Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja taas Whatsapp-vastustaja - miten pitäisi toimia

Vierailija
25.11.2018 |

Yhdessä vapaaehtoisessa harrastusporukassa, jossa kukaan ei saa palkkaa yhteisen hyvän eteen toimimisesta, on sovittu tapahtumaviestinnän alustaksi Whatsapp. Meitä on n. 10. Yksi on nyt kuitenkin nostanut tästä metakan eli hän ei suostu tähän. Hän haluaa sähköpostilla (jota lukee noin kerran viikossa) tiedot. Minä taas en, kuten ei moni mukaan, lähetellä sähköpostia tämän asian takia, koska viestintä on aika nopeaa.

Mitä tehdään?
1) Joku sitoutuu kertomaan tälle henkilölle olennaisimmat (minä asun naapurissa, mutta en tule sitä tekemään)
2) Hän jää ulkopuolelle

Perusteena on se, ettei hän halua, että ihmiset näkevät koska on paikalla. Senhän toki saa pois asetuksista, mutta silti.

Kommentit (243)

Vierailija
141/243 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei kukaan änkyröistä keksi enää kunnollisia argumentteja vaan jankkaavat tyhjänpäiväisiä juttuja.

Täällä on moneen kertaan perusteltu miksi se whatsapp kannattaa olla monien muiden sovellusten sijasta. Se ei ole sama kuin moni muu viestintäpalvelu. Kukin valitkoon itse, mutta turha kuvitella että muiden pitäisi tehdä ylimääräistä hommaa koska itse ei viitsi vaivautua. Aina jossain vaiheessa joku näistä änkyröistä ärsyyntyy, kun ei sitten olekaan ihan kaikista asioista kartalla eikä edes itse ota selvää vaan olettaa että hänelle sitten laitetaan viestit ja lähetetään tiedostot ja linkit erikseen yms.

Se joka ei sopeudu vastaa itse seurauksista. Näin se aina menee.

ainoa perustelu täällä sille on "koska kaikilla muillakin se on"

Muilla on se, koska se on toimivaksi havaittu. Samoin on laita ollut aikoinaan myös puhelimen ja sähköpostin kanssa jne.

Vierailija
142/243 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whatsapp on tekstiviestien korvaaja nykyaikana. Perustyökalu viestintään. Get with the program. Minunkin kohta seitsemänkymppiset vanhempani ovat ottaneet sen omakseen, ylivoimaisesti kätevin tapa pitää yhteyksiä vaikkapa perheryhmän avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/243 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikäväkseni kuulun pariin WA-ryhmään, ja täysin turhaa pas kaahan ryhmän jäsenet luukuttavat aamusta iltaan. Hyödylliset viestit jää joskus kokonaan huomaamatta, kun sitä mukahauskaa kreisispämmäystä on liikaa.

WA ei myöskään ole erityisen nopea kanava tavoittamiseen, juuri sen vuoksi että nämä entusiastit siellä riehuu. Kuka terve aikuinen jaksaa koko ajan tarkistaa, mitä turhaa asiaa puhelin nyt piippaa? Itse tsekkaan kerran illalla älypuhelimen, täyteen skeidaahan nuo ryhmät on pas kannettu kuten tavallista. Mistään en ole jäänyt paitsi enkä jäisi, vaikken katsoisi ollenkaan.

Jos asia on todella tärkeä, kyllä tieto asianosaisille huolehditaan.

No sitten täytyy perustaa oma ryhmä perseilylle ja toinen asioista sopimiselle ja sitten voit jättää sen perseilyryhmän omaan arvoonsa, hullutelkoot muut siellä. Meillä on tapana perustaa oma ryhmä vaikkapa tulevalle uudellevuodelle tai miten vain.

Vierailija
144/243 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole älypuhelinta, enkä hanki jos en töihin tarvi.

En menetä paljon jos jään ulos WhatsApp -ryhmästänne, on yksi älyluurittomuuden positiivisia puolia. En halua nopeaa viestintää, jossa olen AINA tavoitettavissa.

Vierailija
145/243 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa mihinkään. Olen kuunnellut viimeiset kolme vuotta miten olen ulkona kuvioista kun en ole Facebookissa. 

Eikö Face ole jo vähän out.

Vierailija
146/243 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole älypuhelinta, enkä hanki jos en töihin tarvi.

En menetä paljon jos jään ulos WhatsApp -ryhmästänne, on yksi älyluurittomuuden positiivisia puolia. En halua nopeaa viestintää, jossa olen AINA tavoitettavissa.

