Aikuisen kotona asuvan pojan juominen
Olen 50 kymppinen perheenäiti, jolla on 3 lasta. Ongelmana minulla on se, että 20 vuotias poikani rymyää joka ikinen viikonloppu järkyttävässä kännissä kotiin ja herättää koko muun perheen ja koiran. Sitten tämä sama sankari makaa koko seuraavan päivän darrassa huoneessaan eikä pysty tehdä muka mitään. Onko muilla mammoilla samoja ongelmia, miten saisin poikaani ryhtiliikkeen?
Kommentit (122)
Hankitte hänelle yhdessä oman kämpän missä asua. Tuossa iässä jo aikakin.
Käsket tulla yöllä muita herättämättä kotiin.
Mikä ongelma nykyvanhemmilla on sanoa jälkikasvulleen, että perseilyä ei sallita ja kotona ollaan vanhempien säännöillä. Sitte voi tehdä kuten haluaa kun asuu omillaan ja itse maksaa laskunsa ja elämisen.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän aikuinen mies hommaa itse asuntonsa, ei siinä äitiä tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma nykyvanhemmilla on sanoa jälkikasvulleen, että perseilyä ei sallita ja kotona ollaan vanhempien säännöillä. Sitte voi tehdä kuten haluaa kun asuu omillaan ja itse maksaa laskunsa ja elämisen.
Olen sanonutkin, mutta aina sanoo että joo ei herätä muita. Pojalla ei muutenkaan ole varaa muuttaa omaan kämppään kun käy vain 2-3 kertaa viikossa töissä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tarvii kun ei muuten älyä lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonutkin, mutta aina sanoo että joo ei herätä muita. Pojalla ei muutenkaan ole varaa muuttaa omaan kämppään kun käy vain 2-3 kertaa viikossa töissä. Ap
Asumistukea saa niin on varaa. Ja toimeentulotukea.
Älkää olko tollasia tiukkiksia! Nuoruutta vaan kadehditte.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Näin. Nosta kamat pihalle ja vaihda lukot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköjään tarvii kun ei muuten älyä lähteä.
Ei varmaan halua lähteä, kun palvelu pelaa ja äiti mahdollistaa lusmuilun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryyppäämiseen kyllä rahaa löytyy. Teet kuule karhunpalveluksen pojalles.
Kaksikymppinen asuu omillaan TAI noudattaa tasan niitä sääntöjä, jotka sinä asetat.
Mikä juttu tää 2-3 kertaa töissä käyminen on. Jos ei opiskele, niin käy töissä joka ikinen arkipäivä kokopäiväisesti ja viikonloppunakin voi olla sivutöitä.
Käytännössä siis elätät ja katsot perseilyä? Oma valinta...
Heität pihalle sen? Itse harrastin samaa 17-vuotiaana. No, samantien kun 18v täytin, vanhemmat ilmoittivat että he eivät ala tuota enää katsoa, että heippa.
Kavereilla oleskelin hetken ennen kuin oman asunnon sain.
Ehkä vähän karulta kuulostaa, mutta ei ole jäänyt katkeria ajatuksia tästä. Ei viitsinyt edes aina baareissa juosta, kun omillaan eläessä oppi rahan arvoa paremmin ymmärtämään.
Pellolle vaan. Tollasta ördäämistä ei tartte katella.
Itse päätit mukulan tehdä, joten sun siitä pitää myös huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Kaksikymppinen asuu omillaan TAI noudattaa tasan niitä sääntöjä, jotka sinä asetat.
Mikä juttu tää 2-3 kertaa töissä käyminen on. Jos ei opiskele, niin käy töissä joka ikinen arkipäivä kokopäiväisesti ja viikonloppunakin voi olla sivutöitä.
Käytännössä siis elätät ja katsot perseilyä? Oma valinta...
Voi olla, että se 2-3 kertaa on ainoa mitä on tarjolla, ei nykyään niin vaan mennä töihin.
Palstan mammat taas yhtä totun ällöjä. Mukuloita tehdään, mutta vastuuta niistä ei kuitenkaan haluta ottaa, vaan ollaan heittämässä pihalle jos ne ei tee kuten käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Olen 50 kymppinen perheenäiti, jolla on 3 lasta. Ongelmana minulla on se, että 20 vuotias poikani rymyää joka ikinen viikonloppu järkyttävässä kännissä kotiin ja herättää koko muun perheen ja koiran. Sitten tämä sama sankari makaa koko seuraavan päivän darrassa huoneessaan eikä pysty tehdä muka mitään. Onko muilla mammoilla samoja ongelmia, miten saisin poikaani ryhtiliikkeen?
Ensinnäkin: 50 kymppinen = 500-vuotias.
Toiseksi: mahdollistat pojallesi erittäin huonot tulevaisuudennäkymät. Miksi? Miksi annat hänen ymmärtää, että on täysin ookoo ryypätä rahansa ja terveytensä, ja aina saa silti huolenpitoa?
Heität sen pihalle.