Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja taas Whatsapp-vastustaja - miten pitäisi toimia

Vierailija
25.11.2018 |

Yhdessä vapaaehtoisessa harrastusporukassa, jossa kukaan ei saa palkkaa yhteisen hyvän eteen toimimisesta, on sovittu tapahtumaviestinnän alustaksi Whatsapp. Meitä on n. 10. Yksi on nyt kuitenkin nostanut tästä metakan eli hän ei suostu tähän. Hän haluaa sähköpostilla (jota lukee noin kerran viikossa) tiedot. Minä taas en, kuten ei moni mukaan, lähetellä sähköpostia tämän asian takia, koska viestintä on aika nopeaa.

Mitä tehdään?
1) Joku sitoutuu kertomaan tälle henkilölle olennaisimmat (minä asun naapurissa, mutta en tule sitä tekemään)
2) Hän jää ulkopuolelle

Perusteena on se, ettei hän halua, että ihmiset näkevät koska on paikalla. Senhän toki saa pois asetuksista, mutta silti.

Kommentit (243)

Vierailija
61/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään hankkisi älypuhelinta ihan vain jonkin ryhmän vuoksi, mutta tällä henkilöllä kuulostaa puhelin ja sovelluskin jo olevan.

Se on eri asia jos ei ole mahdollista hankkia, eikä täällä kukaan nyt käske älypuhelinta sen takia hankkimaan, mutta se on typerää jos ei ole oikeasti hyvää syytä vaan puhutaan jostain periaatteesta ja huudetaan

”Minut saa kiinni lähettämällä sähkeitä ja kirjeitä, en minä aio hankkia ikinä puhelinta enkä sähköpostia enkä lähetä mitään mikä on sähköistä, minä käytän öljylamppuja ja kynttilöitä, ai miksikö? No koska ei voi pakottaa ja koska minä voin, te voitte mulle sitten aina ilmoittaa noilla tavoilla kaikista päätöksistä ja keskusteluista eikö niin? Ai ette aio vai? Syrjintää! Törkeää! Epäreilua!”

Vierailija
62/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KäKi kirjoitti:

Jos kyse on taloyhtiön facebook/whatsup-ryhmästä, jossa sovitaan taloyhtiön asioita, on kyseessä olla laiton toiminta. Erityisesti, jos hallituksen jäsenet (ja isännötsijä) ovat mukana ryhmässä. Hallituksen pitää kohdella kaikkia asukkaita tasavertaisesti, eli mahdollisen tiedotuksen on mentävä kaikille.

Ja jos ryhmässä esiintyy ikävää keskustelua whatsup-ryhmään liittymättömästä jäsenestä, voidaan syyllistyä kunnianloukkaukseen.

Juuri sinunlaisia onnettomia luusereita varten Suomi on sellainen älytön sääntöviidakko. Liialliset säännöt tekee ihmisistä tyhmiä, koska menetetään täysin kyky soveltaa asioita eikä pärjätä ilman niitä sääntöjä (ihmiset eivät osaa toimia eikä tiedä mitä pitää tehdä, jos jokaisesta asiasta ei ole sääntöä).

Luojan kiitos on edelleen olemassa fiksujakin ihmisiä. Pahimpia ihmisiä ovat sellaiset, jotka vielä kyttäämällä kyttäävät jokaista sääntöpykälää vain sen kyttäämisen ilosta. Eli juuri sellaiset kuin sinä. Onneksi teitä ei oteta tosissaan ja ihmiset pitävät lähinnä rasittavina jarruina ja ongelmina. Jos olisi olemassa sääntö, että hyppää junan eteen, tekisit sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole whatsappia edes asennettuna. Mut tavoittaa soittamalla, tekstiviestillä, s-postilla, postilla, skypellä, mesellä ja tapaamalla. Kuulun yhteen toimikuntaan ja yksi ihminen ilmoittaa mulle mesellä asiat, jotka mun täytyy tietää ja joita muut ovat pallotelleet keskenään. Hän ei siis kopio mitään koko keskusteluja vaan ilmoittaa silloin tällöin jotain ilmoitusluontoisia asioita. Erikseen on sitten kokoukset, joihin otan osaa ja joissa tehdään päätökset.