Tämä on ok, kunhan et oleta, että sinun takiasi tehdään poikkeusjärjestelyjä.

Vierailija
147/243 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtykää kaikki käyttämään sähköpostia ja kirjoittakaa vain oleelliset asiat. Emojikilahduksia ei kukaan tarvitse oikeasti.

Vierailija
148/243 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se stressi, jota monet nykyään kokevat, on isolta osin peräisin tästä kilinämediankäytöstä. Aika- ja huomiosyöppö, joka heikentää elämänlaatua.

Vierailija
149/243 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asia ei selviä ilman watsappia tai facea, saa puolestani olla.

Vierailija
150/243 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin ja Instan ymmärrän, ei niihin ketään voi painostaa. Mutta Whatsapp, mitä ihmettä? 

Kaikki eivät halua sitä helppojen pikaviestien tulvaa, tai sitä, että perustetaan ryhmiä ja liitetään niihin lupaa kysymättä.

Sitä ihmettä.

Vierailija
151/243 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se stressi, jota monet nykyään kokevat, on isolta osin peräisin tästä kilinämediankäytöstä. Aika- ja huomiosyöppö, joka heikentää elämänlaatua.

AAMEN.

Vierailija
152/243 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niissä ryhmissäkään mitään vikaa olisi, jos keskityttäisiin vain asiaan. Mutta kun suurin osa niihin postattavasta on pelkkää turhaa tauhkaa.

Vierailija
153/243 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Voi voi kun kaikki ei haluakaan olla laumassa määkimässä ja tykkäilemässä joutavia postauksia.

Vierailija
154/243 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin ja Instan ymmärrän, ei niihin ketään voi painostaa. Mutta Whatsapp, mitä ihmettä? 

Kaikki facebookin omistamia vakoiluohjelmia, on vielä ihmisiä jotka eivät halua tällaisia laitteisiinsa. Nämä kuuntelevat mitä puhut vaikka et puhelinta juuri sillä hetkellä käytä, sijaintitiedoista yms puhumattakaan. Eiköhän tuohon kaikkeen kuitenkin anneta suostumus käyttöehdoissa, joita teistä käytännössä kukaan ei ikinä vaivaudu lukemaan.

Vierailija
155/243 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

WA:tä Ei ole tai tule. Muutenkin sen käyttö tuohon saattaa rikkoa sen käyttöehtoja.

Vierailija
156/243 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WA:tä Ei ole tai tule. Muutenkin sen käyttö tuohon saattaa rikkoa sen käyttöehtoja.

Taas näitä wannabe-juristeja.

Vierailija
157/243 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää Signalia. Tekee kaiken oleellisen, eikä ole Facebookin vakoilija.

Vierailija
158/243 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain kolme vuotta? Mä oon kuullut aiheesta aika paljon kauemmin ;D

Lopulta luovutin ja tein tilin faceen. En ollut tajunnut kuinka paljon ulkona kaikesta oikeasti olinkaan. Selkis myös miksi olin outolintu monessa asiassa. Kaikki olettivat minunkin tietävän tiettyjä juttuja ja kun en tiennyt, tuli väärinkäsityksiä. Osa saatiin tietenkin korjattua mutta ei kaikkia. Mun facen käyttö on lähinnä eri intressiryhmissä keskustelu ja satunnainen harrastuksiin liittyvien kuvien postaaminen. 

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa mihinkään. Olen kuunnellut viimeiset kolme vuotta miten olen ulkona kuvioista kun en ole Facebookissa. 

Vierailija
159/243 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voisikohan nuoriso kertoa miksi whatsapp on nopeampi kuin tekstiviesti?

Tällaista kuullut perusteluna, mutta epäilen teidän olevan vain tyhmiä ja markkinamiesten vietävissä. 

Whatsapp viestien lähettäminen on ilmaista, tekstiviestin lähettäminen maksaa lähettäjälle.

Vierailija
160/243 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten samat facea hysteerisesti pelkäävät ihmiset käyttää (useimmiten) kiinalaisia android puhelimia ;D Harva viitsii edes katsoa asetuksia ja estää yleisimmät vakoilutoimet.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki facebookin omistamia vakoiluohjelmia, on vielä ihmisiä jotka eivät halua tällaisia laitteisiinsa. Nämä kuuntelevat mitä puhut vaikka et puhelinta juuri sillä hetkellä käytä, sijaintitiedoista yms puhumattakaan. Eiköhän tuohon kaikkeen kuitenkin anneta suostumus käyttöehdoissa, joita teistä käytännössä kukaan ei ikinä vaivaudu lukemaan.