Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen kotona asuvan pojan juominen

Vierailija
25.11.2018 |

Olen 50 kymppinen perheenäiti, jolla on 3 lasta. Ongelmana minulla on se, että 20 vuotias poikani rymyää joka ikinen viikonloppu järkyttävässä kännissä kotiin ja herättää koko muun perheen ja koiran. Sitten tämä sama sankari makaa koko seuraavan päivän darrassa huoneessaan eikä pysty tehdä muka mitään. Onko muilla mammoilla samoja ongelmia, miten saisin poikaani ryhtiliikkeen?

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reklamaation paikka? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Tässä on nimenomaan se ongelma, että yksipuolisella päätöksellä tilattiin lapsi, mutta etukäteen ei voitu tietää mitä saadaan. Nyt kuitenkin aletaan parkumaan, ettei lapsi ole "sitä mitä tilattiin". Tekopyhää lähinnä.

Ei van tässä on se ongelma että  ap itse on laiminlyönyt kasvatusvelvollisuutensa pojan suhteen ja siitä syystä jätkä  loisii kotona ja käy ryyppäämässä. Mulla on samanikäinen lapsi, joka ei  moista harrasta ja asuu jo  itsenäisesti opiskelupaikkakunnalla. Hoitaa myös omat kotihommansa sekä taloutensa koska sai siihen opit kotona.  Muksut pitää pienestä pitäen opettaa vastuuseen ja omatoimisuuteen eikä  leikkiä helikopterimutsia. Muuten joutuu sitten päivittelemään opettamattomuuden tuloksia tällaiselle palstalle.

Sä tuskin aloittajan tilannetta tiedät niin hyvin että sulla ois mitään tietoa siitä  oliko  sen nyt parikymppisen alkuunsaattaminen yhteinen  päätös vaiko ei eli sinuna ehkä  painuisin muualle mutuilemaan.

Äidillä oli mahdollisuus aborttiin, joten oli se ainakin äidin yksipuolinen päätös ja riskinotto.

Olet muutenkin väärässä. Lapsi on sellainen kuin se on, ei vanhemilla ole velvollisuutta määräillä millainen lapsen pitää olla, vaan vanhemilla on velvollisuus huolehtia lapsesta kerran sellaisen tekivät. Jos lapsi haluaa elää ryypiskellen ja päihteitä käyttäen ilman arkista raatamista, niin vanhempien tulee hyväksyä se ja mahdollistaa se lapselle. Eikä yrittää pakottaa lasta samaan ahtaaseen muottiin, missä itse elää.

Vierailija
42/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Tässä on nimenomaan se ongelma, että yksipuolisella päätöksellä tilattiin lapsi, mutta etukäteen ei voitu tietää mitä saadaan. Nyt kuitenkin aletaan parkumaan, ettei lapsi ole "sitä mitä tilattiin". Tekopyhää lähinnä.

Ei van tässä on se ongelma että  ap itse on laiminlyönyt kasvatusvelvollisuutensa pojan suhteen ja siitä syystä jätkä  loisii kotona ja käy ryyppäämässä. Mulla on samanikäinen lapsi, joka ei  moista harrasta ja asuu jo  itsenäisesti opiskelupaikkakunnalla. Hoitaa myös omat kotihommansa sekä taloutensa koska sai siihen opit kotona.  Muksut pitää pienestä pitäen opettaa vastuuseen ja omatoimisuuteen eikä  leikkiä helikopterimutsia. Muuten joutuu sitten päivittelemään opettamattomuuden tuloksia tällaiselle palstalle.

Sä tuskin aloittajan tilannetta tiedät niin hyvin että sulla ois mitään tietoa siitä  oliko  sen nyt parikymppisen alkuunsaattaminen yhteinen  päätös vaiko ei eli sinuna ehkä  painuisin muualle mutuilemaan.

Todennäköisesti sinä et tiedä poikasi ryyppäämisistä jne yhtään mitään. Mikäli kuitenkin 20-vuotias tyyppi kökkii vaan viikonloput kotona "vastuullisesti" niin ei voi kuin sääliä. 

Säästä säälisi. Ryyppäämisen ja kotona kökkimisen väliin jää aika monta vaihtoehtoa joten sulla taitaa olla aika rajoittunut mielikuvitus. Esität myös täysin hatusta vedettyjä juttuja  joita en  ole kirjoittanut. 20-vuotias voi esimerkiksi olla töissä viikonloppuna, mutta tämähän sulle ei mieleen tullut. Tai reissussa. Kaikkien elämään ei kuulu jokaviikonloppuinen humalajuominen, mikä  saattaa sulle tulla yllätyksenä.  Toki jos tuttavapiirissäsi ei muuta harrasteta, ymmärrän kyllä jos asiaa on vaikea käsittää.