Se on ok, mikäli se on sille ok joka sinua infoaa eli teetät ylimääräistä työtä, kun et viitsi edes itse soittaa ja kysyä näistä ilmoitetuista asioista.

No jos sun pitää oikein arvostella, niin voin paljastaa, että me kyllä jutellaan mesessä lähes päivittäin ja yleensä ihan muista asioista. Nähdään muutaman kerran kuussa ja puhutaan viikottain myös puhelimessa. Tuskin se nyt kovin suuri uhraus häneltä on :) vaikka mä olenkin näin itsekäs ja paha ihminen.

Ei vaan pointti on siinä että sinä et ole valmis ottamaan selvää asioista. Mun mielestä se on nipoa. Mikä siinä whatsapissa on niin kamalaa? Saisit noi monet sovellukset pois kun whatsapissa on noi kaikki ominaisuudet: Videopuhelut, teksi- ja ääniviestit.

Minua juurikin hämmentää tässä se että nämä yksittäiset henkilöt ovat fanaattisia sen whatsappin suhteen etteivät periaatteesta lataa, mutta mese kyllä käy ja Skypet yms joita ei nykyään samalla tavalla edes käytetä enää kun tekniikka kehittyy. Miksi pitää tehdä vaikean kautta?

Miehelläni on tämä appsi ja puhelin piipittää koko ajan. Se rasittaa minuakin, kun ollaan yhdessä kotona. Haluan itse päättää miten ja milloin olen tavoitettavissa. Meseä, skypeä, s-postia käytän tietokoneella, en kännykällä. Mulla kännykätkin lähes koko ajan äänettömällä. Nykyihmisten ongelma on se, että koko ajan pitää olla tavoitettavissa. Ihmisen aivot eivät ole sopeutuneet yhdessä sukupolvessa tällaisiin kokoaikaisiin häiriötekijöihin kuin jatkuva saavutettavuus ja turhan tiedon tulva. Loppupelissä ainut asia, joka mun oikeasti pitää tietää, on se, että onko mun perheeni elossa ja jos jotain tapahtuu, niin silloin on jo liian myöhäistä. Karsikaa elämästänne asioita ja huomaatte olevanne rauhallisempia ja tyytyväisempiä.

WA:n saa hiljennettyä. Taas paljastui, että vastustetaan uutta omien ennakkoluulojen perusteella...

Vierailija
64/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsen luokassa vanhemmat ovat perustaneet whatsapp-ryhmän, jonka kautta sovitaan luokan toimintaan liittyviä asioita, lähetellään synttärikutsuja jne. Periaatteessa tietoja, joiden pitäisi olla kaikkien saatavilla. Vanhemmissa on myös niitä, jotka eivät ole whatsappissa, mutta eivät minkään änkyröinnin takia vaan sen takia, että ei ole älypuhelimia jotka tukisivat ko. sovellusta. Meillä syy on se, että elelemme köyhyysrajoilla, ja pakko mennä niin että käytetään niitä vanhoja toimivia puhelimia ja mahdolliset some-jutut on niitä, jotka voidaan hoitaa tietokoneella. Uusiin puhelimiin ei voida investoida, koska köyhyydestä huolimatta haluamme pitää talouden tasapainossa ja se tarkoittaa priorisointia. Niin kauan kuin vanhat puhelimet toimivat, emme laita niihin rahaa. Olemme monien luokan vanhempien mielestä "änkyröitä" ja "omapahan on häpeämme", kun jäämme ulkopuolelle tiedoista, joiden pitäisi meillekin kantautua. Luokalla on muitakin, jotka teknisistä syistä ovat whatsappin ulottumattomissa. Aihe on moneen kertaan nostettu esiin, mutta muutosta ei tule koska se whatsapp on niin kätevä.

Whatsappia pystyy myös käyttämään selaimella tietokoneella. Olette änkyröitä.

