Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja taas Whatsapp-vastustaja - miten pitäisi toimia

Vierailija
25.11.2018 |

Yhdessä vapaaehtoisessa harrastusporukassa, jossa kukaan ei saa palkkaa yhteisen hyvän eteen toimimisesta, on sovittu tapahtumaviestinnän alustaksi Whatsapp. Meitä on n. 10. Yksi on nyt kuitenkin nostanut tästä metakan eli hän ei suostu tähän. Hän haluaa sähköpostilla (jota lukee noin kerran viikossa) tiedot. Minä taas en, kuten ei moni mukaan, lähetellä sähköpostia tämän asian takia, koska viestintä on aika nopeaa.

Mitä tehdään?
1) Joku sitoutuu kertomaan tälle henkilölle olennaisimmat (minä asun naapurissa, mutta en tule sitä tekemään)
2) Hän jää ulkopuolelle

Perusteena on se, ettei hän halua, että ihmiset näkevät koska on paikalla. Senhän toki saa pois asetuksista, mutta silti.

Kommentit (243)

Vierailija
1/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät halua whatsappeja. Ei voi pakottaa.

Vierailija
2/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laittakaa sille sähköpostiin viestit, jos ei lue niitä sieltä ajoissa niin omapa on häpeänsä. Siis jos ei vastaa johonkin, tehkää te muut mitä haluatte.

Jos ei joku votsappiin halua, niin ei voi pakottaa mutta sitten pitää olla asialla jotta kattoo spostinsa riittävän tiuhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät halua whatsappeja. Ei voi pakottaa.

Ei niin. Eikä muita voi pakottaa näkemään ylimääräistä vaivaa toisen periaatteiden takia. Itse en halua Faceen. Siksi en aina kuule kaikista tapahtumista. Omapa on häpeäni. En vaadi ketään laittamaan minulle kutsuja erikseen - jotkut tekevät niin, mutta en pyydä enkä varsinkaan vaadi erikoiskohtelua.

Eli - jos henkilön mukanaolo on teille itsellenne erityisen tärkeää ja haluatte pitää hänen osallistumisestaan kiinni, niin laitatte viestiä. Jos ei ole, niin sitten jääköön ulkopuolelle. Kukin toimikoon omien intressiensä mukaan siis tällaisessa asiassa.

Vierailija
4/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviesti? Kelpaisko. Eikä luulis olevan liian suuri vaiva sinullekaan AP.

Vierailija
5/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tällainen yhden ryhmätyön jäsenenä. Lopulta päädyttiin siihen, että sovitaan kaikki wapissa ja sille yhdelle pistetään lopuksi tekstiviesti päätöksistä. Omapahan oli häpeänsä kun ei halunnut tehdä helpoimman kautta.

Vierailija
6/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo kolme tähän ketjuun vastanneista kirjoittanut ”omapa on häpeänsä”. Mikä juttu tää nyt on? :D

Vierailija
7/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo kolme tähän ketjuun vastanneista kirjoittanut ”omapa on häpeänsä”. Mikä juttu tää nyt on? :D

Ap vastailee itteleen.

Vierailija
8/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastailee itteleen.

Tai kertoo vaan sen kuinka oman napansa tuijottelijoita ohmiset nykyään on. Ollaan kokoajan kiinni luurissa mutta silti ei viitsiä sähköpostia/teskstiviestiä laittaa koska joku ei tee just ku ite tahtoo.

Vierailija
9/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympii noin muutenkin, kun tuttavapiirissä yhden kanssa voi jutella vain skypessä, toiset käyttää watsappia ja loput on sitten mesessä. Liian simppeliä kai olisi, jos kaikki käyttäisi samaa.

Vierailija
10/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voi pakottaa mihinkään. Olen kuunnellut viimeiset kolme vuotta miten olen ulkona kuvioista kun en ole Facebookissa. 

Vierailija
11/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookin ja Instan ymmärrän, ei niihin ketään voi painostaa. Mutta Whatsapp, mitä ihmettä? 