Ei minulle kuulu se mitä lapsi  kotoa muutettuaan viikonloppuisin tekee mutta sen verran hyvin tunnen hänet että tiedän hänen huolehtivan itsestään, koska se on hänelle opetettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Todennäköisesti sinä et tiedä poikasi ryyppäämisistä jne yhtään mitään. Mikäli kuitenkin 20-vuotias tyyppi kökkii vaan viikonloput kotona "vastuullisesti" niin ei voi kuin sääliä. 

Säästä säälisi. Ryyppäämisen ja kotona kökkimisen väliin jää aika monta vaihtoehtoa joten sulla taitaa olla aika rajoittunut mielikuvitus. Esität myös täysin hatusta vedettyjä juttuja  joita en  ole kirjoittanut. 20-vuotias voi esimerkiksi olla töissä viikonloppuna, mutta tämähän sulle ei mieleen tullut. Tai reissussa. Kaikkien elämään ei kuulu jokaviikonloppuinen humalajuominen, mikä  saattaa sulle tulla yllätyksenä.  Toki jos tuttavapiirissäsi ei muuta harrasteta, ymmärrän kyllä jos asiaa on vaikea käsittää.

Ei minulle kuulu se mitä lapsi  kotoa muutettuaan viikonloppuisin tekee mutta sen verran hyvin tunnen hänet että tiedän hänen huolehtivan itsestään, koska se on hänelle opetettu.

Tässä ei olekaan kyse siitä, mitä sun mukula tekee tai ei tee, vaan siitä, että olet selvästikin niitä ällöjä mammoja, jotka eivät hyväksy lapsiaan siinä tapauksessa jos ne sun mielestä "elää väärin". Etkä selvästi ole valmis huolehtimaan niistä, vaan dumppaat ne pihalle kun kyllästyt niihin.

Vierailija
44/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää olko tollasia tiukkiksia! Nuoruutta vaan kadehditte.

Olen tämän pojan ikäinen itsekin ja silti samaa mieltä siitä että pihalle vaan.

Vierailija
45/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

Poikasi on aikuinen mies, joka saa tehdä mitä haluaa.

Pieleen meni. Tuo pätee vain jos asuu omillaan. Eikä  tuon parikymppisen käytös ole aikuista vaan täyttä pelletouhua, kuten sunkin naisvihapostaukset,

Mitä naisvihaa nyt tässäkin on? Onko se naisvihaa, jos odottaa äidin hoitavan velvollisuutensa?

Vierailija
46/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

Pieleen meni. Tuo pätee vain jos asuu omillaan. Eikä  tuon parikymppisen käytös ole aikuista vaan täyttä pelletouhua, kuten sunkin naisvihapostaukset,

Mitä naisvihaa nyt tässäkin on? Onko se naisvihaa, jos odottaa äidin hoitavan velvollisuutensa?

Hän taisi viitata ko. nimimerkin aiempiin postauksiin, joita täällä palstalla on päivästä toiseen esiintynyt...

Vierailija
47/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä parittaa se jollekin.

Vierailija
48/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma nykyvanhemmilla on sanoa jälkikasvulleen, että perseilyä ei sallita ja kotona ollaan vanhempien säännöillä. Sitte voi tehdä kuten haluaa kun asuu omillaan ja itse maksaa laskunsa ja elämisen.

Olen sanonutkin, mutta aina sanoo että joo ei herätä muita. Pojalla ei muutenkaan ole varaa muuttaa omaan kämppään kun käy vain 2-3 kertaa viikossa töissä. Ap

Ryyppäämiseen kyllä rahaa löytyy. Teet kuule karhunpalveluksen pojalles.

Voisi tehdä enemmänkin töitä, mutta poika sanoo että työ on paskaa eikä jaksa tehdä enempää.

Vierailija
49/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma nykyvanhemmilla on sanoa jälkikasvulleen, että perseilyä ei sallita ja kotona ollaan vanhempien säännöillä. Sitte voi tehdä kuten haluaa kun asuu omillaan ja itse maksaa laskunsa ja elämisen.

Olen sanonutkin, mutta aina sanoo että joo ei herätä muita. Pojalla ei muutenkaan ole varaa muuttaa omaan kämppään kun käy vain 2-3 kertaa viikossa töissä. Ap

Ryyppäämiseen kyllä rahaa löytyy. Teet kuule karhunpalveluksen pojalles.

Voisi tehdä enemmänkin töitä, mutta poika sanoo että työ on paskaa eikä jaksa tehdä enempää.

Ihan oikeassa se on. Miksi sen pitäisi suostua raatamaan tuossa oravanpyörässä? Siksi, että säkin suostut?

