Nolottaako sinua minkään ostoksen ostaminen kaupasta?
Kommentit (41)
Tai no ehkä joku iltalehti nolottaa, tai raskaustesti tms. Nyt kun yritetään raskautua, olen muutaman kerran ostanut raskaustestin kaupasta, ja kyllä sen piilottelen aika tehokkaasti muun tavaran alle. ;)
Nolottaa kyllä ostaa kertavaippoja, varsinkin kun ne paketit on niin kamalan isoja! Mutta joskus on vaan pakko käyttää niitäkin.
Myös mieheni tuo tarvittaessa kaupasta kuukautissiteeni ilman paniikkia :D
Itse en tupakoi, eikä kukaan muukaan meidän taloudessa, mutta joskus jos pitää kaverille tai tutulle ottaa aski niin kyllä hävettää. Tekis mieli tosiaan ilmoittaa etten minä polta vaan se kaveri :) Ihmeellistä :D
MUTTA jos lapset on mukana, silloin hävettää ostaa alkoholia (ja tupakkaa).Itseäni jopa se yksi pullollinen. Alkossa en kehtaa käydä lasten kanssa.
mutta jossain vaiheessa rupesi nolottamaan se kuinka paljon ostin niitä, kuukaudesta toiseen... Tuntui että otsaan on kirjoitettu että LAPSETON. Rupesin jopa ostamaan niitä tahallani vähän eri apteekeista eri kerroilla.
Suomalaisilla on niin perverssi suhtautuminen alkoholiin. Olen antanut lapseni maistaa viiniä ja olutta (kielenkärjellisen), kun isä ja äiti ovat niitä siemailleet. Minusta ns. viinimaissa ihmisillä on niin ihanan luonteva suhtautuminen alkoholiin, ettei voi kuin ihailla.
Omassa lapsuudenkodissani alkoholi oli ehdoton hys hys -asia, eikä isäni osannut käyttää sitä kohtuudella.
MUTTA jos lapset on mukana, silloin hävettää ostaa alkoholia (ja tupakkaa).Itseäni jopa se yksi pullollinen. Alkossa en kehtaa käydä lasten kanssa.
mutta jossain vaiheessa rupesi nolottamaan se kuinka paljon ostin niitä, kuukaudesta toiseen... Tuntui että otsaan on kirjoitettu että LAPSETON. Rupesin jopa ostamaan niitä tahallani vähän eri apteekeista eri kerroilla.
esim. täältä
Itse en juo enkä polta mutta jos ostan kaverille nolottaa kovasti.
Lidlin vichy-vesi :((
Muuten olen luomuhenkinen ihminen, enkä Lidlistä juuri muuta osta, mutta tuota vettä tulee ryypättyä... Miettikää miten tyhmää on juoda Suomessa pullotettua vettä ja vielä ulkomailta raahattua - ja vielä ostaa se pienissä pulloissa, joista tulee mahdollisimman paljon jätettä! :(( Ei kyllä älyn vähyydellä ole minun tapauksessani mitään rajaa.
Yhdessä vaiheessa hain miehelle kaljat kaupasta, koska hän oli kotona kk jalka kipsissä. Naapuri pyysi tuomaan hänelle kanssa. Sieltä raahasin pari laatikkoa lapsen kanssa kaljaa.
Nykyään en kehtaa enää lähikaupoista ostaa mitään alkoholijuomia. En sitten millään.
jos on tuttuja kaupassa ja ostan ison lastin kaljaa ja viiniä. Meillä on monesti ollut kesällä iso porukka grillaamassa ja silloin tulee ostettua aikamoinen lasti. Tekisi mieli alkaa selittää että ei nää kaikki mulle itselle tule.
ja kuukautissuojien ostaminen nolottaa jos on mieskassa, nykyään käytänkin kestoja. Tosin kun tilasin ne niin asian tiimoiltaa laiteltiin sähköpostia myyjän kanssa oli mies, sekin hävetti.
Pakkohan niitä ostaa on, nolompi olla ostamatta.
tulee mietittyä, että jos joku lapsi tulee siihen viereen kateellisena katsomaan, kun saa itse ottaa vain kourallisen. Valmistaudun melkein selittämään kateelliselle tuijottajalle tai ällisteleville tikkukinttuteinixeille, että ei nämä tule mulle itselleni yhdeksi illaksi vaan koko viikonlopuksi isommalle porukalle, mikä onkin totuus. Joskus vain huomaan itsekin, miten tyhmälle näyttää, kun iso ämmä kauhoo monta sataa grammaa irtsareita pussiin...
Samoin kortsujen, silloin kun niitä vielä tarvitsin. Apteekissa nolottaa kun joudun ostamaan usein imodium- ja disflatyltabletteja, kärsin ärtynyt suoli-oireyhtymästä ja niitä menee paljon...
mutta mies ei suostu ostamaan kissanhiekkaa eikä vessapaperia. Ei tuo vaikka pyydän tai jos ollaan yhdessä kaupassa, niin minä saan kantaa ne (yleensä meillä on kori, ei kärryä). Myöskään ostoskärryä se ei suostu koskaan ottamaan ja on vähän vaikean näköinen, jos minä otan kärryn silloin kun tiedän, että ostetaan jotain niin paljon tai niin painavaa, etten jaksa kantaa.