Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen kotona asuvan pojan juominen

Vierailija
25.11.2018 |

Olen 50 kymppinen perheenäiti, jolla on 3 lasta. Ongelmana minulla on se, että 20 vuotias poikani rymyää joka ikinen viikonloppu järkyttävässä kännissä kotiin ja herättää koko muun perheen ja koiran. Sitten tämä sama sankari makaa koko seuraavan päivän darrassa huoneessaan eikä pysty tehdä muka mitään. Onko muilla mammoilla samoja ongelmia, miten saisin poikaani ryhtiliikkeen?

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 kymppinen perheenäiti, jolla on 3 lasta. Ongelmana minulla on se, että 20 vuotias poikani rymyää joka ikinen viikonloppu järkyttävässä kännissä kotiin ja herättää koko muun perheen ja koiran. Sitten tämä sama sankari makaa koko seuraavan päivän darrassa huoneessaan eikä pysty tehdä muka mitään. Onko muilla mammoilla samoja ongelmia, miten saisin poikaani ryhtiliikkeen?

Ensinnäkin: 50 kymppinen = 500-vuotias.

Toiseksi: mahdollistat pojallesi erittäin huonot tulevaisuudennäkymät. Miksi? Miksi annat hänen ymmärtää, että on täysin ookoo ryypätä rahansa ja terveytensä, ja aina saa silti huolenpitoa?

Totta kai vanhempien kuuluu kustantaa lapselle sellainen elämä kuin lapsi haluaa.

Vierailija
22/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia naisia yllättäen täällä taas vastaamassa. Miksi te teette lapsia jos vihaatte niitä niin paljon että olet samantien potkimassa omilleen? Eli siis valtion ja kaupingin tuilla asumiseen. Tuossakaan ei ole mitään muuta ongelmaa kuin se, että tyyppi ei tajua tulla hiljempaa nukkumaan. Ihan normaalia että parikymppinen asuu kotona jos kerran tilaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalia naisia yllättäen täällä taas vastaamassa. Miksi te teette lapsia jos vihaatte niitä niin paljon että olet samantien potkimassa omilleen? Eli siis valtion ja kaupingin tuilla asumiseen. Tuossakaan ei ole mitään muuta ongelmaa kuin se, että tyyppi ei tajua tulla hiljempaa nukkumaan. Ihan normaalia että parikymppinen asuu kotona jos kerran tilaa on.

Lisäksi lapsen tekeminen on riski. Lapsella ei ole valinnanvaraa syntymisen suhteen ja lapsi ei saa mistään etukäteen tietoa mihin paikkaan on syntymässä, mikä tekee lapsesta syyntakeettoman. Vanhemmat tietävät asioista, joista lapsi ei ennen syntymäänsä tiedä eikä vanhemmilla ole siten mitään oikeutta vaatia lasta elämään tietyllä tavalla tai olla pettyneitä lapseen, jos se elää "väärin". Lapsella on täysi oikeus olla sellainen kuin on ja vanhemmilla, jotka ottivat riskin, on velvollisuus hyväksyä ja mahdollistaa lapselle se elämä, minkä lapsi haluaa. Ihan sama mitä lapsi haluaa.

Vierailija
24/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen kysymys, onko mies puhunut poikansa kanssa?

Vierailija
25/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi lapsen tekeminen on riski. Lapsella ei ole valinnanvaraa syntymisen suhteen ja lapsi ei saa mistään etukäteen tietoa mihin paikkaan on syntymässä, mikä tekee lapsesta syyntakeettoman. Vanhemmat tietävät asioista, joista lapsi ei ennen syntymäänsä tiedä eikä vanhemmilla ole siten mitään oikeutta vaatia lasta elämään tietyllä tavalla tai olla pettyneitä lapseen, jos se elää "väärin". Lapsella on täysi oikeus olla sellainen kuin on ja vanhemmilla, jotka ottivat riskin, on velvollisuus hyväksyä ja mahdollistaa lapselle se elämä, minkä lapsi haluaa. Ihan sama mitä lapsi haluaa.

