaisia ollaan irl, mutta some on se mikä määrittää. En itse ole asian suhteen poikkeus ja tuo käytös pitäisi kytkeä pois. Ne tykkäys nappulat ovat siellä puhtaasti koukuttamassa käyttäjiä, siitä saa huumeisiin verrattavan high-fiiliksen kun saa tykkäyksiä ja siihen ihmiset sitten jää koukkuun, tykkäillään muiden kuvista jotta saadaan itselle tykkäyksiä ja ei sitten kostoksi tykkäillä niistä, jotka ei itselle anna tykkäyksiä lopetetaan jopa koko ystävyys jonkun tykkäyksen tai tykkäämättömyyden takia. Some olisi paljon parempi paikka kaikille ilman sydämmiä ja peukkuja. 

Vierailija
13/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti hän ei edes näe niitä. Itse tykkään vain postauksista, jotka aidosti kiinnostavat minua. En ikinä ole laskenut, että tykkäänkö jonkun postauksista enemmän kuin jonkun toisen, saati seurannut että ketkä tykkäävät omista postauksistani. Ei lupaa hyvää ystävyydellenne, jos jatkat tuollaista kyttäysmeininkiä.

Vierailija
14/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää yhtään mistään, periaatteesta. Mielestäni se on lapsellista. 

Vierailija
15/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole ns. statusta hänen silmissään. Monet käyvät tykkäämässä puolituttujen päivityksiä, koska haluavat tavallaan miellyttää vieraampia. tms

Vierailija
16/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon ihmetellyt. Tämä ystävä oli kyllä lapsena kateellinen ja usein ilkeä. Nykyään suurinpiirtein uskovainen. Mutta ei juuri ikinä tykkää mun jutuista vaikka jutellessa usein huomaa, että ne on nähty. Tykkää jopa minun esittelemän kaverin päivityksistä, joka hänelle ns kaverin kaveri. Vaikka oltaisiin kaikki oltu samassa tapahtumassa joskus, niin ikinä ei mun päivityksestä sieltä tykkää, esim kaverin kaverin kyllä. Myöskin kaikkien sisarustensa ja uudempien kavereiden profiilikuvista ym tykkää lähes kaikista, mun ei ikinä. Ehkä on edelleen kateellinen, olen kyllä kauniimpi ja lapsenakin pärjäsin huomattavasti vähemmällä työllä koulussa ja odotin kun tää lukihäiriöinen perunanenä ähelsi koko illan läksyjensä kanssa.

Vierailija
17/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka seuraa edelleen jotain facebookia...? Nyt on 2018, ei 2008.

Vierailija
18/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänä en halua luoda mielikuvaa että vahtisin hänen some käyttäytymistään. Livenä näkyily riittää minulle mikä on varmasti enemmän mitä suuri osa muista hänen somekavereistaan saa. Koen että some päivitykset on tarkoitettu muulle maailmalle ja me viestitellään livenä tai kännykällä.

Some on muutenkin niin kuollut nykyään kun täytyy olla kohtelias, korrekti ja metoo. Kaikki hauska ja revittely on itsefiltteröity pois joten somella ei ole enää juuri annettavaa.

Vierailija
19/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään ja kommentoin etäisempien sukulaisten ja kavereiden kuvia, jotta heihin pysyisi edes joku yhteys. Jos taas juttelen läheisemmän kaverin kanssa päivittäin muutenkin, niin en koe tarpeelliseksi pitää yhteyttä somessakin vielä erikseen. Onnittelen valmistumisesta ihan henkilökohtaisesti, en missään Facebookissa.

Vierailija
20/27 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus tulee ekana mieleen. Ihmiset haluavat osoittaa mieltään ja näin se on helppoa vähän näpäyttää.