Vierailija
65/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään hankkisi älypuhelinta ihan vain jonkin ryhmän vuoksi, mutta tällä henkilöllä kuulostaa puhelin ja sovelluskin jo olevan.

Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta (eikä mielenkiintoa) kohdella sinua erityisellä tavalla koska et viitsi hankkia edes perusvälineitä. Mitä ikinä ongelmia siitä koituukaan, ne ovat sinun ongelmasi. Jos jäät jostain paitsi, on turha valittaa. Toivon todella, että ymmärrät tämän. Ja pidät pääsi kiinni jostain typeristä periaaatteista, jotka eivät ketään kiinnosta (tällaisilla ihmisillä on yleensä tapana niistä jauhaa kaikille).

Vierailija
66/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KäKi kirjoitti:

Jos kyse on taloyhtiön facebook/whatsup-ryhmästä, jossa sovitaan taloyhtiön asioita, on kyseessä olla laiton toiminta. Erityisesti, jos hallituksen jäsenet (ja isännötsijä) ovat mukana ryhmässä. Hallituksen pitää kohdella kaikkia asukkaita tasavertaisesti, eli mahdollisen tiedotuksen on mentävä kaikille.

Ja jos ryhmässä esiintyy ikävää keskustelua whatsup-ryhmään liittymättömästä jäsenestä, voidaan syyllistyä kunnianloukkaukseen.

"Vapaaehtoinen harrastusporukka" ja yksi tulee pätemään tänne laista talonyhtiön päätöksenteosta😂

Muista nyt vielä huomauttaa, että jos on kyse Kelasta, vastaus pitää laittaa myös ruotsin kielellä. Tai muuta yhtä olennaista ketjun aiheeseen liittyen.

Vierailija
67/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voisikohan nuoriso kertoa miksi whatsapp on nopeampi kuin tekstiviesti?

Tällaista kuullut perusteluna, mutta epäilen teidän olevan vain tyhmiä ja markkinamiesten vietävissä. 

Siis tiedätkö edes mikä on whatsapp? Se on ilmainen, voit lähettää kuvia, videoita ja ääniviestejä, ja saat ne tarvittaessa koko ryhmälle kerralla. Miten voit edes verrata tekstiviestiin jotka ovat maksullisia, eikä niissä voi lähettää mitään muuta kuin tekstiä ja sitäkin rajatun merkkimäärän verran!

T. 39v nuorison edustaja

Ps. Apn ongelmaan - se joka vaatii erikoiskohtelua, järjestää itse sitten ne erikoisjärjestelyt vaikka soittamalla kerran viikossa vaihdellen muille saadakseen tiedot. Ei kenenkään tarvitse nähdä vaivaa alkaa erikseen kerätä ko periaatteen henkilölle jotain sähköpostikoostetta kerran viikossa!

Mitä ihmettä höpiset! Kyllä tekstiviestinä voi lähettää kuvia ja videoita! Jopa sähköpostiin viestejä! Tekstiviestiinkin voi valita monta vastaanottajaa. Tosin käytän silti wa:a, mutta töissä välillä tulee lähetettyä tekstiviestejä.

T. Myös 39-vuotias

Niin, lähetät tekstiviestin viidelle hengelle. Jokainen viidestä lähettää vastauksen muille viidelle, jolloin jokainen vastaanottaa viisi viestiä. Näihin pitää taas vastata, ja kohta kukaan ei pysy kärryillä kuka on vastannut kenenkin viestiin ja mitä. Jos joku lähettää videon tai kuvia, se maksaa pahimmillaan montakymmentä senttiä. Kertaa x.

Vaihtoehtona yksi viestiketju whatsappissa, jossa jokainen selviää yhden viestin lähettämisellä ja kaikki näkevät reaaliajassa toistensa viestit, eivätkä edes videoviestit maksa mitään.

Miten voit olla noin pihalla että tällainen perusasia pitää vääntää rautalangasta?!