Vierailija
50/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko oikeasti sitä mieltä, että koska äiti on päättänyt lapsen pitää, niin on hänen vastuullaan huolehtia/elättää täysi-ikäistä poikaansa? Missä vaiheessa saa sitten tämän napanuoran katkaista, ja lapsen opittava selviämään omillaan?

Ei kai vanhempien kuolemaansa asti pidä elättää vaikka 40-vuotiasta aikamiespoikaansa, vain sen vuoksi, että hän 40 vuotta sitten päätti lapsen haluta.

Vierailija
51/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni palstan mammoista on tehnyt lapsia sen takia, että Suomessa saa jokaisesta lapsesta muhkeat lisätuet? Tai sen takia, että toivoo eläkepäivillensä saavan itse huolenpitoa (rahallista, kyyditsemistä, kantoapua kauppaan, jne)?

Se ainakin tuli selväksi, että lapsen odotetaan sopeutuvan tiukkaan, vanhempien asettamaan muottiin ja omia lapsiakin haukutaan ties millä pilanimellä, jos niihin sopeutuminen ei kiinnosta.

Vierailija
52/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko oikeasti sitä mieltä, että koska äiti on päättänyt lapsen pitää, niin on hänen vastuullaan huolehtia/elättää täysi-ikäistä poikaansa? Missä vaiheessa saa sitten tämän napanuoran katkaista, ja lapsen opittava selviämään omillaan?

Ei kai vanhempien kuolemaansa asti pidä elättää vaikka 40-vuotiasta aikamiespoikaansa, vain sen vuoksi, että hän 40 vuotta sitten päätti lapsen haluta.

Kyllä. Päätöksistään pitää kantaa vastuu. Lapia ei kannata tehdä, jos ei halua kantaa vastuuta niistä.

Vierailija
53/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sillä on sitten varaa ryypätä? Annatko sille rahaa?

Vierailija
54/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 19 vuotias, käy koulussa ja töissä. Toisinaan kännäilee, mutta on se vielä toistaiseksi ymmärtänyt talon säännöt. Sellaisia pleksejä ei oteta, että tarvii nelivedolla tumpsahtaa sisään mölyämään. Lisäksi aika usein jää kavereilleen yöksi, kun osa asuu omillaan. Siellä on kivempi temmeltää.

Jos talon säännöt ei miellytä, niin sitten pitäisi todellakin miettiä omaa asuntoa.

Vierailija
55/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat asian nyt vakavasti puheeksi pojan kanssa. Teet selväksi että muun perheen herättäminen keskellä yötä ei ole ok ja sano että jatkossa joko tulee kotiin ennen muiden nukkumaanmenoa tai sitten nukkuu känniyöt jonkun kännikaverinsa luona.

En käyttäisi "lennät pihalle" -korttia vielä mutta kaipa sitä voi käyttää jos touhu ei ala muuttua.

Vierailija
56/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

Ei ole äidin eikä myöskään isän velvollisuus elättää aikuista lastaan. Niin voi toki tehdä jos haluaa mutta pakko ei ole.

Vierailija
57/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies37v kirjoitti:

Ei ole äidin eikä myöskään isän velvollisuus elättää aikuista lastaan. Niin voi toki tehdä jos haluaa mutta pakko ei ole.

Totta kai on, kerran yksipuolisella päätöksellä päättää mukulan tehdä.

Vierailija
58/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä me näiden postien perusteella tiedetä miten poikaa elätetää tai ei elätetä. Ihan hyvin voi ostaa vaikka omat ruuat jne. Se nyt vaan on tullut selväksi, että vähän liian isolla äänellä tulee kapakasta kotiin.

Itse asuin 23-vuotiaaksi kotona, kun kerran tilaa oli ja välit vanhempiin hyvät. Ostin omat ruokani, vaatteet jne ja maksoin omat laskut tottakai. Vuokraa vanhempani eivät perineet, koska tyhjänä se huone olisi muuten ollut. Sitten kyllästyin osa-aikahanttihommiin ja lähdin opiskelemaan toiselle paikkakunnalle.

Vierailija
59/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat sanovat usein lasten hankkimisen syyksi oman verisiteen jatkuvuuden, lisäsisällön elämään ja lastenlapset. Nämä kaikki ovat itsekkäitä syitä, mutta varsinkin ensimmäinen on sitä, sillä siinä oletetaan, että lastenlapsia tulee.

Nuo kaksikin muutakin ovat käytännössä "tehdään omaksi iloksi" syitä. Mielestäni lapsi on tämän perusteella täysin oikeutettu perimään vanhemmilta maksua siitä mielihyväpalvelusta, jonka lapsi tuottaa vanhemmilleen ihan olemassaolollaan.

Vierailija
60/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vitunvajakkiTässä ketjussa oikein jankkaa. Ota lääkkeesi saatana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi