Teettekö "pikkupesuja"?
Itse peseydyn lavuaarissa korkeintaan silloin, kun on tyyliin kipsi jalassa eikä pääse suihkuun. En keksi muuta syytä alkaa hankalasti pestä jokaista ruumiinosaa erikseen, vaan menen samalla vaivalla suihkuun. Olen käsittänyt, että moni välttelee suihkua ja hoitaa peseytymisen näillä "pikkupesuilla", vai olenko väärässä?
Kommentit (58)
Mekko usein unohdan laittaa dödöä ja pitää turhan pian suihkun jälkeen pestä kainalot lavuaarissa. Todellakin helpompaa kuin mennä suihkuun. Perseen myös pesen käsisuihkulla paskottuani.
Kyllä mä alapäätä pesen käsisuihkulla, mutta muuten käyn suihkussa - en pese esim. pelkkiä kainaloita lavuaarissa ikinä.
Joo, välillä. On niin paksu tukka, että sen kuivaamiseen menee aikaa. Jos taas olet puolimärillä hiuksilla, niin heti vilustuu - paitsi hellekelillä se viilentää kivasti.
Vierailija kirjoitti:
Joo, välillä. On niin paksu tukka, että sen kuivaamiseen menee aikaa. Jos taas olet puolimärillä hiuksilla, niin heti vilustuu - paitsi hellekelillä se viilentää kivasti.
Et osaa käydä suihkussa kastelematta hiuksia?
Nuorena hoitajana joskus kuuntelin kun vanhempi kollega kertoi että pesee jalat. Pesee kainalot. Ehkä alapäänkin.
Kokeilin joskus pelkkää kainalopesua lavuaarissa, puoli lattiaa märkänä. Tuossa ajassa olisi jo käynyt suihkussa. Ja bakteeriympäristöön liittyen, pöpöjä on hiuksissa. Nopea hiusten pesu usein vähentää pöpöjä myös.
Köyhänä nykyään säästän sähköä ja vettä. Kerran viikossa käyn suihkussa kokopesulla ja lopun ajasta pikkupesuilla. Siihen tottuu.
Noh, meillä ei edes ole suihkua eikä lavuaaria :D Mutta kyllä joskus käyn kylmässä saunassa "pikkupesuilla". Tai no siis, ihan joka aamu ja ilta käyn hammas- ja kasvopesuilla, mutta niistä nyt ei tainnut olla kyse.
Saatan myös käydä kunnon pesulla ilman, että kuitenkaan pesen hiuksia.
Yleensä kuitenkin peseydyn ihan saunan lämmössä ja kokonaan.
Joskus huvikseni kokeilin näitä "pikkupesuja" ja totesin, että on pienempi vaiva käydä kunnon suihkussa. Varsinkin väsyneenä/puolikuntoisena on helpompi mennä kokosuihkuun, kuin alkaa säätämään lavuaarissa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena hoitajana joskus kuuntelin kun vanhempi kollega kertoi että pesee jalat. Pesee kainalot. Ehkä alapäänkin.
Kokeilin joskus pelkkää kainalopesua lavuaarissa, puoli lattiaa märkänä. Tuossa ajassa olisi jo käynyt suihkussa. Ja bakteeriympäristöön liittyen, pöpöjä on hiuksissa. Nopea hiusten pesu usein vähentää pöpöjä myös.
Pöpöjä hiuksissa?
Tuota, en nyt tiedä miten tämän sanoisin, mutta ihmisessä kuuluukin olla pöpöjä. Esimerkiksi iholla kuuluu olla tietty bakteerikanta, ja jos siitä jynssätään pois nk. "hyvät" bakteerit, valtaavat ikävämmät bakteerit aavikon. Kannattaa muistaa, että jokaisessa maassa on armeija: jos ei oma, niin jonkun muun.
Niinkai josson rahaa, kaikilla ei vaan ole.
Lavuaarin yllä heittelette vettä ympäriinsä? Joopa, kokeilkaapa keksiä jokin muu tapa.
Pesulappu.... kastele pieni pyyheliina nihkeäksi, vain toinen pää, pyyhi kainalot, huuhtele liina, pyyhi uudestaan tarv. Kuivaa toisella -kuivalla - liinan päällä kainalot. Alapesu bideesuihk. Valmis.
Joskus kiireessä on pakko toimia näin. Jalat voi pyyhkiä viimeiseksi. Sit liina pesuun.
Kyllä välillä. Esimerkiksi jos tulen kotiin ja olen hionnut matkalla, voin pestä kainalot ja huuhdella hionneita alueita. Yleensä paidan alueelta. Turha mennä heti silloin suihkuun, kätevämpi myöhempään illalla.
Silloin voin myös huuhdella hionnutta housun kaulusta, jos housut eivät muuten ole likaiset.
Kun mulla oli tosi pitkät hiukset, niitä en pessyt joka päivä, vaan pistin ponnarille ja pesin lavuaarin hanan alla vain etutukan. Joka toinen päivä pesin sitten koko hiukset ja päänahan.
En jaksa avata hanaa, käytän LV- pesupyyhkeitä.
Joka päivä käväisen suihkussa.Joka toinen päivä pesen hiukset. Mielestäni on paljon kätevämpi käväistä nopeasti suihkussa kuin alkaa erikseen pesemään paikkoja.
Luin, että teettekö pikkupersuja.
Siinä lavuaarissa saa tosi nopeasti ja helposti pestyä pelkät kainalot jos on kiire. Paljon kivampi laittaa puhdas paita kun on raikkaat kainalot :) Oikeastaan opein tän vasta hiljattain vaikka oon 30+. Ennen luulin et toi olis vaan vaikeeta, mut ei ole vaan pikemminkin kikkakolmonen!
En, hyi.