Vierailija
12/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KäKi kirjoitti:

Jos kyse on taloyhtiön facebook/whatsup-ryhmästä, jossa sovitaan taloyhtiön asioita, on kyseessä olla laiton toiminta. Erityisesti, jos hallituksen jäsenet (ja isännötsijä) ovat mukana ryhmässä. Hallituksen pitää kohdella kaikkia asukkaita tasavertaisesti, eli mahdollisen tiedotuksen on mentävä kaikille.

Ja jos ryhmässä esiintyy ikävää keskustelua whatsup-ryhmään liittymättömästä jäsenestä, voidaan syyllistyä kunnianloukkaukseen.

No ei ole, haloo wannabe-juristi. Ihan harrastusporukasta.

Jääkööt ulkopuolelle.

Vierailija
13/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voisikohan nuoriso kertoa miksi whatsapp on nopeampi kuin tekstiviesti?

Tällaista kuullut perusteluna, mutta epäilen teidän olevan vain tyhmiä ja markkinamiesten vietävissä. 

Vierailija
14/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen nopeaa viestintää, kaikki 10 lähettävät whatsappiin viestejä ja puhelin piippaa koko ajan?

Vierailija
15/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se menee saman tien tosi monelle, se ei edim. ulkomailla maksa mitään oikealla liittymällä ja on muutenkin ilmainen.

Vierailija
16/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tekstiviestejä alkaisi kenellekään lähettämään, koska ne maksaa, whatsapp on ilmainen. Tai maksaa netin verran, mutta viestien määrä ei vaikuta hintaan. Jos joku viitsii, niin voishan sille lähettää jonkun koosteen sovituista asioista sähköpostilla. Eihän tollanen ihminen ilmeisesti halua vaikuttaa mihinkään asioihin, jos kerran sähköpostinkin lukee kerran viikossa.

Ja whatsapissa voi hiljentää halutut keskustelut, ei puhelimen tarvitse koko ajan piipata. Voi sitten vaikka kerran kaksi päivässä käydä lukemassa tulleet viestit.

Vierailija
17/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole WhatsAppista mitään haittaa. Paikallaolotieto ei näy kellekään ja puhelimesta löytyy äänensäädöt. Ryhmistäkin pääsee pois todella helposti, kun vain poistaa itsensä. Se on nopea ryhmien takia. Itsellä on joku rajalinen määrä tekstiviestejä, mitä kiinteään hintaan kuuluu, mutta  netti on rajaton. Pidän parempana kuin Facebookia.Ttosin whatsapp-keskusteluja voi lähettää sähköpostiinkin. 

Vierailija
18/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Voihan kyseinen henkilö vaikka hiljentää sen keskustelun jos sinne tulee liikaa viestiä. Tosissaan poistaa asetuksista et muut ei nää koska ollut paikalla. Jos ei halua sitä tehdä..niin selkeästi stalkkaa jotain.

Vierailija
19/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, voisikohan nuoriso kertoa miksi whatsapp on nopeampi kuin tekstiviesti?

Tällaista kuullut perusteluna, mutta epäilen teidän olevan vain tyhmiä ja markkinamiesten vietävissä. 

En kuulu nuorisoon, kun olen jo 40 ikävuoden paremmalla puolella, mutta onhan se nyt, hyvä ihminen, helpompaa kun voi tehdä valmiin ryhmän jonka kaikki näkevät. Vaikka laittaisit tekstarin kymmenelle, vastaus tulee vain sinulle, jos vastaaja ei tajua erikseen näpytellä sitä kaikille kymmenelle.

Vierailija
20/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookin ja Instan ymmärrän, ei niihin ketään voi painostaa. Mutta Whatsapp, mitä ihmettä? 

Sama firma joten ymmärrän jos ei halua käyttää.

Perseestä kun yritetään pakottaa käyttämään somea yms vastoin vakaumusta ja sitten leimataan vaikeaksi kun ei suostu. Miksei ihmisten valintoja voida kunnioittaa? On olemassa vaihtoehtoja jotka eivät loukkaa yksityisyyttä mutta sellaisen käyttäminen on poissuljettua koska itse käyttää facea yms muutenkin.