68/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on ilmainen

Vierailija
69/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa siltä, että sellainen somea ja viestiappeja kohtuullisemmin käyttävä jäisi Whatsapp-ryhmään liittymisestä huolimatta pihalle kaikesta. Ainakin pari kirjoitusta täällä antaa vähän sellaisen kuvan, että ryhmäläisten odotetaan vastaavan muutamassa minuutissa ja ryhmään tulee päivän aikana sata viestiä (joista osa todellisuudessa vielä käsittelee jotain parin ryhmäläisen hauskaa baari-iltaa pelkän harrastusjuttujen sopimisen sijaan...).

Sellaista keskustelua on todella rasittavaa seurata, ja rasittavaa on myös vaikka kerran päivässä -tahdilla alkaa lukea, mitä ryhmässä on tapahtunut. Tärkeät asiat on jo sovittu, kun Pirkko menee illalla lukemaan keskustelua, koska ei sattunut olemaan online oikealla hetkellä. On mennyt hektiseksi tämä maailma.

Vierailija
70/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole whatsappia edes asennettuna. Mut tavoittaa soittamalla, tekstiviestillä, s-postilla, postilla, skypellä, mesellä ja tapaamalla. Kuulun yhteen toimikuntaan ja yksi ihminen ilmoittaa mulle mesellä asiat, jotka mun täytyy tietää ja joita muut ovat pallotelleet keskenään. Hän ei siis kopio mitään koko keskusteluja vaan ilmoittaa silloin tällöin jotain ilmoitusluontoisia asioita. Erikseen on sitten kokoukset, joihin otan osaa ja joissa tehdään päätökset.

Se on ok, mikäli se on sille ok joka sinua infoaa eli teetät ylimääräistä työtä, kun et viitsi edes itse soittaa ja kysyä näistä ilmoitetuista asioista.

No jos sun pitää oikein arvostella, niin voin paljastaa, että me kyllä jutellaan mesessä lähes päivittäin ja yleensä ihan muista asioista. Nähdään muutaman kerran kuussa ja puhutaan viikottain myös puhelimessa. Tuskin se nyt kovin suuri uhraus häneltä on :) vaikka mä olenkin näin itsekäs ja paha ihminen.

Ei vaan pointti on siinä että sinä et ole valmis ottamaan selvää asioista. Mun mielestä se on nipoa. Mikä siinä whatsapissa on niin kamalaa? Saisit noi monet sovellukset pois kun whatsapissa on noi kaikki ominaisuudet: Videopuhelut, teksi- ja ääniviestit.

Minua juurikin hämmentää tässä se että nämä yksittäiset henkilöt ovat fanaattisia sen whatsappin suhteen etteivät periaatteesta lataa, mutta mese kyllä käy ja Skypet yms joita ei nykyään samalla tavalla edes käytetä enää kun tekniikka kehittyy. Miksi pitää tehdä vaikean kautta?

Miehelläni on tämä appsi ja puhelin piipittää koko ajan. Se rasittaa minuakin, kun ollaan yhdessä kotona. Haluan itse päättää miten ja milloin olen tavoitettavissa. Meseä, skypeä, s-postia käytän tietokoneella, en kännykällä. Mulla kännykätkin lähes koko ajan äänettömällä. Nykyihmisten ongelma on se, että koko ajan pitää olla tavoitettavissa. Ihmisen aivot eivät ole sopeutuneet yhdessä sukupolvessa tällaisiin kokoaikaisiin häiriötekijöihin kuin jatkuva saavutettavuus ja turhan tiedon tulva. Loppupelissä ainut asia, joka mun oikeasti pitää tietää, on se, että onko mun perheeni elossa ja jos jotain tapahtuu, niin silloin on jo liian myöhäistä. Karsikaa elämästänne asioita ja huomaatte olevanne rauhallisempia ja tyytyväisempiä.

WA:n saa hiljennettyä. Taas paljastui, että vastustetaan uutta omien ennakkoluulojen perusteella...

Mitä sen on väliä, että saako sen hiljennettyä? Ihmisen mieli on koukuttuva. Harva haluaa tai kykenee sitä sulkemaan (ihan oikeasti). Mieheni ei laita sitä äänettömälle, koska hän haluaa tietää harrastusrinkinsä ja kaveripiirinsä etc aivotukset heti. Yöksi kyllä hiljentää sen mutta välillä olen herännyt ja katsonut, kun pimeässä huoneessa vilkkuu valo merkkinä jostain täysin turhanpäiväisestä "pakko jakaa tää pöljä kuva kaikille" -viestin merkkinä. Silloin aina mietin, että heitän sen puhelimen seinään. Mulla on kaksi kännykkää. Henkilökohtainen luurini on näppäinluuri.

Vierailija
71/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei voi pakottaa mihinkään. Olen kuunnellut viimeiset kolme vuotta miten olen ulkona kuvioista kun en ole Facebookissa. 

minä olen kuunnellut viimeiset 10 vuotta, ehkä enemmänkin. Muutama vuosi sitten oli vaikeaa aikaa muutamien ihmisten kanssa ja varmasti olisin avautunut julkisesti niin kovin (kännissä tietty) että se olisi haitannut elämääni ja työtäni pahasti.

Vierailija
72/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta (eikä mielenkiintoa) kohdella sinua erityisellä tavalla koska et viitsi hankkia edes perusvälineitä. Mitä ikinä ongelmia siitä koituukaan, ne ovat sinun ongelmasi. Jos jäät jostain paitsi, on turha valittaa. Toivon todella, että ymmärrät tämän. Ja pidät pääsi kiinni jostain typeristä periaaatteista, jotka eivät ketään kiinnosta (tällaisilla ihmisillä on yleensä tapana niistä jauhaa kaikille).

Minulla on tietokone ja kotona ollessani käytän sillä nettiä ja viestimiä aktiivisesti. Kun en ole kotona, olen tavoitettavissa tavallisella netittömällä matkapuhelimella. Onko älypuhelin jo ihan pakollinen perusväline kuten vesijohto ja vessanpönttö?

Vierailija
73/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakkomielle ihmisillä on whatsapista nykyään?? Sillä puhelimella voi myös ihan soittaa tai lähettää tekstareita perinteisesti ei siihen mitään erillisiä sovelluksia tarvita. Sen kun vaan keräätte kaikkien puhelinnumerot jotka joka tapauksessa tarvitsette whatappiakin varten ja SOITATTE! tai lähetätte sähköpostia ihan yhtä nopeasti senkin voi siitä puhelimesta lukea kuin whatsapp viestinkin.

Vierailija
74/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on minusta jokaisen oma valinta. Harrastusporukassa on päätetty että viestintäalusta on whatsapp ja jos ei itse halua siihen liittyä, on hyväksyttävä että jää luultavasti ulkopuolelle. Meillä on työpaikan kimppakyydeissä sama homma. Alustana on whatsapp ja jos joku ei sitä halua itselleen ladata, valitsee hän silloin ettei osallistu kimppakyyteihin. Muutamia on ollut jotka alkuun yrittivät saada jonkun työkaverin sitten sopimaan heidänkin kyydit mutta ei siihen kukaan alkanut pidemmän päälle. Lopulta joko latasivat sen tai tippuivat kokonaan pois kyydeistä.

Vierailija
75/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen whatsappia vastaan, vaikka se minulla onkin vielä toistaiseksi. Vastustukseni liittyy facebookin tapaan profiloida käyttäjiään ja vakoilla heidän viestintäänsä ja sijaintiaan, sekä yhteyshenkilöitä. Toki vakoilu on automatisoitua ja sitä käytetään mainostamiseen, mutta myös tietojen myymiseen kolmansille osapuolille. Ajattelin siirtyä käyttämään signalia pysyvästi, vaikkei vielä tällä leveyspiirillä olekaan kovassa käytössä. Arvostan yksityisyyttäni, enkä ole sitä valmis kauppaamaan vain "helpon viestinnän" vuoksi. Pikaviestimiä on muitakin, kunhan ihmiset tajuaisivat sen.