😂

Useimmissa perheissä on kuitenkin rajat siihen mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Yleensä kotona ei örvelletä kännissä pitäen koko perhettä hereillä, tuo koskee myös perheen aikuisia.

On hyvä oppia, että elämässä ei saa tehdä ihan mitä itse haluaa. Viimeistään Suomen lainsäädäntö rajoittaa, myös työpaikoilla ja kouluissa on omat sääntönsä. Eivätkä aikuisetkaan tee mitä haluavat.

Vierailija
26/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiskytkymppinen? Eli 500-vuotias olet?

Sun ongelma on rajattomuus pojan suhteen ja se että se 20-vuotias edelleen loisii himassa. Anna sille 1 kk aikaa hakea oma asunto ja sen jälkeen haet häätöä. Tuossa vaiheessa on turha mietti ryhtiä jos itse olet ollut lepsu pojan suhteen. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
27/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Kotona noudatetaan kodin sääntöjä tai sitten muutetaan veks.Ainoankaan vanhemman ei tarvitse moista käytöstä sietää kotonaan täysi-ikäiseltä lapselta.Ei ole normaalia ettei  tajuta muuttaa  veks kun  tullaan täysi-ikäiseksi. Ei tämä ole mikään Italia.

Vierailija
28/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiseksi: mahdollistat pojallesi erittäin huonot tulevaisuudennäkymät. Miksi? Miksi annat hänen ymmärtää, että on täysin ookoo ryypätä rahansa ja terveytensä, ja aina saa silti huolenpitoa?

Totta kai vanhempien kuuluu kustantaa lapselle sellainen elämä kuin lapsi haluaa.

20-kymppinen ei enää ole lapsi vaan aikuinen ja elatusvelvollisuutta ei ole.

Vierailija
29/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan EI KUULU vaan vanhemmat kustantavat vain sen elintason jonka itse katsovat sopivaksi.Lapsella ei ole siihen asiaan mitään sanomista.Jos haluaa toisenlaista, hommaa itse varat siihen.

Vierailija
30/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Kotona noudatetaan kodin sääntöjä tai sitten muutetaan veks.Ainoankaan vanhemman ei tarvitse moista käytöstä sietää kotonaan täysi-ikäiseltä lapselta.Ei ole normaalia ettei  tajuta muuttaa  veks kun  tullaan täysi-ikäiseksi. Ei tämä ole mikään Italia.

Aina mitä ei tarvitse sietää on yöllinen möykkääminen. 

Vierailija
31/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Tässä on nimenomaan se ongelma, että yksipuolisella päätöksellä tilattiin lapsi, mutta etukäteen ei voitu tietää mitä saadaan. Nyt kuitenkin aletaan parkumaan, ettei lapsi ole "sitä mitä tilattiin". Tekopyhää lähinnä.

Vierailija
32/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20-kymppinen ei enää ole lapsi vaan aikuinen ja elatusvelvollisuutta ei ole.

Opettele jo kirjoittamaan oikein! Vai tarkoitatko 200-vuotiasta?

2-kymppinen, 20-vuotias tai  parikymppinen, EI 20-kymppinen!!!!

Vierailija
33/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti pojastaan pappia toivoi. Poika vain lauloi ja joi.

Vierailija
34/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan EI KUULU vaan vanhemmat kustantavat vain sen elintason jonka itse katsovat sopivaksi.Lapsella ei ole siihen asiaan mitään sanomista.Jos haluaa toisenlaista, hommaa itse varat siihen.

Nyt ei puhuta mistään lakisääteisestä velvoitteesta, vaan moraalisesta velvoitteesta, joka kuuluu kaikille vanhemmille.

Vierailija
35/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on aikuinen mies, joka saa tehdä mitä haluaa.