Signalista en ole kuullutkaan, mutta Telegram on koko ajan suositumpi, mites se?

Vierailija
76/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse olen whatsappia vastaan, vaikka se minulla onkin vielä toistaiseksi. Vastustukseni liittyy facebookin tapaan profiloida käyttäjiään ja vakoilla heidän viestintäänsä ja sijaintiaan, sekä yhteyshenkilöitä. Toki vakoilu on automatisoitua ja sitä käytetään mainostamiseen, mutta myös tietojen myymiseen kolmansille osapuolille. Ajattelin siirtyä käyttämään signalia pysyvästi, vaikkei vielä tällä leveyspiirillä olekaan kovassa käytössä. Arvostan yksityisyyttäni, enkä ole sitä valmis kauppaamaan vain "helpon viestinnän" vuoksi. Pikaviestimiä on muitakin, kunhan ihmiset tajuaisivat sen.

Numeroaan ja sähköpostiosoitettaan on vaikea suojata jos on kavereita kun joku kuitenkin aina laittaa sen whatsapin ja antaa sinun tiedot facebookille.

Vierailija
77/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsen luokassa vanhemmat ovat perustaneet whatsapp-ryhmän, jonka kautta sovitaan luokan toimintaan liittyviä asioita, lähetellään synttärikutsuja jne. Periaatteessa tietoja, joiden pitäisi olla kaikkien saatavilla. Vanhemmissa on myös niitä, jotka eivät ole whatsappissa, mutta eivät minkään änkyröinnin takia vaan sen takia, että ei ole älypuhelimia jotka tukisivat ko. sovellusta. Meillä syy on se, että elelemme köyhyysrajoilla, ja pakko mennä niin että käytetään niitä vanhoja toimivia puhelimia ja mahdolliset some-jutut on niitä, jotka voidaan hoitaa tietokoneella. Uusiin puhelimiin ei voida investoida, koska köyhyydestä huolimatta haluamme pitää talouden tasapainossa ja se tarkoittaa priorisointia. Niin kauan kuin vanhat puhelimet toimivat, emme laita niihin rahaa. Olemme monien luokan vanhempien mielestä "änkyröitä" ja "omapahan on häpeämme", kun jäämme ulkopuolelle tiedoista, joiden pitäisi meillekin kantautua. Luokalla on muitakin, jotka teknisistä syistä ovat whatsappin ulottumattomissa. Aihe on moneen kertaan nostettu esiin, mutta muutosta ei tule koska se whatsapp on niin kätevä.

Web-käyttöliittymä vaatii silti sen älypuhelimen, jotta sovellusta voi käyttää koneella... Eivät ole änkyröitä.

Vierailija
78/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Web-käyttöliittymä vaatii silti sen älypuhelimen, jotta sovellusta voi käyttää koneella... Eivät ole änkyröitä.

Ja kun ei näytä riittävän, että sen Whatsappin laittaa, vaan sitä pitäisi myös vähän väliä seurata. Jos kotikoneelta satunnaisesti vilkaisee, niin ei keskustelusta ota mitään tolkkua ja on parempikin, että joku tiivistää päätetyt asiat vaikka tekstiviestiin.

Vierailija
79/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm, täällä jankutetaan, että tekstiviestit maksaa erikseen..eiköhän jokaisella kännykässään ole pakettiliittymä, missä on oletuksena 500 tekstiviestiä? Vai kaikillako on vaan ihan perusliittymä ja kaikesta muusta sitten maksetaan taulukon mukaan? Testiviesti xxx€/kpl jne.

Vierailija
80/243 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35v enkä tunne ketään kuka ei käytä whatsappia. Tai no tunnen yhden, 90v mummoni. Jopa 70v anoppini käyttää. Tekstiviestejä tulee lähinnä postista kun joku paketti on saapunut.

Jos joku ei jostain periaatejutuista suostu käyttämään niin laittaisin hänelle tekstiviestin tai sähköpostin kun homma on sovittu. Jos niitä ei lue niin ihan oma vika.