Vierailija
36/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

reklamaation paikka? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Tässä on nimenomaan se ongelma, että yksipuolisella päätöksellä tilattiin lapsi, mutta etukäteen ei voitu tietää mitä saadaan. Nyt kuitenkin aletaan parkumaan, ettei lapsi ole "sitä mitä tilattiin". Tekopyhää lähinnä.

Ei van tässä on se ongelma että  ap itse on laiminlyönyt kasvatusvelvollisuutensa pojan suhteen ja siitä syystä jätkä  loisii kotona ja käy ryyppäämässä. Mulla on samanikäinen lapsi, joka ei  moista harrasta ja asuu jo  itsenäisesti opiskelupaikkakunnalla. Hoitaa myös omat kotihommansa sekä taloutensa koska sai siihen opit kotona.  Muksut pitää pienestä pitäen opettaa vastuuseen ja omatoimisuuteen eikä  leikkiä helikopterimutsia. Muuten joutuu sitten päivittelemään opettamattomuuden tuloksia tällaiselle palstalle.

Sä tuskin aloittajan tilannetta tiedät niin hyvin että sulla ois mitään tietoa siitä  oliko  sen nyt parikymppisen alkuunsaattaminen yhteinen  päätös vaiko ei eli sinuna ehkä  painuisin muualle mutuilemaan.

Vierailija
37/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies37v kirjoitti:

Poikasi on aikuinen mies, joka saa tehdä mitä haluaa.

Pieleen meni. Tuo pätee vain jos asuu omillaan. Eikä  tuon parikymppisen käytös ole aikuista vaan täyttä pelletouhua, kuten sunkin naisvihapostaukset,

Vierailija
38/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että nuori mies juo ja kulkee baareissa. Paljon surullisempi kohtalo odottaisi jos pelaisi kiltisti tietokonepelejä kotona. Äippä tosin olisi tyytyväisempi vaikka tuleva palstahäirikkö olisi syntymässä. Mutta eiväthän äidit niistä lapsista sinänsä välitä, pojista ainakaan, vaan pelkästään siitä mikä on heille itselle helpointa ja huoletonta. 

Vierailija
39/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

reklamaation paikka? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa.

Ei van tässä on se ongelma että  ap itse on laiminlyönyt kasvatusvelvollisuutensa pojan suhteen ja siitä syystä jätkä  loisii kotona ja käy ryyppäämässä. Mulla on samanikäinen lapsi, joka ei  moista harrasta ja asuu jo  itsenäisesti opiskelupaikkakunnalla. Hoitaa myös omat kotihommansa sekä taloutensa koska sai siihen opit kotona.  Muksut pitää pienestä pitäen opettaa vastuuseen ja omatoimisuuteen eikä  leikkiä helikopterimutsia. Muuten joutuu sitten päivittelemään opettamattomuuden tuloksia tällaiselle palstalle.

Sä tuskin aloittajan tilannetta tiedät niin hyvin että sulla ois mitään tietoa siitä  oliko  sen nyt parikymppisen alkuunsaattaminen yhteinen  päätös vaiko ei eli sinuna ehkä  painuisin muualle mutuilemaan.

Todennäköisesti sinä et tiedä poikasi ryyppäämisistä jne yhtään mitään. Mikäli kuitenkin 20-vuotias tyyppi kökkii vaan viikonloput kotona "vastuullisesti" niin ei voi kuin sääliä. 

Vierailija
40/122 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei puhuta mistään lakisääteisestä velvoitteesta, vaan moraalisesta velvoitteesta, joka kuuluu kaikille vanhemmille.

Ei sellaista moraalista velvoitetta ole olemassakaan. Keksit tuon omasta päästäsi. Vanhempien tehtävä on vetää rajat ja ohjata lasta oikeaan suuntaan, ei  hakea kuuta taivaalta jos lapsi keksii sellaista vaatia. Jos joku on sulle muuta väittänyt, hän on valehdellut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi